hučí zadní kolo
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: hučí zadní kolo
Ak minimalna hrubka nic nehovori, tak potom ano.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: hučí zadní kolo
To všechno se dá změřit.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: hučí zadní kolo
Jo, vidim to u sebe podobne. Buben mel u okraje malou hranu, ale jinak vypada zachovale. Spis budu za nejaky cas (asi tak ve 200tkm) menit pakny.
Takze s zivotnosti bubnu ma miki21 pravdu
Jinak chystam z te akce nejakou fotodokumentaci, tak snad se k tomu brzo dostanu...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: hučí zadní kolo
Buben, vzhledem k tomu kolika % se podílí na brždění, většinou přežije několikery přední kotouče. Stačí občas kvůli snadnější výměně ten rantl obrousit.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: hučí zadní kolo
Takze bubon je uz na vymenu.
Vnutorny priemer noveho je 203mm. Limit opotrebenia je 204,3mm. Takze opotrebenie/rantel 0,75mm.
Vnutorny priemer noveho je 203mm. Limit opotrebenia je 204,3mm. Takze opotrebenie/rantel 0,75mm.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: hučí zadní kolo
Ano. Tyto hodnoty uvádějí i některé e-shopy.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: hučí zadní kolo
Mas to vyrazene aj na bubne.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: hučí zadní kolo
Tak, tady je moje slíbena fotodokumentace k akci "výměna ložiska zadního kola".
Jen pro úplnost, dělal jsem to na Fusionu. Ložisko jsem měnil zvlášť a buben jsem nechával původní.
Teoreticky existuje i možnost to udělat komplet výměnou, tj. koupit nový buben i s novým ložiskem, kdy odpadne ten opruz s vylisováním a nalisováním ložiska. To je podle mého kritická operace pro domácí kutily. Dá se to prý udělat velkým kladivem, ale mně se to nepovedlo (dokonce jsem při tom pokusu rozbil svoje kladivo) a musel jsem tedy s prosíkem do nejbližšího servisu, kde mi to udělali na počkání. Důležité tipy pro správnou montáž:
- při nalisovávání nového ložiska tlačit kroužkem ze starého ložiska na vnější okraj (prostě aby nebyla zatěžována vnitřní část s válečky)
- při utahování ložiska použít vždy novou pojistnou matici (ideálně i plechový kryt, aby to zůstalo vodotěsné)
- při dotahování středové matice na výsledný (vysoký) moment průběžně pootáčet v protisměru bubnem (aby si ložisko dobře sedlo)
Jinak hlavní příčinou toho selhání ložiska byl (podle mého) průnik vody a nějakého prachu od brzd do ložiska (v místech, kde jsou na obrázku červené šipky). Po průniku nečistot pak došlo k vydření části kluzné plochy (cca průměr 1cm). Když pak válečky přejížděly přes tuto nerovnou plochu, tak to hučelo.
Jen pro úplnost, dělal jsem to na Fusionu. Ložisko jsem měnil zvlášť a buben jsem nechával původní.
Teoreticky existuje i možnost to udělat komplet výměnou, tj. koupit nový buben i s novým ložiskem, kdy odpadne ten opruz s vylisováním a nalisováním ložiska. To je podle mého kritická operace pro domácí kutily. Dá se to prý udělat velkým kladivem, ale mně se to nepovedlo (dokonce jsem při tom pokusu rozbil svoje kladivo) a musel jsem tedy s prosíkem do nejbližšího servisu, kde mi to udělali na počkání. Důležité tipy pro správnou montáž:
- při nalisovávání nového ložiska tlačit kroužkem ze starého ložiska na vnější okraj (prostě aby nebyla zatěžována vnitřní část s válečky)
- při utahování ložiska použít vždy novou pojistnou matici (ideálně i plechový kryt, aby to zůstalo vodotěsné)
- při dotahování středové matice na výsledný (vysoký) moment průběžně pootáčet v protisměru bubnem (aby si ložisko dobře sedlo)
Jinak hlavní příčinou toho selhání ložiska byl (podle mého) průnik vody a nějakého prachu od brzd do ložiska (v místech, kde jsou na obrázku červené šipky). Po průniku nečistot pak došlo k vydření části kluzné plochy (cca průměr 1cm). Když pak válečky přejížděly přes tuto nerovnou plochu, tak to hučelo.
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 01.11.2021 16:34, celkem upraveno 2 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: hučí zadní kolo
Ložisko do mrazáku, před montáží zahřát buben na sporáku a ložisko spadne skoro až nadoraz. Ten zbytek doklepnout za použití vnějšího kroužku starého ložiska.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: hučí zadní kolo
Odstraněna zbytečná citace M21
Jojo, to je ta montážní část, která vypadá snadněji a kterou jsem měl důkladně nastudovanou od kutilů z youtube. Bohužel jsem se k ní nedopracoval, protože při demontáži starého ložiska jsem to po 2 hodinách různých poklepávacích pokusů prostě vzdal.
Servisák mi pak říkal, že to není nic těžkého, jen jsem měl prý použít větší kladivo
Jojo, to je ta montážní část, která vypadá snadněji a kterou jsem měl důkladně nastudovanou od kutilů z youtube. Bohužel jsem se k ní nedopracoval, protože při demontáži starého ložiska jsem to po 2 hodinách různých poklepávacích pokusů prostě vzdal.
Servisák mi pak říkal, že to není nic těžkého, jen jsem měl prý použít větší kladivo
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: hučí zadní kolo
Hlavně použít kladivo z pořádného materiálu, to na fotce vypadá, že je ze sádry.
A ano, nebát se do toho pořádně praštit. Pomůže i buben se starým ložiskem nahřát, to se pak staré ložisko líp odlepí.
Ovšem manželka to na sporáku ráda neuvidí.
A ano, nebát se do toho pořádně praštit. Pomůže i buben se starým ložiskem nahřát, to se pak staré ložisko líp odlepí.
Ovšem manželka to na sporáku ráda neuvidí.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: hučí zadní kolo
Já jsem u jednoho kladiva ulomil násadu, no bylo to starší kladivo a ten kus dřeva nebyl zrovna top...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: hučí zadní kolo
Vyťukávat ložisko čínským minikladívkem pobavilo
Buď přes trubku/ dřevěnou kulatinu a řachnout pořádnou palicí, nebo vylisovat, lis jde nahradit panenkou a sklepním okýnkem apod. (klasika je udělat si rámeček ze 100mm účka...) Dobře funguje do kroužku navařit housenku - při chladnutí stáhne kroužek a pak jde ven snadno. Pro monntáž pomůže "díru" ohřát (nespálit mazivo) a "hřídel" ochladit.
Ano při utahování ložiskem otáčet. Nová matka neni že by závit nevydržel, ale je pojistná/ samosvorná a to už podruhý tolik nefunguje = nedrží. Momentový klíč jde nahradit silou na rameni např. 200 Nm je 20 kg pověšených na vodorovný metrový trubce. Dodržet moment je důležitý - stlačením vnitřních kroužků se taky vymezuje vůle v ložisku.
Servisy na to s. a pak ložiska odchází po 30kkm třeba a svádí to na kvalitu, přitom příčina byla debil co to montoval.. Značku ložisek mám rád FAG, všechno co jsem montoval tak drží..
Buď přes trubku/ dřevěnou kulatinu a řachnout pořádnou palicí, nebo vylisovat, lis jde nahradit panenkou a sklepním okýnkem apod. (klasika je udělat si rámeček ze 100mm účka...) Dobře funguje do kroužku navařit housenku - při chladnutí stáhne kroužek a pak jde ven snadno. Pro monntáž pomůže "díru" ohřát (nespálit mazivo) a "hřídel" ochladit.
Ano při utahování ložiskem otáčet. Nová matka neni že by závit nevydržel, ale je pojistná/ samosvorná a to už podruhý tolik nefunguje = nedrží. Momentový klíč jde nahradit silou na rameni např. 200 Nm je 20 kg pověšených na vodorovný metrový trubce. Dodržet moment je důležitý - stlačením vnitřních kroužků se taky vymezuje vůle v ložisku.
Servisy na to s. a pak ložiska odchází po 30kkm třeba a svádí to na kvalitu, přitom příčina byla debil co to montoval.. Značku ložisek mám rád FAG, všechno co jsem montoval tak drží..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: hučí zadní kolo
Jojo, koupím větší (a pořádné) kladivo...
Jinak mne zase pobavila (a vlastně i inspirovala) ta montáž (buben zahřát a ložisko ochladit), která je vidět tady (od 9:10):
https://www.youtube.com/watch?v=VXx0oXyEq2k
(jen pro úplnost - na videu je to Renault a ložisko se tam dává z druhé strany, než u Fordu, tak pozor!)
Absolutní souhlas. Když jsem to absolvoval osobně (a v klidu v průběhu 3 dnů), tak jsem si uvědomil, kde všude se to dá špatným postupem pokazit (když bude v servisu někdo moc spěchat). Předčasně selhávající značková ložiska bych tedy také chápal jako následek nepovedené montáže.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: hučí zadní kolo
Ohříval na 270°C je to i vidět jak buben zmodral.. A hezky tim rovnou upekl ložisko.. Je fakt že buben je žhavej i v provozu a mělo by to být OK.....
Ty výmoly v oběžný dráze jsou jak výtluk v asfaltu - únavou se odloupne malá šupinka a pak se to celkem rychle vymele. A ta únava nastane řádově dřív pokud se ložiskem při utahování netočí (valivý segmenty si nesednou přesně rovnoměrně = vznikne tam přesah a vymáčkne se mikrodůlek. V tom místě to pak odejde jako první.. Nebo se přetáhne matice, vnitřní kruhy se zmáčknou a zmenší to provozní vůli, pak jsou oběžný dráhy víc namáhaný a odejde dřív... S přesným momentem se taky servisy nemažou...
Taky ten hever mu sotva jede a to je dobrý na vylomení prahu Vršek heveru na (rozdíl od panenky) jede po oblouku a popojetím spodku se boční posun musí vyrovnat. Když jsou kolečka zapíchlý do hlíny tak to buď posune celý auto nebo spíš ohne práh ven
Je tam hezky vidět ten navařenej kroužek aby svar kruh stáhl a šlo to dobře vyklepnout. Ještě lepší je navařit tam kolečko, pak to nemusí majzlíkovat ale vyrazí za střed přes trubku/ dřevěnou kulatinu stylem "BUM"
Palice je dobrá pětikilová na metrový násadě. Jde udělat i na pračlověka z klacku a špalíku nejlíp dubovýho. A mlátit přes prkýnko aby se nerozštíp... A taky prkýnko se líp trefuje takže nerozmydlíš buben
Pokud tam nenavaříš housenku tak to jde vyklepnou hooodně blbě - oběžná dráha dělá kužel takže trubkou kroužek roztahuješ a ani 10t lis nemusí stačit Housenka se zchladnutím smrští a stáhne i kroužek, pak to jde v pohodě a je i o co se opřít.. Drobnosti ale dost podstatný...
Ty výmoly v oběžný dráze jsou jak výtluk v asfaltu - únavou se odloupne malá šupinka a pak se to celkem rychle vymele. A ta únava nastane řádově dřív pokud se ložiskem při utahování netočí (valivý segmenty si nesednou přesně rovnoměrně = vznikne tam přesah a vymáčkne se mikrodůlek. V tom místě to pak odejde jako první.. Nebo se přetáhne matice, vnitřní kruhy se zmáčknou a zmenší to provozní vůli, pak jsou oběžný dráhy víc namáhaný a odejde dřív... S přesným momentem se taky servisy nemažou...
Taky ten hever mu sotva jede a to je dobrý na vylomení prahu Vršek heveru na (rozdíl od panenky) jede po oblouku a popojetím spodku se boční posun musí vyrovnat. Když jsou kolečka zapíchlý do hlíny tak to buď posune celý auto nebo spíš ohne práh ven
Je tam hezky vidět ten navařenej kroužek aby svar kruh stáhl a šlo to dobře vyklepnout. Ještě lepší je navařit tam kolečko, pak to nemusí majzlíkovat ale vyrazí za střed přes trubku/ dřevěnou kulatinu stylem "BUM"
Palice je dobrá pětikilová na metrový násadě. Jde udělat i na pračlověka z klacku a špalíku nejlíp dubovýho. A mlátit přes prkýnko aby se nerozštíp... A taky prkýnko se líp trefuje takže nerozmydlíš buben
Pokud tam nenavaříš housenku tak to jde vyklepnou hooodně blbě - oběžná dráha dělá kužel takže trubkou kroužek roztahuješ a ani 10t lis nemusí stačit Housenka se zchladnutím smrští a stáhne i kroužek, pak to jde v pohodě a je i o co se opřít.. Drobnosti ale dost podstatný...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů