Predni naprava - zvuky, hluk atd.

Odpovědět
Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od r0mik » 19.05.2013 20:35

Pouze odmontoval spodní kuláč od těhlice aby mohl vyndat poloosu z převodovky.
teda pane nevim. Ja vzdy vyhazuju tehlici z tlumice, prijde mi to setrnejsi k tlumici a hornimu ulozeni. Taky je to vetsi jistota povolit sroub objimky tlumice nez sundavat spodni cep zajistujici cep :)
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od Jardak » 19.05.2013 20:47

Jenže tady máš taky riziko že šroub utrhneš, nebo u aut kde je šroub turch s maticí někdy nejde šroub vyklepnout. Pokud by se horní uložení bránilo, nechá se o pár závitů povolit horní matka na pístní tyči tlumiče.

Ale to je vedlejší jakým způsobem si uděláš prostor k vytáhnutí poloosy, já tím chtěl jen říct, že pravděpodobně nebyla odšroubovaná matka na poloose co stahuje ložisko tzn, že poškození ložiska při opravě spojky je nulový.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 20.05.2013 07:26

Polosi boli na zemi. Vyklepaval ich z nabojov. Tehlica zostala na tlmici, isiel von este spodny cap (na ramene).
Tycka riadenia by mala byt teda OK.
Idem poobjednavat veci. V piatok sa do toho pustim.
Este sa spytam. Spojku mi robil cca 2 mesiace dozadu. Isli aj nove semeringy do prevodovky okolo poloosi. Treba teraz pri vytahovani poloosi (kvoli klbu na nej) menit znovu semering?
Dakujem Jardak za rady :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od petulak » 20.05.2013 13:16

Ne- simer. nové dávat nemusíš.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 24.05.2013 21:46

Akym patentom tam drzi ta tycka riadenia s gulovym capom? Mam na mysli toto:
Obrázek
Stiahol som manzetu riadenia. Na tyci zo serva nie je ziadna hrana. Na samotnom klbe tycky riadenia tiez nie. Vsetko je hladke. Nova tycka ma na tele samotneho klbu 4 hrany (podobne ako na obrazku). Ako to mam oddelit? Kliestami to poriadne nechytim. Zavadzia tam napravnica.

Naboj kolesa (poloos je v nom strcena) z loziska staci iba silou vytrieskat? Ci je tam nejaka finta?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od Jardak » 24.05.2013 22:03

Tyčku řízení povolíš velkýma sikovkama, není moc utažená. Je poze pojištěná důlčíkem do drážky. Novou tam utahuju vyrobeným přípravkem za ten čtyřhran. Na závit dávám trochu lepidla na závity, protože důlčík na autě neuděláš.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 24.05.2013 22:13

Dakujem. Skusim to zajtra este. Ak to nepojde (zavadzia mi tam napravnica a nemam zdvihak, mam len zdvihnuty predok), tak to necham zatial tak. Ten klb sa zda OK. Ak neprestane to lupanie vo volante po vymene loziska, poloosi a guloveho capu riadenia, potom nejako vymenim aj tu tycku.

Naboj kolesa (poloos je v nom strcena) z loziska staci iba silou vytrieskat? Ci je tam nejaka finta?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od Jardak » 24.05.2013 22:30

Jj náboj z ložiska vylisovat nebo vyklepnout, ale bacha ať si nepoškodíš drážky na poloosu. Na náboji ti pravděpodobně zůstane půlka toho vnitřního kroužku ložiska. Nevím jakej je oficiální postup na její stažení (stahovák tam nedostaneš) já to dělám tak, že rozbrušovačkou ten kroužek z jedný starny obrousím až těsně k náboji, on v tom zeslabeným místě praskne a pak ho sikovkama otáčením stáhnu z náboje.

Až tam budeš LISOVAT (žádný údery!) nový ložisko musíš ho do těhlice lisovat za vnější kroužek. A až tam budeš lisovat náboj, musíš mít ložisko z druhý strany za vnitřní kroužek podepřený.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 24.05.2013 22:37

Diky :palec_nahoru: Skusim to nepos..kazit.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od miki21 » 24.05.2013 23:10

Pokud nemáš k dispozici lis-
Ložisko do mražáku a těhlici nahřát třeba na sporáku. Předtím demontovat čidlo abs a vyčistit styčné plochy. Ložisko tam sedne jak prdel na hrnec (tepelná roztažnost kovů). K doklepnutí používám starý vnější kroužek. Někdy to tam lupne, že ani není třeba doklepávat.
Zbytek jak píše Jardak. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 25.05.2013 19:33

Dik chlapi. Uz to mam za sebou. Vyskusam zajtra, schne farba na brzdach.
Trosku fotiek tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 67#p897467

Pri rozoberani som si spomenul, ze uz ked som bol dva mesiace dozadu u fokiho, tak cele okolie loziska a poloos bola zasrana od takej medeno-cervenej vazeliny. Presne rovnaku som nasiel aj v lozisku. Takze lozisko uz davno pustilo vazelinu a odvtedy bolo zle mazane. Bolo to vidiet aj na jeho vnutri. Strhane drahy guliciek. A preto aj malo volu.

Uživatelský avatar
gorillaz87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 20.03.2010 22:03
Bydliště: Příbram/Praha

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od gorillaz87 » 29.05.2014 20:01

Ahoj zajímá mne jak se dát přesně zjistit, že je horní uložení tlumiče v háji???
Jak tu někdo popisoval tak mě to bouchá taky spíše v malých rychlostech na každé nerovnosti i na hladkém povrchu, přidám bouchne to uberu bouchne to přibrzdím bouchne to, když jedu ustálenou rychlostí 90-100 tak nic. Takže při jízdě po městě to vlastně bouchá pořád.
Mám měněny čepy ramen i řízení i tyčky stabilizátoru a pořád to bouchá. Výměnu jsem dělal kvůli tomu bouchání a hned potom to bouchá snad ještě víc.
Díky za rady :-)
Je Ford Focus MK2 2009 1.6
Byl Ford Focus MK1 1999 1.6 Eibach prokit, Stainless steel manifold 1.8 middle box+end ST170, https://moje.auto.cz/Gorillaz/mater-1.html https://www.youtube.com/user/MichalFofo/ https://www.spritmonitor.de/en/detail/267533.html

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 29.05.2014 20:07

Zeby zaves motora?

Uživatelský avatar
gorillaz87
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: 20.03.2010 22:03
Bydliště: Příbram/Praha

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od gorillaz87 » 29.05.2014 20:15

JoJo ta možnost tu je taky no budu je muset zkontrolovat. Tam se dá aspoň vidět nějaká deformace. Ale to horní uložení tlumiče jsem ještě taky nikdy neměnil, tak jsem chtěl vědět jestli je nějaký způsob jak je prověřit?
Je Ford Focus MK2 2009 1.6
Byl Ford Focus MK1 1999 1.6 Eibach prokit, Stainless steel manifold 1.8 middle box+end ST170, https://moje.auto.cz/Gorillaz/mater-1.html https://www.youtube.com/user/MichalFofo/ https://www.spritmonitor.de/en/detail/267533.html

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Predni naprava boucha

Příspěvek od stano. » 29.05.2014 22:06

To vacsinou mlati na nerovnostiach. Neviem o tom, ze by znicene horne ulozenie bolo na nerovnostiach ticho a na rovine buchalo. A teda ako skontrolovat, ked uz velmi chces? Ak ti to robi pri brzdeni a rozbiehani, tak otvor kapotu, nech sa niekto postavi vedla auta a ty sa pohni dopredu, najlepsie s jemne zatiahnutou rucnou (aby vznikla vacsia sila tahu na naprave; netahat rucnu na fest, znicis spojku). Ten vedlastojaci nech sleduje stredovu matku v hornom ulozeni, ci tam nelieta, alebo samotne ulozenie. Len mu neprejdi po nohach! A teda predpokladam, ze tie 3 matky ulozenia a aj ta stredova piestnice tlmica su dotiahnute....

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů