Vůle v řízení
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vůle v řízení
Ale zas mi řekni, proč a jak by to řízení mohlo odejít ve 120 tisících kilometrech?
Nevím, co se s autem dělo prvních 12 let, ale kdyby bylo bourané, určitě bych se to dozvěděl, když už prolezl tolika servisy a psal jsem i do Německa do servisu, kde byl na garančkách. Všude mi říkali, že ten podvozek je ok a to jsem nechával prohlednout vše.
Já se o něj pečlivě starám, nejezdím jako prase a ani neberu díru za dírou. Třeba tam mám (měl jsem) nějaký vadný kus už z výroby, i to se stává. Ale opotřebováním se to přihodit podle mě nemohlo.
Nevím, co se s autem dělo prvních 12 let, ale kdyby bylo bourané, určitě bych se to dozvěděl, když už prolezl tolika servisy a psal jsem i do Německa do servisu, kde byl na garančkách. Všude mi říkali, že ten podvozek je ok a to jsem nechával prohlednout vše.
Já se o něj pečlivě starám, nejezdím jako prase a ani neberu díru za dírou. Třeba tam mám (měl jsem) nějaký vadný kus už z výroby, i to se stává. Ale opotřebováním se to přihodit podle mě nemohlo.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vůle v řízení
Jinak tedy servořízení koupeno, značka DRI (prý neměcká, je to název firmy co to repasuje, jinak díly orig TRW). Cena byla 7600 Kč + 5500 Kč záloha za starý díl. Součástí samozřejmě axiální táhla s manžetami (takže jsem je v únoru měnil zbytečně). Zítra prý auto bude, další poplatky 2500 Kč za Ford hadičku od řízení (naštěstí jen jedna, ta druhá se povedla vydolovat). Uvidím co bude za práci, ale doufám, že do 13 tisíc se vejdu.
Už mi jen vrtá hlavou, PROČ?!!! Ukazoval mi to, prej se s tím vůbec nedá hnout. Už když bylo auto na zvedáku, prej s kolama nešlo vůbec hnout, jen to v tom řízení vrzalo a lupalo.
Čert vem ty peníze, ale chtěl bych alespoň vědět, jak je to možné. Jeden den jedu 5km, žádná díra, ostrá zatáčka, vůbec nic a druhý den todle. Mohlo s tím souviset to lupání od podlahy při točení volantem na místě, s tím jsem se potácel už od koupě. Případně za poslední dobu pocit nerovností z vozovky ve volantu?
Už mi jen vrtá hlavou, PROČ?!!! Ukazoval mi to, prej se s tím vůbec nedá hnout. Už když bylo auto na zvedáku, prej s kolama nešlo vůbec hnout, jen to v tom řízení vrzalo a lupalo.
Čert vem ty peníze, ale chtěl bych alespoň vědět, jak je to možné. Jeden den jedu 5km, žádná díra, ostrá zatáčka, vůbec nic a druhý den todle. Mohlo s tím souviset to lupání od podlahy při točení volantem na místě, s tím jsem se potácel už od koupě. Případně za poslední dobu pocit nerovností z vozovky ve volantu?
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vůle v řízení
stano. : žádný kleště jsem nepoužíval - dotahoval jsem to vždy s citem a závit pojistil lepidlem.
Achiler: řízení prostě někdy odejde, ale většinou tím, že propouští těsnění pístní tyče...., Píšeš, že kilometry jsou jistý, auto ale přitom pochází z Německa....
Achiler: řízení prostě někdy odejde, ale většinou tím, že propouští těsnění pístní tyče...., Píšeš, že kilometry jsou jistý, auto ale přitom pochází z Německa....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vůle v řízení
Přesně tak, auto pochází z Německa a ty kilometry bylo první, co mě zajímalo. Řeči prodejce (překupníka - pouze dovoz) nebudu brát v úvahu. Servisní knížka (kontroloval jsem styl písma, hrubost razítka) a štítky z technické ale už nějaký důkaz podávají, ne? To samé u motorového prostoru byl zapadlí lísteček s nějakou výměnou zhruba rok před koupí a km seděly. Na Cebii jsem nic nezjistil a i tak jsem měl podezření (hodně špinavý motor, ošoupaný volant a řadička, guma spojkového pedálu na kraji úplně prodřená, celkově dost ošoupaná, skoro hladká). Psal jsem teda i do samotného Německého servisu a chtěl po nich číslo kilometrů někdy z roku 2004 (co jsem si sám vybral) a podali mi téměř totožnou kilometráž - př.: v servisní knížce 11/2004 36 651 km, oni k tomu datu (zapsané asi při servisu) poslali 36 982 km a to samé i s dalšími roky. To jediné mi přišlo zvláštní.
Poslední zápis byl ale úplně shodný.
Když jsem se byl dnes na auto podívat, všiml jsem si, že na jedné manžetě chyběla sponka - možná ji sundali oni. Kdyby ji ale nesundali oni a vina by byla na těch frajerech co mi to vyměnovali v únoru, je možné, že by se přes tu nestáhnutou manžetu dostal do řízení bordel, až by ho zadřel?
Poslední zápis byl ale úplně shodný.
Když jsem se byl dnes na auto podívat, všiml jsem si, že na jedné manžetě chyběla sponka - možná ji sundali oni. Kdyby ji ale nesundali oni a vina by byla na těch frajerech co mi to vyměnovali v únoru, je možné, že by se přes tu nestáhnutou manžetu dostal do řízení bordel, až by ho zadřel?
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vůle v řízení
Osobně bych se na tvým místě na ty kilometry příliš nevázal. 8 tkm ročně je málo pravděpodobný u nás a v Německu skoro vyloučený. Koukal jsem na pár tvých příspěvků a píšeš, že jsi měnil spojku, tlumiče, čepy př. nápravy.... - tohle vše by při těch km muselo bejt OK. Na svým FF jsem měnil na přední nápravě zadní silentbloky při 200 tkm. Axiální táhla a kuláky při 280 tkm. Spojku, tlumiče jsem nedělal vůbec a ani volant nebyl při 300 tkm když jsem auto prodával moc ohlazenej.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vůle v řízení
No, abych se přiznal, tak poslední dobou o těch kilometrech fakt pochybuji. Na druhou stranu musím uznat, že většina věcí nebyla úplně třeba, na STK jsem prošel v prosinci, v září jsem si nechal kontrolovat podvozek a prý nikde nic. To víš, moje první auto, tak když jsem ušetřil nějaké penízky, šli samozřejmě do něj - Focus byl vždy můj sen.
Při té výměně toho podvozku byly očividně špatné pouze pravé čepy (ramena i řízení) a silentbloky trochu vymačkané - ale to mohli udělat oni, jak to vyndavali. Jinak spojka asi taky nebyla třeba, zabírala prostě jen nahoře a slyšel jsem od 3 mechaniků, že brzo odejde, ať s tím počítám. Tlumiče byly také ok. Teď už vím, že bych ji neměnil dokud by neprokluzovalo. Vidím to u nás v práci u služebáku, kde zabírá úplně nahoře prý už 40 tis. km.
Celkově jsem si musel projít tím, vrážet do auta tisíce a doufat, že bude jako funglovka.
Teď už vím, že dokud to jezdí a člověk se v tom cítí bezpečně, nemá do toho zasahovat. Já to udělal a možná právě proto teď budu platit jako mourovatý.
Jinak ten můj volant je na levé straně hodně odrbaný. Pravé strana krásně hladká ale ta levá, nehtem bych ho mohl snad rozdrolit.
Je nějaká možnost, jak opravdu zjistit přesné kilometry? Přes diagnostiku se k tomu dá nějak probojovat?
Při té výměně toho podvozku byly očividně špatné pouze pravé čepy (ramena i řízení) a silentbloky trochu vymačkané - ale to mohli udělat oni, jak to vyndavali. Jinak spojka asi taky nebyla třeba, zabírala prostě jen nahoře a slyšel jsem od 3 mechaniků, že brzo odejde, ať s tím počítám. Tlumiče byly také ok. Teď už vím, že bych ji neměnil dokud by neprokluzovalo. Vidím to u nás v práci u služebáku, kde zabírá úplně nahoře prý už 40 tis. km.
Celkově jsem si musel projít tím, vrážet do auta tisíce a doufat, že bude jako funglovka.
Teď už vím, že dokud to jezdí a člověk se v tom cítí bezpečně, nemá do toho zasahovat. Já to udělal a možná právě proto teď budu platit jako mourovatý.
Jinak ten můj volant je na levé straně hodně odrbaný. Pravé strana krásně hladká ale ta levá, nehtem bych ho mohl snad rozdrolit.
Je nějaká možnost, jak opravdu zjistit přesné kilometry? Přes diagnostiku se k tomu dá nějak probojovat?
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.04.2015 11:48
- Bydliště: Těrlicko
Re: Vůle v řízení
Tak dnes jsem byl v servisu u pana Dudíka v Opavě a moje vůle v řízení prý nemá vliv na chování auta. Auto prý plave kvůli špatným tlumičům. Tak jsem z toho trochu na rozpacích. Vůle je slyšet i cítit při kmitání volantem zleva do prava a zpět.
Ford Focus kombi 1,8 TDCi 74kW, r.v. 2003
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vůle v řízení
prý nemá vliv na chování auta.
ale, my, nevíme oco goou.? 04.06.2014 22:32--toto je příspěvek, před tebou.
ale, my, nevíme oco goou.? 04.06.2014 22:32--toto je příspěvek, před tebou.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.04.2015 11:48
- Bydliště: Těrlicko
Re: Vůle v řízení
Aj, jsem zapoměl napsat o co šlo v té euforii . Při zakmitání volantem zleva do prava a zpět je z podlahy slyšet lupnutí, jakoby nějaký čep volný, ale žádný volný není. Když jsem měl auto na heveru a vrklal jsem kolem, tak je i tam cítit vůle. Při přejezdu nerovností nic neklepe a nebouchá. V servisu mi řekl, že mám špatné tlumiče (auto jen projížděly a měli ho zvedlé) a že ta vůle v řízení nemá vliv na chování auta. Převodka prý neteče a to je hlavní. Jsem z toho docela v rozpacích, vůle v řízení mi nepřijde jako dobrá věc na autě.
Ford Focus kombi 1,8 TDCi 74kW, r.v. 2003
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vůle v řízení
To hrkanie v riadeni pri mykani volantom zo strany na stranu ma asi kazdy FoFo 1. Ale vola tam by nemala byt. Plavat ti to moze kvoli tlmicom. Aj kvoli potrhanym silentblokom, pripadne dalsim veciam.
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.04.2015 11:48
- Bydliště: Těrlicko
Re: Vůle v řízení
Pokud by byla vule jen ve volantu a nebyla citit i v kolech kdyz s nimi hybu na zvedaku, tak bych to neresil. Silentbloky a cepy jsou v poradku, to mi kontrolovali v servise.
Ford Focus kombi 1,8 TDCi 74kW, r.v. 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 66
- Registrován: 05.04.2015 11:48
- Bydliště: Těrlicko
Re: Vůle v řízení
Tak dnes jsem absolvoval test tlumičů a všechny 4 jsou v pohodě. Takže kvůli tlumičům mi to neplave. Pak už zbývají jen gumy a řízení. V řízení je vůle, a gumy jsou zánovní Barumky, takže ty řešit nebudu tuhle zimu.
Ford Focus kombi 1,8 TDCi 74kW, r.v. 2003
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Vůle v řízení
Ne moc hlasite syceni pri hybani volantem je IMHO na FF1 v poradku, aspon to dela na vsech, na ktery jsem se soustredil vcetne myho.Tomik píše:Co prosím může způsobovat to syčení?
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Muzu potvrdit. Muj to dela jenom pri hodne nizkejch teplotach, uz ale od koupe a porad stejne
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vůle v řízení
Tak pokud to správně chápu, jelikož máme hydraulické řízení, je tam tedy kapalina a na tu se vytváří tlak, právě při natáčení volantem. A to "tlakování" má takto syčivý projev, hlavně je to slyšet v plném rejdu.
Jinak k lupání v podlaze Tomiku, je to fakt asi všude. Kdysi jsem si toho na svém také všiml, pak mi odešlo řízení (z jiného důvodu, v jednom servise mi dělali GO náprav, tlumiče, manžety a tyčky řízení a natrhli manžetu, kterou se tam dostal bordel a řízení se zadřelo) . Je fakt, že po výměně řízení si myslím, že jsem to lupání už neslyšel, ale asi 4 dny, pak už ano. Jinak to dělá i u jiných aut a také třeba FoFo 2..
Podle mě jsou to poloosy, které mají/musí mít vůli ve vodorovné ose, nikoliv kolem své osy a natočením tam lítají a klepou, za jízdy kdy jsou "zakouslé" a v pohybu už vůli nemají a proto to nebouchá. Dělá to i na Tranzitu, Masteru, Cliu, dalších 2 FoFo 1 i pár Octávkách, Audi A6 i Mondeo, více jsem nezkoušel. Ale třeba zrovna na jedné Octávce, která je už skoro zralá na vrakáč, tam to dělá jen slabě, při tom kmitání volantem. A to, že jsou to poloosy jsem se více utvrdil, jelikož zrovna na té Octávce není moc velkou vůle na nich, vezmu za ně, škubu s nima a mírně se hýbou a tudíž ani nedělají takové zvuky. Na mém FoFo 1 i FoFo 2 se poloosy hýbou cca o 5mm...
Jinak k lupání v podlaze Tomiku, je to fakt asi všude. Kdysi jsem si toho na svém také všiml, pak mi odešlo řízení (z jiného důvodu, v jednom servise mi dělali GO náprav, tlumiče, manžety a tyčky řízení a natrhli manžetu, kterou se tam dostal bordel a řízení se zadřelo) . Je fakt, že po výměně řízení si myslím, že jsem to lupání už neslyšel, ale asi 4 dny, pak už ano. Jinak to dělá i u jiných aut a také třeba FoFo 2..
Podle mě jsou to poloosy, které mají/musí mít vůli ve vodorovné ose, nikoliv kolem své osy a natočením tam lítají a klepou, za jízdy kdy jsou "zakouslé" a v pohybu už vůli nemají a proto to nebouchá. Dělá to i na Tranzitu, Masteru, Cliu, dalších 2 FoFo 1 i pár Octávkách, Audi A6 i Mondeo, více jsem nezkoušel. Ale třeba zrovna na jedné Octávce, která je už skoro zralá na vrakáč, tam to dělá jen slabě, při tom kmitání volantem. A to, že jsou to poloosy jsem se více utvrdil, jelikož zrovna na té Octávce není moc velkou vůle na nich, vezmu za ně, škubu s nima a mírně se hýbou a tudíž ani nedělají takové zvuky. Na mém FoFo 1 i FoFo 2 se poloosy hýbou cca o 5mm...
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů