Vibrace do volantu

Odpovědět
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 23.08.2019 00:54

Specík píše:Bohužel Focus je na vibrace ve volantu sakra velkej prevít... Můžou to být i jeté pneu - vyvážené můžou být sebe lépe. Házení disku pozná dobrá vyvažovačka se spodním válcem. Stejně tak zadní silentbloky ramen které taky můžou vypadat v pohodě a přitom být vyschlé. Brzdy, plošky na kloubech, kolem tlumičů, náboj atd..
Co u ostatních aut volantem nehne, tak tady ho rozklepe sebe menší blbost.
Je co já jsem se navyměňoval dílů :irre:
No, tak po vymene ramen (zn. Lemfoerder) ti bohuzel asi budu muset dat za pravdu. Vibrace se kazdopadne zmensily (jsou citit jen ve volantu a nikoliv v karoserii), trochu se posunuly k vyssi rychlosti, ale jsou tam porad. Takze babo rad, co mam zkouset vymenovat ted? Skoro za mesic uz budu prezouvat na zimni, takze to by byl prvni test. Jsou potencialne podezrele ty kulaky ve stabilizatorech (kostech)? Vibrace jsou nezavisle na zarazene rychlosti, takze poloosy bych spis vyloucil. Co dalsiho? Kotouce i desticky maji najezdeno tak 50tkm (opotrebeni tak z 1/2).
Vzpominam si, ze u Octavie I. gen. se to hodne resilo a nebylo to brzdama, ale nejakou vuli na podvozku. Byl o tom rozsahlejsi clanek v SM, tak se na to budu muset mrknout, abych si pripomnel, co vsechno se tam resilo za priciny...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 26.08.2019 10:13

LeonardoTM píše: Vzpominam si, ze u Octavie I. gen. se to hodne resilo a nebylo to brzdama, ale nejakou vuli na podvozku. Byl o tom rozsahlejsi clanek v SM, tak se na to budu muset mrknout, abych si pripomnel, co vsechno se tam resilo za priciny...
Tak ten článek je tady: https://www.autokubis.cz/products/vibra ... -mame-lek/
Píše se tam, že vůle v silentblocích (ramen) vede k zvětšení vůle v ložiscích kol a to následně vybrousí plošky do kotoučů a na první pohled se to zdá jako problém brzd, které se kvůli tomu zbytečně mění.
Na mém autě se mi zdá, že po nějakých 100-200km po výměně komplet ramen se to trochu usadilo a vibrace jsou v akceptovatelné míře, uvidím na konci září, co s tím dále udělá přezutí pneu a pak to budu řešit dále.

Fotodokumentace z mé výměny je tady. Šrouby se tam nechaly původní, prý byly OK. Stará ramena měla hlavně popraskanou gumu v tom větším silentbloku a znatelnou vůli v kulovém čepu u kola (na což mě už před časem upozornili na STK, proto jsem to teď před další kontrolou měnil):
Stara-ramena.jpg
Nová ramena tam "září novotou" a budu muset udělat něco s tím stavem podmotorového rámu, že... :oops:
Nova-ramena.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 16.09.2019 11:11

LeonardoTM píše:
Specík píše:Bohužel Focus je na vibrace ve volantu sakra velkej prevít... Můžou to být i jeté pneu - vyvážené můžou být sebe lépe. Házení disku pozná dobrá vyvažovačka se spodním válcem. Stejně tak zadní silentbloky ramen které taky můžou vypadat v pohodě a přitom být vyschlé. Brzdy, plošky na kloubech, kolem tlumičů, náboj atd..
Co u ostatních aut volantem nehne, tak tady ho rozklepe sebe menší blbost.
Je co já jsem se navyměňoval dílů :irre:
No, tak po vymene ramen (zn. Lemfoerder) ti bohuzel asi budu muset dat za pravdu. Vibrace se kazdopadne zmensily (jsou citit jen ve volantu a nikoliv v karoserii), trochu se posunuly k vyssi rychlosti, ale jsou tam porad. Takze babo rad, co mam zkouset vymenovat ted? Skoro za mesic uz budu prezouvat na zimni, takze to by byl prvni test...
Mám za sebou další test - přezul jsem přední kola na jiné disky se skoro novými letními pneu. Následný test vibrací dopadl tak, že subjektivně tam pořád něco málo cítím. S těmi novějšími pneu jsou menší, takže nějaký příspěvek od nevyvážených či nestejnoměrně ojetých pneu by se dal očekávat, ale určitě k tomu přispívá i nějaká vůli v podvozku. Vzhledem k tomu, co píše "Specík" o vibracích obecně bych to nechal zatím být, smířím se s tou minimální úrovní vibrací (při nájezdu 200tkm tam holt už nějaká vůle bude, na okreskách jsou vibrace téměř nevnímatelné, projevují se pouze málo a to na hladké dálnici při 120-130 km/h). Počkám, co mi řeknou o stavu podvozku na STK a pak teprve budu případně řešit další opravy.
Přílohy
Focus_hybridni-sestava-kol.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1169
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od jenikHK » 02.02.2020 21:16

https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939

Asi není od věci, když člověk řeší vibrace od kol, začít skutečně u kol 8)

Aneb poslední dobou začínám být s prací pneuservisů nespokojen.

Nejbližší pneuservis s Hunterem mám na Kladně. Sice po pořízení nových pneu loni nemám úplně problém, ale moc by mě zajímalo, co s s tím dá provést.
Už jen proto, že z předchozí sady pneu jsem dvě novější, které na mém autě při dálnicnim tempu a plném autě docela vibrovaly, věnoval sestře na Mondeo a tam jsme vibrace nezaznamenali - ale jezdí povětšinou sama a okresky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
MajklHe
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 791
Registrován: 16.05.2015 19:37
Bydliště: Humenné SR

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od MajklHe » 03.02.2020 12:09

Jak letna sada kolies tak zimná sada kolies je pred nahodenim na auto, pred sezónou riadne vyvážená. Momentálne vibrácie pri jazde, ani pri brzdení niesu. Pred tým boli, vymenené predné ramená, vybratie sa trochu ukludnili,no stále tam boli, hlavne pri brzdení. Vymenené kotúče +doštičky, vybratie sú preč, jak pri jazde, tak pri brzdení

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od LeonardoTM » 04.05.2020 14:55

MajklHe píše:
03.02.2020 12:09
Jak letna sada kolies tak zimná sada kolies je pred nahodenim na auto, pred sezónou riadne vyvážená. Momentálne vibrácie pri jazde, ani pri brzdení niesu. Pred tým boli, vymenené predné ramená, vybratie sa trochu ukludnili,no stále tam boli, hlavne pri brzdení. Vymenené kotúče +doštičky, vybratie sú preč, jak pri jazde, tak pri brzdení
Díky za inspiraci, při vhodné příležitosti zauvažuji i o výměně kotoučů a destičkek. Zatím jsem k tomu neměl důvod, protože je mám oboje tak v polovině životnosti.
Ohledně vibrací bych po další sérii přezouvání potvrdil svůj závěr z příspěvku z 16.9.2019, kde jsem psal, že kola to zřejmě nebudou, že podezřívám nějaké vůle na podvozku (nyní tedy beru v úvahu i brzdy, např. lehce zvlněné kotouče). Od toho minulého příspěvku jsem přezouval na zimní sadu a před několik dny zase zpátky na letní (ale na nové pneu, tj. ne ty samé jako v loňském létě). Můj dojem je takový, že čím novější (méně ojeté) pneu, tím jsou vibrace menší, ale prostě jsou tam (malé, jemné, ale jsou).
Pravděpodobně by to mnozí už asi nechali být, ale když mi v pneuservisu řekli, že jeden disk trochu hází, ale že by to většina lidí asi nepoznala, tak prostě hledám souvislosti. U těch nových letních pneu jsem ještě zkusil přehodit přední a zadní. Rozdíl je tam minimální, spíš bych řekl, že větší vliv má na to typ pneu (měkčí nebo tvrdší bočnice, případně nahuštění - na tvrdších pneu se ty vibrace projevují více). Pokud by měl někdo na autě nasazené standardní balóny 195/65 R15, tak by si toho možná také nevšiml. Já jezdím na 205/55 R16 a ze zkušenosti s tímto rozměrem (podle mne optimální), bych do R17 nebo větších rozhodně nešel (jedině možná u nového auta s neopotřebovaným podvozkem).
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1169
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od jenikHK » 04.05.2020 20:44

S rozměry pneumatik to vidím podobně - po přehození kol na letní jsem opět rozčarován, co se všechno chvěje. Krom toho mi ty letní přijdou na naše silnice tak tvrdé, že je to s trochou nadsázky o zuby :bebng: Na podzim byla u mne STK - bez problémů.
Kontrola vůli kulových čepů - na heveru - bez problémů.
V zimě jsem nezvládl obvyklé vyvážení letních kol (i tak trochu záměrně) - letos chci opravdu zkusit vyvážení s přítlakem.
Sám vnímám větší chvění při cca 80-90 a 110-120, od čehož obvykle vyvážení do značné míry pomohlo.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od kPetr » 22.05.2020 21:40

Také jsem nyní řešil vibrace a sice u C-MAXu, r.v.2008, 2.0 benzín, nájezd 170tis. km. Koupili jsme jej před 3 týdny, velmi zachovalý perfektní stav. Ovšem při jízdě po dálnici, při dosažení rychlosti 120km/h začal vibrovat. Nejdříve jsem myslel, že jde o vibrace do volantu, ale spíše vibroval celý vůz. Ono mě tam při vyšší rychlosti ale celkově něco vadilo, nevěděl jsem co ale prostě nesedělo to na silnici tak, jak jsem zvyklý u mého Focuse.

Pneumatiky tam jsou 225/45 R17, na kola tedy padlo mé první podezření. Dal jsem to do servisu kam jezdím a jsem spokojen, nikoliv autorizovaného ale za to spolehlivého. Řekl jsem, ať to vůbec celkově prohlédnou a vymění vše, co bude třeba.
Oprava byla následující: výměna tyček stabilizátoru, výměna zadních tlumičů (přední mají 90% ale zadní měly 60%) a vyvážení všech kol. Tři kola prý byla nevyvážená.
Výsledek: naprosto super. Vibrace zcela zmizely a auto na silnici sedí perfektně, prostě vše jak jsem zvyklý. Navíc mě mechanik potěšil když mě potvrdil, že auto je skutečně ve velmi dobrém stavu, takže jeho koupě stála za to. Já si ho při koupi samozřejmě důkladně prohlížel včetně podvozku, tak nějak vím na co se zaměřit ale přeci jenom, jsem amatér a nikoliv zkušený odborník.

Pouze mě mrzí, že tu mohu napsat jenom takovou informaci a nikoliv přesnou příčinu. Osobně se ale domnívám, že prvotní příčinou vibrací byla nevyvážená kola a následně v kombinaci s opotřebovanými zadními tlumiči se ještě znásobil ten můj "divný" pocit z jízdy, že to auto rozhodně nesedí na silnici jak má.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti