Vibrace do volantu
- rh1980
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 06.10.2012 09:39
- Bydliště: Vysočina
Re: Vibrace do volantu
Mám stejnou zkušenost jako Phofy. Sice jsem neměnil celá přední ramena, ale nechal jsem vyměnit jenom ty zadní silentbloky a vibrace do volantu zmizely.
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu
Takhle vypadali ty zadní
-
- Test driver
- Příspěvky: 4802
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu
To už se tam to rameno asi pěkně muselo šmrdlat.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu
Asi jo po výměně je to paráda hlavně to zatáčí hned, předtím to bylo takový "gumový, uplavaný"
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 06.03.2015 18:30
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h
Tak se to opravdu vyřešilo dalším pokusem o vyvážení (v Praze u Bulovky). Nechápu, za co si v ZOFI v Blatné vzali penízevitamarousek píše:Upřímně do toho pneuservisu jsem jel až ve chvíli, kdy jsem si sám přehodil letňáky za zimáky - prostě v tu chvíli mi všude řekli, že bych si ještě minimálně týden počkal.
Auto začalo vibrovat.
Cca dva týdny po přezutí jsem se konečně do pneuservisu (ZOFI - Blatná) dostal. Měli kola vyvážit a zkontrolovat.
Auto vibruje o něco míň.
Taky doufám, že by to mohlo být jen vyvážením, ale kdyby ne, tak čím?
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vibrace do volantu
Ako som nie raz pisal, byva to casto neskalibrovanymi vyvazovackami. Vyvazia na nulu, ale na krivej masine. Alebo neskuseny/lajdacky mechanik nasadi zly stredovy kruzok a potom je disk na masine nakrivo.
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: Vibrace do volantu
Koukám, nejsem sám co má vibrujcího Focuse, akorát já nemůžu za boha přijít na to co mi vibrace způsobuje.
Jakmile jedu kolem 80 - 110km/h (různě se to mění) tak mi chvěje volant a je to lehce znát i na podlaze - jak poskákané pneu. Nejvíc je to znát když jedu hned z práce do táhlého kopce to skáče nejvíc. Po ohřátí, stačí jet 2-4km se chvěje jen lehce .. ? Nejvíc je to znát na počasí, čim větší teplo tim to chvěje míň jak se ochladí tak je to fakt znát, asi mu je zima Plyn, neutrál, spojka pořád chvěje. Záleží hodně i na povrchu cesty - někdy je to i ok když je teplo
Letní 17, Zimní 16 (komplet nové) pořád stejné.
Po výměně kotoučů je to 2x lepší ale pořád to tam je, náboje přeměřeny úchylkoměrem.
Měněno: dvouhmota, všechny silentbloky a čepy, komplet brzdy, levý vnitřní kloub na poloose, ložiska nehučí, tlumiče ok, stabilizátory ok, vše bez vůle (jen minimální je na P tyčce v axi.kloubu řízení když se hodně snažím něco najít, ale je fakt minimální ) geometrie udělána.
Koukal jsem na P poloosu, je bez vůle lehké plošky na vnitřním kloubu jsou, ale na levé straně byly 2x větší a po výměně bez rozdílu.
Už mě z toho jebe Nejhorší je že by si toho 80-90% lidí nevšimlo ale já jsem na to hroznej..
Jediný co mě ještě napadá je, že ložisko P poloosy se neotáčelo úplně lehce, ale nehučelo a nerachtalo. Ale že by dokázalo tohle
Jakmile jedu kolem 80 - 110km/h (různě se to mění) tak mi chvěje volant a je to lehce znát i na podlaze - jak poskákané pneu. Nejvíc je to znát když jedu hned z práce do táhlého kopce to skáče nejvíc. Po ohřátí, stačí jet 2-4km se chvěje jen lehce .. ? Nejvíc je to znát na počasí, čim větší teplo tim to chvěje míň jak se ochladí tak je to fakt znát, asi mu je zima Plyn, neutrál, spojka pořád chvěje. Záleží hodně i na povrchu cesty - někdy je to i ok když je teplo
Letní 17, Zimní 16 (komplet nové) pořád stejné.
Po výměně kotoučů je to 2x lepší ale pořád to tam je, náboje přeměřeny úchylkoměrem.
Měněno: dvouhmota, všechny silentbloky a čepy, komplet brzdy, levý vnitřní kloub na poloose, ložiska nehučí, tlumiče ok, stabilizátory ok, vše bez vůle (jen minimální je na P tyčce v axi.kloubu řízení když se hodně snažím něco najít, ale je fakt minimální ) geometrie udělána.
Koukal jsem na P poloosu, je bez vůle lehké plošky na vnitřním kloubu jsou, ale na levé straně byly 2x větší a po výměně bez rozdílu.
Už mě z toho jebe Nejhorší je že by si toho 80-90% lidí nevšimlo ale já jsem na to hroznej..
Jediný co mě ještě napadá je, že ložisko P poloosy se neotáčelo úplně lehce, ale nehučelo a nerachtalo. Ale že by dokázalo tohle
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.06.2014 23:04
Re: Vibrace do volantu
Mě to dělalo přesně jak píšeš ,při 110 km/h to ,už dost klepalo v podlaze.
Pomohlo vyvážení kol.
Pomohlo vyvážení kol.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: Vibrace do volantu
Jo bejt to tak jednoduchý Zajímá mě zda někomu vibrovala poloosa nebo náboj hlavně za studena Nic jiného mi už na výměnu nezbývá
Jakmile jedu z práce do prudkého kopce tak od 70 do 110 volant poskakuje jak divej, je to cítit i v karoserii (je jedno zda je to pod plynem, nebo spojka- neutrál) Po ohřátí relativně ok, jen lehce vrní kolem 100 km/h
Jakmile jedu z práce do prudkého kopce tak od 70 do 110 volant poskakuje jak divej, je to cítit i v karoserii (je jedno zda je to pod plynem, nebo spojka- neutrál) Po ohřátí relativně ok, jen lehce vrní kolem 100 km/h
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace do volantu
Co zkusit jezdit do prace jinou cestou (jestli to neni vozovkou)? Zkus po jizde porovnat teplotu prednich lozisek jestli jeden stred kol nebude vyrazne teplejsi nez ten druhej.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: Vibrace do volantu
Jinou cestou to bez pořádný zajížďky nejde - hranice CZ/DE špatně jsem se vyjádřil silnicí to není, jen je to tam nejvíc znát, ale je to dlouhej táhlej kopec - zkusím ještě tu novou poloosu (můžu ji přinejhorším vrátit že nepasuje ). Přeci jen nějaké plošky ve vnitřním kloubu má (a již má 208tis.) ale kodrcáto od určité rychlosti i bez plynu, na neutrál - což je divný. Ložiska jsem zkoušel nehřejou, nehučí.
Pokud jedu hned z baráku po dlouhé rovině tak taky chvěje, po ohřátí lehce. Ale cítim to i v podlaze. Není to nic co by nešlo vydržet, ale mě to vadí tak musím hledat.
Pokud jedu hned z baráku po dlouhé rovině tak taky chvěje, po ohřátí lehce. Ale cítim to i v podlaze. Není to nic co by nešlo vydržet, ale mě to vadí tak musím hledat.
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- Achiler
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 26.02.2012 14:08
- Bydliště: Mírovice, Praha-východ
Re: Vibrace do volantu
Mám teda FF1, ale mám dotaz k vibracím volantu.
Já dnes zjistil, že se mi občas rozvibruje volant po ostrém projetí zatáčkou pod plynem.
Musím se přiznat, že občas do nich nalítnu fakt svižně, užívám si to, že kde musí Octávka/Golf jet 50-60, já to zvládnu v klidu v 80tce.
Dnes jsem takhle najížděl do esíčka, trochu rychleji než jsem měl odvahy, takže jsem před ním, skoro už v něm šel ostřeji na brzdu. Známe to, v tu chvíli jde zadek lehce bokem, když máte kola v rejdu a přední brzdy silně zabírají. Na výjezdu 0,5km dlouhá rovinka jsem už šel naplno a zhruba 5 vteřin ( odhadem 90-110km/h) volant hodně vibroval. To po těch 5ti vteřinách úplně ustálo a volant se nevibruje, ani v 80, ani ve 130. Bez plynu/ pod plynem. Všiml jsem si už dříve, pokud jsem jel v tom esíčku na trojku pod plným, že na konci (do leva) se volant chvilkově mírně rozvibroval.
Čím by to mohlo být?
Já dnes zjistil, že se mi občas rozvibruje volant po ostrém projetí zatáčkou pod plynem.
Musím se přiznat, že občas do nich nalítnu fakt svižně, užívám si to, že kde musí Octávka/Golf jet 50-60, já to zvládnu v klidu v 80tce.
Dnes jsem takhle najížděl do esíčka, trochu rychleji než jsem měl odvahy, takže jsem před ním, skoro už v něm šel ostřeji na brzdu. Známe to, v tu chvíli jde zadek lehce bokem, když máte kola v rejdu a přední brzdy silně zabírají. Na výjezdu 0,5km dlouhá rovinka jsem už šel naplno a zhruba 5 vteřin ( odhadem 90-110km/h) volant hodně vibroval. To po těch 5ti vteřinách úplně ustálo a volant se nevibruje, ani v 80, ani ve 130. Bez plynu/ pod plynem. Všiml jsem si už dříve, pokud jsem jel v tom esíčku na trojku pod plným, že na konci (do leva) se volant chvilkově mírně rozvibroval.
Čím by to mohlo být?
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace do volantu
Tohle mi dělal vyteklý tlumič
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.11.2016 20:32
Re: Vibrace do volantu
Zdravím,
chtěl bych se poradit, zda dává smysl měnit při vibrujícím volantu levý kloub. Cena by měla být přibližně 3 tisíce + práce.
Jde o Focus 2008, 1.8 Duratec.
Lehké vibrace pozoruji na dálnici v rychlosti mezi 100 -120. Vibruje v záběru, při brždění i při jízdě bez plynu.
Kola byla vyvážená už dvakrát. Pneu tam jsou nové Pirelli. Místní servis si nejdříve nevěděl rady, protože konstatoval, že tam žádné vůle na podvozku nejsou, ale pak na to kouknuli ještě jednou a jejich závěr je - zkusit vyměnit právě levý kloub. Na první pohled ale žádné známky opotřebení nejeví. Při jízdě v plném rejdu nic neklepe.
Díky za rady.
chtěl bych se poradit, zda dává smysl měnit při vibrujícím volantu levý kloub. Cena by měla být přibližně 3 tisíce + práce.
Jde o Focus 2008, 1.8 Duratec.
Lehké vibrace pozoruji na dálnici v rychlosti mezi 100 -120. Vibruje v záběru, při brždění i při jízdě bez plynu.
Kola byla vyvážená už dvakrát. Pneu tam jsou nové Pirelli. Místní servis si nejdříve nevěděl rady, protože konstatoval, že tam žádné vůle na podvozku nejsou, ale pak na to kouknuli ještě jednou a jejich závěr je - zkusit vyměnit právě levý kloub. Na první pohled ale žádné známky opotřebení nejeví. Při jízdě v plném rejdu nic neklepe.
Díky za rady.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů