Vibrace do volantu

Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od miki21 » 06.10.2015 19:46

Sory nějak jsem to slůvko poloosa přehlíd. :wink:

ps: zbytečně nepoužívej citace
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od fordavid » 11.10.2015 17:55

Tak asi po roce vibrovani do volantu (rychlosti 110+) kdy to nikdo nedokazal vyresit, mam novy poznatkx, ktery to snad vyresi..

Kdyz:

A) jedu na 4. Kvalt a kolem stovky tam dam 5, tak to vibruje

B) kdyz to rozjedu na 4. A vytocim to treba az jedu 120+, nic nevibruje

C) kdyz to z podtocene petky rozjedu na 120+, nic nevibruje

Napady, prosim?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

INFIDEL
Junior
Junior
Příspěvky: 261
Registrován: 12.03.2015 21:41
Bydliště: Olomouc

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od INFIDEL » 11.10.2015 18:30

Gumy? Geometrie?
Je : FF I 1,6 16V Ghia 5dv green
Je: FF III 1,5 EB Titanium kombi Lunar sky

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od fordavid » 11.10.2015 20:20

Kola 100% ne, dela to jak se zimnima tak letnima a x krat vyvazeny na ruznych mistech.. Kazdej servis na to sere a nechce hledat, vzdy to smetou, ze kola..

Geometrie.. To by se sjizdely spatne kola, nebo ne?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od vitamarousek » 30.05.2016 17:28

Ahoj,
snažil jsem se poctivě prohledat historii, ale úplně jsem podobné symptomy nenašel...

Mezi 90-100 začne auto vibrovat (bez ohledu na záběr/volnoběh/zatáčení) a zřejmě zepředu, páč to nejvýrazněji cítím ve volantu (ale jinak citelně i na spolujezdci). Pod a nad těmito rychlostmi klid (relativní). Dělalo to už kdysi, ale to bylo auto na příšerných zimákách, které rychle letěly pryč. Pak jsem koupil nové letní (Dunlop SP Sport) a vše bylo OK. Nové zimní (Continental TS850), zase vše OK. Druhá sezona na letňácích a vibrace jsou zpět, i když jsem byl s autem v pneuservisu a kola by měla být vyvážená...

Tak, kde mám hledat příčinu?
1,pneuservis, kde neumí vyvážit kola
2,něco od podvozku, ale co? (geometrie by měla být v pořádku - kontrola podzim 2015)
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od mobil-man » 30.05.2016 18:05

Tipuju možnost 1) - pneuservis neumí vyvážit kola, eventuálně umí, ale přišel jsi o nějaké závaží, neboť neumí kolo před přilepením očistit. :mrgreen:
Měl jsem po výměně a přezutí podobný problém, vibrace okolo 100 km/h a šly do celého auta. Levé zadní kolo mělo -15 gramů, ačkoliv to bylo chvíli po výměně a myslím, že po výměně a vyvážení to nedělalo. Mechanik říkal, že to závaží může upadnout, když se to dobře neočistí.

Druhou možností je, že máš hnutý disk (díra apod), ale to by bylo vidět také při řádné kontrole na vyvažovačce.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od vitamarousek » 30.05.2016 18:25

Upřímně do toho pneuservisu jsem jel až ve chvíli, kdy jsem si sám přehodil letňáky za zimáky - prostě v tu chvíli mi všude řekli, že bych si ještě minimálně týden počkal.

Auto začalo vibrovat.

Cca dva týdny po přezutí jsem se konečně do pneuservisu dostal. Měli kola vyvážit a zkontrolovat.

Auto vibruje o něco míň.

Taky doufám, že by to mohlo být jen vyvážením, ale kdyby ne, tak čím?

Napadá mě... mám tam "plechohlíny" originál od Fordu - je to plechové kolo, ale vypadá (z dálky) jako hliník. Tzn. na plechu je poměrně velký plastový kryt. Tipnul bych, že to vyvažujou bez něj. Mohlo by něco kolem toho krytu hrát roli? (nemám ponětí, jak moc velká odchylka od ideálu už je cítit)
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od ZaQik » 30.05.2016 19:41

poklice by to nedelaly ... zajel bych s predkem na vyvazeni a at se kouknou, zda disk pri roztoceni "nehazi" ... mel jsem neco podobneho pred 10 lety na fieste a byly to sisate disky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od vladka1 » 31.05.2016 11:35

Začal bych kolama - vyvážení kol, šišatý disk, šišatá pneu (co skladování pneu - deformace??), větší nečistota na dosedací ploše náboj/ disk a kolo "šmajdá" atd.
Poklice těžko, to spíš např. když vyváží s kamínkama a ty pak vylítaj nebo upadne závaží...
Můžeš nahodit zimáky a když to zmizí tak to je v kolech určitě...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od spanel » 31.05.2016 12:19

Mám najeto přes 200 000 km a nyní řeším něco podobného. Po přehození kol na letní s vyvážením. Hluk, jakoby lehoučké vibrace od 80 km/hod. Přehození pneu předek - zadek - nic se nezměnilo. Kontrola v servise - hlučné ložisko LP kola, a lehce hlučné ložisko PP kola. Tedy čeká mě výměna. Inu auto má již cosi najeto a 10 let.
Aktualizováno 27.6.2016 - ložiska vyměněna, cena i s prací necelých 7000 Kč. Otestováno na delší cestě a výsledek OK.
Naposledy upravil(a) spanel dne 27.06.2016 08:44, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od mikki » 31.05.2016 12:36

Mě přesně dělalo to co popisuješ, bylo to ložisko uložení PP poloosy.
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
grundyg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 14.08.2011 13:27
Bydliště: Praha

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od grundyg » 31.05.2016 14:19

Úplně stejné vibrace mám teď po výměně starých gum za nové letní, ty samé plechohlíny 16". Je zjevné, že to blbě vyvážili. Nedělá mi to moc, ale cítit to při 90kmh je. Jestli ti to vibruje tak, že to neskousneš, tak začni určitě pneuservisem.
FoFo 1.6 74kW Trend+ kombi black 12/2010
Obrázek

vitamarousek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 06.03.2015 18:30
Bydliště: Praha

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od vitamarousek » 31.05.2016 16:28

Tak teď mi volala ženuška, že dojela do práce a má jedno z předních kol prázdný. Do toho pneuservisu se budu muset dostat dřív, než jsem ho vůbec začal plánovat :(
Ford Focus II Combi Duratec 1.8, rv.2010

Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace jen při cca 90-100km/h

Příspěvek od phofy » 31.05.2016 19:23

Přesně v tomhle rozmezí mi to taky vibrovalo :wallbash: Vyvážil sem kola a udělal geometrii a bylo to o něco lepší, ale stejně to prostě vibrovalo. Nakonec sem vyměnil ramena a je po problému. Neplave ti to auto trošku?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace do volantu

Příspěvek od stano. » 31.05.2016 21:58

Vyvazovacka by mala ist z casu na cas na kalibraciu, aby vyvazovala spravne. Servisy na to samozrejme v zaujme zachovania najnizsich nakladov seru. Takze sice vyvazia na nulu, ale na "krivej" masine. Da sa to spoznat bud tak, ze ides rovno do ineho servisu. Alebo nech nahodia koleso znovu na vyvazovacku, najlepsie pootocene o 180 stupnov. Ak je vyvazovacka skalibrovana, musi pisat nulu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti