Problém elektronická parkovací brzda
- Martin1037
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jeseník
Re: Problém elektronická parkovací brzda
raab
jako nechal jsem to tak jak to je, na technické to prošlo, ono to brzdí, ale nebrzdí to tolik jako před výměnou těch lanovodů, brzdí to hádám tak na plus mínus 70 %, nikdo si s tím v mém okolí neví rady
řešit to nebudu, koupil jsem tříletého Grand Maxe, a do toho starého už odmítám vrážet další prachy, prodávám ho....
jako nechal jsem to tak jak to je, na technické to prošlo, ono to brzdí, ale nebrzdí to tolik jako před výměnou těch lanovodů, brzdí to hádám tak na plus mínus 70 %, nikdo si s tím v mém okolí neví rady
řešit to nebudu, koupil jsem tříletého Grand Maxe, a do toho starého už odmítám vrážet další prachy, prodávám ho....
C-max 2.0 TDCi GHIA Colorado Red 2004
Grand C-max 2.0 TDCi Titanium Blazer-Blau 2014
Grand C-max 2.0 TDCi Titanium Blazer-Blau 2014
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Napadá me, jestli problem nebude ciste mechanicky - a to v samostavech ruční brzdy v zadních trmenech. Pokud nefungují správně, tak rucka obvykle tak nejak brzdi, ale spatne.
Stačí do něčeho hrabnout, vyměnit destičky, vyměnit bowdeny (těžko budou mit 100% shodnou délku) a je vymalováno.
Samozrejme toto plati i pro mechanickou ruční brzdu, ale ta se da snadno seřídit a nefunkční samostavy tim "obejit"
Stačí do něčeho hrabnout, vyměnit destičky, vyměnit bowdeny (těžko budou mit 100% shodnou délku) a je vymalováno.
Samozrejme toto plati i pro mechanickou ruční brzdu, ale ta se da snadno seřídit a nefunkční samostavy tim "obejit"
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Problém elektronická parkovací brzda- nejde odblokovat
Ahoj, dneska mi v autě prostě "zmizela" baterie. DO nic, ani jedna kontrolka, o startování nemluvě. Jenže jsem to nedokázal ani odtáhnout, protože mi nešla nouzově odblokovat EPB. Tahal jsem za rukojeť tak akčně, až se lanko vyvléklo- nic se neutrhlo, jen se to "provléklo". Povytáhl jsem tak 2 cm lanka.
Dá se s tím nějak popasovat?
Dá se s tím nějak popasovat?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23377
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Problém elektronická parkovací brzda
odbrzdit primo na kolech
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Naložili mě rukou a auto postavili přes plot na zahradu. Kdyby nebyl velký pátek, bylo by v servisu, ale takhle by bylo až do úterý na odstavném parkovišti (a dopředu jsem nevěděl, kde).
Baterka mrtvá (možná 4V po odpojení). Dal jsem starou a během 1 minuty začala vařit- extrémní odběr. Na + pól jdou 2 vodiče. Pokud nechám jeden (jde doprava), tak auto funguje- světla, rádio. Při pokusu o nastartování jen cvak. Pokud připojím i ten druhý vodič (jde spíš vlevo dolů), tak opět extrémní odběr- Třeba 80A??? Mám podezření na zkratovaný alternátor, startér ... něco. Zkusím odpojit velkou pojistku. Ale tu ručku alespoň dokážu elektricky odbrzdit.
Trochu to sem nepatří, ale je to vývoj situace.
Díky Ivan
EDIT- žádné odpojování pojistky asi nehrozí.
Dotaz: pokud by to byl alternátor, dá se nějak odpojit a dojet tak 2 km? Baterie tu spotřebu vydrží.
Baterka mrtvá (možná 4V po odpojení). Dal jsem starou a během 1 minuty začala vařit- extrémní odběr. Na + pól jdou 2 vodiče. Pokud nechám jeden (jde doprava), tak auto funguje- světla, rádio. Při pokusu o nastartování jen cvak. Pokud připojím i ten druhý vodič (jde spíš vlevo dolů), tak opět extrémní odběr- Třeba 80A??? Mám podezření na zkratovaný alternátor, startér ... něco. Zkusím odpojit velkou pojistku. Ale tu ručku alespoň dokážu elektricky odbrzdit.
Trochu to sem nepatří, ale je to vývoj situace.
Díky Ivan
EDIT- žádné odpojování pojistky asi nehrozí.
Dotaz: pokud by to byl alternátor, dá se nějak odpojit a dojet tak 2 km? Baterie tu spotřebu vydrží.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Ano. Vyhodis z neho ten hruby kabel. A dobre ho zaizoluj! Ak je to alternator, asi mas prerazene minimalne 2 diody a skrat + na kostru. Teoreticky by stacila vymena diodoveho mostika.
Moze to byt aj kopu dalsich veci. Toto je len tip.
Mas elektricke servo. A po zhaveni a starte naftaku ta baterka dostane zahul. Moze sa stat, ze po ceste vypadne posilnovac, kedze ta baterka predpokladam nie je nova.
Moze to byt aj kopu dalsich veci. Toto je len tip.
Mas elektricke servo. A po zhaveni a starte naftaku ta baterka dostane zahul. Moze sa stat, ze po ceste vypadne posilnovac, kedze ta baterka predpokladam nie je nova.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Díky- it works. . Odpojení alternátoru pomohlo. Jen tlustý kabel, jinak nic.
Sundal jsem jen kryt motoru a pak ten kabel je dobře přístupný. 3 vrstvy Duct Tape to jistí.
Nastartovalo to OK, baterka šla asi na 11,5 V, což jde. Tuhle (originál FORD) jsem měnil v r. 2015, byla v garáži a za tu dobu jsem ji tak 4x nabil. A ještě nabití v autě. Takže dobrá kvalita.
ZaQik- jestli tu je vhodné vlákno, tak možná přemístit, třeba to někomu pomůže.
Díky všem Ivan
Sundal jsem jen kryt motoru a pak ten kabel je dobře přístupný. 3 vrstvy Duct Tape to jistí.
Nastartovalo to OK, baterka šla asi na 11,5 V, což jde. Tuhle (originál FORD) jsem měnil v r. 2015, byla v garáži a za tu dobu jsem ji tak 4x nabil. A ještě nabití v autě. Takže dobrá kvalita.
ZaQik- jestli tu je vhodné vlákno, tak možná přemístit, třeba to někomu pomůže.
Díky všem Ivan
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 26.10.2010 09:11
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Byl to chcíplý alternátor. Oprava (výměna) v servise a i se starou baterií (asi z r. 2007) to šlapalo. Jen mi přišlo, že málo točila. Když jsem tam vracel tu "novou"- ten alternátor ji nezničil, tak jsem pohnul s konektorem od pojistkové skříně v motoru a VŠECHNO ŠPATNĚ. Auto se nedalo nastartovat, chyba motoru, ESP ... nemožná komunikace s ECU, takže ani diagnostika nic nenašla (ani nemohla). Auto se opět nedalo odbrzdit- tedy ani odtáhnout do servisu, kde by si ale tak na 98% stejně neporadili. Nepomohla by totiž ani výměna ŘJ, kterou by to asi skončilo. Pomohlo by jen kouzlo. A kouzla dělá kouzelník. Kdo je tady kouzelník? ZaQik. Po poměrně náročném zkoumání schémat a v nevlídném počasí zjistil, že je to vlastně kravina. V tom konektoru 2 PINy ztratily kontakt, takže ŘJ odmítla fungovat. Beze srandy, nevěřím, že "normální" servisák by to našel.
Díky ZaQik(u).
Díky ZaQik(u).
- Embi
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 09.08.2021 23:15
- Bydliště: Litomyšl
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Zdravím, během problémů s převodovkou je na řadě EPB, když jsem auto koupil, tak bývalá majitelka říkala že auto stálo od listopadu a já ho koupil v květnu, a jak víte tak se EPB zajišťuje sama po vytažení klíčku, četl jsem manuál a teď když nefunguje tak to musím dělat, řeč je o tom že vždy když vytahuji klíček ze zámku tak musím to tlačítko EPB držet směrem dolů aby se nazajistila, jinak se stane to na videu (https://youtu.be/HkM8m0j0Lg4), no brzda fungovala ale přišlo mi že nějak málo, jak kdyby jen ,,na půl", kamarád co to měl taky mi řekl ať ty konce bowdenu prostříknu silikon sprejem, takže jsem sundal kolo, a zjistil že i když je EPB zatažená, tak to pravé kolo nebrzdila, no a po pár dnech se k tomu přidal ten zvuk na videu, a když to nechám zatáhnout tak se zabrzdí jen to levé funkční kolo, a to pravé vůbec, takže mi vyskočí hláška TOTAL EPB Failure, a musím to odjistit tím T-čkem co je pod rohoží v loketní opěrce. Ptal jsem se dalšího kamaráda co s tím taky měl problém, a říkal že musel vyměnit lanovody EPB. Takže jsem objednal tyto lanovody: https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 81/6854682, koukal jsem na ford7zap.com a mělo by to být podle čísla ono, takže teď čekám než to přijde a musím to nechat vyměnit, nevím jestli bych to zvládl vyměnit, radši to nechám na toho mechanika co mi měnil převodovku. Snad to bude tím, nesetkal se s tím už někdo? Hlavně se bojím co jsem tu četl aby ta EPB pak správně fungovala a zabržďovala kola na 100%. Díky!
P.S. Galerku udělám až udělá STK. :DD
P.S. Galerku udělám až udělá STK. :DD
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 Duratec 2006 Durashift CVT
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1812
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Problém elektronická parkovací brzda
To je pořád ještě řešitelná situace -nebrzdící ručka. Mě se stalo, že se nedala odbrzdit a to ani tím T tahadlem. Takže musel pro mě přijet "odtah" ve formě ruky a naložit.
- Embi
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 09.08.2021 23:15
- Bydliště: Litomyšl
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Ano, ale když to nechám doběhnout přes ten otřesný zvuk tak mi hodí Total EPB Failure zabrzdí se to levé kolo, a musím to odbrzdit tím T-čkem.
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 Duratec 2006 Durashift CVT
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
- Embi
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 09.08.2021 23:15
- Bydliště: Litomyšl
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Lanovody dnes přišly, ale musí se ještě tedy přehodit. Našel jsem na yt i návod tak tady je pro ostatní: https://www.youtube.com/watch?v=ergcVj8mMak. Mělo by to vyřešit ten problém. Tak snad vyřeší. Po výměně napíšu.
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 Duratec 2006 Durashift CVT
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
- Embi
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 09.08.2021 23:15
- Bydliště: Litomyšl
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Tak s měsíčním spožděním oznamuju že se mi podařilo vyměnit ty lanovody, ale bohužel jen jedna naštěstí ta nefunkční strana, ta pravá NOVÁ strana se napoprvé urvala, takže jsem tam musel dát ten starý lanovod, a až se to vysere, tak to vyměním, pošlu víc fotek a třeba hodím i video jak už to jde na YT(jako by to nikdo neznal ) v pátek.
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 Duratec 2006 Durashift CVT
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
- Embi
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 09.08.2021 23:15
- Bydliště: Litomyšl
Re: Problém elektronická parkovací brzda
Jak jsem slíbil, zde je video i s fotkami: https://www.youtube.com/watch?v=wxWmJQTEhcc, omlouvám se, ale bylo to na rychlo dělané, ale snad na to půjde koukat.
Ford Focus C-Max Ghia 1.8 Duratec 2006 Durashift CVT
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Byl: Volvo V50 2.0d 2004 M6
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 2.0 Duratec 2006 M5
Byl: Ford Focus C-Max Ghia 1.6 TDCI 2004 Durashift CVT
Ford Escort 1.6 Zetec 1998 M5
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti