Výměna zadních destiček a kotoučů

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jenikHK » 08.09.2019 17:06

Nejjednodušší možné rozřešení :palec_nahoru:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Choze
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17.08.2019 18:43

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od Choze » 28.09.2019 12:15

phofy píše:
Choze píše:Bezne tu miznu prispevky?
Asi si nepochopil proč to zmizelo...

Žádný z tvých příspěvků se netýkal téhle sekce, akorát si zbytečně spamoval a vytvářel flame, proto jsem to promazal...
Takze nadavat si, osocovat sa, a ked nema pravdu, tak sa tvarit ze nic, je bezne?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od miki21 » 28.09.2019 13:19

Říkej tomu třeba demokracie. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od phofy » 28.09.2019 15:01

Opět jsi OT. Pokud vím, tak petulak přiznal chybu a tím to haslo. Opět se rýpeš po cca měsíci v něčem co už je dávno zapomenutý... A co je špatného na tom, že se promažou příspěvky, které nesouvisí s tématem? A pokud se chceš hádat, tak je na to příslušné téma :!:

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jarous350 » 14.01.2020 20:12

Jsem teď měnil brzdy vzadu na Zafiře a překvapilo mě, že kotouč se na vnitřní straně TÉMĚŘ dotýká držáku třmenu. Je to normální nebo má být pěkně uprostřed? Bohužel jsem si nevšiml, jak to vycházelo se starým kotoučem a zpátky už jsem ho kvůli kontrole pochopitelně nevracel.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jenikHK » 14.01.2020 22:03

Co jsou zač, ty nové kotouče? Určitě jsou ty správné k autu?

Normální to není, kotouč by měl být zhruba vprostřed, ale pokud to nemá vliv na funkci (ani rostlinare)...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jarous350 » 14.01.2020 22:09

Je to Brembo, normálně podle katalogu v eshopu. Brzdí, neškrtá, takže neřeším. Jenom mě zajímalo, kde je pravda. Dík
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od blackbox80 » 25.07.2020 18:30

ahoj,
chtěl bych navázat na téma mazání, kde se došlo k tomu, že měděná pasta/sprej na brzdy jednoduše nepatří, i když to dělá skoro každý, ale o to mi nejde :)
Přiznám se, že v tom mám trochu bordel a nikde jsem nenarazil na přesné specifikace ATE Plastilube.

- Chápu správně, že CERATEC a Plastilube je skoro to samé na minerální bázi(možná jen rebrand), ale jen TEXTAR uvádí i tepelný rozsah použití >> ve výsledku je jedno co člověk koupí jako univerzální mazadlo ?
- při dohledávání informace o CERATECu jsem narazil na HYDRATEC, který má sice menší teplotní rozsah, ale je to už syntetika, která je doporučená dle výrobce pro mazání čepů i pístků apod. + netluče se s brzdovou kapalinou a EPDM gumou :) TEXTAR set maziv

a tady jsem začal tápat, protože CERATEC/Plastilube patlají na vše :) >> má smysl to hrotit a pod prachovky cpát HYDRATEC, nebo to celé nahradit Liqui Moly Keramickou pastou ? Jde mi hlavně o nějaké ustálení návyků, protože dnešní výběr produktů je na můj vkus příliš pestrý :) (snad nerozpoutám nějaký flame)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jenikHK » 25.07.2020 20:24

Osobně používám dlouhá léta produkty od ATE
- "Plastilube" na vodící čepy a vedení destiček, taky mezi destičky a třmen. Dávám to i na póly baterií a nebo různá kovová vedení nebo kolejnice, kde mi přijde, že vydrží víc, než ložisková vazelína.
- "ATE pasta na hydraulické části brzd" na mazání pístku, těsnění při repasi plus mazání gumových vodítek třmenů nebo prostě gumových průchodek a všemožných gumových částí. Hlavně ale tam, kde se předpokládá styk s brzdovou kapalinou.
Guma, která neodolá brzdovce, odolá oleji a naopak. Podle toho se volí, co čím namazat.
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by nabobtnala guma po namazání pastou na hydraulické části, už jsem bohužel ale musel řešit nabobtnale gumičky namatlane měděnkou.

Ceratec chápu jako ekvivalent Plastilube (i tak vypadá), HydraTec by měl být ekvivalent té pasty na hydraulické části, ale vypadá prostě jinak (a už nemám potřebu experimentovat). Samozřejmě každý výrobce má svoje. Vím ještě třeba o TRW.

Pod prachovky, pokud není vysloveně potřeba, bych ale nelezl. A pokud, tak bych použil (již nesehnatelny) Breox Fluid, resp. kapalinu BCF11 za účelem rozhýbání brzdiče.

Keramiku bych za sebe nedoporučil, už jsem se setkal s tím, že mi čepy namazané keramikou zatuhly, ale s Plastilube jsem nic takového neřešil.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od blackbox80 » 26.07.2020 13:08

- takže v podstatě se jen rozhodnout jestli dám přednost setu mazadel od TEXTAR nebo ATE (to je jak Sophiina volba ):) u Textaru se mi líbí větší transparetnost(více detailů) + asi to pro ně dělá www.tmdfriction.com u ATE jsem nedohledal nic konkrétního(ani dodavatele ani teplotní rozsahy), ale všichni jsou s ním spokojení :)
- s keramikou dobrý postřeh (možná dobrá pro lidi co chodí na okruhy a nebo se v tom pořád hrabou a pravidelně to obnovují:))

k tomu BREOXU ..koukám, že měl i nějaké "armádní" testy a asi se přejmenoval na GEOlube(pro malodběratele asi nedostupná věc) >> http://www.geosc.com/products/geolube-bcf-11 , ale lze si zažádat o "vzorek" :) a pak jsem ještě narazil na BASF Plurasafe BCF 11, ale nic nejde normálně koupit (nenašel jsem)

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

zadni bubny

Příspěvek od jardab2 » 23.05.2021 21:23

Nevim, jestli je lepsi vlakno, zkusim to sem. Delal jsem dnes brzdy, roznik 2007 TDCi.
Predek v pohode ale zadni maji pistky sroubopvaci, se dvema dirama, desticky, co jsem koupil podle katalogu maji odpovidajici cepy ale nesedi roztec. I puvodni sjete desky byly namontovany tak, ze ty s cepy byly na druhe strane a pistek je bez aretace, navic ta druha deska ma zase nejake cepy pricne a ty by drbaly prachovku pistku - zbrousil jsem je, drbal jsem se s tim pul dne. Nevim, kde je problem, neoriginalni brzdice nebo vic verzi desek? Ono to asi zasadne nevadi, brzdi to OK, rucku jsem vymezil pri seslapnute brzde a taky OK, ale je to divne.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

zadni desticky

Příspěvek od jenikHK » 25.05.2021 17:18

Mno nevim, proc se tenhle dotaz objevil u bubnu - nicmene u FF2
vnitrni desticky (k pistku) maji pruzinku
vnejsi desticky pruzinku nemaji

cepy pak jen slouzi k tomu, aby se nedala zamenit vnitrni/vnejsi. Nezapadaji do vyrezu v pistku.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: zadni bubny

Příspěvek od jardab2 » 25.05.2021 20:18

No admin to sem presunul asi, samozrejme jde o kotouce. U jinych aut se stejnym systemem prave desticka nejakym cepem pistek aretuje, aby se neotocil. Ale ta desticka, co ma pruzinku, ma 2 cepy ktere maji vetsi roztec nez je prumer pistu a kdyz jsem to zkousel, tak by byly v kolizi s ochrannou prachovkou a asi by to nedopadlo dobre, kdybych je nechal. Puvodni desky je mely o dost nizsi, mozna taky obrouseny. Ta druha deska bez pruzinky ma vystupky, ktere skoro do tech der v pistku pasujou. No, vse funguje dobre, necham to konovi ale je mi to divne, bohuzel jsem nemel naladu to vyfotit, v tom pocasi a se zdrzenim to bylo na doraz...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od stano. » 25.05.2021 21:20

Vystupky na platnickach museli zapadnut do priehlbiniek na piestiku u FF1. U FF3, a myslim ze aj u FF2, ide ta dosticka s vystupkami smerom von (na hrebeni ma jednoliaty vystupok) a ku piestiku ide hladka, s pruzinkou (na hrebeni ma vystupok s dierou pre pruzinku).

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna zadních destiček a kotoučů

Příspěvek od jenikHK » 25.05.2021 21:49

Co to je za destičky?
Značka, označení typu.

Nemohly být pro jiné auto?

Na FF2 mi prošly rukama originální, ATE a Textar - vše sedí tak jak má a je popsáno výše.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti