Zadní kolo stále přibržděné

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Hoffis » 15.12.2020 17:08

Coko píše: 15.12.2020 16:49

Co bych pak měl říci já když tady čtu o prasklých pružinách, nechodících lanovodech, nebo nevracejícim se samostavu.
protože tohle to způsobí...... ne zavzdušnění , nebo abs, které s tím nesouvisí
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 15.12.2020 17:34

Chápu že to vypadá tak, že všechny rady až na jednu “povolit odvzdušňovák” ignoruju, neboť má pozornost se už jak jsem několikrát psal ubírá jinam. Pročetl jsem na tomto i jiných Ford fórech vše okolo brzd a mnoho z toho zkusil, tak se dá pochopit že také dokážu mnoho z těch obecných problémů s Ford brzdami vyloučit, protože ikdyž montuju nový díl ověřím si jeho funkčnost. A proto že to nepomohlo, rozhod jsem se založit nové téma. To je celé. Kdo vlastně neignoroval mne? Až bude problém vyřešen napíšu čím to bylo. V lednu se mám ozvat jednomu mechanikovi, ale není to pro mne jednoduché, už jeden servis mi od tohoto problému nepomohl a za výměnu ložiska a rozchození přibržděných brzd zaplatil 6tis. Tak bych si to raději vyřešil sám.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od ballu » 16.12.2020 05:38

Jestli u přibržděného kola povolím odvzdušňovák a třmen povolí, je to hydraulikou směrem ke kostce ABS. Jestli nepovolí, je to mechanismem třmenu. Další diskuse je zbytečná.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 16.12.2020 05:53

Souhlasím, to je věc co jsem ještě nezkusil.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od jenikHK » 16.12.2020 08:45

Nějak mi v prvním příspěvku uteklo, co všechno už bylo vyměněno.
Ale bych se ptal dál, třeba nám něco uniká a dobereme se toho
- jaké díly byly použity (výrobce,resp. značka)?
- co znamená, že lanovody jsou dobře seřízeny (konkrétně) a jak se chovají páčky od lanovodů na třmenech při zatažení / uvolnění brzdy?
- nemohou destičky zůstávat viset na nějaké hraně v držáku třmenu?
- jak snadno jde zatlačit pístky třmenu zpět? Chodí +- stejně obě strany? Vrací se plně pístek (na demontovaném třmenu) při hýbání páčkou ruční brzdy?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od ZaQik » 16.12.2020 09:04

promazano o prispevky, ktere se netykaly tematu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od vladka1 » 16.12.2020 09:58

Jo a hřát může i ložisko, pak bude náboj teplejší než kotouč..
Ty kecy 40°C v pohodě - pokud to hřeje jen na jedný straně tak tam problém je.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 16.12.2020 14:04

jenikHK píše: 16.12.2020 08:45 - jaké díly byly použity (výrobce,resp. značka)?
- co znamená, že lanovody jsou dobře seřízeny (konkrétně) a jak se chovají páčky od lanovodů na třmenech při zatažení / uvolnění brzdy?
- nemohou destičky zůstávat viset na nějaké hraně v držáku třmenu?
- jak snadno jde zatlačit pístky třmenu zpět? Chodí +- stejně obě strany? Vrací se plně pístek (na demontovaném třmenu) při hýbání páčkou ruční brzdy?
Nové desky, kotouče a kapalina jsou ATE. Brzdič na dobré straně (levá) je nyní Kamoka. Na špatné straně je nový origo brzdič se samolepkou a číslem a logem Ford (koupen přes inzerát). Vím je to divočina mít každý jiný, ale byl pro to důvod. Oba brzdiče jsem před namontováním prohlédl, sundal pružinu z páky lanovodu a vyzkoušel jejich funkci. Vrací se v obou případech sám zpět (i bez pružiny) až k trnu do výchozí polohy. Naprosto stejně se chovaly i původní brzdiče ATE FoMoCo. Správné nastavení lanovodu dle Jak Na To je tuším vytvořit mezeru 0,75mm mezi tímto trnem a pákou a utahovat lanovod ručky dokud se jedna nebo druhá strana nepohne. Na tom autě se vystřídaly už 4 brzdiče a vždy po namontování i s pružinou vznikla zhruba stejná mezera na obou stranách a ručka začíná brzdit už na prvním zubu a kolem ve vzduchu ještě otočím, na druhém zubu už ne. Dále jsem otestoval funkci samostavu, kdy bylo potřeba vytvořit mezeru mezi pákou a trnem cca 2mm a až pak začal vyjíždět pístek (opět stejně funční ve všech 4 případech) nenamontované třmeny mají snahu se vracet zpět (při podržení pístku rukou nezajede), namontované třmeny (zalité brzdovkou) se vracejí jen nepatrně, toto chování jsem pozoroval taktéž u všech 4 třmenů. Vodící pouzdra třmenu namazány silikonovou vazelínou s použitelností do 1100 stupňů. Styčné plochy destiček s jejich držákem očištěny a destičky se v nich hladce pohybují (tuto část nemažu) dle mne by měly být suché. Na roztahování pístku mám přípravek, takže neumím posoudit jestli jeden jde lépe a druhý hůř. S přípravkem jdou všechny stejně. Zkoušel jsem i házivost kotouče, ale nemám přípravek na měření a podle oka nebylo vidět nic, přitlačený šroubovák na držák také nic neodhalil. Nevím zda tu povolenou 0,1mm házivosti uvidím okem (asi ne). Pokud je to na brzdách tak snad už jedině křivé uchycení brzdového držáku oproti náboji kola, nebo křivý držák který je původní na obou stranách. Držáky jsou na obou stranách od oka uprostřed. Nikdy se mi na žádném autě nic podobného nestalo.
Večer to zas rozeberu. Díky za dotazy, věřím že to vyřeším.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od vladka1 » 16.12.2020 14:48

Dal bych Kamoku i na druhou stranu a ten Ford zase na inzerát prodal..
Může to být skladovka kdoví jak stará a těsnící kroužek na pístu už nepruží = neodtáhne desky od kotouče jako nový pružný..
Šmajdající kotouč by vibroval a spíš by to vibracema odbrzdil, tam problém nebude. Okem házivost neuvidíš, ale "škrtátkem" to poznáš, přesně změříš hodinkama (úchylkoměrem)
Teplo od ložiska = hřeje od náboje a kotouč je chladnější, ideálně změřit infrateploměrem..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 16.12.2020 15:10

Teď rodinka spala, tak mezi posledním příspěvkem do teď, jsem zkusil přehodit držák brzdiče, ještě jsem to neprojel až večer.
Plánuju zrepasovat ty starý origo ATE. Kamoku beru jako nouzovku. Půjde do skříně v garáži. A pokud by měl být ten nový origo brzdič špatnej tak opět repas. Byl levňejší jak Kamoka a je to ATE FoMoCo. Šmejd bych nikdy neprodal :-)
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od vladka1 » 16.12.2020 15:42

Když funguje dobře tak proč nouzovka? Možná je lepší než ty ATE ;)
Co vim tak bývá orezlá ta hřídelka k páčce, takže repasovat to je problém.. Taky mi zlobilo že ručka neodbrzdila úplně, nakonec jsem to vyřešil novýma třmenama, byly asi 800,- za kus funglovky.. Starý mám bokem že to někdy zrepasuju, ale zatim se válí v regálu jak jsem je sundal.. Nový po zatočení kolem to kolo udělá pět otoček, ty starý byly jedna otočka a stálo.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 16.12.2020 15:53

Mně udělá dobrá strana 5 otoček a špatná 4. Zatočením je to šustění nepatrně silnější na špatné straně a za jízdy to samozřejmě slyším také.
Na tu hřídelku jsem koukal, připadá mi to tam nalisované není potřeba to nahřát? Nebo stačí pákou stáhnout z trnu? Jde to pak zpět bez úhony? Nebo se to musí nějak rozklepnout?
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od petulak » 16.12.2020 15:54

odpoj lanovody, a jezdi. / bez ruč. brzdy se naučíš / *** bude-li stále závada, tak to nejsou na vině, a můžeš pátrat dál.
Tomu se říká ,,, vylučovací metoda ,,, :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 16.12.2020 16:01

To už mám za sebou. Navíc ručku používám minimálně.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

Coko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 26.10.2020 19:13

Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné

Příspěvek od Coko » 17.12.2020 19:58

Takže po prohozeni držáku brzdového třmenu z pravé na levou problém stále stejný. Pravá strana hřeje. Zkusím dát na pravou stranu původní zrepasovaný třmen.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti