Zadní kolo stále přibržděné
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Není náhodou problém samostavu třmenu ručky? Trapézový závit je na jedné straně levý a na druhé straně pravý. To znamená, že tam, kde ti to hřeje máš opačný závit. Zátáhnutím ručky to vymezí vůli a povolením přibrzdí kotouč.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Na všech třmenech se pístek zatlačí točením ve směru hodinových ručiček a tlakem dovnitř. Pokud jde o tento závit, nějak si nedovedu představit, jak by mohl být na každé straně rozdílný. Mám univerzální sadu přípravku na zatlačení pístku, kde jsou krom koncových nástavců tyto přípravky dva, jeden s levotočivým závitem a druhý s pravotočivým závitem. Používán byl vždy pouze jeden přípravek. I kdyby byl na každé straně rozdílný závit (jsou auta co mají v samostavu závit opačný) nemá to na funkci vliv. Třmen se nijak neotáčí, takže fungovat zde budou oba závity. Když jsem to měl rozebrané, obdivoval jsem, jak je samostav geniálně jednoduchý a funkční.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Jak myslíš, proč na jednom se při zatlláčení točí do prava a u druhého do leva?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Každý výrobce si to dělá po svém, stejně jako musím napříč značkami a někdy i modely aut použít jiny redukční protikus zapadající do pístku abych s ním mohl otočit a přípravek fungoval. Naštěstí závitu tam víc dát nejde, takže šroubujeme vpravo nebo vlevo.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Jenže rozdílné závity na levé a pravé straně jsou spíš výjimkou, zřejmě odkazujes na Mondeo Mk3 s brzdami Bosch, kde to je použité.
Má to souvislost právě s tím, jak je řešen mechanismus ruční brzdy - a tohle má Bosch (Mondeo Mk3) a ATE (focus/c-max/Kuga) naprosto odlišné.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Když je to tedy spíše výjimkou, jak by se tedy mohlo stát že mám na každé straně jiný závit (pokud se bavíme o tom samém)
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Tohle mělo mondeo mk3 na focusu se toci jenom na jednu stranu
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Co mi uniká?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Na všech třmenech u “mého” vozu se točí stejným směrem.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Však ano, levý a pravý závit je např. u toho Mondea.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Mohu potvrdit. Dělal jsem letos brzdy na mém Focusu II r.v.2009 a na C-MAXu r.v.2008 a u obou vozů se na všech třmenech také točilo jedním směrem.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Technický dotaz. Na držáku destiček a třmenu je zespod uprostřed číslo. V mém případě je tam č15. Existují s číslem 15 a 16, neví někdo jaký je v tom rozdíl?
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 26.10.2020 19:13
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Tak a je po problému. I po výměně repasovaného třmenu a zároveň i držáku třmenu se nic nezměnilo. Jelikož jsem své domněnky o ABS a přicpaných trubkách také vyloučil, zoufalost byla veliká. Takže z čiré zoufalosti jsem se rozhodl shodit dolů náboj kola s ložiskem, očistil styčné plochy na nápravě, krycího plechu, a také náboje který byl montován servisem jako nový. Nebudu jmenovat, který prase to dělalo, i mistr tesař se utne styčná plocha nebyla očištěna a krycí plech také ne. Když bylo vše očištěno, změřil jsem si rovinu dosedací plochy náboje a držáku třmenu, kde jsem zjistil že úchyty pro držák třmenu jsou malinko ohnuté mimo rovinu směrem k protějšímu kolu (dovnitř). Rozdíl byl cca o 1mm pro oba úchyty. Každopádně po usazení náboje na perfektně očištěné plochy problém zmizel.
C-Max - 04/2009, 1,6 - 74kw benzín
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní pravé kolo stále přibržděné
Koukám, že servisy jsou úplně všude stejné. Vždycky se nějaký "mistr tesař" utne .
Takže gratulace .
Takže gratulace .
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.08.2022 21:14
Zaseknutá zadní kola po odbrždění
Zdravím,
Potřeboval bych radu ohledně Ford Focus 2009 1.6. Stalo se mi to dnes už podruhé. Měl jsem zataženou ruční brzdu a když jsem chtěl z parkovacího místa vycouvat, tak se mi zasekly zadní kola. Po chvilce to povolilo s tím, že zadní kola když se uvolnila, tak to jakoby bouchlo. Nevím, jak ten zvuk popsat. Stalo se mi to, když jsem stál na rovince i mírně do kopce s čumákem nahoru. Mohl by mi někdo poradit co by to mohlo být? V pondělí jedu do servisu.
Díky moc.
Potřeboval bych radu ohledně Ford Focus 2009 1.6. Stalo se mi to dnes už podruhé. Měl jsem zataženou ruční brzdu a když jsem chtěl z parkovacího místa vycouvat, tak se mi zasekly zadní kola. Po chvilce to povolilo s tím, že zadní kola když se uvolnila, tak to jakoby bouchlo. Nevím, jak ten zvuk popsat. Stalo se mi to, když jsem stál na rovince i mírně do kopce s čumákem nahoru. Mohl by mi někdo poradit co by to mohlo být? V pondělí jedu do servisu.
Díky moc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti