1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 14.01.2015 14:08

Zdravím všechny diskutující,

Zajímá mě teoreticky dotaz, jestli jde do 1.8Tdci (85kw) dát jiné větší turbo (Z mondea např?) popř. vstřiky?Samozřejmě jde o lehké zvýšení výkonu...Myslím si a pokud by to bylo stejné jak u VW, stačili by větší vstřiky.Prosím jen o trochu fundovanější příspěvky, ne štěky o tom, že je to blbost.

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od vitut » 14.01.2015 17:10

jakou mas verzi TDCi? Na lehke zvyseni vykonu obvykle staci lehky chiptuning a do mechaniky se nemusi zasahovat ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Fordeo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 18.10.2014 09:09
Bydliště: České Budějovice

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Fordeo » 14.01.2015 17:43

Co jsem tenkrat zjistoval, tak common-rail to nedela.... Dela to Bosch na PD-cka, Audi, Vw atd... Pokud nekdo vi opak, rad se poucim ;)
je: Ford Mondeo 2.2 tdci 114kw 2005 Ghia X Zetec S kombi
bylo: Ford Escort 1.6 rv.99, Ford Escort 1.8 TD rv. 00 v plné palbě

Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 14.01.2015 18:00

vitut píše:jakou mas verzi TDCi? Na lehke zvyseni vykonu obvykle staci lehky chiptuning a do mechaniky se nemusi zasahovat ...
No mám v plánu koupit 1.8Tdci 85kw(FFI po FL)...Předpokládám, že vzhledem ke stáří bude původní turbo už opotřebované, tak kdyby se kupovalo nové, tak by se mohlo koupit větší z mondea, třeba?Výkonem bych se chtěl dostat kolem 170koní...jako má ST170 kterou jsem chtěl pův. koupit.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Jardak » 14.01.2015 18:47

Mám trochu obavu, že po koupi TDCi ve FF1 budeš mít vzhledem k věku a nájezdu alespoň zkraje dost starostí s tím, aby vůbec motor fungoval tak jak má v sériový podobě.
Navíc turba u těchto motorů nějak extra neodchází. Spíš oprava vstřikování bude akutnější, tím spíš pokud chceš zvyšovat výkon. A pak je tu spojka se setrvákem....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 14.01.2015 20:00

Samozřejmě, ale prvně jsem chtěl slyšet jestli něco takového jde...Pak mám dotaz jestli jsou verze 74 a 85kw stejné...tudíž jestli jdou chipnout na stejný výkon?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Jardak » 14.01.2015 20:18

Po mechanický stránce jsou motory stejný. V elektronice ale nějaký rozdíly budou, protože když jsem před časem koukal na nabídky čipování, tak u 85 kW verze byl větší nárůst výkonu.
Ještě než do tohoto motoru půjdeš, vem na vědomí, že tyto motory mívají problémy se studenými starty v teplotách pod cca 5°C. Motor sice nastartuje, ale ten start není pěkný a pokud chceš mít auto jako mazlíka, bude tě to dost srát. Řešení je nejistý, najdi si příslušný vlákna, budeš mít čtení na týden... :D
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od vitut » 14.01.2015 20:39

Motory 74 a 85 kW se snad lisi jen ve chcipaci klapce v sani, ta nema vliv na chod, ale na lepsi dobeh motoru po vypnuti. Vymenou jednotky 74 kW -> 85 kW se skutecne vykon zmeni. Pokud chip, tak u takto starych motoru bych sel tak maximalne na 100 kW. Nejake firmy nabizi vic, ale podle meho uz to nemusi vydrzet nektere komponenty motoru. S jinym turbem nebo vstrikama bych si vzhledem k citlivemu nastaveni motoru radsi nehral.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 14.01.2015 20:56

Nebojte doma mimo jine mam escorta 1.8td, tak vim co je to za traktor :D

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od vitut » 14.01.2015 21:00

Tak proti 1.8 TD je TDCi nebe a dudy (teda spis dudy a nebe). System common-rail ten motor polil zivou vodou, je to trochu nekde jinde. Jak ale rika Jardak - otazkou je, jestli to stacis poznat, protoze spousta TDCi je dneska v zoufalem stavu.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 15.01.2015 00:16

Uvidíme, kdyby někdo měl konkrétní poznatky o turbu a tak...ať přispěje.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od xbobcz » 15.01.2015 09:08

Turbo ve focusu je GT1749V - to stačí tak na 140-150koní.
V mondeu 2.0 (MK3) je to samé, pokud bys chtěl něco většího z fordu tak jedině z 2.2
kde je GT1749VM.
Problém je v tom, že turba v první generaci focusu tak mondeu MK3 jsou přímo na
výfukových svodech. Nejsou na přírubě, aby se dalo jednoduše prohodit.
Jediná šance jak tam dát větší je si nechat postavit nějaký hybrid - původní
výfuková čast a sání pak třeba z GT1749VA(VB). Viděl jsem i úpravu,
kde upravili na CNC i výfukovou část a dali do toho celé GT1749VA - ještě to znamenalo
převařit i sací část turba aby sání směřovalo na správnou stranu atd.
A výsledek byl takový, že se to povedlo rozfungovat, naladit jednotku,
ale pak se rozsypala převodovka a motor, které prostě na ten výkon a kroutící moment
nejsou stavěné.
Takže závěr z toho je takový, že pokud s tím motorem budeš chtít něco dělat tak si nech
udělat repas vstřiků, které při nájezdu co to auto bude mít už budou na hraně životnosti
a maximálně upravit jednotku.
Pokud chceš diesel motor, který opravdu půjde vyladit na nějaký výkon a vydrží to,
tak si kup něco od koncernu, ne starého focusa.
Focus II 1.8 TDCi

Thompson111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30.01.2014 15:11

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od Thompson111 » 15.01.2015 13:08

Díky za fundovanou odpověď...někde jsem četl o úpravách Fiesty 1.6Tdci, dostal z toho tuším 150koní a pak při dalších upgradech GT2260vBK praskla hlava tuším.O Ibize jsem třeba přemýšlel, je sice hezké že ten motor je upravitelný, ale už oktávka je na předek těžká jak prase, na tož si to neumím představit na něčem menších, právě proto nejspíš skončím u fokusu a budu se muset smířit s tím, že víc koní nebude.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8TDCi větší turbo, větší vstřiky?

Příspěvek od vitr73 » 24.07.2015 21:12

svagricek na svem mazliku od BMW co ma 6 valec 3 litr naftu a postupem doby z nej vylakal podle brzdy 192 konize 150...ale to uz na obyc jezdeni fakt neni...jel s tim loni do chorvatska ve 2 lidech a rikal ze pri normalni jizde to pod 10 litru nafty neslo a furt cernej kufr od sazi.....a kdyz specha tak palubak ukazuje i 17 nafty...jde o to jak dlouho to ten starej motor vydrzi....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů