chiptuning 1.6 TDCi

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od foki » 27.12.2009 09:33

Frank77 píše:. Mám vydělaný filtr pevných částic, dělají to v Bystřici nad Perštejnem. Už to samotné zvýší výkon o 5 koní a navíc ušetříte spoustu peněz za případnou výměnu. .

a uz nekdo byl porovnat emisni hodnoty pred a po? kdyz jsem se o tom bavil s emisářem tak mirekl ze neni mozne aby se to veslo .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Komi » 28.12.2009 16:20

Frenku - diky za zajimave info, je nas iste viac co to chceme riesit podobne, napis kolko mas nabehane s vyliecenym DPF a ake mas s tym skusenosti - skludnilo sa auto ? lahsie taha zdola ? a po chipnuti aky mas dojem taha to rovnomerne ako predtym len tah je brutalnejsi, alebo to treba viac tocit ? diky za tvoje postrehy
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od stand » 28.12.2009 18:16

U chipnutého turbodieslu není třeba motor více točit, ba naopak motor již od spodních otáček má lepší průběh - tenhle stejný efekt, jsem pozoroval u tří chipnutých dieslových aut různých značek se kterými často jezdím(mimojiné všechny jezděj stále a bez závad a to octávka má s chipem 168tis/km celkem 312tis/km)

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Komi » 28.12.2009 20:33

tiez jazdim s Oct chipnutou a maximum je evidentne posunute za 2000ot - niekde pri cca 2300
ked zoslapnem plny tak brutalne zabere, v zaklade je Mmax pri 1900ot a aj v Skoda servise kde to chipli povedali ze tak je to spravne...nakoniec aj moj motor ma 240Nm pri 1750 a pri overbooste 260 az niekde pri 2000 takze posun tam je tiez - pod 2000 snad este turbo nenatlaci dost vzduchu potrebne na spalenie vacsieho mnozstva nafty...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od stand » 28.12.2009 21:18

to se mi nějak nezdá viděl si graf?

Ukaž mi kde se výkon nebo krouťák posune na vyšší otáčky

http://www.mereni-vykonu.cz/graf.html?g ... 01.9%20TDI

To že mam v podpisu nastaveno, že sem lama a loser neznamená že sem uplnej debil tak ho zemne prosímtě nedělej.

Uživatelský avatar
Peeer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 28.12.2008 01:52

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Peeer » 28.12.2009 22:33

Frank77 píše:Myslím, že pracovníci od Fordu dobře věděli proč nechali vytvořit nový motor 1,6 TDCI. Právě tato nová technologie je opravdu výborná. Vyšší výkon, lehká váha, tichý a kultivovaný chod, nízká spotřeba. Já sám mám motor 1,6TDCI 80kw přivezený z Německa, protože jsem ho bohužel nedovážejí a to záměrně aby se zbavily starých motorů 1,8TD. Dovážejí pouze 1,6TDCI 66kw. Kdyby k nám dovážely ty výkonnější, tak ty 1,8TD už by nikdo nekupoval. Ty kvalitnější prodávají bohužel jen v Rakousku, v Německu atd. Mám provedený chiptunig na 138koní u firmy autochip za 6000kč. Mám vydělaný filtr pevných částic, dělají to v Bystřici nad Perštejnem. Už to samotné zvýší výkon o 5 koní a navíc ušetříte spoustu peněz za případnou výměnu. Celkový výkon teda 143koní. A věřte jede to opravdu dobře. Na rozdíl od 2,0TDCI, který už je v zatáčkách opravdu těžký. V zatáčkách to sedí výborně a ta váha je brutálně poznat. Takže takový je můj názor a zkušenost. Dále mám snížené sportovní pružiny eibach o 3cm, takže se to ani nenaklání.
Mohl bys napsat nějaké údaje o výkonu, spotřebě, chování a údržbě chipované 1,6 TDCi 80KW? Díky
Ford Focus II 1.6 TDCi 80 kW, GHIA, 10/2004

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Komi » 28.12.2009 22:53

mily stande
pripajam ti na ozrejmenie tvojej otazky link na graf nameranej Oct u najznamejsieho ceskeho tunera - cimbu - momentove max vyslo z 1900 na 2370
http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=40&lng=cze
v prilohe pripajam krivku peugeotoveho 1,6HDI ktory mam aj ja a o ktory v tejto diskusii ide...ale neviem preco tu riesis Octavky (jedno TDI 2004 81kW mam aj ja a cosi o nom viem)...upravy tychto motorov sa robia na mnohych miestach a su dost zname....ja som oslovil Franka ktory ma tunenu 1,6 a to nas majitelov zaujima, takze vypisuj si mily stande co chces mne je to sum a fuk, ale k teme - cip1,6TDCI asi nemas moc co povedat, ja si pockam na vyjadrenie Franka, pripadne ak sa najde niekto s podobnymi skusenostami, samozrejme k veci je aj Fokiho pripomienka, ale to je profik takze tam je to jasne - vie co hovori, my sme amateri mozeme si tu pisat co chceme, otazka je aku to ma cenu pre ostatnych...
Přílohy
16HDI.jpg
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Frank77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 27.12.2009 01:09

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Frank77 » 28.12.2009 23:36

Já mám najeto 92000km a s nachipovaným autem jezdím asi 4000km. Problém dnešních moderních aut je opravdu s PDF. Třeba u nového mondea stojí výměna co mě říkal známý opravář od fordu 43000kč, což je opravdu drahá záležitost. Taky nové octávie s tím mají problémy a technici mají prý nařízené jezdit delší trasy aby se PDF čistil. Kdo jezdí málo bude mít dřív nebo později problém. Ale češi jsou národ vynalézavý, tak přišli na to, že když ho prostě vymontujou vem a v řídící jednotce ho prostě vyruší. Pak nemusíte jezdit do sevisu. V servisu v Bystřici nad Perštejnem Vás tohoto problému rádi zbaví. A na technické projdete bez problémů, pouze se místo euroIV stane z auta euroIII. Stále má auto katalyzátor, tak je to jako standartní octávie například 1,9TDI 81KW. Chipování proběhlo taky úspěšně. Otáčky se opravdu jen nepatrně zvedly. Například při 100km/h jsem měl dříve 2000ot./min. a teď 2050ot./min. Auto daleko více zrychluje opravdu plynule bez náznaku škubnutí do plných otáček. Jen je problém jezdit předpisově. Po projetí hlavním technikem od fordu mě bylo řečeno, že mám určitě problém dodržovat rychlost. Že to jede nesrovnatelně líp než jeho firemní 1,6 74KW benzín. Měli jsme doma 2 octávie s motorama 81,77KW a ty byly jak hlasité, tak výkon přicházel prudčeji a nebyl tak plynulý. Jo a důležitá věc!!! Po vyndání PDF spadla spotřeba o 0,5l. Je to prý proto, že je to další překážka která brzdí. Takže doufám že jsem aspoň trochu poradil.

Frank77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 27.12.2009 01:09

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Frank77 » 29.12.2009 00:01

A ještě k samotnému chipování. Jezdím bohužel stále poměstě, takže spotřeba se pohybuje kolem 6l. Jen málo jezdím daleko. V německu jsem měl při rychlosti 160km/h. v pěti lidech 6,2l. Při dodržování předepsaných rychlostních limitů na tempomat do 100km/h, se na delší trase drží spotřeba na hodnotě 3,8 - 4,2 litrů. Samozřejmě se jedná o momentální spotřebu na displeji. Takže při normální jízdě po nachipování má auto nižší spotřebu. Je důležité dodržet všeobecně pro zachování životnosti motoru tyto věci. 1) Nikdy nehonit studený motor dokud se nezahřeje. 2) Po dojetí do cíle nechat motor na volnoběh běžet alespoň 30sekund nebo minutu aby se uklidnilo turbo pro jeho vysokou teplotu zejména při razantnější jízdě. 3) Brát naftu u dobrých benzínek jako třeba Agip, OMV. 4) V zimě nenechávat raději vyjet naftu nadoraz, pro srážení vody. 5) Pravidelně měnit olej a filtry. To jsou asi nejzákladnější věci.

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od stand » 29.12.2009 07:22

Komi píše:mily stande...
řeším pro příklad octavii, protože tvrdíš že jí znáš, ano maximum je při vyšších otáčkách, ale v těch otáčkách, kde bylo dříve maximum je po chipu výkon o dost vyšší než v sérii. to znamená, že motor není třeba více točit než před chipem ba naopak při stejných otáčkách má výkon vyšší než měl před chipem,a ano u některých upravených motorů, pokud budeš chtít dosáhnout max chipnutého výkonu musíš dosáhnout vyšších otáček, ale rozhodně neni nutné při běžné jízdě motor více točit, ba naopak - proto se dá po chipu na běžné jízdě ušetřit trocha té nafty!

PS:Odpovídal jsem už v první reakci na tvojí tuto otázku: "a po chipnuti aky mas dojem taha to rovnomerne ako predtym len tah je brutalnejsi, alebo to treba viac tocit ?"

Přikládám graf upravené 1,6ky 66kw (u které se dokonce dosahlo vyššího výkonu už vnižších otáčkách než v orig. nastavení a je jasně vidět že výkon je vyšší v celém spektru otáček, což znamená že není motor třeba více točit at už je max posunuté před nebo za orig otáčky při max výkonu)
http://www.mereni-vykonu.cz/graf.html?g ... 1.6%20TDCi

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od foki » 29.12.2009 09:28

Frank77 píše:. A na technické projdete bez problémů, pouze se místo euroIV stane z auta euroIII.
ha , a to jde jak ? jsem myslel ze kdyz auto vyjede z fabriky jako EURO4 tak po celou dobu provozu musi splnovat danou normu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Komi » 29.12.2009 13:48

Franku diky za cenne info, otazka je co meraju na tej EK lebo ako pise Foki, emisie sa zhorsia v technicaku udaje - s DPF su castice 0,002 a bez DPFvyse 0,020...ci to meraju to neviem, resp. aka je limitna hodnota ....zatial som tu na fore necital ze by niekto presiel cez EK s vykuchanym DPF aj ked Fapoff to slubuje a robi to uz dlhsie takze snad uz niekto bol na EK...
stande - prosim ta netrap sa s grafmi, mam z nich dojem, ze sa bavime o dvoch skupinach tuningu - ja sledujem normalny profituning vychadzajuci zo znalosti vlastnosti motora a prislusnou upravou map v RJ motora, tvoje krivky s takmer linearnym zvacsenim odpovedaju tieztuningu - powerboxu kde sa oklamanim hodnoty prietokomeru vzduchu alebo dokonca len teplomera, oklame RJ a ta zacne davkovat vacsie mnozstvo paliva, cim sa skutocne moze zvysit vykon...je to ale riesenie ktore si nemoze zvolit nikto kto ma trochu technickeho vedomia a svedomia lebo je to sice riesenie lacne ale to je jeho jedina vyhoda
PS:Odpovídal jsem už v první reakci na tvojí tuto otázku: "a po chipnuti aky mas dojem taha to rovnomerne ako predtym len tah je brutalnejsi, alebo to treba viac tocit ?" - tu si odpovedal, hoci si v tom aute v zivote nesedel...zaujimave.... :D profi chipnuta octavka taha pri 1900 kde ma obycajna Mmax len o nieco lepsie ale ked slapnem plny pri 2400 tak ten rozdiel je hodne velky a to je prosim o 500ot vyssie co je pre dizlaka dost pri jeho uzkom vyuzitelnom spektre otacok - na to som bol zvedavy, kde ma teraz polozene maximum a ci je vyrazne tak ako je napr. u spominanej Octavky, to ze pises ze motor treba menej tocit lebo je silnejsi snad kazdy kto sa zaujima o tuning...howgh
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od stand » 29.12.2009 19:46

To seš na omylu Franku, osobně sem byl u téhle firmy při chipování, natahnou data z auta, přímo tvá data upravjej a nahrajou z5.

Frank77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 27.12.2009 01:09

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od Frank77 » 01.01.2010 22:19

Teď ti nerozumím Stande. O tomhle jsem přece ani nemluvil. Je to jak říkáš. Při chipování natáhnout data z auta pak upraví software v počítači podle značky vozu a jiných specifikací a pak to upravené nahrajou zpátky. Ale je to samozřezmě na daný vůz.

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: čip 16TDCi

Příspěvek od stand » 03.01.2010 15:50

Frank77 píše: stande - prosim ta netrap sa s grafmi, mam z nich dojem, ze sa bavime o dvoch skupinach tuningu - ja sledujem normalny profituning vychadzajuci zo znalosti vlastnosti motora a prislusnou upravou map v RJ motora, tvoje krivky s takmer linearnym zvacsenim odpovedaju tieztuningu - powerboxu kde sa oklamanim hodnoty prietokomeru vzduchu alebo dokonca len teplomera, oklame RJ a ta zacne davkovat vacsie mnozstvo paliva, cim sa skutocne moze zvysit vykon...
Reagoval jsem na tohle, kde se ti nezdál graf..

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti