Chiptuning motoru 1.6 benzín

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od Cowley » 21.05.2012 14:22

holt ciptuning na tomhle motoru se musi kombinovat s instalaci fofr-pruhu - jinak to nefunguje :lol:
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od miki21 » 21.05.2012 14:51

A patřičně okřídlovat, kvůli přítlaku. :palec_nahoru: :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od Cowley » 21.05.2012 15:32

Kridla idealne z preklizky ;-) Nahon na predek vubec nevadi (treba nabizej i nejakej cip na odemceni nahonu 4x4 :lol: )
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Clie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 29.01.2012 22:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od Clie » 22.05.2012 09:59

Neviděl jsem žádné uplne stejni vozu. Na všech dopadá jinak.
Ladil starý Golf 1,6 s 8 ventil motoru. Dostal od něj šest koní. Sundal celou tu sadu, protože to nemá smysl.
_________________________________

Obrázek

Omlouvám se za svuj cestinu :)

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od George V. » 23.05.2012 07:01

...lepší "chiptuning" by byla převodovka z FoFo I :D .
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od miki21 » 23.05.2012 07:08

vetsinou CHIP tuning je jen zvýšeni množství paliva vstupujicí do válce. Takže se zvedne vykon, nečekaně i spotřeba a samozřejmně by se měly zhoršit emise.
Bez jiných hw úprav na motoru je to nesmysl.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od V12 » 23.05.2012 08:18

miki21 :

Presne tak, 1.6i nema ziadne aktivne prvky ovplyvnujuce proces nasavania a plnenia motora. Bez lestenia kanalov, zmeny vacky a dalsieho hardware je to blbost a za velmi vela prachov velmi malo muziky navyse s pofidernym efektom narastu spotreby a emisii. Ked zvysim davku paliva, nemam ako zvysit mnozstvo vzduchu a pomer palivo vs vzduch musi byt 1:14.7 (lambda=1).

George V. :
Obavam sa, ze nie. FFI ma celkove prevody rovnake, resp. dlhsie, ako FFII, kde si vacsia hmotnost vyslovene vynutila skratenie prevodov, inak by FFII 1.6i pri suboji s HTP padol za vlast.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od ballu » 23.05.2012 09:10

Úprava motoru 1,6 benzín jak u Escortu tak u FOFO se nevyplatí. Na nějaké úpravy tyto motory nejsou stavěný/ideální jsou škodovky Favec nebo 1500 TAZ/. Jediná možnost je celý motor rozebrat a z upravených dílů složit, vačky s jiným časováním , jiné ventily, laděný výfukový svody ak tomu naladěná mapa ŘJ, ne nějaká univerzální pro 1,6 za 5 táců přímo laděna na motoru. Úprava za nějakých min. 50 tisíc Kč a ne jen čip ŘJ, ktrá bez mechanického zásahu do motoru přidá navýšení výkonu zdechlé můly , to znamená nula nic, jen to může více žrát s lepší hrůzostrašnou odezvou s pocitem většího výkonu od výfuku. V tomto případě byla vždy rada jít do 1,8 nebo do 2,0 L motoru. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od George V. » 23.05.2012 10:42

V12 píše:George V. :
Obavam sa, ze nie. FFI ma celkove prevody rovnake, resp. dlhsie, ako FFII, kde si vacsia hmotnost vyslovene vynutila skratenie prevodov, inak by FFII 1.6i pri suboji s HTP padol za vlast.
...no právě ty delší převody bych uvítal. Měl jsem je na Escortu, kde měl motor krouťák takovej, co 1,6 ve FoFo pomalu na volnoběh :) . A jak se jezdilo! Když jsem dal za cedulí za tři, voroštoval a protáhnul do kila, tak se i TDi v metle a na hlínách nečapali, natož nějaké HTP... Těch 2500ot. na pětku při kile mi chybí (i v peněžence :) ).
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od V12 » 23.05.2012 13:48

Jo kamarad, Esco vazilo tonu. Fofo II je o tretinu tazsi. Tie dlhe prevody by ho naozaj zabili. Za tychto okolnosti je dokonca diskutabilne, ci by dlhsi prevod znizil spotrebu pri plynulej jazde na dialnici - aby sa to auto utiahlo, musel by si viac stat na plyne, co by generovalo vyssiu spotrebu. Pozorovanim na svojom 2.0i (pri 1500 rpm ma tolko Nm, co 1.6i na strope) som zistil, ze rozdiel spotreby pri jazde 50-tkou na V. a IV. je minimalny v prospech V., nakolko sa ale motor dostava na hranicu podtacania a dvojhmota je drahy spas, je jasne ze jazdim na IV. aj za cenu spotreby o chlp (0.1/100) vyssej. No staci, aby fukal mierny protivietor a stvorka je vyhodnejsia.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od George V. » 23.05.2012 14:04

Moje esco (kombik) vážilo 1150kg, FoFo mám psaný 1277kg, tj. jen 127kg navíc... Co se týká spotřeby, tak jezdím podle palubáku a ještě se mi nestalo, že bych se na nižším stupni, byť jen trochu, přiblížil spotřebě na stupni vyšším. To už musí bejt jo krpál...Na vyšší kvalt to žere míň, toť realita. V reálu ale jezdím spíše podle pocitu, prostě se mi to do kopce rvát pod 2000ot. nechce, na to mám svůj motor rád :) .
Naposledy upravil(a) George V. dne 24.05.2012 05:57, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od Cowley » 23.05.2012 16:29

ja se tesim na nejakou sikovnou 6q prevodovku z FoFo III z vrakoviste - tech 500 otacek dolu by bodlo. Ale to asi pres cip udelat nepujde :wink:
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od V12 » 24.05.2012 07:59

6q boli pre EcoBoosty. Keby aj sedela na prirube, neviem, ako by to v konecnom dosledku dopadlo, oproti atmosferickym motorom ma EB podstatne vyssi krutiak, takze aj prevody moze mat poriadne dlhe. Lepsia cesta by asi bola prevodovka z Mondea 1.8SCi - to je 6q. Nie som si ale isty, ci by to pasovalo na 1.6i, obavam sa ale, ze nie. Na 1.8i a 2.0i to podla neoverenych informacii pasuje...

Ina moznost je nechat vyrobit ozubene kolecka. Jeden znameho znamy takto upravoval prevodovku na nakladiaku IFA. Dopadlo to celkom dobre. O aku upravu sa ale jednalo (dlhsia - kratsia rychlost, ktora rychlost) si uz nepamatam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od George V. » 24.05.2012 08:50

No řekl bych, že i 5q z FoFo III budou delší...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chiptuning motoru 1.6 benzín

Příspěvek od V12 » 24.05.2012 12:56

To snad nie, pretoze by to totalne zabilo dynamiku FFIII 1.6 TiVCT77kW. Hoci pri ekoteroristoch clovek nikdy nevie, aku somarinu v zaujme znizovania emisii vymyslia :bebng: :nunu:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti