Sání + Výfuk
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Sání + Výfuk
Dobrý den,
na fórech ani na youtube jsem nepochodil moc s hledáním na moji odpověd přimo vůči Focusu 2010 107kW (DuratecHE) + LPG (to lpg tam ani brat tak nemusíme).
Chci se teda zeptat zda má někdo zkušenosti s úpravou sání + vyfuku -> vím že v základu omezí váha vzduchu a tak stejne ŘJ pro benzín, ŘJ pro LPG s tim nic údajne neudělám (BRC) takže na lpg předpokládám že auto pojede míň.
1. Úprava sání
Prosím o rady či postřehy -> Můj plán
Vyndat svody přívodu vzduchu k airboxu. Nahradit to privodem vzduchu přimo za masku (tam kde je znak Ford) + mřízka na vstup a druhá na výstup (obdoba jak i dieselu). Chci docílít více chladného vzduchu a tohle by mohla byt nejkratší cesta k airboxu ->Lze to? Je to dobrý napad nebo úplná nefunkční hloupost? Omezilo by mě něco? Nějaký senzor třeba MAF?
Tento přivod by měl jit do custom airboxu (něco mezi tepelným štitem a airboxem) -> Strana od motoru nepruchozi jen pro leštěnou trubku, strana od baterky taky neprůchozí, strana od světlometu/podbehu průchozi, strana od masky mřížkovana a do mřížky navedeny přivod toho chladného vzduchu, vrch mřízka ktera by se zatěsnila ještě líp.
Dále sportovní filtr - je lepší vetší kornus nebo origo vložka čoz je takový velky oval? Co by mělo lepší potencial a plochu prosím? O daleko vetší údržbe jsem si vědom kvůli nečistotám.
Dále z filtru leštěná trubka na / do budoucna širší klapku.
Je to dobrý a funkční plán? Nebo takhle nepřivedu skoro žádny vzduch či to bude horší než oem cesta? Děkuji za poznámky a hlavně opravy
2. Výfuk
Měl by tu někdo dělaný výfuk na stejny typ auta a motoru? Prostě bez turba..
1. Varianta -> vykuchany katalyzátor + průchozí trubka až na konec.
2. Varianta -> vykuchany katalyzátor + trubka a někde nechat nějaky díl aby se neztratil kroutivy moment?
3. Varianta -> vykuchany katalyzátor + Ulter sport
4. Varianta -> Sportovní kat. + Ulter sport
Která z techto variant by byla lepší prosím? Opomínám nekdě nějaké důležité detaily prosím? Mohli by jste dodat nějaké své varianty prosím či řešení? Nebo někdo kdo se v tomto celém víc vyzná?
Děkuji za odpovědi
na fórech ani na youtube jsem nepochodil moc s hledáním na moji odpověd přimo vůči Focusu 2010 107kW (DuratecHE) + LPG (to lpg tam ani brat tak nemusíme).
Chci se teda zeptat zda má někdo zkušenosti s úpravou sání + vyfuku -> vím že v základu omezí váha vzduchu a tak stejne ŘJ pro benzín, ŘJ pro LPG s tim nic údajne neudělám (BRC) takže na lpg předpokládám že auto pojede míň.
1. Úprava sání
Prosím o rady či postřehy -> Můj plán
Vyndat svody přívodu vzduchu k airboxu. Nahradit to privodem vzduchu přimo za masku (tam kde je znak Ford) + mřízka na vstup a druhá na výstup (obdoba jak i dieselu). Chci docílít více chladného vzduchu a tohle by mohla byt nejkratší cesta k airboxu ->Lze to? Je to dobrý napad nebo úplná nefunkční hloupost? Omezilo by mě něco? Nějaký senzor třeba MAF?
Tento přivod by měl jit do custom airboxu (něco mezi tepelným štitem a airboxem) -> Strana od motoru nepruchozi jen pro leštěnou trubku, strana od baterky taky neprůchozí, strana od světlometu/podbehu průchozi, strana od masky mřížkovana a do mřížky navedeny přivod toho chladného vzduchu, vrch mřízka ktera by se zatěsnila ještě líp.
Dále sportovní filtr - je lepší vetší kornus nebo origo vložka čoz je takový velky oval? Co by mělo lepší potencial a plochu prosím? O daleko vetší údržbe jsem si vědom kvůli nečistotám.
Dále z filtru leštěná trubka na / do budoucna širší klapku.
Je to dobrý a funkční plán? Nebo takhle nepřivedu skoro žádny vzduch či to bude horší než oem cesta? Děkuji za poznámky a hlavně opravy
2. Výfuk
Měl by tu někdo dělaný výfuk na stejny typ auta a motoru? Prostě bez turba..
1. Varianta -> vykuchany katalyzátor + průchozí trubka až na konec.
2. Varianta -> vykuchany katalyzátor + trubka a někde nechat nějaky díl aby se neztratil kroutivy moment?
3. Varianta -> vykuchany katalyzátor + Ulter sport
4. Varianta -> Sportovní kat. + Ulter sport
Která z techto variant by byla lepší prosím? Opomínám nekdě nějaké důležité detaily prosím? Mohli by jste dodat nějaké své varianty prosím či řešení? Nebo někdo kdo se v tomto celém víc vyzná?
Děkuji za odpovědi
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Sání + Výfuk
Určitě si přečíst nechceš.... levnější cesta je ST.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Chapu co mi chceš naznačit
Ale ST 2010 ktere jezdi je za 200k ne?
Když prodám moje tak 80-90k + upravy dejme tomu když to přezenu tak 30k = 110-120k a zbylych 80k nenajdes na zemi
Ale ja nechci jít až do motoru, jen upravit sani + vyfuk + přemapovani (základni - nic extra pokročilého) = 20-25k
Neočekávám zvýšení výkonu Ale chci tomu autu jakoby trošku pomoc aby šlo líp za otáčkama a líp se chovalo na cestě
Ale ST 2010 ktere jezdi je za 200k ne?
Když prodám moje tak 80-90k + upravy dejme tomu když to přezenu tak 30k = 110-120k a zbylych 80k nenajdes na zemi
Ale ja nechci jít až do motoru, jen upravit sani + vyfuk + přemapovani (základni - nic extra pokročilého) = 20-25k
Neočekávám zvýšení výkonu Ale chci tomu autu jakoby trošku pomoc aby šlo líp za otáčkama a líp se chovalo na cestě
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Neni to úplný tuning ani nic světaborného.. chci jen dosahnout toho abych tomu autu trošku pomohl v nasávání a vývodu - výfuku
Neočekávám +30kW
Chci jen aby šlo trošku líp za plynem neboli do otáček a mělo malínko zvuk -> neboli vyfuk dal o sobě lehce vědět -> na to by ten Ulter bohatě stačil dle youtube
Když orientačne rozepíšu úpravy
Saní - filtr kvalitní 2k + 600 kč sada na čištění
Úprava cesty a vymodelování štítu/airboxu = par korun, pokud použijí trubky tak do 500 kč (umim sám vymodelovat atd)
Trubka ke klapce = 300 kč?
Širší klapka = max 3500 kč, nevím kolik v OEM je šířka prosím? tak 55mm nebo 60mm? čí poFL už dostali 65mm? 70mm už je za 6k z UK což se nevyplatí..
pokud budu řešit parohy z fiesty ST které po úprave jdou na FF tak ano to je drahe a je to 8k
vyfuk - 4k kat, 5,5k Ulter sport + 500 kč trubky
Pokud i svody tak to nevim cenu, rád bych odkaz kdyby někdo měl
Úprava ŘJ - 5k max mám nabídku i za 2k jedná se pouze o přemapování palivove soustavy však ale to se oplatí až na hotovy komplet..
Neočekávám +30kW
Chci jen aby šlo trošku líp za plynem neboli do otáček a mělo malínko zvuk -> neboli vyfuk dal o sobě lehce vědět -> na to by ten Ulter bohatě stačil dle youtube
Když orientačne rozepíšu úpravy
Saní - filtr kvalitní 2k + 600 kč sada na čištění
Úprava cesty a vymodelování štítu/airboxu = par korun, pokud použijí trubky tak do 500 kč (umim sám vymodelovat atd)
Trubka ke klapce = 300 kč?
Širší klapka = max 3500 kč, nevím kolik v OEM je šířka prosím? tak 55mm nebo 60mm? čí poFL už dostali 65mm? 70mm už je za 6k z UK což se nevyplatí..
pokud budu řešit parohy z fiesty ST které po úprave jdou na FF tak ano to je drahe a je to 8k
vyfuk - 4k kat, 5,5k Ulter sport + 500 kč trubky
Pokud i svody tak to nevim cenu, rád bych odkaz kdyby někdo měl
Úprava ŘJ - 5k max mám nabídku i za 2k jedná se pouze o přemapování palivove soustavy však ale to se oplatí až na hotovy komplet..
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Sání + Výfuk
vymyslene to mas (asi) dobre, ale zkusenost mi rika, ze az to udelas, budes zkoumat, co s motorem dal ... a tak porad dal a dal ... a nakonec zjistis, ze levnejsi (cas, penize, slepe cesty) by bylo porizeni ST (i to lze prestavet na LPG) - a neboj se, tam si s motorem taky "vyhrajes"
ohledne zvuku - vyndani katalyzatoru je prasarna, obcas to budes dychat i Ty; precti si a pokracuj v viewtopic.php?f=89&t=47027
ohledne zvuku - vyndani katalyzatoru je prasarna, obcas to budes dychat i Ty; precti si a pokracuj v viewtopic.php?f=89&t=47027
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Sání + Výfuk
Doplním, chápu tě...
Ale bude to stát desítky tisíc 10-40 i pokud si budeš výfuk navrhovat a dělat sám. To stejné sání.
Pokud ti jde o zábavu šel bych cestou zachovat Nm a hlubší tóny než KW a ječák.
Výfukem a sáním to začíná, pak se, výstřiky, čerpadlo... atd
Ale bude to stát desítky tisíc 10-40 i pokud si budeš výfuk navrhovat a dělat sám. To stejné sání.
Pokud ti jde o zábavu šel bych cestou zachovat Nm a hlubší tóny než KW a ječák.
Výfukem a sáním to začíná, pak se, výstřiky, čerpadlo... atd
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Sání + Výfuk
Sel bych cestou nejmenšího odporu , to je dát sportovní laděný výfuk a vzduchovou vložku -hřib (odstínit od motoru) a pak naladit řídící jednotku motoru na tuningu podle vlastních představ (někteří tunéři to umí přímo na počkání ). Větší zásahy jsou neslučitelné pro STK (průchozí kat a jinak blokované cesty softwéru) vše ale má cenu zvýšené spotřeby benzínu. (u mě třeba šla ještě poladit šrtící klapka třeba) i odlehčit auto - nevozit plnohodnotnou rezervu atd.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Neumím přímo odpovědět nebo označit člověka tak to napíšu takhle
ZaQik - Děkuji za názor tak se do toho budu pomalu pouštět, jen teda nemůžu na moje auto sehnat sport. kat -> ten co jsem původně našel je na ST225 a to prý majtele obchodu nebude pasovat na mé auto. Asi má pravdu že? Vzhledem k tomu že ST225 je už o něčem jiném
Už nějakou dobu hledám ideální kompromis a čtu tady témata i jinde.. Takže máš úplnou pravdu Proto zůstanu pak jen u úprav co jsem napsal a nic dál, teda možná jen ten chip - přemapování, zbytek jak mi naznačuje by stálo už moc.. Extrem mě napadlo nahodit motor Volvo 2.5 V6? či ten motor co se dávál do mk1? nemám zde takovou znalost a zapsat ho? vím že lze o obsah víš zapsat, ale to je fakt extrem vzhledem k ceně GO takže to nejspíš ne... a zůstanu jen u sání a výfuku + děkuji za odkaz, projdu si to .. Kdybys věděl o svodech + katalyzatoru který bych tam mohl dat a pasoval (bylo to průchodnější) ocenil bych to
TomFocus - no cílem je aby auto mělo dostatek chladného vzduchu + mělo to lepší zvuk Takže možná dám jen ten Ulter Sport(vyfuk na míru ktery by měl dobrý zvuk a nejak mi pomohl stoji pomalu pulku ceny auta no, na ST či RS bez váhání že, ale u toho mého to nejspíš nemá cenu ) a pohraju si se sáním a časem přemapuji palivovou soustavu pokud s tím pujde hnout nejak kloudně O vstřikoch a čerpadla jsem přemýšlel ale to stále zhodnocuji zda se to vubec oplatí na 10 let staré auto s najezdem 207k km
jarod72pm - to pravě chci nejspíš tak udělat, ale přemýšlím dokonce nad tim že bych ten hřib dal do origo airboxu a z boku kde bude díra to zatěsnil, poté ten oem přivod vzduchu překopak na trubici (tak aby to tam pasovalo) a na začátek trubice udelal něco ve stylu naporového sání a dal to hned za masku než nakonec jen tak na kratko jak jsem psal, ale přemýšlim co bude lepší stále
Co se týka STK a výfuku -> mám domluvené pravidelné výměny vyfuku před STK aby auto přoslo, ale na to je potřeba ovšem zachovat původni výfuk/ jenže zatím nevím co s tím katem a zda teda vubec s ním budu něco dělat, přemýšlím že bych tam dal jen ten Ulter Sport... Tím chci řict že ten kat je stále ve stádiu přemýšlení
S řídící jednotkou si zkusím pohrát až na závěr aby to mělo cenu Už jen kvůli tomu aby váha vzduchu pustila víc vzduchu a mělo to sání význam nějaký
Děkuji za odepsání a názory Cenním si toho že se k tomu někdo aspoň vyjádří
ZaQik - Děkuji za názor tak se do toho budu pomalu pouštět, jen teda nemůžu na moje auto sehnat sport. kat -> ten co jsem původně našel je na ST225 a to prý majtele obchodu nebude pasovat na mé auto. Asi má pravdu že? Vzhledem k tomu že ST225 je už o něčem jiném
Už nějakou dobu hledám ideální kompromis a čtu tady témata i jinde.. Takže máš úplnou pravdu Proto zůstanu pak jen u úprav co jsem napsal a nic dál, teda možná jen ten chip - přemapování, zbytek jak mi naznačuje by stálo už moc.. Extrem mě napadlo nahodit motor Volvo 2.5 V6? či ten motor co se dávál do mk1? nemám zde takovou znalost a zapsat ho? vím že lze o obsah víš zapsat, ale to je fakt extrem vzhledem k ceně GO takže to nejspíš ne... a zůstanu jen u sání a výfuku + děkuji za odkaz, projdu si to .. Kdybys věděl o svodech + katalyzatoru který bych tam mohl dat a pasoval (bylo to průchodnější) ocenil bych to
TomFocus - no cílem je aby auto mělo dostatek chladného vzduchu + mělo to lepší zvuk Takže možná dám jen ten Ulter Sport(vyfuk na míru ktery by měl dobrý zvuk a nejak mi pomohl stoji pomalu pulku ceny auta no, na ST či RS bez váhání že, ale u toho mého to nejspíš nemá cenu ) a pohraju si se sáním a časem přemapuji palivovou soustavu pokud s tím pujde hnout nejak kloudně O vstřikoch a čerpadla jsem přemýšlel ale to stále zhodnocuji zda se to vubec oplatí na 10 let staré auto s najezdem 207k km
jarod72pm - to pravě chci nejspíš tak udělat, ale přemýšlím dokonce nad tim že bych ten hřib dal do origo airboxu a z boku kde bude díra to zatěsnil, poté ten oem přivod vzduchu překopak na trubici (tak aby to tam pasovalo) a na začátek trubice udelal něco ve stylu naporového sání a dal to hned za masku než nakonec jen tak na kratko jak jsem psal, ale přemýšlim co bude lepší stále
Co se týka STK a výfuku -> mám domluvené pravidelné výměny vyfuku před STK aby auto přoslo, ale na to je potřeba ovšem zachovat původni výfuk/ jenže zatím nevím co s tím katem a zda teda vubec s ním budu něco dělat, přemýšlím že bych tam dal jen ten Ulter Sport... Tím chci řict že ten kat je stále ve stádiu přemýšlení
S řídící jednotkou si zkusím pohrát až na závěr aby to mělo cenu Už jen kvůli tomu aby váha vzduchu pustila víc vzduchu a mělo to sání význam nějaký
Děkuji za odepsání a názory Cenním si toho že se k tomu někdo aspoň vyjádří
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Sání + Výfuk
základ je, vždy dostat do motoru více vzduchu a paliva.
můžeš začít tím přívodem vzduchu, a pak dle možností / tvých / pokračovat.
klapka,vačky,vstřiky,výfuk,čerpadlo,ŘJ, atd.
můžeš začít tím přívodem vzduchu, a pak dle možností / tvých / pokračovat.
klapka,vačky,vstřiky,výfuk,čerpadlo,ŘJ, atd.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Sání + Výfuk
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Váčky, vstriky a čerpadlo možná ale zatím jsem o tom nepřemýšlel úplně nevím zda se to oplatí z finančního hlediska... Ale děkuji za rozbor a odkaz určitě se podívám
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Chci se zeptat na dvě technické záležitosti:
1. Pasovali by na muj FF 2 2.0 Duratec HE (2 sondy) - svody, katalyzator případně i další věci z jiné generace? Třeba mk1? Respektive nedokážu nějak najít kloudne svody a katalyzátor sportovní na mé auto :/ ty co jsem našel jsou na st225 a prý by tam nešli. + Decat? Šel by dohledat na me auto? Vím ze 03+ mk1 měla už snad dvě sondy, tak mě právě napadlo vzít aspon katalyzátor z tama, pokud by pasoval na svody, přinejlepším i kdyby sportovní svody pasovali z nějaké mk1
2. Ma cenu použít oem airbox a do nej kornus a tu boční diru zacpat? A udelat svody vzduchu do toho filtru? Nez vytvaret custom, zda ten oem ma nějaké restrikce nebo je absolutne nevhodný?
Děkuji za odpověď
1. Pasovali by na muj FF 2 2.0 Duratec HE (2 sondy) - svody, katalyzator případně i další věci z jiné generace? Třeba mk1? Respektive nedokážu nějak najít kloudne svody a katalyzátor sportovní na mé auto :/ ty co jsem našel jsou na st225 a prý by tam nešli. + Decat? Šel by dohledat na me auto? Vím ze 03+ mk1 měla už snad dvě sondy, tak mě právě napadlo vzít aspon katalyzátor z tama, pokud by pasoval na svody, přinejlepším i kdyby sportovní svody pasovali z nějaké mk1
2. Ma cenu použít oem airbox a do nej kornus a tu boční diru zacpat? A udelat svody vzduchu do toho filtru? Nez vytvaret custom, zda ten oem ma nějaké restrikce nebo je absolutne nevhodný?
Děkuji za odpověď
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11.05.2020 13:49
Re: Sání + Výfuk
Ano presne, lazene svody (nebo jinde pojmenovane jako sportovni ci 4-1? Ty čísla jsou uz specifikace ale tak hluboke podvědomí nemam
Presne tohle shanim, jen prece Duratec HE neni odlisny jen teda vylepseny ne? Je to přímý nastupce Zetecu myslím že?
Tak zda bych aspon svody + kat. mohl vzit z mk1 (verze kde už byly dvě lambda) myslím že od 03+ byly?
Klapku chci dat také 65mm (3-4k) jsem ji našel, mam už elektrickou, auto bez volnoběžného ventilu(o vše se stara ta klapka). 70mm je jen v UK za 6k + 500kc doprava
Presne tohle shanim, jen prece Duratec HE neni odlisny jen teda vylepseny ne? Je to přímý nastupce Zetecu myslím že?
Tak zda bych aspon svody + kat. mohl vzit z mk1 (verze kde už byly dvě lambda) myslím že od 03+ byly?
Klapku chci dat také 65mm (3-4k) jsem ji našel, mam už elektrickou, auto bez volnoběžného ventilu(o vše se stara ta klapka). 70mm je jen v UK za 6k + 500kc doprava
Ford Focus Mk2 107kW Duratec HE + LPG (BRC)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti