Právě je 20.01.2020 10:52



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další
 zvyšování teploty 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: 23.07.2014 09:28
Příspěvky: 6
Odeslat Re: zvyšování teploty
Díky znova jedu tam pro nějaké věci tak se poptám.

Tedy je výcuc problémů jak šel po sobě

" chladič je celou dobu ok, nikdy prej prasklej nebyl, vyzkoušený
natlakováním a ok. Voda utekla přes těsnení pod hlavou ale ven, ne do oleje.
Kolik jí uteklo nevědí, v nádržce nebyla, oni pak zkusili dolít a zjistili
že to teče ven. Proto se rozhodli sundat hlavu a někam jí poslat, protože se
báli že je tam nějaká drobná neviditelná prasklinka kterou by neuměli sami
analyzovat. Ventily nechali dělat preventivně. Mimochodem repase by měla být
levnější, protože se dělaly jen 3 nový ventily, ostatní prej jen nějak
zabrousili že prej byly dobrý. Vodítka a sedla ventilů udělali všechny.
Ventily na plyn - prý standardně dávají nějakou značku, když je plyn tak
dávají něco kvalitnějšího co neměli skladem.

- Přehřívání - auto se momentálně neodhadnutelně přehřívá. Když to jen stojí
a oni to točej na volnoběh, je to ok. Když s tím jedou třeba na dvojku, 5
tisíc, je to ok. Když s tím najedou na dálnici, na pětku, tři tisíce, během
pár vteřin teplota vyletí, to je nejčastější situace kdy se to stává, ale na
druhou stranu stalo se mu to i při normální jízdě, jednou. Teplota vyletí,
když se dá noha z plynu, teplota zase během pár vteřin spadne, jako kdyby se
to v tu chvíli zvládlo dochladit. Není to ale tak, že by se autu dala čočka
a teplota automaticky vyletěla, stává se to nepravidelně. Sahara spíná. Voda
nikde neteče. Ve chvíli kdy se to přehřeje, začne z topení jít strašlivě
horkej vzduch, vypadá to že problém někde je, není to tak že by si auto jen
myslelo že se přehřívá. Dělá to jak na plyn, tak na benzín, v tom prý není
rozdíl, zkoušel obojí, víc benzín.

- bajpas - vůbec neví co to je, k čemu to je a jak to funguje. Takže pokud
popsané chování odpovídá tomu co to dělalo před bajpasem, může to bejt i
tím, to mi nedokázal říct. NENÍ TEN POPIS ZÁVADY PŘESNĚ STEJNEJ JAKO TO CO
TO DĚLALO PŘED BAJPASEM? JESTLI JO, NEBUDE TO JEN ŠPATNÝ ZAPOJENÍ TOHO
BAJPASU? Nehejbal někdo s tím bajpasem třeba při revizi plynu, nebo teď při
tý výměně hlavy?

Návrh řešení - zkusí odpojit termostat, jestli to přeci není tím. Zkusí to
znova odvzdušnit. Vodní pumpa vypadá ok, ale stejně zkusí zjistit jestli
funguje. Zkusí nějak zjistit, jestli není třeba někde přicpanej chladič. To
udělá dneska večer a dá vědět.

Celý mu to přijde jako kdyby v tom okruhu byl vzduch, nebo jako kdyby ta
voda nechtěla obíhat. Další věc je, proč vlastně šlo pryč to těsnění, jestli
to není tak že opravili následky přehřátí, ale příčina zůstala.

Ptala jsem se jestli nemůže bejt něco přicpaný v bloku, to říkal že by taky
mohlo bejt, to myslel tím "něco v motoru". "

Mě osobně to připomíná stav před bajpasem, ale ten by tam měl být.

Prosím budu moc ráda za nápady už mi to auto skoro měsíc stojí a s ním dost pokuhlává i stavba :dih:

_________________
Ford Focus combi 99, 1,6


08.04.2015 16:15
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 30.04.2009 17:05
Příspěvky: 439
Bydliště: Valašsko
Odeslat Re: zvyšování teploty
Typický případ co tu hodně lidí mělo, každý to vyřešil jinak a nebo vůbec.

Myslím si, že pokud se vymění Termostat, Kapalina, Čidlo teploty, zkontroluje funkčnost sahary a trošku to se to protočí ať vyletí bubliny a pořád to hřeje.. tak pak jedině bajpas..


Ten je popsaný v tomto tématu na stránce 19.. Jedná se přidání jedné hadice do okruhu..

Nic víc snad udělat nejde :D

_________________
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Obrázek
Obrázek


08.04.2015 18:13
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7464
Odeslat Re: zvyšování teploty
Nebola do chladiacej kvapaliny v minulosti naliata ta zazracna tekutina na "zalepenie" netesnosti chladiacej sustavy?

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


08.04.2015 18:22
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 654
Bydliště: JIHLAVA Březinky
Odeslat Re: zvyšování teploty
Zdravím Alíka ................ já si osobně myslím, že nejjednodušejší zkouška by byla, vyndat termostat z motoru, napustit obyčejnou vodu a prohnat auto delší cestou (kvůli prohřátí vody v celém motoru včetně chladiče ) a poznáš, že pokud je v pořádku vodní čerpadlo, tak motor nepřehřeješ ani když mu dáš pohulit. Potom dát nový nebo proměřený termostat a chlad. kapalinu naředěnou na -25°C .

_________________
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek


08.04.2015 19:00
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.07.2014 09:28
Příspěvky: 6
Odeslat Re: zvyšování teploty
Zdravím,

tak jsem zase tady. Vyndal se termostat a pohoda už se to nepřehřívá :Dancer: budem zkoušet dál. Bajpas tam právě je už 5 let :nixw: . Takhle bez termostatu jsem s tím zatím najela cca 1000km jak není zima ani to není moc podchlazený.

_________________
Ford Focus combi 99, 1,6


21.04.2015 10:34
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7464
Odeslat Re: zvyšování teploty
Takze bud zly termostat alebo zle odvzdusneny. To mohlo byt sposobene aj tym, ze bol zle otoceny - ta dierka musi byt navrchu.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


21.04.2015 10:37
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.07.2014 09:28
Příspěvky: 6
Odeslat Re: zvyšování teploty
V servise to právě zkoušeli odvzdušnit jak šílení, ale neic :dih: už se pomalu dali na modlení pak vyndal ten termostat abych mohla jezdit a zkusí se to znova :bebng: . Mě napadlo dát chladnější termostat měla jsem tam 82 stupňů tak dát 72 co si pamatuju tak hodně lidí k bajpasu právě dávalo ten chladnější.

_________________
Ford Focus combi 99, 1,6


21.04.2015 10:44
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7464
Odeslat Re: zvyšování teploty
Aj to je mozne. No stale to treba dobre otocit a odvzdusnit :)

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


21.04.2015 15:02
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re:
ihrdlick \$m[1]:
Zjisti, co je na té zelené pravdy, já mám taky červenou...a blbne to !


Mám zelenou a dělá mě to taky, takže v barvě to nebude. Poprvé mě teplota vlétla do červeného v Rakousku na cestě do Chorvatska. Takže cestou jsem vyzkoušel, že na otáčkách až tolik nezáleží. Nejdříve jsem hned snížil rychlost a po cca 15-30 sekundách návrat ručičky zpět na 90stupňů. Cestou jsem ale zjistil, že to míň dělalo při podřazování a držení motoru v otáčkách. Jsem z řidičů co jezdí na cca 2500 otáček. Občas jsem měl fridexový smrad v kabině, tak mě tam táta nalil nějakou těsnící kapalinu na přetěsnění chl. okruhu. smrad není ale začala blbnout po čase ta ručička.

Podle mě bude problém s hustotou kapaliny nebo tím zavzdušněním. Zítra jdu vyměnit vodu.

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


27.09.2015 22:32
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7464
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tesniaci sajrajt ti zatesnil okruh. Az prilis...

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


27.09.2015 23:33
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tak tím těsnícím sajrajtem to nebylo, vyměnil jsem termostat, dal novou chladící kapalinu. Problém pokračuje :-(
Včera jsem vyměnil teplotní čidlo motoru,připojovací konektor se trochu "rozpadl", tak pojedu na vrakáč nějakej uříznout. Od té výměny došlo k výraznému zhoršení. Do červeného to vletí na 15km, třeba i 5krát. Dříve se problém objevil sem tam. Takže doufám, že se jedná o špatný kontakt a při přerušení, dostane řídící jednotka info o vysoké teplotě. Nic jiného jsme s tím nedělali. Při proměření drátů měřák ukazoval odpor 0,00, tak by měli být OK.
Jediný co nám hlava nepobrala bylo, že čidlo napíchnutý na PC hlásilo 115°a voda v nádržce měla 85 stupňů. Jak se voda ohřívala, tak i čidlo hlásilo vyšší teplotu, pořad o cca 30stupňů.

Nevíte někdo, kde by mohl být problém v tom rozdílu teplot?

Dík. Pepa

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


28.10.2015 23:00
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 18:21
Příspěvky: 7735
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
A ta teplota skáče na tanku, avii, nebo v autobuse?... nějak mi v podpisu chybí typ auta a motorizace. :wink:
Nebude ten rozdíl teplot v tom, že třeba o 1,6 měří čidlo teplotu hlavy a ne chl. kapaliny?

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


29.10.2015 20:21
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
miki21 \$m[1]:
A ta teplota skáče na tanku, avii, nebo v autobuse?... nějak mi v podpisu chybí typ auta a motorizace. :wink:
Nebude ten rozdíl teplot v tom, že třeba o 1,6 měří čidlo teplotu hlavy a ne chl. kapaliny?


Tak tedy upřesnění: Ford Focus 1,6 Zetec rok výroby 2001, myslel jsem vzhledem k přítomnosti na fóru Ford focusu, že bude jasné, že neřeším tank nebo autobus.

Co se týká teploty, tak pochybuju, že mezi hlavou motoru(hliník) a teplotou vody v chladícím systému bude rozdíl 30stupňů, viz. popsáno výše.

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


30.10.2015 12:59
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 18:21
Příspěvky: 7735
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
Doplnit si do podpisu motorizaci a typ auta je takový problém? Asi jo, při dalším problému si to někdo ve Tvých přízpěvcích dohledá. :dih:

Však jo, ono v těch motorech, co se dávají do focusů, zas takový rozdíl není. :wink:
Ber to tak, že voda do nádržky jde přez hadice a tam už nějaký rozdíl oproti palici bude. Navíc hliník asi vede teplo jinak, než kapalina.

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


30.10.2015 15:34
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Takže miki myslíš, že rozdíl 30 stupňů je v pohodě? Zatím se to nikomu Ok, kdo mě to proměřoval dobré nezdá, říkali, že 2-3 stupně ano, ale 30 je moc. Zeptám se jinak, máš ověřené o nějaká fakta, že voda v chladícím systému, oproti čidlu (teplotě hliníku hlavy motoru) má být 30stupňů nebo se jedná jenom o názor.
Jsem ďoubal co má rád fakta, protože názorů jsou tisíce, co člověk to originál. Tak to neber osobně, ale potřebuju se dobrat nějakého konce řešení přetrvávajícího problém s teplotou v hlavě motoru,..

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


31.10.2015 11:37
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.075s | 12 Queries | GZIP : Off ]