zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Alík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23.07.2014 09:28

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Alík » 08.04.2015 16:15

Díky znova jedu tam pro nějaké věci tak se poptám.

Tedy je výcuc problémů jak šel po sobě

" chladič je celou dobu ok, nikdy prej prasklej nebyl, vyzkoušený
natlakováním a ok. Voda utekla přes těsnení pod hlavou ale ven, ne do oleje.
Kolik jí uteklo nevědí, v nádržce nebyla, oni pak zkusili dolít a zjistili
že to teče ven. Proto se rozhodli sundat hlavu a někam jí poslat, protože se
báli že je tam nějaká drobná neviditelná prasklinka kterou by neuměli sami
analyzovat. Ventily nechali dělat preventivně. Mimochodem repase by měla být
levnější, protože se dělaly jen 3 nový ventily, ostatní prej jen nějak
zabrousili že prej byly dobrý. Vodítka a sedla ventilů udělali všechny.
Ventily na plyn - prý standardně dávají nějakou značku, když je plyn tak
dávají něco kvalitnějšího co neměli skladem.

- Přehřívání - auto se momentálně neodhadnutelně přehřívá. Když to jen stojí
a oni to točej na volnoběh, je to ok. Když s tím jedou třeba na dvojku, 5
tisíc, je to ok. Když s tím najedou na dálnici, na pětku, tři tisíce, během
pár vteřin teplota vyletí, to je nejčastější situace kdy se to stává, ale na
druhou stranu stalo se mu to i při normální jízdě, jednou. Teplota vyletí,
když se dá noha z plynu, teplota zase během pár vteřin spadne, jako kdyby se
to v tu chvíli zvládlo dochladit. Není to ale tak, že by se autu dala čočka
a teplota automaticky vyletěla, stává se to nepravidelně. Sahara spíná. Voda
nikde neteče. Ve chvíli kdy se to přehřeje, začne z topení jít strašlivě
horkej vzduch, vypadá to že problém někde je, není to tak že by si auto jen
myslelo že se přehřívá. Dělá to jak na plyn, tak na benzín, v tom prý není
rozdíl, zkoušel obojí, víc benzín.

- bajpas - vůbec neví co to je, k čemu to je a jak to funguje. Takže pokud
popsané chování odpovídá tomu co to dělalo před bajpasem, může to bejt i
tím, to mi nedokázal říct. NENÍ TEN POPIS ZÁVADY PŘESNĚ STEJNEJ JAKO TO CO
TO DĚLALO PŘED BAJPASEM? JESTLI JO, NEBUDE TO JEN ŠPATNÝ ZAPOJENÍ TOHO
BAJPASU? Nehejbal někdo s tím bajpasem třeba při revizi plynu, nebo teď při
tý výměně hlavy?

Návrh řešení - zkusí odpojit termostat, jestli to přeci není tím. Zkusí to
znova odvzdušnit. Vodní pumpa vypadá ok, ale stejně zkusí zjistit jestli
funguje. Zkusí nějak zjistit, jestli není třeba někde přicpanej chladič. To
udělá dneska večer a dá vědět.

Celý mu to přijde jako kdyby v tom okruhu byl vzduch, nebo jako kdyby ta
voda nechtěla obíhat. Další věc je, proč vlastně šlo pryč to těsnění, jestli
to není tak že opravili následky přehřátí, ale příčina zůstala.

Ptala jsem se jestli nemůže bejt něco přicpaný v bloku, to říkal že by taky
mohlo bejt, to myslel tím "něco v motoru". "

Mě osobně to připomíná stav před bajpasem, ale ten by tam měl být.

Prosím budu moc ráda za nápady už mi to auto skoro měsíc stojí a s ním dost pokuhlává i stavba :dih:
Ford Focus combi 99, 1,6

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 439
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 08.04.2015 18:13

Typický případ co tu hodně lidí mělo, každý to vyřešil jinak a nebo vůbec.

Myslím si, že pokud se vymění Termostat, Kapalina, Čidlo teploty, zkontroluje funkčnost sahary a trošku to se to protočí ať vyletí bubliny a pořád to hřeje.. tak pak jedině bajpas..


Ten je popsaný v tomto tématu na stránce 19.. Jedná se přidání jedné hadice do okruhu..

Nic víc snad udělat nejde :D
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7639
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 08.04.2015 18:22

Nebola do chladiacej kvapaliny v minulosti naliata ta zazracna tekutina na "zalepenie" netesnosti chladiacej sustavy?

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 654
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 08.04.2015 19:00

Zdravím Alíka ................ já si osobně myslím, že nejjednodušejší zkouška by byla, vyndat termostat z motoru, napustit obyčejnou vodu a prohnat auto delší cestou (kvůli prohřátí vody v celém motoru včetně chladiče ) a poznáš, že pokud je v pořádku vodní čerpadlo, tak motor nepřehřeješ ani když mu dáš pohulit. Potom dát nový nebo proměřený termostat a chlad. kapalinu naředěnou na -25°C .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Alík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23.07.2014 09:28

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Alík » 21.04.2015 10:34

Zdravím,

tak jsem zase tady. Vyndal se termostat a pohoda už se to nepřehřívá :Dancer: budem zkoušet dál. Bajpas tam právě je už 5 let :nixw: . Takhle bez termostatu jsem s tím zatím najela cca 1000km jak není zima ani to není moc podchlazený.
Ford Focus combi 99, 1,6

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7639
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 21.04.2015 10:37

Takze bud zly termostat alebo zle odvzdusneny. To mohlo byt sposobene aj tym, ze bol zle otoceny - ta dierka musi byt navrchu.

Alík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23.07.2014 09:28

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Alík » 21.04.2015 10:44

V servise to právě zkoušeli odvzdušnit jak šílení, ale neic :dih: už se pomalu dali na modlení pak vyndal ten termostat abych mohla jezdit a zkusí se to znova :bebng: . Mě napadlo dát chladnější termostat měla jsem tam 82 stupňů tak dát 72 co si pamatuju tak hodně lidí k bajpasu právě dávalo ten chladnější.
Ford Focus combi 99, 1,6

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7639
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 21.04.2015 15:02

Aj to je mozne. No stale to treba dobre otocit a odvzdusnit :)

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 17:08

Re:

Příspěvek od Josef Hýbl » 27.09.2015 22:32

ihrdlick píše:Zjisti, co je na té zelené pravdy, já mám taky červenou...a blbne to !
Mám zelenou a dělá mě to taky, takže v barvě to nebude. Poprvé mě teplota vlétla do červeného v Rakousku na cestě do Chorvatska. Takže cestou jsem vyzkoušel, že na otáčkách až tolik nezáleží. Nejdříve jsem hned snížil rychlost a po cca 15-30 sekundách návrat ručičky zpět na 90stupňů. Cestou jsem ale zjistil, že to míň dělalo při podřazování a držení motoru v otáčkách. Jsem z řidičů co jezdí na cca 2500 otáček. Občas jsem měl fridexový smrad v kabině, tak mě tam táta nalil nějakou těsnící kapalinu na přetěsnění chl. okruhu. smrad není ale začala blbnout po čase ta ručička.

Podle mě bude problém s hustotou kapaliny nebo tím zavzdušněním. Zítra jdu vyměnit vodu.
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7639
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 27.09.2015 23:33

Tesniaci sajrajt ti zatesnil okruh. Az prilis...

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 17:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 28.10.2015 23:00

Tak tím těsnícím sajrajtem to nebylo, vyměnil jsem termostat, dal novou chladící kapalinu. Problém pokračuje :-(
Včera jsem vyměnil teplotní čidlo motoru,připojovací konektor se trochu "rozpadl", tak pojedu na vrakáč nějakej uříznout. Od té výměny došlo k výraznému zhoršení. Do červeného to vletí na 15km, třeba i 5krát. Dříve se problém objevil sem tam. Takže doufám, že se jedná o špatný kontakt a při přerušení, dostane řídící jednotka info o vysoké teplotě. Nic jiného jsme s tím nedělali. Při proměření drátů měřák ukazoval odpor 0,00, tak by měli být OK.
Jediný co nám hlava nepobrala bylo, že čidlo napíchnutý na PC hlásilo 115°a voda v nádržce měla 85 stupňů. Jak se voda ohřívala, tak i čidlo hlásilo vyšší teplotu, pořad o cca 30stupňů.

Nevíte někdo, kde by mohl být problém v tom rozdílu teplot?

Dík. Pepa
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

Uživatelský avatar
miki21
moderátor
Příspěvky: 7942
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 29.10.2015 20:21

A ta teplota skáče na tanku, avii, nebo v autobuse?... nějak mi v podpisu chybí typ auta a motorizace. :wink:
Nebude ten rozdíl teplot v tom, že třeba o 1,6 měří čidlo teplotu hlavy a ne chl. kapaliny?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 17:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 30.10.2015 12:59

miki21 píše:A ta teplota skáče na tanku, avii, nebo v autobuse?... nějak mi v podpisu chybí typ auta a motorizace. :wink:
Nebude ten rozdíl teplot v tom, že třeba o 1,6 měří čidlo teplotu hlavy a ne chl. kapaliny?
Tak tedy upřesnění: Ford Focus 1,6 Zetec rok výroby 2001, myslel jsem vzhledem k přítomnosti na fóru Ford focusu, že bude jasné, že neřeším tank nebo autobus.

Co se týká teploty, tak pochybuju, že mezi hlavou motoru(hliník) a teplotou vody v chladícím systému bude rozdíl 30stupňů, viz. popsáno výše.
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

Uživatelský avatar
miki21
moderátor
Příspěvky: 7942
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 30.10.2015 15:34

Doplnit si do podpisu motorizaci a typ auta je takový problém? Asi jo, při dalším problému si to někdo ve Tvých přízpěvcích dohledá. :dih:

Však jo, ono v těch motorech, co se dávají do focusů, zas takový rozdíl není. :wink:
Ber to tak, že voda do nádržky jde přez hadice a tam už nějaký rozdíl oproti palici bude. Navíc hliník asi vede teplo jinak, než kapalina.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Josef Hýbl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 23.01.2015 17:08

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Josef Hýbl » 31.10.2015 11:37

Takže miki myslíš, že rozdíl 30 stupňů je v pohodě? Zatím se to nikomu Ok, kdo mě to proměřoval dobré nezdá, říkali, že 2-3 stupně ano, ale 30 je moc. Zeptám se jinak, máš ověřené o nějaká fakta, že voda v chladícím systému, oproti čidlu (teplotě hliníku hlavy motoru) má být 30stupňů nebo se jedná jenom o názor.
Jsem ďoubal co má rád fakta, protože názorů jsou tisíce, co člověk to originál. Tak to neber osobně, ale potřebuju se dobrat nějakého konce řešení přetrvávajícího problém s teplotou v hlavě motoru,..
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 6 hostů