Právě je 18.08.2019 12:41



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další
 zvyšování teploty 
Autor Zpráva
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 18:21
Příspěvky: 7600
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
No rozdíl tam podle mně bude, ale jestli 30 st, to fakt netuším a ani jsem to nikdy nezkoumal. Je fakt, že to je trochu hodně, deset bych pobral, ale třicet je dost.
Mně tohle dělalo po výměně pumpy. Tak jsem chvíli jezdil a najednou ručička v červeném a začla nlikat kontrolka motoru. Zastavil jsem, nechal schladnout a po hodině nastartoval a vše ok. Po 15ti kilometrech opět to samé- to už jsem byl doma. Pak jsem někde tady vyčetl, že příčinou může být bublina před termostatem a pomůže vytočit krátkodobě zahřátý motor k 5ti tis. ot. Provedl jse vše podle zdejších rad a při stoupající teplotě jsem motor protočil a ručička po chvilce padla na střed pole a od té doby mám pokoj.

Ještě mně napadá zkusit složit domeček termostatu bez termostatu. Nevybavuju si teď, jestli to technicky jde, ale vyloučila by se tak chyba termostatu. Jelo by to odpočátku na velký okruh a dýl by se to ohřívalo, jinak nic. Pokud by i pak teplota kolísala, tak jedině čidlo a vodiče k němu.

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


31.10.2015 11:59
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tak nové informace: z Hradce Králové do Chocně cca 30km více než polovina cesty s ručičkou v červeném a dokonce s několika zastávkami z důvodu vynechávání válců.

Po příjezdu do Chocně, zjištěny studené nebo mírně vlažné hadice jak do tak z chladiče, takže mě bylo doporučeno zkontrolovat , pumpu a termostat.
Pumpa v pořádku(strčil jsem k ní při vydělaném termostatu prst a točí tak jak točím řemenicí)lopatky neporušené.
Termostat odzkoušen v hrnci s teploměrem, otevírá jak má při 82 stupních. Namontován zpět dle manuálu od fordu s dírkou na odvzdušnění nahoře.
Odpoledne v háji a hřeje to dál :-(
Propláchnutý chladič, protíká bez problémů.
Myslel jsem vyzkoušet okruh bez termostatu, ale bez termostatu mě protíká kapalina, musel bych dělat nějaké těsnění ale problém je někde jinde, když termostat při 82 stupních otevírá.

Nově mám podezření na Saharu a chladič(zavzdušnění), při pohledu na motor je termostat pod alternátorem v levo, z pravé strany motoru jde hadice do chladiče horká, chladič někdy nahoře horký dole studený a hadice k termostatu tím pádem taky studená a přesto jde ventilátor.

Tam bude ten zakopanej pes, nevím jestli má chladič teplotní čidlo, ale pokud ano a někde nahoře, snímá vysokou teplotu a chladí i když dole je chladič studený a tím pádem termostat neotevře, protože tam je odhadem hadice tak 40-45stupňů, podle dotyku rukou. Takže auto jede pořád jenom na malý okruh.

Takže prosím o radu jak 100% odvzdušnit, manželka se bojí jezdit a po dnešku se jí nedivím.
Jestli si dobře pamatuju, prohnat auto v otáčkách (5000), nově po informaci od mikiho v době, kdy teplota leze nahoru a potom zastavit s předkem na kopečku, pootevřít víčko a nechat vychladnout.

Zítra to takhle vyzkouším a dám vědět.

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


01.11.2015 19:34
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 18:21
Příspěvky: 7600
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
Na chladiči žádné čidlo není, jen v palici mezi svíčkama.
Nemáš starý termostat, že bys vyraboval ten vnitřek s tou pružinou a zbytek použil jako podložku.
Není třeba stavět auto dokopce. Pokud je před termostatem bublina, tak se termostat neotevře, protože se k němu nedostane horká kapalina. Lopatky čerpadla v těch otáčkách naprskají horkou kapalinu na termostat a ten se pootevře, čímž dojde k úniku bubliny do nádržky. S tím otvíraním opatrně- systém je přetlakový a může Tě to i opařit.

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


01.11.2015 23:37
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Starý termostat mám, ale měnil jsem ho jako "jasnou" příčinu a při dnešním vaření jsem vyzkoušel jak nový, tak ten starý a oba jsou jak jinak OK, tak mě přijde škoda ho vykuchat. To odvzdušnění je asi docela mazec. Po zkompletování(termostat) a nalití kapaliny při projetí horní část chladiče horká, dolní studená, tak bych čekal bublinu v chladiči. Pootevřel jsem nádobku a za chodu motoru a vyházelo to těma slabšíma hadicema hafo bublin a chladič i hadicí k termostatu se rázem ohřál. Problém ale přetrvává, zítra chci vyzkoušet to protočení do pořádných otáček, jestli to vyhází další vzduch.
Tak nějak mě přijde, že se technikům ve Fordu to samoodvzdušňování moc nepovedlo, protože často se tady zmiňuje před problémem výměna chladící kapaliny,.......

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


02.11.2015 00:46
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
O tom čidle na chladiči mě to nešlo do hlavy(nic jsem tam kromě napájení sahary nezahlédl), takže ti věřím , že tam není a saharu řídí to čidlo v hlavě motoru,které jsem měnil hned po termostatu, taky zbytečně. Akorát se to přehřívání ještě výrazně zhoršilo, přitom je přesně podle specifikace. Zítra budu odvzdušňovat, odvzdušňovat,.......

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


02.11.2015 00:54
Profil E-mail

Registrován: 08.01.2016 09:18
Příspěvky: 1
Odeslat Re: zvyšování teploty
Jestli to někomu pomůže,nebo ne,nevím a jestli to k tématu bude,také nevím,ale včera jsem měnil hadici co vede vodu k chlazení chladiče oleje.Prokapávala mi a než jsme na to přišel,tak mi vykapala přibližně 900 za fridex co jsem dokupoval :lol: Destilku mám z práce,tu neřeším.
A dnes jsme jel domů a ručička teploty způsobně uprostřed pole a auto i krásně pěkně topilo.Mám to domů cca 40 km a před barákem jdu okouknout vodu,jak moc se vytratila při tom samoodvzdušnění při jízdě a nádržka pořád stejně plná jako když jsem ji nalil včera večer a nehledě na to že voda v nádržce byla studená!!!!
A pak jsem zjistil i,že ty dvě hadičky co vedou zpět od termostatu a od chladiče na to odvzdušnění,tak jsou také studené.Tak jsem je odpojil a uvnitř jsou takový ty špunty gumový s dírkou uprostřed.Vychvátil jsem je a tu dírku jsem protáhl drátkem a vyčistil ten bordel úvnitř zanesenej.Jel to projet a hnedle medle hadičky horký,jak se tam vrací ta voda případně jak se to odvzdušňuje.A samozřejmě kapalina trochu zmizela jak se ten okruh zaplnil.Tak ještě to párkrát projedu,doleju co bude potřeba a myslím si,že to už dá konečně pokoj.Tak pokud to nebylo k tématu,tak se omlouvám,ale myslím si že to je taky,sice nicotná,ale občas důležitá věc vědět,že tam jsou takovýhle kravinky,co dokážou potrápit.Mě to pomohlo,že se to odvzdušnilo,když jsem vyčistil ty špunty.
Dík za tu chvilku k přečtení.


08.01.2016 11:17
Profil E-mail
Junior
Junior

Registrován: 19.12.2009 16:59
Příspěvky: 339
Bydliště: Brno-Mikulov-Hodonín
Odeslat Re: zvyšování teploty
ffighter: hoď sem prosím fotku těch hadiček, nějak jsem to nepochopil, pardon :)

_________________
Ford Focus, 1.6zetec r.v 2000, stříbrný hatch
Ford Mondeo 2.0 duratec r.v 2009, liftback, hypotic silver


08.01.2016 21:41
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: zvyšování teploty
Predpokladam, ze boli zanesene a zastuplovane odvzdosnuvacie hadicky, ktore idu do nadrzky. Tie tenke. Takze system zostaval zavzdusneny a nechladilo to.

Este tu ku kolegovi, ktory riesi prehrievajuci motor. Okrem vyssie spominanej opravy pripomeniem, ze termostat musi byt namontovany spravnou stranou a zaroven tou dierkou hore. SKontroluj, ci je spravne. Mozno bol namontovany naopak aj pred tym.
A priechodnost chladica si ako skusal? Lebo je tam niekolko trubiek. Ak prelejes vodu cez to, mozu byt priechodne iba dve a zda sa to ok. Na chladenie to ale nestaci -- to teda k tomu, ze mas studenu spodnu polovicu. Ci tam dole nie je sadnuty ten utesnovaci sajrajt a nemas zapchatu vacsinu chladica.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


08.01.2016 23:59
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Tak přehřívání vyřešeno, opravdu stačilo při rafičce v červeném protočit pořádně motor (cca 5000 otáček), ručička se srovnala , potom mě to asi za týden udělalo znovu, opět jsem motor pořádně protočil, ale jelikož tentokrát neklesla, tak jsem zastavil a povolil opatrně nádobku, snad minutu se valil do nádobky vzduch. Od té doby je vše OK, jenom mě přijde, že netopí tak jako dřív i se celkem pomalu ohřívá okruh,......pořád lepší než se strachovat, kdy odejde motor přehřátím.

Předpokládám, že dost lidí co řeší tenhle problém má namontovaný LPG. Některé hadice jsou hodně nahoře a tak asi ten systém samoodvzdušňování nefunguje 100% a je mu potřeba pomoci těmi otáčkami.

PS: Jen postřeh, možná by stálo za to, kdyby šlo vyřešení problémů přesunout na přední stránku fóra(v založeném tématu). Osobně jsem četl od začátku a proto vyměnil nejdříve, termostat následně čidlo, ještě že jsem nešel do toho "bajpasu" a teprve potom jsem četl rady odzadu, kde miki poradil opravu zadarmo!!!

Dííííky. Miki

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


02.02.2016 19:04
Profil E-mail
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01.04.2009 18:21
Příspěvky: 7600
Bydliště: Třinec
Odeslat Re: zvyšování teploty
Není zač, když můžu- pomůžu.
Ono je to někdy problém se prokopat tím vším balastem okolo, než najdeš to správné řešení. :wink:

_________________
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.


02.02.2016 19:40
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Ahoj, tak jsem tady bohužel znovu, opětovné přehřívání. Po asi třech měsících klidu se opět ozvalo přehřívání. Většinou pomáhá vytočení motoru, aby rafička klesla, ale po snížení otáček zase leze do červeného pole. Přehřívání tam skutečně je, protože chladí jenom malý okruh. Chladič je studený a hadice z chladiče k termostatu taky, přesto SAHARA jede neboť jí spouští čidlo z motoru. V malém okruhu jsou hadice rozpálený a když nepatrně povolím víčko nádržky, stoupne hladina a odvzdušňovací hadičkou od motoru(ne z chladiče) valí spousta bublin třeba i 3-5 minut(pokud tedy nechám nastartované auto) Až potom klesne a to už vypne i Sahara.
[color=#0000BF]Pokud nastartuju auto a nechám běžet na volnoběh, tak se prohřeje vše, malý i velký okruh.[/color]
Začínám uvažovat, že vykuchám jeden termostat(mám dva fungující na 82 stupňů) a zkusím jak se to bude chovat.
Nechápu proč se na volnoběh otevře a při jízdě ne. tedy jestli je to tím termostatem.
Potom taky nechápu tu spoustu bublin, když i po "vybublání" hladina vody v nádržce neklesá. Jestli tam nemůže být ještě problém ve víčku nádržky. Údajně má udržovat tlak 0,9 a při větším odfouknout,...

Budu rád, za každý nápad, kde bych měl hledat odstranění závady.

Dík. Pepa

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


01.04.2016 22:04
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: zvyšování teploty
Mozno mas termostat naopak. Alebo tu dierku nema navrchu.
Bublat to zacne, lebo je to pretlakovy system. Standardne ma voda v okruhu vyse 100 stupnov a nevrie, lebo je pod tlakom. Ty ked otvoris viecko, tlak klesne na atmosfericky, vsetka prudko zovrie a preto sa vali tolko bublin. To nie je vzduch, ale vodna para. Bubliny ti samozrejme zostanu v celom systeme a tak sa ti to zavzdusni a prehreje znovu.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


02.04.2016 01:51
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Stano odvzdušňovací dírku u termostatu mám vždycky nahoře(měněno již po několikáté), tentokrát jsem termostat ale obrátil opačně oproti tech. listu co jsem si vytiskl. Tak jak je teď na něj působí více voda z malého okruhu a tak by mohl otvírat o něco "dříve". Zkoušel jsem to v hrnci, kdy jsem namočil do vody vždycky jeden konec a tu stranu co ho otevřela dříve jsem strčil směrem do malého okruhu, aby otevřel co možná nejdříve.(Už zkouším co se dá.)
Nepomohlo to a závada pokračuje, takže směrem termostatu to není. Dírka na odvzdušnění je pokaždé nahoře!

Pepa

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


Naposledy upravil Josef Hýbl dne 02.04.2016 08:00, celkově upraveno 1

02.04.2016 07:48
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 23.01.2015 17:08
Příspěvky: 15
Odeslat Re: zvyšování teploty
Nově zjištěno: Ráno mrazik, po cca 7km jízdy při ubrání otáček na sedmdesátce, vylétla ručička teploty a následném přidání hned klesla. Zastavil po cca 1km a obě hadice u termostatu studené.
Tak jsem si konečně nakreslil plánek, jak je chlazení s plynem zapojené, protože někde je něco asi ucpaný. A pokud pumpa ubere na otáčkách, tak není průtok, jaký je potřeba.

Malý okruh:
1.Pumpa žene vodu do motoru.Tam je i čidlo, které spíná Saharu i když je chladič studený.
2.Z motoru jde teplá voda do reduktoru plynu.
3.Z reduktoru jde teplá voda k topení.(hadice horká)
4.Z topení vede voda k termostatu, který ale neotevírá. Takže asi nemá těch 82stupňů. Dnes byla vyloženě studená. Přesto, čidlo hlásilo přehřátí.

Takže v mém případě asi hledat problém v zavzdušněném nebo málo průchozím radiátoru.

Je tam děsnej přístup, tak z toho nadšenej nejsem a hlavně jsem s ním tak moc nedělal, kromě promazávání ložiska motorku, které hvízdalo a to byl vlastně ventilátor :D . Radiátor bude někde u něj, ale vůbec si ho ne vybavuji. Ještě že bude krásná sobota, že mě nebudou mrznout ruce :lol: .

Pokud někdo myslíte, že je chyba jinde, tak písněte .

Dík. Pepa

_________________
Ford focus 1,6 Zetec, rok výroby 2001


02.04.2016 07:56
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: zvyšování teploty
Mozno tam bol naliaty pripravok na utesnenie chladiaceho systemu. Tak ti to zalepilo odvzdusnovacie hadicky. Ked to budes mat vypustene, demontuj obe. Preplachni ich, ci su priepustne a skontroluj v mieste ich pripojenia pripadne usadeniny.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


02.04.2016 08:19
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 642 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.086s | 14 Queries | GZIP : Off ]