Baterie / autobaterie / nabijecka
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Jsem si myslel, ze si z nej delas srandu a ono jako fakt ja se pos... jeste ze tam tyhle blbosti nemam.. ted uz je to povinna vybava, ale na stodvace jsem puvodn mlhovku nemel, ta se dodelavala
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
Pokusím se vysvětlit chování dobíjení většiny fordů - od data výroby 01/99 - Puma,Transit, Focus (všechny), Escort, Fiesta, Ka, a od 6/98 - Mondeo které mají smart charge, tedy chytré dobíjení a s tím související otázky ohledně typu baterie do těchto fordů.
Chytré dobíjení ( teplota nasávaného vzduchu + teplota hlavy motoru = teplota baterie ) se stará o šetrné dobíjení baterie, tzn. v létě, kdy je teplo dobíjí méně cca 14,1V, v zimě bez problémů 15,1V , v dnešních mrazech si po nastartování šáhne na 15,5V a ustálí se na cca 15,0V, také záleží na stavu baterie. Pro těch 15,5V je ve vozidlech instalována baterie originál FORD silver-calcium (dnes ji značí FORD SLI), které toto vyšší napětí nevadí a je na ně stavěná. Z toho vyplývá, že všechny ostatní obyčejné baterie jsou přebíjeny a po cca 2 letech končí svoji životnost. Baterie FORD silver-calcium je podle popisu nabitá při napětí 15,0 - 16,5V při měření při průchodu předepsaného nabíjecího proudu . To v podstatě znamená, že současné chytré nabíječky (vypínají dobíjení při 14,4V) tuto baterii jen lehce pošimrají, ale určitě nenabijí. Proto používám proudovou nabíječku (musí se hlídat čas nabíjení). Další prvkem, který má vliv na správnou funkci chytrého dobíjení je regulátor (pro někoho aktivní člen) alternátoru. Pokud totiž dojde k závadě na regulátoru (může, nemusí ho zničit i obyčejná baterie, špatný postup při startování druhého vozidla - pokud nenecháte druhou baterii déle připojenou a startujete hned, alternátor je schopen dodat do vybité až 18V a tím se zničí ) přechází dobíjení do "standardního dobíjení, tzn. trvale 14,4V. Osvědčený typ regulátoru HUCO 130771, nevěřil bych různým PL výrobkům za levné ceny.
Závěrem:
- do funkčního smart charge jedině originál FORD silver-calcium (SLI)
-nebojte se přebíjení, 15V je normál, bojte se nedobíjení
- zajděte do autosalonu, nechte si nastartovat nový vůz a změřte napětí baterie (musí mít smart charge)
Chytré dobíjení ( teplota nasávaného vzduchu + teplota hlavy motoru = teplota baterie ) se stará o šetrné dobíjení baterie, tzn. v létě, kdy je teplo dobíjí méně cca 14,1V, v zimě bez problémů 15,1V , v dnešních mrazech si po nastartování šáhne na 15,5V a ustálí se na cca 15,0V, také záleží na stavu baterie. Pro těch 15,5V je ve vozidlech instalována baterie originál FORD silver-calcium (dnes ji značí FORD SLI), které toto vyšší napětí nevadí a je na ně stavěná. Z toho vyplývá, že všechny ostatní obyčejné baterie jsou přebíjeny a po cca 2 letech končí svoji životnost. Baterie FORD silver-calcium je podle popisu nabitá při napětí 15,0 - 16,5V při měření při průchodu předepsaného nabíjecího proudu . To v podstatě znamená, že současné chytré nabíječky (vypínají dobíjení při 14,4V) tuto baterii jen lehce pošimrají, ale určitě nenabijí. Proto používám proudovou nabíječku (musí se hlídat čas nabíjení). Další prvkem, který má vliv na správnou funkci chytrého dobíjení je regulátor (pro někoho aktivní člen) alternátoru. Pokud totiž dojde k závadě na regulátoru (může, nemusí ho zničit i obyčejná baterie, špatný postup při startování druhého vozidla - pokud nenecháte druhou baterii déle připojenou a startujete hned, alternátor je schopen dodat do vybité až 18V a tím se zničí ) přechází dobíjení do "standardního dobíjení, tzn. trvale 14,4V. Osvědčený typ regulátoru HUCO 130771, nevěřil bych různým PL výrobkům za levné ceny.
Závěrem:
- do funkčního smart charge jedině originál FORD silver-calcium (SLI)
-nebojte se přebíjení, 15V je normál, bojte se nedobíjení
- zajděte do autosalonu, nechte si nastartovat nový vůz a změřte napětí baterie (musí mít smart charge)
- Přílohy
-
- ford.pdf
- (876.16 KiB) Staženo 355 x
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Myslel jsem, ze chytre dobijeni je zalezitost vyrazne novejsich aut nez od r. 99. Mne Varta vydrzi 6-7 let a to dostava docela na frak v zime (kratke trasy).
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
V případě, že nefunguje chytré dobíjení, ale regulátor jede jen na standard,nouzi 14,4V, tak obyč baterce neublíží, ale origo FORD silver-calcium nedobije.
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak aj prihodim nejake moje poznatky.
Mondeo 2,2TDCi (12/2005) - baterka BOSCH stari 3 roky, auto jezdi kratke trasy (do 35km) a to rekneme 2x do mesice, obcas po meste na nakup sem tam nejaka delsi cesta podle situace (no recne 5-7000km), auto stoji venku - baterka jak nova, po napojeni nabijecky je do 5-10min hotovo... Po tydnu na baterce namerim 12,6 - 12,7V.
Focus 2016 rok - vikendovka, stoji klidne 3 tydny v garazi, pak projizdka, cca taky 5-7000km/rok. Baterka stari 2 roky a 3 mesice - po odstati (2 dny) napeti 12,4V (baterka odpojena od auta), kdyz je pripojena k autu, ma po 2 dnech 12,1V. Pred cca rokem dopojeno inteligentni dobijeni na focusu (auto po jizde stalo v garazi a baterka mela 12,1V - uzasne)
Nabijecka VICTRON - pouzivam ji na udrzovani baterie ve focusu (stale pripojena nabijecka, baterka pripojena k autu) - udrzovaci napeti 13,2V - 13,4V. Se selfataci nabijecka bojuje, jestli si to dobre pamatuju dobijenim vyssim napetim a malym proudem (pokud ten rezim aktivujete samozrejme) - po desulfatacnim rezimu sme zadnou zmenu nepocitil - ze by baterka lepe drzela napeti).
Ted se mi do ruky dostal CTEK mxs 5.0. Bohuzel v garazi byly +3 stupne,a le i tak sem odpojil baterku do auta a pustil rezim recond (desulfataci za pomoci pulzu, ci jak to je, nejsem odbornik). Baterka po dobiti odpojena od nabijecky (pri zacatku nabijeni CTEKem merak ukazoval 14,4V, takze asi nekeca) a ponechana odpojena i od auta. Po 2 dnech napeti 12,4V, tak sem CTEK pripojil, at ji dobije, po dobiti sem nameril (v garazi uz bylo -3 stupne) 13,9V v udrzovacim modu, coz mi pride hodne vysoke napeti.
Uvidime na jare, az se otepli, co udela recond rezim na CTEKu, mozna ta zima tomu nedovolila vyuzit rezim na max (neslibuji si od toho zazraky,a le na moto bateriich co mam doma jako prenosny zdroj 12V mi to pomohlo (baterka co mela 12,1V stabilne ma ted po recond rezimu po 10 dnech stani ma 12,65V - nebavim se o kapacite, tu sem nemeril)
Takze za me CTEK NA nabijeni a desulfataci asi jo, Victron na uskladneni baterie / auta a neustale napojeni nabijecky.
CTEK pri nabijeni doma v pokojove teplotech tech malych 12V moto baterii (7,4Ah) mel teplotu cca 32 stupnu obalu zespoda
Mondeo 2,2TDCi (12/2005) - baterka BOSCH stari 3 roky, auto jezdi kratke trasy (do 35km) a to rekneme 2x do mesice, obcas po meste na nakup sem tam nejaka delsi cesta podle situace (no recne 5-7000km), auto stoji venku - baterka jak nova, po napojeni nabijecky je do 5-10min hotovo... Po tydnu na baterce namerim 12,6 - 12,7V.
Focus 2016 rok - vikendovka, stoji klidne 3 tydny v garazi, pak projizdka, cca taky 5-7000km/rok. Baterka stari 2 roky a 3 mesice - po odstati (2 dny) napeti 12,4V (baterka odpojena od auta), kdyz je pripojena k autu, ma po 2 dnech 12,1V. Pred cca rokem dopojeno inteligentni dobijeni na focusu (auto po jizde stalo v garazi a baterka mela 12,1V - uzasne)
Nabijecka VICTRON - pouzivam ji na udrzovani baterie ve focusu (stale pripojena nabijecka, baterka pripojena k autu) - udrzovaci napeti 13,2V - 13,4V. Se selfataci nabijecka bojuje, jestli si to dobre pamatuju dobijenim vyssim napetim a malym proudem (pokud ten rezim aktivujete samozrejme) - po desulfatacnim rezimu sme zadnou zmenu nepocitil - ze by baterka lepe drzela napeti).
Ted se mi do ruky dostal CTEK mxs 5.0. Bohuzel v garazi byly +3 stupne,a le i tak sem odpojil baterku do auta a pustil rezim recond (desulfataci za pomoci pulzu, ci jak to je, nejsem odbornik). Baterka po dobiti odpojena od nabijecky (pri zacatku nabijeni CTEKem merak ukazoval 14,4V, takze asi nekeca) a ponechana odpojena i od auta. Po 2 dnech napeti 12,4V, tak sem CTEK pripojil, at ji dobije, po dobiti sem nameril (v garazi uz bylo -3 stupne) 13,9V v udrzovacim modu, coz mi pride hodne vysoke napeti.
Uvidime na jare, az se otepli, co udela recond rezim na CTEKu, mozna ta zima tomu nedovolila vyuzit rezim na max (neslibuji si od toho zazraky,a le na moto bateriich co mam doma jako prenosny zdroj 12V mi to pomohlo (baterka co mela 12,1V stabilne ma ted po recond rezimu po 10 dnech stani ma 12,65V - nebavim se o kapacite, tu sem nemeril)
Takze za me CTEK NA nabijeni a desulfataci asi jo, Victron na uskladneni baterie / auta a neustale napojeni nabijecky.
CTEK pri nabijeni doma v pokojove teplotech tech malych 12V moto baterii (7,4Ah) mel teplotu cca 32 stupnu obalu zespoda
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
Doplnění k mému prvnímu článku: Regulátor HUCO 130771 pochopitelně pro typ alternátoru ve FF I 1,8 TDCI, pro ostatní dle typu alternátoru. Chtěl jsem poukázat na funkčnost HUCO.
Rozlišuj nabíjení :
obyčejná baterie - 14,4V nabito
orig FORD silver-calcium - 16,5V nabito
Rozlišuj nabíjení :
obyčejná baterie - 14,4V nabito
orig FORD silver-calcium - 16,5V nabito
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Ja tam mam tu levnejsi EFB ci jak to je... to vis ford....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Baterie
Stehnak píše:Potvrzuji slova Pepef.
I muj ff1 1999 pri -7 dobiji 14,8. V lete dava max 14,4.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
Popis byl určen pro starší vozidla a opomenul jsem zmínit baterie Motorcraft. V nových vozech se systémem START - STOP budou zřejmě baterie FORD - AGM, EFB, stále se jedná o baterie silver - calcium.
- Přílohy
-
[Přípona doc byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak ve focusu mam:
https://imdily.cz/startovaci-baterie-va ... -75ah-730a
Mam tedy i tuto baterii nabijet vyssim napetim. Mam krom CTEK a VICTRON a LIDL nabijecky jeste tuhle: - co si pamatuji, tak pri nabijeni vysplna napeti na cca 15 - 15,5V, cili mam spise pouzit tuto? Kolik je bezpecne napeti pro elektroinstalaci vozidla?
Pod stejnym oznacenim se asi prodava tato: Mam tedy i tuto baterii nabijet vyssim napetim. Mam krom CTEK a VICTRON a LIDL nabijecky jeste tuhle: - co si pamatuji, tak pri nabijeni vysplna napeti na cca 15 - 15,5V, cili mam spise pouzit tuto? Kolik je bezpecne napeti pro elektroinstalaci vozidla?
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1094
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Autobaterie
Narazil jsem na zajímavou informaci:
Je k tomu i článek na netu:
http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770
A laicky se ptám, je to tak i u Forda? Je možné toto ekonabíjení deaktivovat ve fordí diagnostice? Přiznám se, že tomu moc nerozumím, tak proto se ptám zde těch, kteří tomu rozumí.Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop). Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce BCM bez odpojení sondy.
Je k tomu i článek na netu:
http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů