Baterie

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19231
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Baterie

Příspěvek od foki » 19.12.2005 23:20

opet jsem se presvedcil ze je lepsi investovat do drazsiho originalu nez vzit levne . pred dvema lety jsem si koupil do auta baterii a dneska jsem sel koupit novou , je totiz po smrti . origo ford ma 680A proud , neoriginal pouze 480A , posledni dobou zacal spatne tocit a pri startovani mi pipal pocitac - znamka nizkeho napeti . po nabiti druhy den fordackej tester hlasil vymenit baterku . tak jsem ho poslechl :lol:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Brno

Originální díly

Příspěvek od botsman » 28.12.2005 01:02

Ahoj Foki, mám dotázek k originálním náhradním dílům. Kupoval jsem do TDDi žhavící svíčky. U Fordů mi prodali originály MOTORCRAFT. Když jsem je vytáhnul z krabiček a začal studovat popisky, tak jsem na žhavičích našel jenom označení BERU. Cenový rozdíl mezi žhaviči Motorcraft a BERU je u nás asi 60Kč/ks. Nevíš jestli firma BERU vyrábí řekněme kvalitnější žhaviče pro Motorcraft a nebo jsem si koupil docela obyčejný BERU s příplatkem 60Kč za pěknou papírovou krabičku s potiskem MOTORCRAFT? :?
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19231
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 28.12.2005 10:29

je asi pravda ze kdyby ford mel vlastnit vlastni fabriky na vyrobu dilu tak by nedelal nic jineho nez otviral nove. vsechno je delane pro nekoho , a myslim si ze kvalita by mela byt stejna . i kdyz vezmu z jineho soudku , veci pro makro nebo jine kolosy mnohdy nejsou to co u zastoupeni nebo u specialek . nevim v tomhle pripade si myslim ze by to bylo hodne prace navic delat jednu kvalitu pro jedny a druhou pro jine . takze nechci mluvit za motorcraft ale myslim ze ty svicky jsou stejne . pouze muj nazor .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Higiligi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Baterie

Příspěvek od Higiligi » 02.02.2006 16:35

Chci si do budoucna také pořídit novou baterii,zajímalo by mě,jestli do 1.6 16V je také ta baterka s těmi 680A nebo jestli na benzín stačí slabší.Uvažoval jsem i,že bych ji vyměnil s Peugeota 309 diesel,kde je stará asi jen dva roky a bude asi dost silná.Jo a co taková baterka vůbec stojí,zs tu do Peugeota jsem dal asi 1600kč.

Uživatelský avatar
Honza
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 02.02.2006 20:17

Já mám 1.6 16V,byla tam původní Motorcraft 43,teď jsem koupil šedesátku Ford za 2100,- a vše je v pohodě.Dal jsem na Fokiho a mněl pravdu,ostatně jako vždycky. :wink:
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
Mohi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Mohi » 20.04.2006 10:31

Len pre zaujimavost som nasiel clanok z Narodnej obrody, ktory pojednava o teste baterii z nemeckeho casopisu TEST:
http://www.obroda.sk/clanok/20174/Autob ... esvedcili/
Ford Focus 2.0i 16V HTB made2k Pacific Green
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.04.2006 20:14

K automobilovým akumulátorům:
Využívají se většinou pro startování a částečně dodávají energii, kterou není schopen dodat alternátor při zapnutí více spotřebičů, např, v noci - světla, přídavná světla mlhovky apod. Startovací akumulátor se pozná podle toho, že lze z něj v krátkodobých několika vteřinových intervalech odebírat proud cca 10x hodnota kapacity v Ah. Například 70Ah akumulátor: 10*70 = 700 A. Proto by měl každý, kdo kupuje nový akumulátor kontrolovat nejen kapacitu v Ah, ale také velikost odebíraného proudu. Schopnost dodávat vysoký proud při startování klesá s teplotou okolí. Pozná to každý, kdo má tzv. "startovací akumulátor", parkuje v zimě venku a bude chtít za mrazu nastartovat.
Já mám zatím originální baterii Motorcraft 70Ah/680A a při startování v zimě při -17°C jsem měl se startováním již potíže. Měl jsem však motorový olej 10W40 (teplotní rozsah od -20 až-25°C do +30°C). Teď po výměně oleje mám 5W40 (teplotní rozsah -25 až-30°C do +30°C) a počítám, že příští zimu při -17°C ještě potíže se startováním mít nebudu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
omer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 04:18

Příspěvek od omer » 26.04.2006 11:04

Jo ja mam take baterku origo ford 43Ah ale v zime mi chytla pokažde a na prvni pokus :) jak na horach tak i v praglu.jinak olej sem ted nechaval menit,mam tam 5w-40.technik rikal že se vetsinou dava do focusu rs....k ty baterce,nevite kdy se ma spravne menit?treba po urcite dobe použivani a tak....?
Ford focus 99,3dv,cerna metla

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 26.04.2006 19:16

az odejde 8) to casem poznas, ze je slaba
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.04.2006 20:23

omer píše:Jo ja mam take baterku origo ford 43Ah ale v zime mi chytla pokažde a na prvni pokus :) jak na horach tak i v praglu.jinak olej sem ted nechaval menit,mam tam 5w-40.technik rikal že se vetsinou dava do focusu rs....k ty baterce,nevite kdy se ma spravne menit?treba po urcite dobe použivani a tak....?
Baterka vydrží v průměru 5 let. Škodí ji přebíjení i nedostatečné dobíjení.
Neměla by být delší dobu vybitá pod 50% (Dá se to zjistit hustoměrem). V tomto stavu nastává sulfatace, což je prakticky nevratný děj, který se dá částečně odstranit nabíjením malým proudem do stavu úplného nabití, to může trvat i týden. Pak se musí vybít a opět nabít proudem 0,1*(kapacita v Ah) = 0,1 * 43 = 4,3 A. Pokud se tak neudělá, chová se baterie jako měkký zdroj - nedává potřebnou velikost proudu pro startování.
Ahmed má pravdu - pozná se to hlavně při startování, startér už neotáčí motorem tak svižně.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
omer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 04:18

Příspěvek od omer » 27.04.2006 07:57

aha tak to jo.ja jen ze tam mam baterku uz sedmim rokem,kdyz em ji meril tak ukazuje 12,5V což je podle tabulek vyhovujici stav.hustota elektrolytu je 1,25 což je napul nabita....tak nevim,jeste ji necham a uvidim.
Ford focus 99,3dv,cerna metla

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.04.2006 17:48

omer píše:aha tak to jo.ja jen ze tam mam baterku uz sedmim rokem,kdyz em ji meril tak ukazuje 12,5V což je podle tabulek vyhovujici stav.hustota elektrolytu je 1,25 což je napul nabita....tak nevim,jeste ji necham a uvidim.
U nás se kdysi do škodovek montovaly baterie, které měly 1. jakost olověných desek, pokud ještě nějaké prvojakostní zbyly, tak šly do obchodu spolu s bateriemi 2. jakosti a pro opravny, které prováděly repasy baterii se dostávaly desky 2. a 3. jakosti. I dnes se stává, že první montované baterie vydrží nejdéle.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Atrey
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Atrey » 27.04.2006 20:09

taky trošku přidám. První baterka ( Motorcraft 43Ah ) vydržela taky 7 let,vím že dost mi berou skromné repráčky a zesilovače,a také krátké vzdálenosti při kterých se baterie nestačila určitě řádně dobít. Jednoho krásného dne ( minulý týden )jsem došel k fofo a ono nic, ani se starter neotočil.Koupil jsem Vartu Blue Dynamic 55 Ah 540A .Doufám že budu spokojenej, má jí známej už přez rok a hlavně v zimě neměl žádné problémy se startem.
Ford Focus 1,8 16V 5Dv. tm.zelená

Uživatelský avatar
omer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 02.02.2008 04:18

Příspěvek od omer » 28.04.2006 12:17

hmm,tak to jo,to abych mel radsi jednu nahradni v batužku :lol: ´ja osobne bych chtel koupit bat. od bosche,mate s ni nekdo zkusenost,?
Ford focus 99,3dv,cerna metla

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.04.2006 20:08

omer píše:hmm,tak to jo,to abych mel radsi jednu nahradni v batužku :lol: ´ja osobne bych chtel koupit bat. od bosche,mate s ni nekdo zkusenost,?
V dnešní době již nemá vůbec význam mít náhradní baterii doma. V kaž-dém městě je několik prodejců baterií, kteří prodávají baterie již nabité a připravené k okamžitému použití. V dávných dobách se prodávaly baterie suché, suché přednabité, které se musely složitějším způsobem připravit pro použití (alespoň dvakrát nabít a vybít). Při koupi baterie je třeba jen vybrat tu, která má maximální odebíraný proud cca 10*kapacita v Ah.
Atrey si vybral dobře: 55Ah/540A.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů