Stránka 1 z 274

Baterie / autobaterie / nabijecka

Napsal: 19.12.2005 22:20
od foki
opet jsem se presvedcil ze je lepsi investovat do drazsiho originalu nez vzit levne . pred dvema lety jsem si koupil do auta baterii a dneska jsem sel koupit novou , je totiz po smrti . origo ford ma 680A proud , neoriginal pouze 480A , posledni dobou zacal spatne tocit a pri startovani mi pipal pocitac - znamka nizkeho napeti . po nabiti druhy den fordackej tester hlasil vymenit baterku . tak jsem ho poslechl :lol:

Originální díly

Napsal: 28.12.2005 00:02
od botsman
Ahoj Foki, mám dotázek k originálním náhradním dílům. Kupoval jsem do TDDi žhavící svíčky. U Fordů mi prodali originály MOTORCRAFT. Když jsem je vytáhnul z krabiček a začal studovat popisky, tak jsem na žhavičích našel jenom označení BERU. Cenový rozdíl mezi žhaviči Motorcraft a BERU je u nás asi 60Kč/ks. Nevíš jestli firma BERU vyrábí řekněme kvalitnější žhaviče pro Motorcraft a nebo jsem si koupil docela obyčejný BERU s příplatkem 60Kč za pěknou papírovou krabičku s potiskem MOTORCRAFT? :?

Napsal: 28.12.2005 09:29
od foki
je asi pravda ze kdyby ford mel vlastnit vlastni fabriky na vyrobu dilu tak by nedelal nic jineho nez otviral nove. vsechno je delane pro nekoho , a myslim si ze kvalita by mela byt stejna . i kdyz vezmu z jineho soudku , veci pro makro nebo jine kolosy mnohdy nejsou to co u zastoupeni nebo u specialek . nevim v tomhle pripade si myslim ze by to bylo hodne prace navic delat jednu kvalitu pro jedny a druhou pro jine . takze nechci mluvit za motorcraft ale myslim ze ty svicky jsou stejne . pouze muj nazor .

Re: Baterie

Napsal: 02.02.2006 15:35
od Higiligi
Chci si do budoucna také pořídit novou baterii,zajímalo by mě,jestli do 1.6 16V je také ta baterka s těmi 680A nebo jestli na benzín stačí slabší.Uvažoval jsem i,že bych ji vyměnil s Peugeota 309 diesel,kde je stará asi jen dva roky a bude asi dost silná.Jo a co taková baterka vůbec stojí,zs tu do Peugeota jsem dal asi 1600kč.

Napsal: 02.02.2006 19:17
od Honza
Já mám 1.6 16V,byla tam původní Motorcraft 43,teď jsem koupil šedesátku Ford za 2100,- a vše je v pohodě.Dal jsem na Fokiho a mněl pravdu,ostatně jako vždycky. :wink:

Napsal: 20.04.2006 10:31
od Mohi
Len pre zaujimavost som nasiel clanok z Narodnej obrody, ktory pojednava o teste baterii z nemeckeho casopisu TEST:
http://www.obroda.sk/clanok/20174/Autob ... esvedcili/

Napsal: 25.04.2006 20:14
od pelen
K automobilovým akumulátorům:
Využívají se většinou pro startování a částečně dodávají energii, kterou není schopen dodat alternátor při zapnutí více spotřebičů, např, v noci - světla, přídavná světla mlhovky apod. Startovací akumulátor se pozná podle toho, že lze z něj v krátkodobých několika vteřinových intervalech odebírat proud cca 10x hodnota kapacity v Ah. Například 70Ah akumulátor: 10*70 = 700 A. Proto by měl každý, kdo kupuje nový akumulátor kontrolovat nejen kapacitu v Ah, ale také velikost odebíraného proudu. Schopnost dodávat vysoký proud při startování klesá s teplotou okolí. Pozná to každý, kdo má tzv. "startovací akumulátor", parkuje v zimě venku a bude chtít za mrazu nastartovat.
Já mám zatím originální baterii Motorcraft 70Ah/680A a při startování v zimě při -17°C jsem měl se startováním již potíže. Měl jsem však motorový olej 10W40 (teplotní rozsah od -20 až-25°C do +30°C). Teď po výměně oleje mám 5W40 (teplotní rozsah -25 až-30°C do +30°C) a počítám, že příští zimu při -17°C ještě potíže se startováním mít nebudu.

Napsal: 26.04.2006 11:04
od omer
Jo ja mam take baterku origo ford 43Ah ale v zime mi chytla pokažde a na prvni pokus :) jak na horach tak i v praglu.jinak olej sem ted nechaval menit,mam tam 5w-40.technik rikal že se vetsinou dava do focusu rs....k ty baterce,nevite kdy se ma spravne menit?treba po urcite dobe použivani a tak....?

Napsal: 26.04.2006 19:16
od Ahmed
az odejde 8) to casem poznas, ze je slaba

Napsal: 26.04.2006 20:23
od pelen
omer píše:Jo ja mam take baterku origo ford 43Ah ale v zime mi chytla pokažde a na prvni pokus :) jak na horach tak i v praglu.jinak olej sem ted nechaval menit,mam tam 5w-40.technik rikal že se vetsinou dava do focusu rs....k ty baterce,nevite kdy se ma spravne menit?treba po urcite dobe použivani a tak....?
Baterka vydrží v průměru 5 let. Škodí ji přebíjení i nedostatečné dobíjení.
Neměla by být delší dobu vybitá pod 50% (Dá se to zjistit hustoměrem). V tomto stavu nastává sulfatace, což je prakticky nevratný děj, který se dá částečně odstranit nabíjením malým proudem do stavu úplného nabití, to může trvat i týden. Pak se musí vybít a opět nabít proudem 0,1*(kapacita v Ah) = 0,1 * 43 = 4,3 A. Pokud se tak neudělá, chová se baterie jako měkký zdroj - nedává potřebnou velikost proudu pro startování.
Ahmed má pravdu - pozná se to hlavně při startování, startér už neotáčí motorem tak svižně.

Napsal: 27.04.2006 07:57
od omer
aha tak to jo.ja jen ze tam mam baterku uz sedmim rokem,kdyz em ji meril tak ukazuje 12,5V což je podle tabulek vyhovujici stav.hustota elektrolytu je 1,25 což je napul nabita....tak nevim,jeste ji necham a uvidim.

Napsal: 27.04.2006 17:48
od pelen
omer píše:aha tak to jo.ja jen ze tam mam baterku uz sedmim rokem,kdyz em ji meril tak ukazuje 12,5V což je podle tabulek vyhovujici stav.hustota elektrolytu je 1,25 což je napul nabita....tak nevim,jeste ji necham a uvidim.
U nás se kdysi do škodovek montovaly baterie, které měly 1. jakost olověných desek, pokud ještě nějaké prvojakostní zbyly, tak šly do obchodu spolu s bateriemi 2. jakosti a pro opravny, které prováděly repasy baterii se dostávaly desky 2. a 3. jakosti. I dnes se stává, že první montované baterie vydrží nejdéle.

Napsal: 27.04.2006 20:09
od Atrey
taky trošku přidám. První baterka ( Motorcraft 43Ah ) vydržela taky 7 let,vím že dost mi berou skromné repráčky a zesilovače,a také krátké vzdálenosti při kterých se baterie nestačila určitě řádně dobít. Jednoho krásného dne ( minulý týden )jsem došel k fofo a ono nic, ani se starter neotočil.Koupil jsem Vartu Blue Dynamic 55 Ah 540A .Doufám že budu spokojenej, má jí známej už přez rok a hlavně v zimě neměl žádné problémy se startem.

Napsal: 28.04.2006 12:17
od omer
hmm,tak to jo,to abych mel radsi jednu nahradni v batužku :lol: ´ja osobne bych chtel koupit bat. od bosche,mate s ni nekdo zkusenost,?

Napsal: 28.04.2006 20:08
od pelen
omer píše:hmm,tak to jo,to abych mel radsi jednu nahradni v batužku :lol: ´ja osobne bych chtel koupit bat. od bosche,mate s ni nekdo zkusenost,?
V dnešní době již nemá vůbec význam mít náhradní baterii doma. V kaž-dém městě je několik prodejců baterií, kteří prodávají baterie již nabité a připravené k okamžitému použití. V dávných dobách se prodávaly baterie suché, suché přednabité, které se musely složitějším způsobem připravit pro použití (alespoň dvakrát nabít a vybít). Při koupi baterie je třeba jen vybrat tu, která má maximální odebíraný proud cca 10*kapacita v Ah.
Atrey si vybral dobře: 55Ah/540A.