Stránka 229 z 274

Re: Baterie

Napsal: 13.11.2018 20:53
od ACEMajky
Oni baterie otestuji a try co jsou na tom nejhure jsou jako ty neznackovy na trh.

Dalsi dulezita vec ej koupit baterii, ktera nelezi jen tak 1/2 a vice let na sklade, nej nekde, kde mas jistotu, ze se baterie toci - ja osobne to do jonsonu (kde vyrabi baterie) mam 25km, cili pro me jasna volba, primo ve fabrice

Re: Baterie

Napsal: 13.11.2018 20:57
od kratales
No to jsem měl tušení, že to právě funguje i u těch baterií, když to tak z praxe funguje ve většině výrobních podniků. A co asi půjde pod značkou Starline je pak asi zřejmé. A může to vyrábět i ta nejrenomovanější firma a nic to na tom nezmění :). Prostě to přebal není, je to jiný produkt.

Re: Baterie

Napsal: 13.11.2018 21:23
od LH
Já mám s Vartou konkrétně Silver Dynamic dobrou zkušenost. Mám ji ve Focusu 1 1.8TDDI a slouží už devátý rok. Manželce do Fábie jsem koupil stejný typ jen nižší Ah a už je tam šestý rok. Před dvěma lety jsem koupil další tuhle baterku i do FF3 1.6EB , (i když do FF3 patří ta lepší baterie označená tuším EFB, tak tam zatím drží v pohodě). Samozřejmě netvrdím, že nižší řady od Varty musí být stejně dobré jako ta Silver a že nad Vartu není, ale mně se tento typ baterky osvědčil, tak ho používám ve všech autech co máme doma.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 09:13
od spanel
Francois5 píše:Kdybych jezdil dlouhé trasy tak tu baterii Exide beru okamžitě,ale s mýma 20-30 km váhám,nechci ji za chvilku oddělat.
Já jsem si ji (PREMIUM) pořídil právě pro to, že je dle výrobce určena pro vozy, které jezdí krátké trasy, rychle se dobíjí a častý cyklus nabíjení by jí neměl zásadně vadit.

http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/osob ... e-premium/

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 10:42
od ACEMajky
Otazka, zdali na kratke trate nezvolit tu EFB (ci jak am to oznaceni) nebo AGM (se skelnou vatou).

EFB ma silnejsi desky, takze pri castem nabijeni se tolik nekrouti a AGM ma mezi deskamy skelnou vatu v ktere je elektrolit, cili se take desky nespoji.

Ale 20-30km nepovazuji za kratke trasy, osobne jezdime s autem na nakupy po meste a delsi trasa u nas je prevazne 25-35kmx2 a baterka origo byla v aute 10 let (auto koupeno pri stari 2,5 roku) a baterku sem menil spise preventivne a dodnes slouzi v benzinovem aute (ja ji vyndaval z 2,2TDCi)

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:08
od stano.
Na aute jazdiacom 4-5tisic km rocne, trasy do 10km aj to na nich start na viac krat. Auto niekedy aj tyzden nejazdi a potom par dni po sebe desiatky km - ale po meste, zastavenia, parkovanie, starty. V zime jazdi castejsie ako v lete (dost vela studenych startov). Niekedy po dialnici.
Obycajna olovena vydrzala 4 roky. Motorcraft vyhodena z ineho auta, ozivena desulfatorom a niekolkymi kompletnymi cyklami, dala este vyse roka. Teraz je tam druhym rokom Exide.
Staci z casu na cas na par hodin pripojit na nabijacku.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:11
od jarod72pm
A nepomůže baterce (mám podobné nájezdy s autem) pravidelné dobíjení před a po zimě ?
Aspoň co se týče životnosti? (varta silver mě odešla po 3 letech ale moje chyba že jsem ji nedobíjel)

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:16
od stano.
Ved to pisem, ze z casu na cas dobit. Aj v zime, ked je v aute (ak je spravna nabijacka).
Este doplnim tu obycajnu olovenu - tiez nebola nova a umrela na mechanicke odtrhnutie dosky a skrat clanku. V lete, pri navrate z dovolenky, na dialnicnej pumpe uz nenastartovala.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:21
od jarod72pm
Dnes mi došla solární nabíječka do auta s plnou elektronikou hlídání dobíjení ,přebití,vybíjení . Tak uvidím dal jsem to za čelní sklo slunko svítilo a přes zapalovač ,zkoušečkou jsem testoval dává 13,5V ale nečekám extra dobíjení jen udržování stavu,auto teď totiž stojí i týden tak proč toho nevyužít. Dobré je že sluníčko svítí od rána takže pohoda :-)

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:24
od stano.
A neodpaja ti zasuvku zapalovaca nejakych 15 minut po zamknuti?

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:25
od jarod72pm
zapalovač nee ,měl jsem tam měřák z ali a běželo to celou noc , jen stropní lampička po10 minutách vypne

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:26
od tezkac
tento týden vyšel článek na auto.cz o bateriích, to si přečtěte, zajímavý čtení.

pokud je baterie v háji, ani solární nabíječka nepomůže :-)
za ty prachy jsi si mohl koupit větší nebo novou baterku...co to stálo?

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 12:29
od jarod72pm
tak u těch chytrých CTek mám možnost recond jednou ročně ji trochu probudit to snad taky pomůže prodloužit životnost.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 14:18
od ACEMajky
Kdyz jsem u tech nabijecek a obecne...

Pises zdali pred a po zime pripojit nabijecku - koukni an to jinak, nabijecku pripojit vzdy, kdyz je baterka vybita - nesmi klesnout napeti pod 12,5V, jinak de do kopru (sulfatace).

Kupovat vetsi baterku nema taky smysl - pokud ji jizdou nedobijes rekneme do plna, tak bude stale povybita a muze mit prave nizke napeti a pude drive do kopru, nez mensi baterka (na tyhle couracky).

Ja ted vybiral, zdali CTEK nebo Victron nabijecku, vzal sem victron, jelikoz ma storage mod - udrzuje napeti na 13,2V a tak ji muzes nechat dlouhodobe pripojenou (RS obcas stoji 2-3 tydny v garazi). CTEK ma taky udrzovaci napeti ale 13,6V a to uz ej moc - rozpadaji se pak rychleji desky v baterce

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2018 14:43
od jenikHK
To je otázka, v motorce mam AGM baterku, pripojenou vice-méně trvale k lidl mikroprocesorove nabíječce a ma za sebou 10 let služby. Z hlavy nepovím, kolik dává udrzovaci napětí.
A to bych řekl, ze tato 7Ah batercicka bude o dost choulostivnejsi, ze autobaterie.