Stránka 240 z 273

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2019 00:55
od ACEMajky
mondeo 12/2005 mi dava stale 14,5V a origo baterka vydrzela 11 let, pak sem ji preventivne dal tchanoj a koupil novou baterku (bosch) ktera je v aute cca 2,5-3 roky a v super kondici - auto stoji klidne 14 dni, pak po meste na nakupy a pak klido stoji... a pri napojeni nabijecky je do 15min. hotovo - cili je na tom lepe, nez ve focusu - a to sem od baterky i focuse odpojil a do 3 dnu 12,4V (po 1,5 s inteligentnim nabijenim - ted uz ji nezachranim).
Takze ja bych se tech 14,5V nebal - pamatuju, ze nas ve skole ucili, ze pri nabijeni oloveneho akumulatoru si akumulator veme tolik proudu, kolik potrebuje - cim vic nabito, tim mene do nej tece - cili prebiti nehrozi, pokud nepresahnes napeti

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2019 01:28
od jivo
Ono to nebude tak jednoduche, toto je Galaxy 2014, tam jiz asi nebude jen pojistka, nebo ktera by to mela byt? Ale oni stejne ty pojistkove schemata moc neplati, treba ja F10 ackoliv mam TDCI 2.0 nemam. k tomu jako bonus, to smart-kurvitko nema tri vodic, ale jen 2vodic, viz foto příloha.
Ten červenej pol jde primo na plus.
Ta origo je krom samolepky Ford bez oznaceni. Ale vyroba je rok 2014, tedy asi puvodni. Tedy snad mela narok odejit do vecnych lovist. No, uvidime co a jak. Vymena byla v noci bez resetovani, to vecer jsem to v rychlosti nenasel. Stejne ji jeste musim prepsat v nastaveni pres diag kabel, je tam zapsana jen 75 a na vyber byla jeste 80Ah. Tedy ji prepnu na tu 80Ah a zkusim resetnout.

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2019 07:00
od ZaQik
mondeo mk4, smax mk1 ci galaxy mk3 dobiji normalne i s timto "udelatkem" na minus polu baterie ... jeste totiz neni tak chytre jako v FF3 ... takze bych to neresil
(jinak vlastni pojistku to nema a vypnuti v diagnostice zamezi jen hlaskam na palubaku pri dlouhem stani se zapnutym zapalovanim bez nastartovaneho motoru)

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2019 11:38
od Ma.rt
A u smax napr.z r.2012 je to stejne jako u mondea mk4?

Re: Autobaterie

Napsal: 16.03.2019 13:39
od durden
tak baterka úspěšně vyměněná. jen co mě překvapilo, když jsem dával šroub na ukostření mínusu, tak to dost jiskřilo. může mi vysvětlit někdo proč? když jsem dal kabel na kostru, bylo to OK, jakmile jsem tam nasunul šroub, tak to jiskřilo, ale po pár otáčkách to přestalo. může to dělat do budoucna neplechu? možná blbej dotaz, ale elektrikář nejsem...

Re: Baterie

Napsal: 16.03.2019 21:09
od jivo
Galaxy 2012 je MK3, ja mam 2014. MK4 ke uz modej 2015 a novejsi. Bohuz to nase MK3 se deli nastare a po FaceLiftu asi od 2010 a ty se dost lisi. Tedy mas stejne jako ja. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Galaxy?wprov=sfla1

Re: Baterie

Napsal: 17.03.2019 06:16
od ZaQik
tak zrovna na wiki je to spatne, resp. je to dobre logicky, ale ford to oznacuje jinak (mk1 poFL je pro nej mk2)

smax mk1 je do 2014
galax mk3 je od 2006 do 2014

ale dost OT

Re: Baterie

Napsal: 19.03.2019 09:20
od pepeF
Je konec zimního období a je třeba dobít AKU. Přikládám fotky nabíjení. První je nabíjení proudem 3A, druhá nabíjení 4A. Varta zřejmě používá dvě výrobní linky baterií, jednu pro forda a jednu pro zbytek světa.

Re: Baterie

Napsal: 19.03.2019 09:33
od pepeF
IMG_3 A opr2.jpg
IMG_4 A opr2.jpg
IMG_4 Vrch opr2.jpg
Chyba mezi židlí a klávesnicí :dih:

Re: Baterie

Napsal: 19.03.2019 10:04
od stano.
A co tym chces povedat?

Re: Baterie

Napsal: 20.03.2019 16:22
od jivo
ZaQik píše:mondeo mk4, smax mk1 ci galaxy mk3 dobiji normalne i s timto "udelatkem" na minus polu baterie ... jeste totiz neni tak chytre jako v FF3 ... takze bych to neresil
(jinak vlastni pojistku to nema a vypnuti v diagnostice zamezi jen hlaskam na palubaku pri dlouhem stani se zapnutym zapalovanim bez nastartovaneho motoru)
No, asi to funguje dobře. Ale to nabíjení, tedy spíš vybíjení jen 12V mě opravdu štve. Tedy pokud se nejednalo o nějaký test jednotky po restartu. Ale nová baterka po třech dnech odstavení 12.82V, což je asi dobré. Ale ta stará co se dostala na 9,8V je přý také OK, jen má o 100A menší proud, tedy ve stavu 6/7 po skoro 5ti letech. Jestli to holt nebylo tou odemčenou kapotou (čidlo KO).

No, uvidíme co dále. Zítra se snad dostanu k měření klidových proudů. Ale otevřít si auto u řidiče netroufnu, holt mám jen 10A ampérmetr a ani známej slaboproudař nemá silnější a co udělá rozsvícení Convers+ a rádia nechci vidět. Prý se má i sepnout čerpadlo a žhavení a to už by pojistka jistě nedala.

Re: Baterie

Napsal: 20.03.2019 19:34
od ACEMajky
Ja na mem FF3 nameril k 20A kratkodobe, ale me se otvira jeste klapka ve vyfuku :)

Re: Baterie

Napsal: 21.03.2019 08:02
od Wolf78
pepeF - když už nabíjíš baterii bez chytré nabíječky , tak doporučuji při nabíjení vytáhnout tu odvzdušňující bílou zátku :wink: a po nabití opět zpět

Re: Baterie

Napsal: 22.03.2019 16:26
od CHiP
jivo: Já měl dle dvou zátěžáků též v Mondeu baterku OK. Realita ovšem byla taková, že na ni už nefungovalo Webasto, resp. běželo doslova jen pár minut a pak se z důvodu nízkého napětí vypnulo. Při startu v -15°C (bez spuštěného Webasta před startem) startér sotva točil motorem. Nechal jsem v autě vyměnit baterku, Webasto webastuje před startem 20-30 minut, auto příjemně vytopené, voda 50-60°C při startu a i v mrazech byly starty úplně o něčem jiném oproti staré baterce :D
Někde na foru jsem to tu už psal, starou baterku auto před výměnou dobíjelo permanentně napětím 15,2V a nějaký čas po startu klidně i 15,7V. U nové baterky dobíjí zatím nejvíc 14,7V po startu, později 14,2V, ještě později 13,4V a ještě později přestane dobíjet úplně a napětí je 12,5V (dobíjí jen při brzdění motorem 14,7V) :)

Re: Baterie

Napsal: 23.03.2019 22:55
od ACEMajky
Ono kdyz ty zatezaky mani max 100A zatez, tak neni divu, ze to ukaze, ze je baterka OK a pak pride starter s vetsim odberem....