Pístní kroužky

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dingo-zetec se » 20.11.2013 20:18

aj ked si ich oznacia ,, ono to uz nebude presne pasovat,,ked sa raz rozobere hlava tak sa jemne prebrusi, prebrusia sa aj ventily aj dosadacie sedla a uz to nepasuje,, a rozobrat hlavu dat len gufierka to sa uz vobec neoplati :(
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1079
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 20.11.2013 23:04

Je to neorigo servis no... asi to mělo vůle, ale podle mě pořádné... Hulilo to jak blázen, brnknul jsem o plyn a za mnou nebylo vidět (bílo modrej kouř)

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od vitr73 » 21.11.2013 05:04

a kolik ze to melo najeto ze to tak huli a zere olej? ---tipuju ze aspon 450 tisic km...kdyz ja mam skoro 340 tisic a zatim v pohode.....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1079
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 21.11.2013 17:44

Hele má to najeto 208 tis a nějaký drobný... Přikládám video, které jsem pořídil hned po příjezdu ze servisu, někteří si možná všimnou jak ten motor vynechává, během minuty to jelo na 2 válce...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wp57b9Zd8o8[/youtube]

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 21.11.2013 19:03

Video mi nejde pustit - pouze se objeví nápis že video je soukromé....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dingo-zetec se » 21.11.2013 19:22

presne tak tie vole ak sa nedoladia podla hodnot , tak to nebude jazdit skoro vobec,,ja som daval druhy motor a ked som ten povodny rozobral tak to tam bolo na zaplakanie vole od 0,1 az po 0,75mm
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1079
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 21.11.2013 19:31

Už by to mělo jít.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 21.11.2013 19:38

Pokud by byly malý vůle ventilů, tak by to ale jelo na dva hned od začátku, ne?
Tady bych prvně pátral jestli je jiskra na všech svíčkách.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1079
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 21.11.2013 19:40

Nebyla na jedný, dala se nová a jak se to ohřálo tak znovu a pak to jelo na dva.

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dingo-zetec se » 21.11.2013 19:50

ked je motor studeny tak tie vole mozu byt ako tak tesne ale ak sa motor zohreje tak sa to vsetko roztiahne a nemusia mat vole skoro ziadne a vtedy to ide mozno na 3 alebo menej vacov
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 21.11.2013 19:54

Vůle ventilů se s ohřátím motoru zvětšuje... :wink:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od sitalik » 21.11.2013 20:12

dovolil bych si nesouhlasit, proc by se tedy na vyfukovych ventilech nastavovala vetsi vule nez na sacim, kdyz je vyfukovy ventil teplejsi a mela by se tedy vule vice zvetsit?
je fakt ze se hlinik (material hlavy) roztahuje vice nez ocel (material ventilu), ale tam bude hrat velky vliv rozdil teplot jednotlivych materialu, kde hlava bude mit odhadem 100°C, ale ventil bude mit treba i 3x-8x?? vic, takze z toho vyjde, ze se ventil prodlouzi vice nez jeho ulozeni a tim padem se vule s ohratim zmensi.
ruku do ohne bych za to nedal, jen logicky uvazuju a na Favoritu to mam i vlastnorucne zmerene (vim, ze tam je OHV a na focusu OHC, takze to muze byt jinak) Mozna ta zavislost muze byt u kazdeho motoru jina...

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 21.11.2013 21:06

sitalik: nemáš pravdu i u š favorit se vůle s ohřátím zvětšuje. Vůle je nutná hlavně proto, aby při velkých mrazech nezůstávaly ventily nedovřený, proto by se měla kontrolovat při cca 20°C.
Tady máš důkaz z DP na š favorit (docela by mi zajímalo jak jsi to měřil...)
Přílohy
IMG_2898.JPG
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od sitalik » 21.11.2013 21:22

tak bych rekl, ze mame pravdu oba, ale ja o trochu vic (v souvislosti s tematem :wink: )
meril jsem to tak, ze jsem hned po zastaveni zahrateho motoru shodil viko ventilu a zmeril vuli listovyma merkama. Pak jsem pockal az sam zchladne a zmeril znova, vysledek byla vetsi vule na studenem motoru.
V te DP se meri vule (jestli to dobre chapu) na temperovanem motoru, takze vsechny dily (ventily i hlava) maji stejnou teplotu, takze se zde uplatni vesi teplotni roztaznost hliniku a vule s teplotou roste. Souhlasim, ze je treba vule nastavovat/kontrolovat na studenem motoru, ale za provozu se vule zmensi, jak uz jsem psal, rozdilnou teplotou hlava x ventil.

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dingo-zetec se » 22.11.2013 08:23

ano za studena su vole vacsie,preto aj motor za studena viacej klepe,vo Forde mi merali vole pri 19° a pri teplote 100° sa ventil roztiahne a zmensi sa aj vola... takze ked mas velmi male vole za studena motor ako tak pojde trhano ale akonahle sa zohreje tie male vole uz nebudu male ale mozno ziadne,ventil zostane stale otvoreny dochadza k strate kompresie a upaluje ventil, auto nema vykon az zhasne,,,, takto mi odovzdal jeden neznackovy servis auto po repase hlavy,,vraj je hotove a ide :dih:
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů