nepřímé zvyšování otáček

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od jarous350 » 08.02.2011 22:32

Rozvody to nejsou, leda by mel kazdej treti focus spatne nastaveny rozvody, o cemz dost pochybuju. Ted jsem prochazel bazarovy kusy a delalo jich to vic. Je to proste vybehanej snimac polohy skrtici klapky v nejcasteji provozovanych otackach - ten muj servisak mel zrejme pravdu.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

zrulc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.10.2009 10:42

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od zrulc » 09.02.2011 07:31

to jarous350: to jsem si také myslel - mel jsem ale půjčený nový snímač a chovalo se to stejně.
Ford Focus I 1,6 16v combi,r.v.2004

Uživatelský avatar
Ondřej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2010 11:05

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od Ondřej » 12.02.2011 09:34

Tak vám chlapci děkuji, objevil jsem další z dlouhé řady bolestí mého auta. Příznaky stejné, u stojícího auta, přidávám plyn, nad 2k se zasekne, přidávám a nic, pak to vyběhne skokem na 2500, tam to houpe +- 200ot. a takto až do těch 3k. Pak už dobrý. Kdybych si to tady nepřečet, tak bych to při jízdě nepoznal. Souhlasím s názorem, že je to ten potenciometr klapky, měl jsem ho kdysi rozebraný a tam je to nejvíc vydřený. To odpovídá šolíchání při jízdě do 1/4 plynu, což je u mě prakticky pořád. Kdo jezdí na krev s plynem na podlaze, tak to má dobrý:-) Ty rozvody by mě taky zajímaly. Měnili mi rozvoďák a mám pocit, že od té doby, co jsem to vzal ze servisu, to s tim autem jde jenom z kopce.
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km

zrulc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.10.2009 10:42

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od zrulc » 12.02.2011 17:04

to Ondřej: snímačem škrtící klapky to ale nebude - měl jsem půjčený úplně nový a chovalo se stále stejně špatně. A navíc, pokud je auto v pohybu (na neutrál), tak problém nenastává a otáčky plynule rostou ...
Ford Focus I 1,6 16v combi,r.v.2004

Uživatelský avatar
Ondřej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2010 11:05

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od Ondřej » 28.02.2011 21:54

zrulc píše:to Ondřej: snímačem škrtící klapky to ale nebude - měl jsem půjčený úplně nový a chovalo se stále stejně špatně. A navíc, pokud je auto v pohybu (na neutrál), tak problém nenastává a otáčky plynule rostou ...
Tak pak nevim, těžko povědět. Když je auto v pochybu, tak je zase bohatší směs bez vyšlápnutý spojky, může to být v jiném místě toho poťáku než předtím při stejných otáčkách. Auto jede z kopce v zácpě, brzdím jedničkou, 1200 ot., noha z plynu, auto žere podle počítače 18l/100km, klapka zavřená, motor nekoná práci. Když na pětku sešlápnu při 1500 ot. plnej plyn, nedostanu se nad 12l/100km. Chce to znát mapu ECU, nebo sondu ve vejfuku, jak je to s bohatostí, atd.
Už to neřeším, to bych v tom musel vyměnit úplně všechno, je to prostě ojetý auto. Říkal jsem si, že kdybych vzal peníze za ND a místo oprav šel do Alberta na pokladnu na brigádu, tak za dva roky, co to auto mám, jsem si už vydělal minimálně na novou fiestu...Další si koupím mondeo:-)
FoFo I, 1,6 16V, r.v. 2003, kombi, 180k km

K EM
Junior
Junior
Příspěvky: 221
Registrován: 01.09.2011 17:22
Bydliště: Nymburk

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od K EM » 05.10.2011 18:49

Ahoj všichni, zajímalo by mě k čemu jste se nakonec dostali. Mám fofo chvilku tak se ještě učím.. tenhle problém jsem objevil po vyčištění škrtící klapky kdy jsem zkoušel jak moc vadí že netěsní. Přesně jak tu popisujete otáčky běží nahoru s plynem bez problémů do cca 2100 potom se otáčky začnou "houpat" nejdív málo a při dalším přidání plynu se výchylka zvyšuje. Když držím plyn tak nakonec i o 400 otáček cyklycky nahoru dolu a po překonání určitý hranice vyletí nad 3000 a vše běží zas jak má. Dneska se k tomu přidala další věc z ničehonic při cestě z práce se jakoby zvětšil rozdíl mezi tím kdy nemám vůbec nohu na plynu a tím když jí tam lehce položím nedocílil jsem ničeho mezi bržděním motorem a lehkým přidáváním a ve městě jsem zjistil že při vyřazení mi lítaj otáčky od volnoběhu na 3000 a zpátky pořád dokola... na odstavení k baráku stačilo chcípnout motor a nastartovat ale neviděl bych v tom trvalé řešení... Co si o tom myslíte ? potkali jste to už ? nevíte kde by mohl být problém ? (od zakoupení mám nové rozvody, čidlo tachometru, svíčky kabely, a čištěnou škrtící klapku)
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od petulak » 06.10.2011 18:47

Já si myslím, tady číst vlákna o voln. otáčkách. Je toho tady o volnob. a otáčkách 3 pr...., a ještě okolo. :wallbash:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

K EM
Junior
Junior
Příspěvky: 221
Registrován: 01.09.2011 17:22
Bydliště: Nymburk

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od K EM » 06.10.2011 23:12

Mno jo je tu 3pr o otáčkách který se houpou v rozmezí 900-600 a lidem vadí vibrace když jsou nízký pak je tu toho 3pr o zvednutejch otáčkách při dojezdech u 1.8 . A pak je tu tohle vlákno který řeší přesně ten samej problém kterej mám v závěru neni řešení ani odkaz jinam tak má člověk pokušení to třeba dořešit zároveň s řešením samotnýho auta.... Ale jestli je účel toho fóra pořád jenom pročítat 3pr věcí který příznakama neodpovídaj tomu co hledám a čekat že najdu odbočku od tématu tak to jdu radši naslepo vyměňovat 3 hodiny hledáním na fóru mi včera stačily... Volnoběžný otáčky za běžných podmínek mám 800 stabilní děkuji za optání......
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od petulak » 07.10.2011 17:27

No, a vidíš sám,že v těch vláknech se píše : vyčistil jsem klapku-vyměníl jsem hadici-vyměnil jsem čidlo-vyměnil jsem atd.

Tak si to pročti, a vylučovací metodou si to zjisti.
Ono-ty 3pr.---vláken, jsou taky k něčemu.

A nezapoměn,že každé auto je indivuální.
Nikdo z nás,ti tady z fleku neřekne optimální radu,na tvůj problém.

Učel fora,je podělit se s ostatními, jak na to přijít a poradit, a věř,že kdybych tvůj problém s otáčkamy, vyřešil, tak ti ti napíšu, jako,zde i ostatní.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

jirmond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 07.03.2008 07:07

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od jirmond » 10.10.2011 23:37

S dovolením se zde zkusím trošku přiživit se svým dotazem, když se téma týká nepřímého zvyšování otáček. U mě se toto neúměrné vylítnutí otáček děje při jízdě při jakémkoliv rychlostním stupni – zařadím 1, rozjíždím se a přidávám plyn, otáčky vylítnou neúměrně vysoko, přitom plyn přidávám pozvolna, poté klesnou jak mají, přeřazuji na 2, opět otáčky vylítnou a tak se to někdy opakuje, jak píši, u každého rychlostního stupně. Toto se neděje vždy a absolutně nemůžu vysledovat souvislosti, tím myslím místo čerpání, počasí apod. Auto je po výměně oleje, filtru, včetně vzduchového a kabinového, akorát palivový jsem neměnil. Každopádně auto se tak chovalo i před výměnou. Proto jsem se chtěl zde zeptat, dříve než to povezu do servisu, kde by mohl být přibližně problém nebo co by se naopak mohlo vyloučit, třeba ten palivový filtr, škrtící klapka, nebo rozvody, i když na druhou stranu, děje se to při jízdě, ne jako tady klukům když stojí při volnoběhu.
FF 1.0 EB 92 kW, kombi, 2013
FF 1.8 16V 85 kW, kombi, 1999

K EM
Junior
Junior
Příspěvky: 221
Registrován: 01.09.2011 17:22
Bydliště: Nymburk

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od K EM » 21.10.2011 20:01

Nemám moc zkušeností ale můj odhad na tohle je potenciometr na škrtící klapce já ten svůj rozebíral abych se podíval jestli nedělá to houpání a vypadal až nečekaně zachovale každopádně jsem neměl čas ho proměřit takže úplně vyloučit ho nemůžu. Jinak teda ten můj problém je jenom o otáčkách bez rychlosti za jízdy se to chová předpokládám tak jak má ale nemám srovnání... Takže pokud máš čas a nemáš nic proti hrabání se v autě možná bych začal u toho potenciometru jsou to dva torxy odpojit kabel potom bych asi měřil (potřeba bude multimetr a tipuju minimálně jeden a půl ruky :) ) pokud to chceš zkouknout opticky tak malej plochej šroubovák a "něžně" odpáčit zevnitř ten plech co to drží pohromadě neměl by to být žádný problém...
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001

K EM
Junior
Junior
Příspěvky: 221
Registrován: 01.09.2011 17:22
Bydliště: Nymburk

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od K EM » 21.10.2011 20:09

Ještě taková blbost to lítání otáček s vyřazenou rychlostí se kterou jsem měl problém přiřazuju k podtlakovejm hadicím (odvětrání klikový hřídele) nebyly prasklý ale změklý a deformovaly se ve vyšších otáčkách. Člověk ve fordu v kladně mi řikal že tam je takovej ventil kterej by měl zabraňovat vracení horkýho vzduchu či co (pořádně nechápu) a když nefunguje jak má tak se ty hadice přehřívaj a degradujou. Tak jsem ho vzal s tim všechno tuším kolem 700,- (ale na 1.6) Od té doby jenom to houpání a volnoběh ZATÍM klid, najeto asi 700km...
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od commanderwar » 11.02.2012 10:52

tak jsem dneska po dlouhy dobe sednul do auta abych si pripomnel tento stary problem to neprime zvysovani otacek na neutral.

je to divné, tenkrat mi u forda čistili klapku vše merili snad hodinu a nakonec za mnou typek prišel a rikal, že tam takto muzou hledat hodiny a že me to bude stat akorat penize, a pokud to nedela za jizdy mam to nechat byt, že je to třeba kvuli ženskym na krizovatce kdyby vice slapla na plynovy pedal při neutralu aby se zbytecne netyral motor ve vysokych otačkach na neutral:)

zajimava teorie.

zkusim to nekdy když pojedu třeba z kopce dam neutral a zkusim zda to dela i pri jizde auta.

ale když stojim v garaži, otačky plynule s plyn pedalem na 2,1, pak dlouho dlouho nic dokonce to tu chvili lita mezi 2 - 2,1 jako prdlý, a pak to vylitne a zase se zvyšuji.
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

Uživatelský avatar
Sodri
.
.
Příspěvky: 484
Registrován: 23.11.2009 02:32
Bydliště: Kladensko

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od Sodri » 11.02.2012 11:27

Na 1.6 mi to za jízdy nedělalo, jen na místě. Neřešil jsem to.
FF ST170, 2002, 5 dv., Magnum Grey - galerie
byl: FF, 1998, 1.6 GHIA, 5 dv., Aquamarine

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: nepřímé zvyšování otáček

Příspěvek od dydy008 » 24.05.2012 16:56

Zdravím,
s těmi otáčkami mám též problém. Nejdříve mi kolísali kolem 600-1200, vyměnil jsem volnoběžný ventil, vyčistil klapku a paráda, ale začalo mi to dělat to, že když jedu a vyřadím otáčky buď spadnou na 2100 a nebo vylezou na 2100, pokud sešlápnu plyn naprázdno dopadne na 900 chvíli drží a hned vyleze zase na 2100. Pokud dojíždím na křižovatku zastavím drží cca 4s na těch 2100 a pak to klesne na krásných 800. Nevíte někdo rady co s tím ? :( Docela mi to štve, nemůžu jezdit ani s neutralem to jsem chtěl ušetřit a teď je motor zbytečně v otáčkách...
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů