Stránka 69 z 70

Re: sportovní filtr

Napsal: 08.09.2016 08:34
od V12
Fofan píše:Ten material tam hraje velkou roli ver mi ;)
Aku ulohu ? Ked 2 filtrami s rovnakym povrchom prejde za jednotku casu rozne mnozstvo vzduchu, MUSI byt rozdiel vo filtrovatelnosti. To da rozum. Tu material nehraje rolu. Nie je to tak davno, co som cital, ako chalan chcel na Octafke usetrit na filtroch a daval nejake noname. A ono sa to po par tisic km prejavilo - zacalo hukat turbo. Po rozobrani sa zistilo, ze ma nacate nabezne hrany lopatiek kompresoru. Repasovali a po 10k km to iste. Opat repas a opat po 10k km rovnake sanitkovanie. To uz ale manikom nedalo pokoj a zacali to analyzovat. Vysledok bol prekvapivy - lacny filter okrem toho, ze horsie filtroval, tak aj nesedel v airboxe a motor cucal falosny vzduch okolo vlozky aj s poriadnou davkou bordelu, ktory nahlodaval kompresor turba. Takze na filtri zalezi, hlavne na turbomotoroch.

Otazku ci sportovy filter ano alebo nie mam ja vyriesenu - merania pruzneho zrychlenia P407 2.0HDI so standardnym filtrom, sportovym filtrom a uplne bez filtra ukazali, ze rozdiely boli iba vramci chyby merania, co iba potvrdzuje tvrdenie Stana. Za mna teda NIE. Nema to vyznam - za KN dam 100 EUR, za tie peniaze vymenim klasicky filter minimalne 7x, co je u mna teoreticky 14 rokov (menim po cca 20k km pri kazdej druhej vymene oleja). Cize tu nie je ani argument ekonomiky.

Re: sportovní filtr

Napsal: 08.09.2016 11:23
od petulak
Délku kanálů sacího potrubí lze přesně upravit pomocí silnějších podložek. Delší kanály budou vyhovovat především úpravcům s napjatým rozpočtem a nepříliš drahým vozidlem. Jestliže chcete vylepšit dýchání motoru, nezapomeňte použít také větší škrtící klapky, větší váhy vzduchu a lépe průchodný vzduchový filtr. Nastavení váhy vzduchu bude stejné, jako kdybyste používali původní injektory.

jen trochu teorie, na výkon motoru. :) :)

sportovní filtr

Napsal: 08.09.2016 11:31
od Fofan
Tam projde ruzny mnozstvi vzduchu? :D po tom nepatram nemam to kvuli nakymu vykonu takovou blbost bych nikdy netvrdil a ani nebudu resit za jakych okolnosti tam jde kolik vzduchu atd atd. Uzavrem to tak ze at si tam da kazdej co chce ;) Ja ho dostal zadara a doma mam dost zbytku cistice a impregnace green, takze me to nic nestalo, v opacnem pripade s tebou souhlasim a nekupoval bych si to, mel sem to na mk1 2.0 jen kvuli zvukovymu projevu jinak to nemelo smysl. Kvalitni vzduchovy (papirovy) filtr dokazu koupit levne takze navratnost by vazne byla nesmyslna. Ale budu si stat za tim ze rozdil v materialech a tedy i ve funkcnosti tam je

Re: sportovní filtr

Napsal: 27.11.2017 16:47
od ballu
jarod72pm píše:To že filtr má větší propustnost částic je mi jasné ,mno pokud jsem hodnotil podle diagnostiky průvan a směs do válců přišlo mi to víc ekonomické včetně neviditelných pár koníků navíc taky na tom kombíku při naložení to poznám i na spotřebě a né že ne ! Taky auto líp dýchá a s 98 naturalem při dobré kompresi ten tah je lepší i do kopců.
Argumentace že větší počet prachových částic ublíží motoru je naprostý nesmysl , tolik aut jezdí už desítky let a nic vše totiž vyletí výfukem a kupodivu 99,9% se spálí a pokud se budeme bavit o poškození tak ten motor ani tolik nenajede od přírody než by se něco málo projevilo. Ta bavlna je skládaná v pevném rámu a omyvatelná + impregnace olejem je zcela bezpečná - taky jsem koukal na klapku a váhu vzduchu = vše naprosto čisté .
I ta sportovní vložka bohatě stačí.
Plus pokud klasický filtr po pár tisících km je zanesený odrazí se to i na výkonu/spotřebě(sice malinko ale někde se dokonce uvádí 4-10kW ale to bude asi extrém) auta což u sportovní vložky nehrozí za stejný nájezd do roka a dne.
Omlouvám se , ale na tohle jsem narazil po roce.
Pro všechny rada jak čistit K&N dána na olejích.
" stačí impregnovat po 80000 km, tím hodně ušetříme.. .Po roce jsem ho vyndal, vyklepal, vysál" jak suchý hříbek mohl plnit funkci, když již po deseti tisících je suchý...drobné částečky vyletí výfukem.
Admíni, prosím vás, jak zde můžete nechat psát takové bludy. Kdyby aspoň opsal návod, ale toto. Dovede si představit, když jsem někdo přijde na radu, nedej bože někdo znalý problematiky, co si o tomto fóru řekne??
-------------------------------------------------------
kdybych smazal vsechno, co mi prijde jako bludy, tak tady toho moc nezustane
:twisted:

takze to nechame tak, jak to je :wink:
kazdy ma pravo na svuj nazor, pokud je k tematu, neurazi a nezaklada flame
ZaQik

Re: sportovní filtr

Napsal: 27.11.2017 23:28
od ZaQik

Re: sportovní filtr

Napsal: 27.11.2017 23:44
od jarod72pm
:palec_nahoru: Děkuji za oživení těchto fakt :
jarod72pm napsal:
To že filtr má větší propustnost částic je mi jasné ,mno pokud jsem hodnotil podle diagnostiky průvan a směs do válců přišlo mi to víc ekonomické včetně neviditelných pár koníků navíc taky na tom kombíku při naložení to poznám i na spotřebě a né že ne ! Taky auto líp dýchá a s 98 naturalem při dobré kompresi ten tah je lepší i do kopců.
Argumentace že větší počet prachových částic ublíží motoru je naprostý nesmysl , tolik aut jezdí už desítky let a nic vše totiž vyletí výfukem a kupodivu 99,9% se spálí a pokud se budeme bavit o poškození tak ten motor ani tolik nenajede od přírody než by se něco málo projevilo. Ta bavlna je skládaná v pevném rámu a omyvatelná + impregnace olejem je zcela bezpečná - taky jsem koukal na klapku a váhu vzduchu = vše naprosto čisté .
I ta sportovní vložka bohatě stačí.
Plus pokud klasický filtr po pár tisících km je zanesený odrazí se to i na výkonu/spotřebě(sice malinko ale někde se dokonce uvádí 4-10kW ale to bude asi extrém) auta což u sportovní vložky nehrozí za stejný nájezd do roka a dne.
...............................

Plně si za tím stojím a stále to pokládám za aktuální fakta. Pro mě to rozhodně bludy nejsou je to čistá realita. Sportovní filtr funguje výborně a ničení válců vnitřní sněny se nekoná! to co tam vletí se spálí a jde se spalinama ven bez problémů ,jinak celé sací potrubí je stejně čisté jako u klasického filtru a není žádný problém.
(nejde o flame pouze o můj názor který se časem potvrdil jako správná myšlenka)

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 06:55
od ballu
Ano, každý má svůj názor, ale nemůže být osočován, že když má jiný názor tak nejde s dobou a je za opicemi, jak to je prezentováno.
Ten odkaz znám, a testy si nechal dělat a platil výrobce K&N. Je to test pro použití filtru pro sportovní účely, což jak bylo psáno jinde, pro toho, kdo jen vozí děcka do školy , nepoužitelný. Jeho funkce je pro největší výkon, a to při plném otevření klapky difuzoru a to jen pro omezený počet km. To co s filtrem prezentují se používalo u závoďáků před čtyřiceti roky- olejem napuštěný molitan, tak nic nového, ale jen pro sportovní účely. Potvrdí peťulák.
Mediální propaganda ala rakušan s naušnicí funguje. Napíše se kolik se najede na jednu impregnaci atd. Skutečnost je jiná, nikdo pak nečte obkleštěnou záruku, tam je něco podstatě jiného. Filtr se může použít jen na asfaltu a neprašných silnicích nesmí se vyfukovat, jinak padá záruka. Výdrž impregnace olejem je stanovena na maximum 40 tisíc, při prašných okrskách i vícekrát v tomto nájezdu. Doporučeno je 5 tis. Km, maximálně patnáct, v případě projetí polňačkou 100 - 500 km. Nic necucám, jen dávám data výrobce filtru a do něj oleje.
O částicích co vletí do motoru, to se raději vyjadřovat nebudu, micro částice písku po posypu z cesty určitě nehoří, ale s olejem udělají brusnou pastu.

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 08:35
od petulak
jen na kopce + okruhy. na soutěže musí být ale filtr.
21371169_1948881225381487_7728823070382744727_n.jpg
23843425_1982945141975095_7395751250329426974_n.jpg

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 08:56
od ballu
Přesně tak, dva Wébry se sacíma hrdly, průměr a délka se volila podle toho, do jakých otáček bylo třeba posadit krouťák. V případě filtrů se používal filtr s co největší plochou a nebo náhrada , naolejovaný molitan.

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 10:06
od petulak
Dlouhé, úzké kanálky zrychlují průtok vzduchu a přinášejí větší krouticí moment při nižších otáčkách.
Krátké, široké kanálky také zrychlují průtok vzduchu , motor dodává nejvyšší výkon při vysokých otáčkách. Vysoký výkon při vysokých otáčkách nezískáme pouhým použitím jakkoli dlouhých a tenkých kanálků. Podobně platí, že jenom krátké, široké kanály nezvýší krouticí moment při nízkých otáčkách. atd. atd. :mrgreen: :mrgreen:
ale to už jsem O.T. :)

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 10:37
od jarod72pm
ballu píše:
Ano, každý má svůj názor, ale nemůže být osočován, že když má jiný názor tak nejde s dobou a je za opicemi, jak to je prezentováno.
Ten odkaz znám, a testy si nechal dělat a platil výrobce K&N. Je to test pro použití filtru pro sportovní účely, což jak bylo psáno jinde, pro toho, kdo jen vozí děcka do školy , nepoužitelný. Jeho funkce je pro největší výkon, a to při plném otevření klapky difuzoru a to jen pro omezený počet km. To co s filtrem prezentují se používalo u závoďáků před čtyřiceti roky- olejem napuštěný molitan, tak nic nového, ale jen pro sportovní účely. Potvrdí peťulák.
Mediální propaganda ala rakušan s naušnicí funguje. Napíše se kolik se najede na jednu impregnaci atd. Skutečnost je jiná, nikdo pak nečte obkleštěnou záruku, tam je něco podstatě jiného. Filtr se může použít jen na asfaltu a neprašných silnicích nesmí se vyfukovat, jinak padá záruka. Výdrž impregnace olejem je stanovena na maximum 40 tisíc, při prašných okrskách i vícekrát v tomto nájezdu. Doporučeno je 5 tis. Km, maximálně patnáct, v případě projetí polňačkou 100 - 500 km. Nic necucám, jen dávám data výrobce filtru a do něj oleje.
O částicích co vletí do motoru, to se raději vyjadřovat nebudu, micro částice písku po posypu z cesty určitě nehoří, ale s olejem udělají brusnou pastu.
Když už chceš být objektivní ,tak těch částeček není do výměny tolik aby něco napáchali když většina jde výfukem ven ,ano pokud jde o slovíčkaření tak filtr lze zašpinit i do 50t km ale jeho funkce je i tak furt přijatelná kdežto u klasického filtru když ho zašpiníš auto prostě netáhne zvedne spotřebu a je to opruz takto jezdit. Já opět čerpal info od amíků kde jezdí spousta aut s těmito filtry a no problem ještě nikdo tam nereklamoval zničený motor skrz filtry a to tam mají nemalé nájezdy.

ps: jinak tady se rozhodli jít cestou názorové tolerance ,jinde za tvoje výpady už máš dávno ban!
Už tě neřeším dál si hledej na internetu moje příspěvky a dál se pokoušej mě tady napadat.Nadále si svoje obhájím ,lidi vidí co jsi za člověka takže už se nepotřebuju bránit a oplácet ti stejnou kartou.

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 11:07
od stano.
Papierovy filter zalepi spina po 20tkm. KN podla teba vydrzi 50tkm. Kam ta spina zmizne? Navyse ma kN niekolkonasobne mensiu plochu.

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 11:11
od ballu
Tak jako v jiném vlákně, nebudu na tebe reagovat. Nikoho jsem nenapadal, jen jsem chtěl vysvětlení, proč takový názor tady a jiný někde jinde. Já ty názory nepsal, já mám pořád ten svůj stejný i o filtrech.
Jestli chceš opravdu ukázat jiným, co jsem za člověka, požádej admína, nechť zveřejní můj příspěvek s odkazy, a pak to nechej na ostatních.
Toť vše.

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 11:36
od ZaQik
snazite se pohadat v jinem vlakne? za dalsi dohadovani se (kdekoli v technickem vlakne) uz bude ban na tyden

Re: sportovní filtr

Napsal: 28.11.2017 11:41
od jarod72pm
Tady je aktuální čestvé foto filtru po 25 t km (impregnace je tam ještě cítit)
Filtr jezdil 95% město, 5% okrsky a polňačky.
P1010450.JPG
P1010451.JPG