provozní teplota motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
bullit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 27.01.2011 20:04

provozní teplota motoru

Příspěvek od bullit » 09.02.2011 20:59

FOkusáci pomoc, koupil jsem právě 1,8 TDCi 2007 kombi, všechno skoro super, ale je mi v něm (ale to bez prdele) prostě zima. Felda, která mi umřela, topila po 3 km jak o život. Všichni mi tvrdí, že prostě diesely se zahřívají hoooodně pomalu, ok, ale já dosáhnu provozní teploty (cca 90°C) po 20km, nad 60°C to leze po 15km. Při venkovní teplotě okolo 0°C. Termostat jsem nechal vyměnit s rozvodama. Je to dovoz ze španělska, je možný, aby tam pro tuto lokalitu udělal Ford nějakou "vychytávku" (třeba bez topení:-)? Můžete mi někdo sdělit po kolika km by to mělo už topit, resp. za kdy, nebo za kolik km dosáhnete provozní teploty motoru? Na volnoběh před barákem se nechytám ani za 20 minut ? Poraďte kam mrknout při zahřívání motoru, na co sáhnout a zjistit kde je chyba. Doufám jen, že tohle není normální a je to auto i na hory :-)
dík za radu
1,8 TDCi - 2007

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od hihi » 10.02.2011 00:23

Je to (při pohodovém stylu jízdy) normální...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Robert
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 280
Registrován: 18.10.2009 22:38
Bydliště: České Budějovice

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Robert » 10.02.2011 08:40

20 km je na zahřátí moc. U mě je na provozní teplotě tak po 5 až 8 km, záleží na venkovní teplotě. Ale ve městě to při popojíždění trvá o trochu dýl. Já bych to tipnul na termostat, záleží jestli ti ho opravdu vyměnili. Jinak mě nic nenapadá.
Ford S - MAX 2.5T Titanium S
Ford focus 1,8TDCi TREND (115k)r.v. 2002
Obrázek
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=17620 můj Fofík
Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2985
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od solfan » 10.02.2011 09:09

na volnobeh by som to ani 20 minut studene nenechaval...pozor na mazanie, olej je tuhy a najlepsie je ho zahriat jazdou a nie volnobehom...
mne zacne auto fukat teplo uz po chvilke, aj ked je motor este studeny aj bez zapnutej klimy (to ma privadza na myslienku, ci moje auto nema nejake pridavne kurenie ;-))
za klko km sa dostane na prevadzkovu teplotu teraz neodhadnem, ale hodne zalezi na style jazdy, pokial ide clovek kludne a rovnomerne, tak to trva dlhsie ako ked musi ten motor viac zatazovat...samozrejme pomoze vypnut kurenie aspon na chvilku...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1811
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od C-Maxis » 10.02.2011 09:42

Tady jsou 2 ruzne veci: teply vzduch z topeni (tak po 2 km) a "normalni" provozni teplota motoru. Ta muze nabehnout klidne az po 15 km. Teply vzduch ovsem neznamena horky, to trva dele.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Radekjo » 10.02.2011 10:14

Topení je v malém okruhu a s tím termostat nemá nic společného.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od hihi » 10.02.2011 15:15

Ale má - když je stále otevřený, tak je topení studené poměrně dlouho. Zásadně se to projevuje tím, že teplota motoru (chladící kapaliny) při veeeelmi pohodové jízdě "pozkopečka" klesá, byť byla před tím OK. Já mám teď termostat rozhodně KO a "umím" jet vzdálenost 100km tak, že motor se neohřeje na provozní teplotu vůbec. Když byl OK, tak ca 8 km do zahřátí normálním stylem jízdy. Ostře po ca 5km. Líně (hodně líně) do 20km.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

bullit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 27.01.2011 20:04

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od bullit » 10.02.2011 17:39

Ok, jsou to dve rozdilny veci, beru. S tím co pisete to asi koresponduje, prvních 7 km jedu vesnicema opravdu v klidu, takze se to fakt neohreje, diesel asi nema proc. Ale pak to smazim 160km/h (jenom abych to teda zahral :-) po dalnici cca 15km a u Prahy je tam provozni teplota. A hlavne, kdyz potom zase uberu, nebo brzdim motorem, okamzite to leze dolu cca na 70°. Termostat novej je, byl jsem u toho.

Topeni je ale tedy opravdu zoufaly, vlaznej vzduch z toho leze teprve po 5km a tak po deseti to stoji za rec a "lehce" se ohreju. No auto na jizdu je to dobry, ale tohle je teda pruser, zrejme to je proste "minus" dieselu.
1,8 TDCi - 2007

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Radekjo » 10.02.2011 17:45

hihi píše:Ale má - když je stále otevřený, tak je topení studené poměrně dlouho. Zásadně se to projevuje tím, že teplota motoru (chladící kapaliny) při veeeelmi pohodové jízdě "pozkopečka" klesá, byť byla před tím OK. Já mám teď termostat rozhodně KO a "umím" jet vzdálenost 100km tak, že motor se neohřeje na provozní teplotu vůbec. Když byl OK, tak ca 8 km do zahřátí normálním stylem jízdy. Ostře po ca 5km. Líně (hodně líně) do 20km.
jj máš pravdu. Netrklo mě že může být otevřený :dih:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 10.02.2011 20:57

Bullit
pak to smazim 160km/h (jenom abych to teda zahral :-) po dalnici cca 15km
:dih: .....myslim, ze tomu motoru davas pekne za uši :o

bullit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 27.01.2011 20:04

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od bullit » 10.02.2011 21:09

Jako ze jedu autem 160 ?, myslel jsem si, ze kdyz to slo s Feldou z roku 1995, tak by to mohlo jit i s autem z roku 2007, kde je problem ? Jestli v teplote motoru, tak fajn, ale "normalnimu" autu prece musi 7 km na zahrati stacit, ne ? Vedet, ze to bude takovahle bida, sel bych do neceho jinyho, pokud je to normalni stav, tak tedy velke zklamani s TDCi znacky Ford. I ta hrozna Astra s prisernym chrochtakem byla v zime vlidnejsi.
1,8 TDCi - 2007

Uživatelský avatar
Robert
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 280
Registrován: 18.10.2009 22:38
Bydliště: České Budějovice

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Robert » 10.02.2011 21:47

Já třeba zapínám ventilátor až když je motor zahřátý. Když pustim ventilátor už při studeným motoru tak jeho zahřívání trvá pak o něco dýl.
Ale pravdou je, že takhle to jde jen když se ti nezamlží okna. :dih:
Ford S - MAX 2.5T Titanium S
Ford focus 1,8TDCi TREND (115k)r.v. 2002
Obrázek
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=17620 můj Fofík
Obrázek

bullit
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 27.01.2011 20:04

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od bullit » 10.02.2011 23:06

Robert píše:Já třeba zapínám ventilátor až když je motor zahřátý. Když pustim ventilátor už při studeným motoru tak jeho zahřívání trvá pak o něco dýl.
Ale pravdou je, že takhle to jde jen když se ti nezamlží okna. :dih:
Jo, to mozna topeni pomuze, ale ten problem znel tak, ze ten motor se zahrat tak nejak nechce a zapinat si topeni po mych 22km uz nema cenu, prijizdim akorat do prace :Dancer:
1,8 TDCi - 2007

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1811
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od C-Maxis » 11.02.2011 10:22

Pokud jde jen o zamlzena okna a nejde teply vzduch, tak staci i studeny z venku. Ochlazovat motor to nebude a odmlzovat celkem jo.
Ale takove auto bych mel do 3 dni v servise. Mit sotva vlazny vzduch a jeste to ani nemoci pouzit, abych neochladil motor ...
A je to jasny duvod reklamace. Nepredpokladam, ze ve smlouve bylo, ze to netopi.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od FUGAS » 11.02.2011 11:38

Hele, a nemůže být ten termostat (byť nový) prostě vadný už z výroby? Jinak jet v zimě po 7km 160km/h asi není to nejlepší co tomu motoru můžeš udělat. Sám mám benzín, kde teploměr ukazuje při mínusových teplotách 90°C asi po 2km, ale i tak, než to osolím, čekám třeba i 20km jízdy, než se to všechno prohřeje (teď v zimě, v létě tak 10km). On totiž ten teploměr ukazuje teplotu vody, zatím co olej se prohřívá mnohem pomaleji....
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů