Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Deadshead
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01.04.2015 19:38

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Deadshead » 09.11.2015 23:25

Zdar,
Taky se mi to děje, při prudkém přidání plynu v nízkých otáčkách (pod 2000) to sebou občas jednou trhne, ale je to vyloženě náhodné. Mám Fofo II 1,6 74kW benzín. Problém (snad jenom jeden a ten samý) se projevil ve větším ve chvíli, kdy jsem jel trasu cca 240 km po dálnici a celkem jsem tomu dával. Po delším stoupáku a 80/h jsem prudce přidal a auto jakoby vjelo do sulcu, ne a ne zrychlit. Pak začal motor škubat a blikat kontrolka motoru. Zpomalil jsem zas na 80 a přestal jí trápit, tak ta kontrolka zase zhasla. Na diagnóze nic nenašli. Na krátké trasy bez záhulu jezdí v pohodě, ale bojím se jí zas vytáhnout na dálnici, aby se to neopakovalo.
Občas (1 případ cca z 50ti) se při startu , ne nutně za studena rozbíhá "systémem náhodných zážehů". Po tom je to zas dobrý a startuje jak nic, baterka je nová. Mám nový svíčky (origo) a kabely (NGK). Podezírám načnutou cívku, protože mi dovnitř nějakou dobu zatékalo okolo ostřikovacích trysek, což totálně odkouřilo jednu svíčku a jedna z těch trysek je přímo nad cívkou na kterou to taky kapalo, tak předpokládám, že to nenesla zrovna s povděkem.
Chystám se tu cívku (s tím i filtr vzduch+palivo) preventivně vyměnit, stojí kolem 1000,- od Bosche, tak to není tak marný ale zas měnit náhodně díly, když diagnostika mlčí, než na to jednou narazím mi přijde poněkud zcestné.
Netušíte někdo čím dalším by tohle mohlo být, abych se já a další případní podobně zasažení vyvarovali ukvapených akcí a zběsilých výměn čehokoliv?

Diky

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 10.11.2015 08:34

Origo svíčky, to jsou které? Myslím přesný typ, "Ford" nestačí. A jaký mají odtrh? Viz moje zkušenosti, dal jsem nové svíčky a cukalo to v nízkých otáčkách, odtrh měly z výroby 1,3 mm, tj. předepsaný pro 1.6 motor, ale až když jsem je sklepal na 1,15 mm, tak se to razantně zlepšilo, pak jsem je sklepal rovnou na 1,0-1,05 mm, ale to už jsem auto prodával, takže si bezproblémový chod motoru užívá nový majitel. Měl jsem FF1, ale 1.6 motor je stejný jako ve FF2.

Kup si spárové měrky: http://www.kovonastroje.cz/Meridla/Merk ... listu.html

A klíč na svíčky, nejlépe tento: http://www.kovonastroje.cz/Rucni-naradi ... -21mm.html

Tenhle klíč na svíčky by to nemusel vydržet, jednou jsem ho ukroutil, mám ho taky, ale když s ním nejdou svíčky povolit, vezmu si ten trubkový (a jako nástavec klíč na kola "kříž"): http://www.kovonastroje.cz/Rucni-naradi ... oubem.html

Viděl jsem kdysi na netu hezný návod i s obrázkama, jak se nastavuje odtrh svíček, ale teď ho nemůžu najít - sklepávají se snadno, prostě do té ohnuté elektrody něčím ťukáš (ne kladivem, to je moc velké, použil jsem nějaký stranový klíč, myslím 17-ku a ťukal jsem jen lehce a průběžně kontroloval). Pozor, když do toho praštíš moc, tak zpátky zvětšit odtrh je těžší, nesmíš tam něco (třeba šroubovák) vrazit mezi elektrody a páčit, na tu vnitřní elektrodu se nesmí ničím tlačit. Musíš to něčím šikovně odehnout, kombinačkama, nějakým udělátkem apod.

Pokud bude odtrh správný a furt to bude cukat, tak zkus tu cívku.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

polcas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 15.08.2011 16:16

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od polcas » 16.12.2015 11:05

Caute, viem ze je tu toho popisane hodne,aj som to precital...tiez mam problem zo sklbanim motora pri prudsom pridani plynu,hlavne na druhom a tretom prevodovom stupni.ale to v com sa moj problem lisi je ze po takych 10-15 km ked sa motor zohreje tak to prestane,auto ide uplne normalne.takze fakto nechapem co by to mohlo byt.este jedna taka vec ze ked som kontroloval kable,nic som s nimi nerobil iba skontroloval ci niesu poskodene,tak sklbanie sice neprestalo ale ovela sa to zlepsilo,tym myslim ze mozem aj prudsie pridat plyn a citim len jemne sklbnutia... ako prve som vymenil sviecky,no to nepomohlo. co by to mohlo byt? kable,cievka,cidlo polohy skrtiacej klapky??? Diky


FF I. Ghia,2001 1.6 74kw hatchback

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od pkadecka » 16.12.2015 11:31

Pokud auto jede líp, když je motor zahřátý, je to logické. Studený je vlhký až mokrý a všechno okolo, tj. i kabely a cívka. Když to někde probíjí, tak za mokra to probíjí víc. Po ohřátí se to všechno vysuší a přestane to probíjet. Stejně tak v teplém motoru se líp zapaluje směs než v úplně studeném. Obecně vždycky hoří nějaké páry, i když hoří kus dřeva, jsou to plyny, které se z něj odpařují.

Pokud nepomohla výměna svíček, může pomoct zkontrolovat / nastavit jejich odtrh, jak jsem tu popisoval. Nebo to můžou být kabely nebo cívka.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 16.12.2015 11:38

U me tohle delala civka, neskutecne otravny.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 16.12.2015 16:01

Demontovat cívku(2 torx šroubky+ konektor), nechat přez noc vysušit doma na radiátoru, ráno hodit do studeného auta a projet. Pokut škubat nebude, tak je to jasné. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 16.12.2015 17:10

pripadne praskliny zalejt po vysuseni epoxidem nebo aspon lakem....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

polcas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 15.08.2011 16:16

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od polcas » 20.12.2015 11:23

no takze najskor Dakujem za rady :) zohnal som si zapalovaci kabel a preskusal tie svoje,ako tu niekto radil...kable su v poriadku... cievka je vonku a uz sa susi ale ziadne praskliny nie su viditelne :nixw:

Uživatelský avatar
kama83
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kama83 » 25.12.2015 23:50

Toto téma je stejně tak dlouhé, jako četnost těchto závad u benzinovych motoru mk1 a jak je vidno i mk2. Mne to dela porad, ať je motor studený ci teply. Nove origo svíčky fomoco s odtrhem 1 mm kupodivu zlobi vic než drahe Bosche top 4 bodaky, ktere by mely naopak soustavu vice namahat. Nejdriv mi to odpalilo civku, pak svicku a nakonec vse najednou dokonce část ridici jednotky, ktera ma na starost davat proud do jednoho paru valcu. Po levne oprave se chystam vymenit civku (ktera je btw stara pouze rok a ctvrt - nicmene neorig. valeo, kterou asi odpalila znovu svicka nevim) za orig. fomoco z jineho auta (1,8 kterou jsem Ted pořídil) a pak uvidím, jestli už bude konečne po problému, nebo ještě budu muset prohazovat zapal. Kabely.

Zeptám se, je možné ze to ještě muže byt i třeba spatnym katalyzatorem, lambdou či jinýmy snímači nebo nekde ve vzduchovem vedeni nebo palivovem? Co čtu tady tu diskuzi, tak se objevuje vic závad a asi souvisí vse se vším. Když je nacnuta civka, odchazi postupne dalsi veci v poradi (kabely, svicky) a naopak a je to začarovaný kruh pokud se najednou nevymění vse za Nove.

Pak ještě dotaz: da se závada zjistit z diagnostiky, nebo se prostě musí měnit dily a zkoušet?
Naposledy upravil(a) kama83 dne 26.12.2015 08:37, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
kama83
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kama83 » 25.12.2015 23:54

A ještě dodám ze další možnost v podobě spatneho prebijejiciho alternatoru uz jsem premerenim u autoelektrikare vyloucil
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 27.12.2015 00:01

Menit dily. Diagnostika ti vyhodi nejakej neurcitej blabol ve stylu: Chyba spalovani X valce nebo tak neco :dih:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
kama83
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kama83 » 27.12.2015 18:36

Tak jsem tedy vyměnil civku za originál fomoco z jineho auta a je to ok. Foki holt ví o cem mluvi.

Rekapitulace. Cukal mi motor při rychlém přidání plynu a po vymene svicek a civky za orig. Fomoco pomohlo. Bylo to civkou ale jelikoz ta znicila i svicky, menil jsem i je. Sehnal jsem je na netu za cca 80 kc za kus. Docela tezko se shánějí fomoco. Maji ngk ci bosch. Kdyby tedy nekdo chtel odkaz na ty stranky, muzu se podivat. Civku jsem koupil spolecne s celym autem na dily. Jinak orig. Stoji min 2500 nova a buhvi kolik z vrakace pouzita.
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 27.12.2015 19:40

z vrakace mne jedna stala 400 a uplne nova z netu od energy 600 kc....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Karel2 » 27.12.2015 20:39

No osobne bych vymenil i kabely. Ja je pozdrivam ze zniceni civky.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
kama83
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 09:07
Bydliště: Kladno

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kama83 » 28.12.2015 02:56

Jo ty kabely mne taky napadly. Udělám to. Ono není jak moc zjistit, že nejsou košér a civka se svickama to muzou chvíli vydrzet a pak bude škoda na novo. Kamarád přišel na vadný kabely tak, ze mu daly pecku, když kontroloval co by to mohlo byt:)
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů