Právě je 23.07.2019 15:14



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 Problem s řazením 
Autor Zpráva
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Problem s řazením
Ked mi v zime, po pomalom rozbehnuti z krizovatky zdochlo auto, tak som mal hned vediet, ze sa odtrhla kladka remena. Aj ked sa mala menit este za 100t km. Nemal som skusit nastartovat, ale zostat stat v snehovej fujavici, v noci, v -10°C, a cakat na odtah. HLAVNE NESKUSAT NASTARTOVAT :dih:

Ano, robil som rozvody nielen na 1.8. Aj na 1.4, aj na 1.6. Su tu fotky: viewtopic.php?p=1049322#p1049322
Fannesovi odtialto som ich na 1.6 nastavoval, lebo servisak ich pokazil a mal ich posunute. viewtopic.php?p=1044430#p1044430 Odtrhol pri tom dokonca zub na vacke, do ktoreho sa zaklada pravitko.

Este nieco, alebo si sa len zle vyspal? Ci mas len nutkanie spravit zo mna debila, ktory nevie, o com pise?

A poprosim odpovedat na moje otazky z predchadzajuceho prispevku.:
Suvis s temou je kde?
A co tym chces povedat?
Co z toho, co som pisal v predchadzajucom prispevku, nie je pravda?

petulak napsal:
hraješ, si na něco, na co nemáš.
zkus taky něco "urobit"--sám, bez kamarádů.

Dakujem za zhodnotenie mojej osoby. Ked ma tak dobre poznas. Co mam urobit bez kamaratov? Co nieco mam urobit? Ci je problem, ze sa opytam? A naco je teda toto forum? Na honenie si ega?
Ak mam robit auta sam, bez kamaratov, tak si predstav, ze nikto mi ani kluce nepodava :P
Ty sa tu hras na vseznalca. Ale tvoj vek neznamena, ze vies vsetko. Aj ked mas taky pocit ;)

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


01.10.2015 18:58
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 07.12.2013 23:13
Příspěvky: 358
Bydliště: Klobouky u Brna
Odeslat Re: Problem s řazením
OT: Sorry já sem musel, hned mě napadl tenhle song :D https://www.youtube.com/watch?v=xqZEuZ2Q3OA

_________________
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia-ASR, 4x airbag, 4x El.okna,vyhřívané čelní sklo, klima, tónovaná skla, kotouče i vzadu ve předu Brembo Max.Barva: Med. harvest gold


02.10.2015 17:37
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Problem s řazením
Pobavilo :palec_nahoru:

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


02.10.2015 22:54
Profil E-mail
Junior
Junior

Registrován: 09.01.2013 22:02
Příspěvky: 303
Odeslat Re: Problem s řazením
kiblik napsal:
Zacina se projevovat nejaky problem s razenim. Auto hure radi, je potreba pouzivat vetsi silu, trva to delsi cas a nekdy je potreba pomoct si predrazovanim vyssi rychlosti. Mate nekdo podobne zkusenosti, vite co je pricina? Prevodovka MTX-75, olej puvodni napln (nemenen).

Napriklad stojim na semaforu a chci tam dat 1-ku, to ale trva dost dlouho a tak radeji zakvaltuju na 2-ku a pak tam vratim 1-ku, ktera uz tam padne lehce. Nebo jedu na na 3-ku, chci dat 4-ku, pri presunu musim ale chvili cekat az me to tam pusti a pak to tam padne. To same z 4-5ku.


To může být i spojka úplně nevypne. Měl jsem propouštějící spojkový pedál, v chladu šlo špatně řadit, za tepla v pohodě. Až jsem musel pro jedničku chcípnout, zařadit a znova nastartovat, za jízdy rovnat otáčky jak ve vejtřasce. Časem se to zhoršovalo a nechodilo ani za tepla = výměna hlavního spojkového válce (pedálu). Propouštěl uvnitř (těsnění pístu), ven nic neteklo. Častá závada, jen většinou teče vnější těsnění pístnice a kape to pod pedály. Viz téma o spojce.

_________________
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 222 kkm


05.10.2015 22:53
Profil E-mail
Junior
Junior

Registrován: 07.05.2015 19:52
Příspěvky: 232
Bydliště: Chrudimsko
Odeslat Re: Problem s řazením
Na základě návodu a zkušeností uživatele phofy jsem se rozhodl nechat provést výměnu převodového oleje při nájezdu 137 tis. km a musím říct, že řazení jde pocitově lépe. Výměna u garážníka s original ford olejem vyšla na 1t Kč, což je perfektní a do konce života auta je vystaráno. Starý olej byl už tmavý a ne ve zcela dobré kondici, takže bych mu jako doživotní náplni nevěřil, což mi potvrdil i servisák.

_________________
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006


06.10.2015 22:09
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2012 23:11
Příspěvky: 153
Odeslat Re: Problem s řazením
Ahoj, řešil jsem podobnou věc na svém autě (FFII, 1.6 TiVCT 85kW, 2008) a shromáždil jsem nějaké užitečné informace z tohoto fóra i z jiných zdrojů, o které bych se chtěl podělit.
Dělal jsem to sám, takže jen náklady na materiál, ale časově to bylo nejméně na 2h, spíš na 3h.

Předně je třeba říci, že existují 2 typy převodovek, které mají odlišné napouštěcí a vypouštěcí šrouby a velikost olejové náplně. Osazení převodovodovek IB5 a MTX pro jednotlivé motorizace, je to sice pro FFI, ale myslím, že i u FFII to zůstalo podobně:
viewtopic.php?f=83&t=44672&hilit=ib5+p%C5%99evodovka

Vizualně vypadají takto:

Převodovka IB5 (objem náplně 2.3l):
http://www.focusfanatics.com/forum/gene ... fluid.html
Příloha:
Ford_IB5-with-cover.jpg
Ford_IB5-with-cover.jpg [ 61.58 KB | Zobrazeno 120 krát ]

Příloha:
Ford_IB5-without-cover.jpg
Ford_IB5-without-cover.jpg [ 39.81 KB | Zobrazeno 212 krát ]


Převodovka MTX (objem náplně 1.9l):
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... uid-change
Příloha:
Ford_MTX-75.jpg
Ford_MTX-75.jpg [ 90.61 KB | Zobrazeno 98 krát ]

Příloha:
Ford_MTX-75_Fillplug.jpg
Ford_MTX-75_Fillplug.jpg [ 31.68 KB | Zobrazeno 118 krát ]


V mém případě jsem do IB5 dával tento nový olej:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-syn ... 75w-90-1l/
Po vypuštění přes ten spodní šroub (odkapáno přes noc, vozidlo na rovině) jsem tam nalil 2.0 l nové náplně a pak už začal olej vytékat z napouštěcího otvoru. Ještě před nalitím nového jsem prolil převodovku asi ještě 0.5 litrem nového oleje, který jsem nechal také vytéct. Prostě jsem počkal, dokud nezačne vytékat čistý olej. Trochu mě zarazilo, že jsem nalil jen ty 2 litry. Je možné, že ten vypouštěcí šroub není až úplně u dna a proto tam zbyl nějaký mrtvý objem, ze kterého není možné vypustit olej takto přes šroub. Možná by pomohlo to odsát (jak doporučují na jiných fórech) pomocí tenké hadičky zastrčené dovnitř až na dno a velké stříkačky. S tím jsem si nechtěl už hrát.
Samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší :-)
Příloha:
04_Nalevani-noveho-oleje.jpg
04_Nalevani-noveho-oleje.jpg [ 65.79 KB | Zobrazeno 95 krát ]


Další poznatek je k těm šroubům:
- na rozdíl od MTX, která má prý závity opačně (jak píše phoby v jiném vlákně viewtopic.php?f=181&t=43282&hilit=MTX+v%C3%BDm%C4%9Bna+oleje) je pro IB5 směr závitů normální
- napouštěcí je na imbus 8mm (normální imbus do "L" nestačil, pro povolení jsem si ho nastavil trubkovým klíčem na páku cca 20cm)
- vypouštěcí je na 19mm oříšek (použil jsem klíč na kola), tento šroub měl na vnitřním závitu nějaké lepidlo na závity proti povolování
Příloha:
01_Srouby+naradi.jpg
01_Srouby+naradi.jpg [ 43.23 KB | Zobrazeno 73 krát ]


Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře.
Příloha:
02_Vypusteny-stary-olej.jpg
02_Vypusteny-stary-olej.jpg [ 35.42 KB | Zobrazeno 77 krát ]

Příloha:
03_Kapka_novy-vs-stary-olej.jpg
03_Kapka_novy-vs-stary-olej.jpg [ 19.1 KB | Zobrazeno 2776 krát ]

Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm.

Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu :-)

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Naposledy upravil LeonardoTM dne 18.05.2016 11:48, celkově upraveno 1

16.05.2016 11:11
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Problem s řazením
Spodny srob nie je vypustaci.
Olej sa leje 3-5mm pod ten vrchny.
Stazene radenie prevodov mas z dovodu pouzitia nefordackeho oleja.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


16.05.2016 12:24
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 10.09.2011 09:51
Příspěvky: 3546
Bydliště: Přerov
Odeslat Re: Problem s řazením
No na ten olej by se meli kouknout idealiste, co tvrdi ze je tam CELOZIVOTNI napln. Napr. jarod72pm je takovy idealista. :mrgreen:
Ten delsi srub drzi neco v prevodovce ne? Teda podle toho presnyho prumeru a delky.

_________________
Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 2011 Hatchback
Obrázek


16.05.2016 16:25
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 06.02.2010 16:45
Příspěvky: 5146
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: Problem s řazením
drží, a proto je fixace barvou. :D
a, jak píše stano, vypouštěcí není. :mrgreen:
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem. :mrgreen:

_________________
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback


16.05.2016 18:54
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2012 23:11
Příspěvky: 153
Odeslat Re: Problem s řazením
petulak napsal:
drží, a proto je fixace barvou. :D
a, jak píše stano, vypouštěcí není. :mrgreen:
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem. :mrgreen:


Díky petulaku za ten postřeh s tou kuličkou. Všiml jsem si toho, že to není obyčejný šroub, kulička tam naštěstí držela.
Příloha:
Srouby-detail.jpg
Srouby-detail.jpg [ 50.42 KB | Zobrazeno 2593 krát ]

Na webu je tolik různých kutilů, co to tímto otvorem vypouštěli, tak jsem se tím nechal zmást. :(
Správně by to tedy mělo být tak, že se do napouštěcího (kontrolního) otvoru zasune dlouhá trubička a olej odsaje, že ?
V Etzoldovi jsem to bohužel nenašel, protože tam popisují jen výměnu oleje u převodovky MTX, která ten vypouštěcí šroub má...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Naposledy upravil LeonardoTM dne 18.05.2016 11:50, celkově upraveno 1

17.05.2016 11:46
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Problem s řazením
Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


17.05.2016 12:05
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2012 23:11
Příspěvky: 153
Odeslat Re: Problem s řazením
stano. napsal:
Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.


To je fakt, vzpomínám si, že ten odvzdušňovací otvor byl dobře přístupný v Escortu. Od Focusu je to tam nějak více našlapáno, takže k němu není tak snadný přístup. Pro úplnost jsem našel názorný obrázek z Fordu Puma, aby bylo vidět, o čem se bavíme. Lze na to najít spoustu obrázků po zadání klíčových vyhledávacích slov "ib5 gearbox breather"
Příloha:
Ford-prevodovka_odvzdusnovaci-otvor.jpg
Ford-prevodovka_odvzdusnovaci-otvor.jpg [ 39.19 KB | Zobrazeno 72 krát ]

Nevím, jestli to stojí za tu demontáž baterie, ale pokud by ji někdo sundaval z jiného důvodu, může zkontrolovat kvalitu oleje, případně dolít tímto otvorem...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


17.05.2016 14:08
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15.01.2012 15:27
Příspěvky: 184
Bydliště: NR
Odeslat Problem s řazením
Ahojte.Vymienal som olej v prevodovke a len par poznamok.Nalieval som cez bocny kontrolny otvor a mal som hadicu 10mm.Zmestila by sa aj hrubsia,tieklo by to rychlejsie, ale dalo sa to vydrzat.Obidva sroby mali klasicky zavit.Najprv som skusal opacne a uz som myslel ze pretocim inbusak.Zaujimave ze vosli sa mi tam plne 2 litre a bolo to akurat.A pritom napln ma byt 1.9L.Nevytekalo,bolo to akurat po otvor.Stary olej sa mi zdal redsi,ale to asi teplotou.Bol akoby z dvoch zloziek,husty a riedky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odoslané z H60-L04

_________________
Ford Focus II,HB 2007, 1.6 TDCI 66kW


21.07.2016 10:53
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2012 23:11
Příspěvky: 153
Odeslat Re: Problem s řazením
LeonardoTM napsal:
...Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý. Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm. Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu :-)


Tak po prvních zimních dnech (přes noc kolem 0st.) to vypadá s řazením také lépe, než loňskou zimu. Takže výměnu převodového oleje specifikace 75W-90 (v mém případě Castrol) můžu jen doporučit.

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


01.11.2016 15:10
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 06.11.2016 21:32
Příspěvky: 5
Odeslat Problémy s řazením třetího převodového stupně
Zdravím,

nedávno jsem koupil FOFO 2, 2008, 1.8 Duratec. Má najeto něco málo nad 100 tisíc km.
Od počátku mi přijde, že jde hůře řadit třetí převodový stupeň při řazení nahoru, tzn. z 2 na 3.
Řazení klade podle mě trochu více odpor a občas mi příjde, že musím trojku trochu hledat. Nejlépe lze zařadit pokud páku nejprve necham zapadnout na neutrál a až poté posunu dále. Mnohem horší to ale je, pokud řadím trojku ve chvíli, kdy je více vytočená dvojka (možná 4000 a více, nevím). Potom to jde tzv. vždy přes zuby. I když se opravdu snažím a držím spojku na podlaze opravdu dlouho, tak se vždy ozve nepříjemný zvuk. Z 4 na 3 jsem tento problém nezaznamenal.
Byl vyměněn olej v převodovce (opět za original Ford), ale nepomohlo to.
Nevíte prosím, kde by mohl být problém?

Díky.


16.04.2017 14:30
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Srandik32 a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.136s | 15 Queries | GZIP : Off ]