Engine system fault

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
LukoLVG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 01.07.2016 15:13

Re: Engine system fault

Příspěvek od LukoLVG » 01.07.2016 15:35

Ahojte, riesil tento problem uz niekto na aute FF 1,6 74kw 2005? vypisuje chybu na palubaku Acceleration daco daco alebo engine system failed. Vo forde splietali nieco s lambda sondami, vymenili jednu (360euro) a tak este ze aj druha dava po zohriati chybne hodnoty...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Engine system fault

Příspěvek od stano. » 01.07.2016 21:30

Lambda za 360€? To kde ta tak obtiahli?

Macej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.06.2016 22:19

Re: Engine system fault

Příspěvek od Macej » 02.07.2016 14:54

Dobrý deň rozsvieti sa mi zubaté kolečko s výkricnikom hneď po naštartovaní, auto ide iba v nudzaku turbo nereaguje ( ide ako hladky diesel ) oranžová kontrolka diag. motora nesvieti, nemám automat.
pamäť závad chyba ventilátora (ventilátor skontrolovaný zapojený na priamo funguje, poistky v poriadku)
palivový filter má možno 1000km, odkaleny
nádrž vyčistená
vstreky dotiahnuté
olej nežere
egr vyčistený boli tam drobne čiastočky kovu ,

FF II, rv. 2006 1,6 TDci, 66 kw,nestretol sa niekto s takýmto problémom?
FF II. 1.6 TDCi, 66 kw, no DPF

LukoLVG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 01.07.2016 15:13

Re: Engine system fault

Příspěvek od LukoLVG » 02.07.2016 15:54

stano. píše:Lambda za 360€? To kde ta tak obtiahli?
Riesim tento problem na krstneho aute... ale tak zatial si odomna nedal poradit tak jazdi do fordu a plati strasne love aby chybu zas a opat nevyriesili... Snad ked teraz vyhodil dalsie love pochopi...Cize nikto z vas toto neriesil na 1.6 benzine?

Hockto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 14.03.2014 09:11

Re: Engine system fault

Příspěvek od Hockto » 14.07.2016 07:59

Mne sa engine systems fault rozsvietilo na palubaku predvcerom, vcera sa k tomu pridala aj zlta ikonka motora, tak som to zobral na diagnostiku. Ta vyhodila chyby P1603 (eeprom malfunction, chyba pamate RJ) a P0069 (co sme pozerali, tak chyba senzorov tlakov). Prvy odhad mechanika ze odchadza RJ a bude treba vymenit, ale musi sa na to blizsie pozriet. Tak uvidíme za par dni
2019: Ford Focus III HB, EB 92kw, rv. 2015
2014-2018: Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 66kW, 11/2007

Macej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.06.2016 22:19

Re: Engine system fault

Příspěvek od Macej » 01.08.2016 14:03

Bol som vo forde na diagnostiku chyby P0405 egr, P0380 zhaviace sviecky, P0483 vykon ventilatora, ventilator som vymenil tak tiez egr a auto sa javilo ze pojde po kratkej jazde stale vypisuje egr a zhavice. Vo forde mi nevedeli pomoct. Teraz tam vypisuje nadmerna teplota v motorovom priestore z vyfukovych plynov. Auto je stale v nudzaku. Dnes mi mechanik ide zmerat kable na egr. Saliem uz z toho.
FF II. 1.6 TDCi, 66 kw, no DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 02.08.2016 21:37

Vyměnit zhavice pomohlo?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault a P0089-61

Příspěvek od TYU » 22.08.2016 14:21

Aktuálně řeším podobný problém. Německá dálnice, rychlost 140+ km/h, sjezd z dálnice ("brejle"), prudší brždění na cca 80 km/h. Právě v tom sjezdu - pravotočivé zatáčce do kopce (s nájezdem na most přes dálnici) se mi stalo, že motor ztratil výkon a posilovače řízení i brzd vytuhly. Těžko říct, jestli motor chcípnul hned nebo až po chvilce - řvalo mi rádio. Každopádně jsem to volnoběhem dopravil ke krajnici a zastavil už s chcíplým motorem. Při pokusu o nastartování vyskočila červená kontrolka a hláška "Engine systems fault" a nešlo nastartovat - ani neškytlo. Auto chvíli stálo, po 15 minutách nový pokus o nastartování, točím tak 10-15 vteřin a pak chytlo. Na dalším podobném sjezdu to udělalo znova, s tím rozdílem, že tentokrát jsem jel o dost pomaleji (30-40km/h) a jenom zacukalo. Na vymáčklé spojce jsem natočil kola do širšího oblouku, přidal plyn a motor se chytl a nechcípl.

V diagnostice u Fokiho minulý týden to ukázalo chybu P0089-61, což je ventil regulace tlaku paliva a má několik možných příčin. (viz ~obrázek~). Usoudili jsme na vzduch v palivovém systému. Máme teorii, že právě v této specifické situaci se palivo v nádrži dostane mimo čerpadlo a to si pak natáhne vzduch. Podotýkám, že v obou situacích bylo v nádrži 1/3 nafty, tj. asi 20 litrů.
Včera jsem to zažil znovu ve stejné situaci (pravotočivý sjezd do kopce, 1/3 nádrže), ale s tím rozdílem, že už do těchto sjezdů najíždím v nižší rychlosti. Auto dvakrát škublo, kola do širšího oblouku, a motor se chytnul. Chyba se neukázala. Nezdá se mi ale normální, abych tento problém řešil plnou nádrží. To tam nejsou žádné přepážky nebo jiná udělátka, která zabezpečí aby bylo palivové čerpadlo v těchto situacích ponořené? To mám vždycky, když budu chtít takhle někde sjet, natankovat plnou a jet hlemýždím tempem?

Před 2-3 měsíci jsem u Fokiho měnil setrvačník se spojkou, měnil se i palivový filtr. Začalo mi to dělat až potom. Přímou souvislost to asi mít nebude, ale pro dokreslení situace...
Kdyby to byly nějaké závady na filtru, vstřicích nebo potrubí, tak to asi neudělá pouze v těchto specifických situacích.
Přílohy
WP_20160817_10_05_02_Pro.jpg
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Engine system fault

Příspěvek od Andymaniac » 22.08.2016 15:03

V této souvislosti mě napadají dvě věci: 1,8 TDCi jsou údajně pověstné tím, že mívají špatný kontakt na konektoru snímače tlaku paliva - doporučuji doma s ním zkusit při nastartovaném motoru zahýbat, zda se to nějak neprojeví. Snímače samy o sobě také odchází. Nebo mě napadá, zda správně těsní právě nádobka s palivovým fitrem. 1,8 TDCi nemá podávací čerpadlo a tak si může přisávat vzduch kdekoliv po cestě od nádrže až k vysokotlakému čerpadlu. Ten se pak může hromadit např. v nádobce filtru a uvolnit se jen za specifických podmínek (ona pravotočivá zatáčka).
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Engine system fault

Příspěvek od stano. » 22.08.2016 18:37

Neviem ako je rieseny nasavaci kos v nadrzi na naftakoch. Zeby bol uvolneny, volne tam poletoval a potom to nasava vzduch?

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 22.08.2016 21:20

Jak radil Andymaniac, kontakt na konektoru snímače tlaku paliva to není (ten červený vpravo). Zkoušel jsem si s ním hrát a nic se nestalo. Jak otestovat těsnost nádobky s filtrem nevím a asi bych to tu v polních podmínkách ani neměl jak řešit.
Ale pak jsem se posunul o něco dál... stačilo lehké drcnutí do konektoru na palivovém čerpadle (ten oranžový dole uprostřed) a ejhle - motor zhasl, vyskočila známá chyba "Engine systems fault" a auto zase nechtělo dlouho startovat. Volal jsem Fokimu, že to asi mám, prý je to konektor na "chcípák" palivového čerpadla. Takže to mám nechat překonentorovat a doufat. Jenže jak jsem ten konektor vytáhl, abych ho prozkoumal (a stejně nic neviděl) a vrátil zpátky, tak s tím teď můžu lomcovat o 106 a nic se nestane. Motor běží, chyba nevyskakuje... Tak nevím jestli je to dobře nebo špatně...
Přílohy
WP_20160822_16_57_24.jpg
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Engine system fault

Příspěvek od stano. » 22.08.2016 21:49

To je dobre. Poserie sa to znovu presne v momente, ked budes daleko od domova, niekedy v noci za husteho snezenia :mrgreen:

Mohol to byt zaoxidovany spoj v konektore, zle zasunuty konektor, ale aj zlomeny kabel. Ak chces mat istotu, daj to spravit. Ale mohlo ist iba o oxidaciu/necistoty a pri rozpojeni a spojeni sa to oskrabalo.

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 23.08.2016 07:42

Ale stejně nevěřím, že právě tohle jediné může za problém. Proč se to nestávalo za běžného provozu, ale jen ve specifické situaci?
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Engine system fault

Příspěvek od Andymaniac » 23.08.2016 10:04

Teď nezbývá, než jezdit a zjistit, jestli to bylo ono. Někdy to jsou záhady ...
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Macej
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.06.2016 22:19

Re: zubate kolečko

Příspěvek od Macej » 31.08.2016 19:05

vita_k píše:Vyměnit zhavice pomohlo?
ventilátor vymenený, žhaviče iba 3, 4 je zažratý, hlási už len egr ventil. Meraním káblov na egr sme zistili že su tam piny na ktoré má ísť 1. 5V, 2. 14V 3. okolo 12V. prúd ide len na ten pin 5 V na tie druhé nie. auto ide aj turbo ale svieti diagnostika motora oranžová kontrolka a vypisuje chyba EGR. Vybrali sme už aj RJ a budeme merať káble. Celé to je asi tak ako by to EGR nenačítalo.
FF II. 1.6 TDCi, 66 kw, no DPF

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 11 hostů