Engine system fault
- spoofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
tuhle chybu hazi DPF, nebo chybejici eolys. Vlastni zkusenost
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Engine system failure - BEZ poklesu výkonu !!!
spanel píše:No, teď mám po dvou letech bezproblémového provozu nějaké aktuální zkušenosti. Nedávno byl problém v tom, že bez zjevné příčiny zůstal viset EGR. V servisu jej odblokovali. Pak se ozval vadný vstřik - zvláštní zvuk, repase a vyčištění, stejně zůstal zvláštní vysoký tón. Bylo doporučeno pomýšlet na výměnu rozvodů (řemeny) a také na výměnu setrváku, spojky a ložiska spojky. Nyní klekl alternátor - zatím to vypadá na regulátor a s tím se zdá, že ty pazvuky mohly mít souvislost s tím odcházejícím alternátorem. Nyní mám auto v servisu na repasi altíku a výměně setrváku, spojky a ložiska, tak uvidím, co se změní. Na tacháči přes 130 000 km. Ale zdá se, že se u těchto motorů okolo těch 150 000 km některé věci dosluhují. Otázkou je, co takový pomalu odcházející altík udělá se stabilitou těch všech elektrických udělátek jako jsou elektroventily, snímače, vstřiky, .... Jinak při opravě vstřiku mi bylo řečeno, že jsem měl skoro vybitou baterku a že mi ji dobili, což mi bylo trochu divné, ale neřešil jsem to. Až do doby a to podotýkám, že ten altík hodil jednu chybovou hlášku, pak se chytil a po odpojení baterie sice zůstala chyba v paměti, ale i když pak už nefungoval, kontrolka na palubce se již neobjevila. Možná, že ta chytrá řídící jednotka některé věci řeší poněkud zvláštním způsobem.
s tym moc nesuhlasim, ze pri tychto motoroch dosluhuju tak skoro nejake veci...
mne sice tuto hlasku hlasi tiez (ale nemam istotu, ci fault, alebo failure...), ale je to uz cca rok co to zacalo a stale jazdim...ano, z casu na cas sa ta hlaska objavi, restartnem a ide sa dalej. aj ked teraz je to spojene s tym, ze auto cukne a hlaska naskoci a potom ide auto dost cukavo...takze je to stale horsie, ale stale nie akutne
kazdepadne ked citam co vsetko ti odislo, tak bud mas nestastie na kus, alebo stocene km...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Jistě že ruku do ohně za km nedám. Auto je z bazaru a dovoz z venku, pravda se serviskou, ale co se dnes nedá zmanipulovat či upravit, že. Na stranu druhou, ano jsou závady, se kterými se dá ještě pár desítek tisíc najet, ale mohou končit velkým poškozením a o to vyššími náklady na opravu. Nejenom stav km, ale i způsob jízdy ovlivňuje opotřebení součástí vozu. Přemýšlel jsi někdy nad tím, proč výrobci dávají záruku obvykle 5 let, nebo 150 000 km (například?) že jsou předepsané intervaly výměn dílců (rozvody třeba po 60 000, ... dle typu auta) nebo kde je řetěz, tak pomocné rozvody třeba ve 120 000 včetně kladek. Proč se lidi zbavují ojetých aut ve stáří cca 4-5let a nájezdem nad 100 000 km? No protože se auto dostává do fáze zvýšených servisních nákladů. Co se týká například alternátoru, tak tam je opotřebení hlavně uhlíků, které jsou u některých typů "pevnou" součástí regulátoru a uhlíky se prostě na komutátoru opotřebovávají a když dosáhnou jisté míry opotřebení, tak se musí repasovat.
V tvém případě ignorování hlášky je pouze odkládání problému, na který se dá "dojet". Ono se stačí podívat na fóra Škodovek, Audi, Renaultů, .... diesel commonrail se všemi těmi složitými díly kvůli komfortu, tlumení vibrací, splnění Euro 4 a 5, .... kolem 150 000 se to prostě začíná s.át. Pak je jiná kategorie, kteří mají to štěstí, že koupili auto od uživatele, který se o auto staral, jezdil plynule a s citem, a pak pouze s drobnými projevy najezdí až 200 000, než přijde účet.
V tvém případě ignorování hlášky je pouze odkládání problému, na který se dá "dojet". Ono se stačí podívat na fóra Škodovek, Audi, Renaultů, .... diesel commonrail se všemi těmi složitými díly kvůli komfortu, tlumení vibrací, splnění Euro 4 a 5, .... kolem 150 000 se to prostě začíná s.át. Pak je jiná kategorie, kteří mají to štěstí, že koupili auto od uživatele, který se o auto staral, jezdil plynule a s citem, a pak pouze s drobnými projevy najezdí až 200 000, než přijde účet.
Naposledy upravil(a) spanel dne 10.08.2011 17:37, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Ještě doplním - auto je po opravě - vyměněna spojka (byla už dost jetá), ložisko také už mělo něco za sebou a pak dvouhmota, ta tedy očividně není nějak deformovaná, ale již se ozývala. No a pak repas altíku a výměna drážkovaného řemene. A ejhle (teda zatím, uvidíme po nějaké době) klepání za studena je pryč, při puštění nohy z plynu žádné zacukání, motor i na 8 ventil má kultivovanější chod. A hlavně ten šílený zvuk - to hvízdání (které vypadalo na turbo) je pryč. Ale musím to popozorovat delší dobu.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
ale ja s tebou v podstate suhlasim, len z toho co si tu napisal mi nejde do hlavy, ze preco si tolko toho menil...povedz cca cenu kolko si do toho vrazil, lebo mi to vychadza, ze pokial si nekupil auto skoro zadarmo, tak uz si mohol mat auto nove...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
... a preto nikdy viac diesel s viac ako 100k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- spoofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
V12: s realnymi 100tis km
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Samozrejme, ako inak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Coroner
- Nováček
- Příspěvky: 132
- Registrován: 28.02.2008 08:43
- Bydliště: Praha - jižní čechy a zpět
- Kontaktovat uživatele:
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Ja nemůžu říct proti autu nic, altík mi sice odešel a to je všechno. Pak začalo auto cukat a snížil se výkon, byl to plnej DPF filtr, vymotoval jsem ho a proti směru ho vapkou vyčistil,vše ok investice za vodu. Teˇakorát došel Eolys, tak jsem ho tam dal vymažu hlášku a jedu dál. Dokonce jsem četl, že tenhle fokus s DPF a nádobkou je spolehlivější jak ty novější co maj vstřikování nafty do výfukového potrubí, nevim jak ford ale BMW kvůli tomu celkem čsto hořelo.
Konstrukční zákon:
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
cca 26 000, ale ne ve Fordu, tam by jen materiál stál 30 000. A nové auto (viz "podpis") bych za cca 250 000 nekoupil.solfan píše:ale ja s tebou v podstate suhlasim, len z toho co si tu napisal mi nejde do hlavy, ze preco si tolko toho menil...povedz cca cenu kolko si do toho vrazil, lebo mi to vychadza, ze pokial si nekupil auto skoro zadarmo, tak uz si mohol mat auto nove...
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
... a ten bude poriadne mastny. Preto to treba pred tym zuctovanim predat do bazosa, oni sa uz o ostatne postarajuspanel píše:...a pak pouze s drobnými projevy najezdí až 200 000, než přijde účet.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
V12 píše:... a ten bude poriadne mastny. Preto to treba pred tym zuctovanim predat do bazosa, oni sa uz o ostatne postarajuspanel píše:...a pak pouze s drobnými projevy najezdí až 200 000, než přijde účet.
Už to dávno přestalo být vtipné.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Vobec nejde o vtip, ale o realitu, ktoru tu dost vela ludi nechce pochopit
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Já myslím, že Tvoje "Diesel je..., protože ... koupil jsem... musel jsem...za... kupuju benzíňáka.... rychle se toho zbav!" už tu na fóru četl naprosto každý. A ne jednou.V12 píše:Vobec nejde o vtip, ale o realitu, ktoru tu dost vela ludi nechce pochopit
- spoofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu
Stanley_vy: ono je to vice-mene pravda...common rail diesel s vic jak 130tis km je podle me na hrane zivostnosti, resp. vetsich investic.
Ano, nekdy muze byt otravne, ze V12 to pise porad dookola. Ale na druhou stranu tim muze hodne lidi varovat a odradit od "vyhodne" koupe.
Ano, nekdy muze byt otravne, ze V12 to pise porad dookola. Ale na druhou stranu tim muze hodne lidi varovat a odradit od "vyhodne" koupe.
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů