Jede na tři válce
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Zkus si zkontrolovat znovu odpory podle obrazku vn bloku 9. Opravdu obsahuje vn blok dve samostatne indukcni civky a odpor mezi strednim a jakymkoliv krajnim kontaktem musi byt shodny. Podle toho, co jsi psal, tak je mas ruzne a to ukazuje na vadny blok a ne ridici jednotku.
Impulzy s ridici jednotky si muzes nechat zmerit osciloskopem, mely by vypadat tak, jak je na dalsim obrazku.
Impulzy s ridici jednotky si muzes nechat zmerit osciloskopem, mely by vypadat tak, jak je na dalsim obrazku.
- Přílohy
-
- civka2.jpg (17.32 KiB) Zobrazeno 7813 x
-
- civka1.jpg
- (89.42 KiB) Staženo 791 x
- pktest
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Labem
Dík za obrázky,
na cívce jsou odpory shodné když měřím na vývodech pro zapalovací kabely:
- stejné mezi 1 a 4, stejné mezi 2 a 3 (to je ok)
- taky jsou stejné když měřím sekundární vinutí, tj. měřeno u cívky na vstupu pro konektor, měřeno prostřední s pravou stranou dává stejný odpor jako prostřední s levou stranou
cívka je podle mě OK
Problém byl na druhou stranu směrem od cívky k řídící jednotce:
měřeno na konektoru, který se zasunuje do cívky, opakuji měřeno na konektoru, ne na cívce, tam byl odpor mezi prostředním a levou stranou nekonečný a mezi prostředním a pravou stranou nějaký (ne nekonečný)
tato věc se srovná ve chvíli, kdy se sepne relé (tedy klíček do polohy 2), pak je na obou stranách nekonečný odpor.
Dále jsem zjistil, že se ŘJ nadměrně zahřívá a to již při otočení klíčku do polohy 2, konkrétně se zahřívá tranzistor (možná triak), který právě spíná jeden okruh k cívce (označený na obrázku), ten druhý se nezahřívá.
Stejně s ním se zahřívá i sekundární vinutí cívky.
Prostě tam teče proud pravděpodobně díky vadnému triaku - součástka za 30 Kč, bohužel ji nemohu sehnat
na cívce jsou odpory shodné když měřím na vývodech pro zapalovací kabely:
- stejné mezi 1 a 4, stejné mezi 2 a 3 (to je ok)
- taky jsou stejné když měřím sekundární vinutí, tj. měřeno u cívky na vstupu pro konektor, měřeno prostřední s pravou stranou dává stejný odpor jako prostřední s levou stranou
cívka je podle mě OK
Problém byl na druhou stranu směrem od cívky k řídící jednotce:
měřeno na konektoru, který se zasunuje do cívky, opakuji měřeno na konektoru, ne na cívce, tam byl odpor mezi prostředním a levou stranou nekonečný a mezi prostředním a pravou stranou nějaký (ne nekonečný)
tato věc se srovná ve chvíli, kdy se sepne relé (tedy klíček do polohy 2), pak je na obou stranách nekonečný odpor.
Dále jsem zjistil, že se ŘJ nadměrně zahřívá a to již při otočení klíčku do polohy 2, konkrétně se zahřívá tranzistor (možná triak), který právě spíná jeden okruh k cívce (označený na obrázku), ten druhý se nezahřívá.
Stejně s ním se zahřívá i sekundární vinutí cívky.
Prostě tam teče proud pravděpodobně díky vadnému triaku - součástka za 30 Kč, bohužel ji nemohu sehnat
- Přílohy
-
- vadný polovodič (triak)
- řídící jednotka12.JPG (49.71 KiB) Zobrazeno 7789 x
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Vykonove soucastky budou asi spinaci tranzistory a mozna v Darlingtonove zapojeni (2 v jednom pouzdru), protoze se spina 12V stejnosmernych. Teplejsi tranzistor nebude mozna dokonale sepnuty, bude na nem vetsi ubytek napeti, pak na prislusne polovine vn modulu bude nizsi napeti a tomu bude odpovidat nizsi energie na zapalovacich svickach a nejsita jiskra.
Nejlepe by bylo merit primo na tech tranzistorech osciloskopem, za chodu motoru jak budici impulzy (baze tranzistoru), tak na vystupech z ridici jednotky k vn modulu.
Soucastka nema zadne oznaceni?
Mozna je oznacena na strane k plosnemu spoji. Po identifikaci "vadneho" tranzistoru bych ho opatrne odpajel a pokud ma z druhe strany oznaceni, pak by nemel byt problem soucastku sehnat. Jinak bych alespon urcil typ spinaciho tranzistoru, asi to bude NPN a pak bych zvolil vhodnou nahradu.
Az jako posledni bych shanel celou ridici jednotku.
High Voltage Ignition Coil Driver NPN Power Darlington Transistors
http://www.digchip.com/datasheets/parts ... s_bu04.php
Nejlepe by bylo merit primo na tech tranzistorech osciloskopem, za chodu motoru jak budici impulzy (baze tranzistoru), tak na vystupech z ridici jednotky k vn modulu.
Soucastka nema zadne oznaceni?
Mozna je oznacena na strane k plosnemu spoji. Po identifikaci "vadneho" tranzistoru bych ho opatrne odpajel a pokud ma z druhe strany oznaceni, pak by nemel byt problem soucastku sehnat. Jinak bych alespon urcil typ spinaciho tranzistoru, asi to bude NPN a pak bych zvolil vhodnou nahradu.
Az jako posledni bych shanel celou ridici jednotku.
High Voltage Ignition Coil Driver NPN Power Darlington Transistors
http://www.digchip.com/datasheets/parts ... s_bu04.php
- pktest
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Labem
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Shanej neco podobneho jako:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/NJD35N04-D.PDF
nebo zkus pohledat v:
http://www.alldatasheet.com/category.jsp?ca=3
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/NJD35N04-D.PDF
nebo zkus pohledat v:
http://www.alldatasheet.com/category.jsp?ca=3
- pktest
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Labem
Součástku nikde nemají,
minulý týden jsem byl u Ford Homolka, aby mi potvrdili, že je to řídící jednotkou. To potvrdili, nicméně mi odpálili novou cívku, bohužel jim to už asi nedokážu (měřil jsem ji předtím, než jsem to tam dával, když se vrátilo, tak byla zničená - prasklá odspoda). Jsem pěkně nasr....
ŘJ posílám na opravu a doufám, že se to povede, mělo by to stát do 10 tis.
minulý týden jsem byl u Ford Homolka, aby mi potvrdili, že je to řídící jednotkou. To potvrdili, nicméně mi odpálili novou cívku, bohužel jim to už asi nedokážu (měřil jsem ji předtím, než jsem to tam dával, když se vrátilo, tak byla zničená - prasklá odspoda). Jsem pěkně nasr....
ŘJ posílám na opravu a doufám, že se to povede, mělo by to stát do 10 tis.
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Dovolim si skromny nazor: Nestalo by za pokus vymenit ten tranzistor za ńe sice stejny, ale podobny (jak doporucoval pelen)? Co takovy tranzistor muze stat? Nebo je potreba je menit v paru?
Jak tak z teto historie usuzuji, tak to uz je pravdepodobne druha civka v pytli a zavada opravena neni. Mozna, az sezenes jinou RJ, tuhle zkusit opravit vymenou tranzistoru a budes ji mit na prodej,
Pokud je jedna z civek jistojiste pokazena, pak by stalo za to podivat se dovnitr. Uz se asi nespravi, ale muze to byt zajimave, zda bude pricina zavady nejak viditelna.
Jak tak z teto historie usuzuji, tak to uz je pravdepodobne druha civka v pytli a zavada opravena neni. Mozna, az sezenes jinou RJ, tuhle zkusit opravit vymenou tranzistoru a budes ji mit na prodej,
Pokud je jedna z civek jistojiste pokazena, pak by stalo za to podivat se dovnitr. Uz se asi nespravi, ale muze to byt zajimave, zda bude pricina zavady nejak viditelna.
- pktest
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Labem
Jojo uvažoval jsem podobně s tou výměnou tranzistoru, sehnal jsem výkonový NPN, který se používá do zapalování, mám i hrotovou pájku, ale.... je to skutečně ten pravý tranzistor???? Pokud to vyměním a odkouřím tím zbytek jednotky - nebylo by to dobrý, takhle ji můžou opravit za poloviční cenu nové. Mám to risknout ???? (jedná se o cca 12000,-)
Původní cívka byla v pořádku a podle mě je v pořádku i teď. K Fordovi jsem to dával s tou novou a tu odkouřili. Rozebírat ji nebudu, zkusím ji reklamovat - je v záruce.
Navíc se smazaly kódy imobilizéru, takže s tím nakonec stejně k Homolkovi ještě budu muset
Původní cívka byla v pořádku a podle mě je v pořádku i teď. K Fordovi jsem to dával s tou novou a tu odkouřili. Rozebírat ji nebudu, zkusím ji reklamovat - je v záruce.
Navíc se smazaly kódy imobilizéru, takže s tím nakonec stejně k Homolkovi ještě budu muset
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
a co takto zohnat pouzivanu starsiu riadiacu jednotku, urcite nebude cena 10000,-pktest píše:Jojo uvažoval jsem podobně s tou výměnou tranzistoru, sehnal jsem výkonový NPN, který se používá do zapalování, mám i hrotovou pájku, ale.... je to skutečně ten pravý tranzistor???? Pokud to vyměním a odkouřím tím zbytek jednotky - nebylo by to dobrý, takhle ji můžou opravit za poloviční cenu nové. Mám to risknout ???? (jedná se o cca 12000,-)
Původní cívka byla v pořádku a podle mě je v pořádku i teď. K Fordovi jsem to dával s tou novou a tu odkouřili. Rozebírat ji nebudu, zkusím ji reklamovat - je v záruce.
Navíc se smazaly kódy imobilizéru, takže s tím nakonec stejně k Homolkovi ještě budu muset
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Asi by stalo za to sehnat nejakou takovou, jako radi jamaka. Jiste Te napada, ze za 6 litru vymeni tranzistor, ale rozhodne neni vylouceno, ze tim, ze odesel tranzistor, neni odkoureno jeste neco dalsiho. Mohlo se v ni stat i neco, co zpusobilo odpaleni i tranzistoru. Myslel jsem, ze Ti tahle RJ zustane tak, jak je. Pokud Ti za ni daji repasovanou a se zarukou, je to neco jineho.pktest píše: takhle ji můžou opravit za poloviční cenu nové. Mám to risknout ???? (jedná se o cca 12000,-)
Myslim, ze bys nasel zpusob reseni zde na foru.pktest píše: Navíc se smazaly kódy imobilizéru, takže s tím nakonec stejně k Homolkovi ještě budu muset
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
Tak sem se ti díval na ten Tranzistor co sháníš do řídící jednotky, pravděpodobně bude stejný typ problém sehnat, ale neměl by být problém sehnat náhradu se stejnými parametry. Patice tak jak je na obrázku vypadá že se jedná o typ SOP223, a pokud jsi to správně napsal tak parametry tranzistoru jsou : Typ- P-MOSFET a je určen na Vds=20V, Id=20A, Ugs=8V, pokud se budeš těmito parametry řídit, neměl by být problém sehnat náhradu, já co sem se díval tak by stačil tranzistor IRF9540, ale ten má bohužel jiné pouzdro.
- pktest
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ústí nad Labem
Tak zatím jsem našel toto, ale fakt nevím jestli by to šlo použít, nejsem žádnej odobrník v tomto směru:
http://www.esoucastky.cz/nk-30v-33a-57w ... a+dp87007/
http://www.esoucastky.cz/nk-70v-20a-83w ... k+dp80292/
http://www.esoucastky.cz/nk-30v-33a-57w ... a+dp87007/
http://www.esoucastky.cz/nk-70v-20a-83w ... k+dp80292/
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
Jé sorry to já si toho nějak nevšim, pokud je tam 33A tušim že je to ten IRFR110, ale co já se dočet na netu tak je jenom na 4.7A, asi tam v tom nadpisu mají chybu. Jde o to jestli ten tranzistor pracuje v statickým a nebo puzním režimu, v pulzním režimu má 17A. Bohužel netušim v jakém režimu tam ten tranzistor pracuje.Tady je odkaz: http://www.ortodoxism.ro/datasheets/fai ... RFU110.pdfpktest píše:Hmm, já myslel, že se to pozná podle toho co je u nich napsaný 30V a 33A, asi tomu nerozumím
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů