LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 10:32

Špatně jsem to formuloval. Chtěl jsem prostě jen poznamenat, že samozřejmě auto startuje na benzín pokaždé, takže nelze vyloučit, že by v tom hrál nějakou roli ten "expirovaný" benzín. Jak dlouho? no Řeknu to takhle - koupili jsme to s nějakým zbytkem benálu, ten jsme tak před třemi měsíci dočerpali aby nesvítila kontrolka a nedávno jsme zase dočerpali ay to nesvítilo.

Jinak dosud jsme neprovedli nic moc. Řešili jsme další věci typu zimní pneu, nebo dosluhující těsnění jakési (lehký únik oleje, ale nejsem schopen pojmenovat přesně to místo. Myslím že to snad bylo těsnění u krytu ventilů nebo co). V brzké době chceme zrealizovat tu obměnu benzínu a taky navštívit jednoho pána, co nám řeší plyn.

Díky za rady

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 10:42

čidlo teploty motoru ukazuje kolik?
Studené ráno stejně s čidlem nasávaného vzduchu?

Takže plyn si vypnul a najezdil min 300-500 km jen na benzín a příznak zůstal stejný?
Resetuj si ECU jednotku benzínu. Říkal si že diagnostiku máš...

A asi bych si nechal zkontrolovat tlak paliva při tom startování. Dlouhodobé adaptace máš kolik , do 5-7% max.?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 10:57

čidlo teploty, tím myslíš tu teplotu co ukazuje budík? Nebo je to nějaká jiná teplota, kterou vyčtu jen elektronicky? Mám k dispozici OBD II, tak se můžu na to podívat.
čidlo nasávaného vzduchu taky obdII?

Teprve budeme teď jezdit na benzín a zkoušet. Takže naše pozorování budu moci napsat až později.
Resetovat ECU jednotku benzínu ehm .. zkusím pogooglit jak na to.
Zkontrolovat tlak paliva. Tím je myšlen tlak ve válcích?
Přiznám se že nevím co je to dlouhodobá adaptace. To je také zjistitelné s OBD? Zkusím opět se vzdělat na googlu.

Sorry jsem zelenáč.

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 11:28

Ale to jsem ti psal dáááávno. :dih: :)
Smaž adaptace, nechej plyn plynem a mělo by to fungovat. Pokud ne, teprve potom začni něco řešit.

Reset - musíš mít ELM327 origo, ne klon. Potom přez elmconfig dáš reset.
Mohlo by to jít i s odpojením akumulátoru, někdo říká, že to jde, někdo že to nejde, odpojit, nechat do rána, nebo aspoň hodinu.
Po znovupřipojení aku se zamkne rádio a resetují aut.dojezdy oken. Jo raděj si nech klíčky venku, ne zabouchnuté v autě :-)
Budeš muset poprvé zavřít ručně a dlouze opakovaně podržet zavření - tím se naučí znovu dorazy. O nic nejde.

Resetem se smažou adaptační tabulky ihned. Nemusíš jezdit desítky až stovky km... Ale říkám, jistota je přes diagnostiku. Nevím jestli to jde jen baterkou.
Teď mě napadá mohl bych to klidně vyzkoušet :-)

Teplota budíku nene, přečti čidlo teploty chladící kapaliny a čidlo teploty nasávaného vzduchu, lze použít i padělek klon ELM327 - OBDII.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 12:24

Ano stydím se, psal jsi to dávno :D
Je to otcovo auto defacto. Já dělám jen poradce (který o tom taky ví prd). Takže je to takové složité no Vím že to musí být na mrtvici s náma a strašně si Vážím každé trpělivé rady, fakt že jo.

Hned zavolám otcovi ať se zeptá toho chlápka (ten náš plynař), jestli má tu zmiňovanou origo diagnostiku, aby to resetnul až když řekne že ne, tak to zkusíme tou metodou s odpojováním baterky.

BTW ty jsi z Brna? A náhodou nemáš tu fordí diagnostiku? KDybych s tím třeba někdy přijel z Prostějova. To už bych ale moc otravoval vím :(

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 12:29

ty základy - není problém - písni SZ (ale píše mi víc lidí a mám v tom zmatek). Jo mám ELM327, dostal bych se asi i toho LPG systému Lovetec asi, je to jen o sdrátování konektoru a instalaci softu pro MAGIC G4 (Lovtec).... ale to se mi nechce, je to nevděčné, už jsem se i spálil i jsem spálil elektroniku... :oops:

Teplý motor startuje vždy na poprvé?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 12:42

Z mojí zkušenosti to tak je. Teplý motor startuje na poprvé. Respektive:
první startování dne má problémy. Jakmile popojedu někam, zaparkuju a za nedlouho (co já vím do hodiny, dvou) startuju tak už je to ok.
Ale třeba když to po jízdě nechám stát několik hodin (třeba 4 a víc), tak se to zase projeví ten průser. Nemám to změřené přesně, to bych mohl zkusi taky změřit přesněji ty intervaly a le rámcovou představu mám.

Kdybych s tím za tebou přijel, byl by jsi schopen / ochoten na tom udělat tu diagnostiku, popř. pokecat o tom? Stačí říct co piješ a já rád dovezu i flašku ...

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 12:47

mám takový pocit, že jsem tohle už četl, že tenhle problém se řešil na mondeofóru? Byl tu bug v řídící jednotce pro ovládání klapky? Zkus hledat dvojitý start, start na podruhé apod... myslím, že pomohlo podržet trochu plynový pedál...

Neříkám, že to je tvůj příklad, zkus to.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 13:11

Ale jo, podržet pedál pomáhá. To jsme se už naučili dělat, aby nám to nechcípalo, protože nás to nebavilo startovat dvakrát.
Dalším průvodním jevem je také to, že těsně po tom prvním startu chvíli trvá, než se ten motor tak nějak "ustálí" - stává se že při prvním rozjezdu jsou znatelné výpadky výkonu, jakože pomalu se rozjíždím na jedničku a najednou výpadek krouťáku a za chvíli už to jede. Možná je to jen způsobeno přepnutím benzín plyn. Toto nemám tak dobře zdokumentované.

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 13:18

podle těchto příznaků to vypadá na podrbaný adaptace, čerpadlo v nádrži, nebo čidlo teploty.
Takhle bychom se nepohnuli z místa, takže nejprve teda něco udělej, testuj a pak dej vědět :wink:

1) zavři plyn a nepoužívej ho!!!
2) ověř čidlo teploty vody a vzduchu přes OBD
3) vyjezdi staré palivo a dej čerstvý 100 okt.
poté
4) resetuj jednotku motoru

potom budeme pokračovat

(toto se netýká montáže a provozu LPG - poprosím admina o přesun do nového vlákna)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 03.02.2018 22:29

Deklaruje se, že nádrž lze plnit na cca 80 % kapacity. Mám nádrž 52.5 L a když mi párkrát došel plyn úplně (přepnutí systému), tak jsem natankoval vždycky cca 40 L, což se těm 80 % docela blíží.

Ukazatel naplnění má 5 diod (systém LandiRenzo), když se rozsvítí poslední, tak ujedu třeba jen 5 km a konec. Někdy stačí víc přidat plyn a už to chce přepnout i během předposlední diody. Zvykl jsem si na to, stejně tankuju podle ujetých km (většinou do 450 km), ale...

- jsou špatně nastaveny tlaky pro diodovou signalizaci?
- nebo by šel snížit limit tlaku, při kterém to systém zpátky přepíná na benzín?

Snížením tlaku pro přepnutí by se trochu zvýšil dojezd a asi by mi ani nevadilo, že by v posledních kilometrech nedával motor plný výkon z důvodu nedostatečného tlaku. Zvýšení dojezdu o 50 km by bylo výrazným zlepšením. Jsem jen uživatel, nevím co všechno jde v jednotce nastavit, proto se ptám. Předem dík
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od krenda » 04.02.2018 11:26

Snímač hladiny LPG v nádrži je normální plovák, plyn je v nádrži v kapalném stavu. Vzhledem ke tvaru nádrže a umístění nádrže výše v autě je měření celkem nepřesné. S tím prostě toho moc neuděláš.
Snížením limitu tlaku plynu z reduktoru si taky moc nepomůžeš a určitě nenajedeš o 50km víc na nádrž, prostě když ti dojde plyn, tak tam asi není, že jo? Ano, vždy tam trochu zůstane, někdy víc a někdy míň, záleží i na okolní teplotě. Ale tlak nastavený na reduktoru, je nastavený na takovou hodnotu, aby motor spolehlivě fungoval, necukal a měl dostatek paliva. Tím, že by jsi snížil tento tlak, zamezíš přísunu potřebného paliva do motoru, ŘJ jednotka se to bude snažit dohánět adaptacema a ve finále si je celé rozhodíš a budeš řešit "proč mi svítí kontrolka motoru" a říkat, že LPG stojí za houby....
Jestli se ti zdá, že ti systém přepíná na benzín příliš brzy (dojezd na plyn třeba 100km) tak si nech zkontrolovat a vyměnit filtry na kapalnou i plynnou fázi LPG, případně nechat vyměnit membránu v reduktoru.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 04.02.2018 11:40

Jak bylo receno, tlak je po celou dobu stejny, az dojde plyn, zacne rychle klesat. Za reduktorem je cidlo tlaku a to sepne kdyz vice zatizis motor, vypary uz se nestihnou delat.
Snizenim tlaku na reduktoru tento fakt ze plyn proste neni uz nezmenis. Jezdis jen na vypary. Mozna by si najel o 5km vic za cenu extreme velkych trysek, nestabilniho volnobehu apod.

Ja mam nadrz 50, vleze se 40ltr a ujedu i 560 km ciste na plyn.

Ed.nepresnost: tlak to nesepne, meri se po celou dobu. Lze ho cist i v diagnostice.
Naposledy upravil(a) Jurawood dne 04.02.2018 11:57, celkem upraveno 1 x.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 04.02.2018 11:44

U konce nádrže to na benzin přepne při větší akceleraci. Pokud to zase vrátím na LPG, tak klidnou jízdou jedu dál klidně dalších 15km, než to chce přepnout znova.

Systém funguje dobře, poslední nádrž mám s dojezdem 500 km, ale tvých 560 km by bylo výrazně lepších, to už by mi totiž stačilo na 2 cesty do práce :D
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 04.02.2018 12:01

To uz tam sploucha posledni deci a nestiha se to odparit. Ale sam vis jak to jde rychle.
Ano 10km lze do pulky plynu jezdit.
Pak to ale zacne shazovat i na rozjezdy a uz nedas ani 2km a pak uz je tlak leda na udrzeni volnobehu.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů