Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
chipso1989
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.09.2012 19:47

Re: Alternátor

Příspěvek od chipso1989 » 26.02.2020 16:41

ahojte
mam problem s dobijanim baterky.
auto je focus II 1.8 tdci 85kw r.v.2008
za predpokladu zleho alternatora sa vymenil za novy ale problem pretrvava..
popis problemu: pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
viete mi poradit kde je chyba ? :wallbash:

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 497
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 26.02.2020 18:41

A svítí občas kontrolka dobíjení?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

Příspěvek od Jardak » 26.02.2020 19:01

A není to normální stav způsobený dožhavováním? Žhavící svíčky mají vysoký odběr a vypnou se po určité době chodu motoru, případně po překročení určitých otáček (u VW 2500 ot/min.)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

chipso1989
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.09.2012 19:47

Re: Alternátor

Příspěvek od chipso1989 » 26.02.2020 19:25

kontrolka nesvieti.
ako by som mohol skusit ci to sposobuje to zhavenie. ( teoreticky vybrat rele zhavenia aby neslo vobec by malo stacit ? )

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

Příspěvek od Jardak » 26.02.2020 19:33

S kontrolkou to nemá nic společnýho, ta jenom zhasnutím signalizuje připravenost ke startu. Po nastartování to ale ještě nějakej čas dožhavuje (kvůli emisím a klidnějšímu chodu motoru).

Zkontroluješ to snadno - připoj zkoušečku na přívod ke žhavícím svíčkám a současně měř napětí. Předpokládám, že jakmile se dožhavování vypne, tak napětí stoupne na standartní hodnotu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Alternátor

Příspěvek od Ondrej1 » 26.02.2020 19:43

chipso1989 píše:ahojte
pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
:wallbash:
Takto se nám chová Focus se stejným motorem od novoty. Je to normální, teda pokud se pak již drží dobíjení kolem těch 14,3V.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

chipso1989
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07.09.2012 19:47

Re: Alternátor

Příspěvek od chipso1989 » 26.02.2020 19:48

Ondrej1 píše:
chipso1989 píše:ahojte
pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
:wallbash:
Takto se nám chová Focus se stejným motorem od novoty. Je to normální, teda pokud se pak již drží dobíjení kolem těch 14,3V.
ano po nejako case stupne nabijanie na 14,2-14,4 ...pod 14 uz potom nejde. len niekedy to docela trva.

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Alternátor

Příspěvek od Andymaniac » 27.02.2020 22:11

Naprosto normální, je to vlivem dožhavování.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 497
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 14.01.2022 07:52

Na Connectu 1.8 TDCI, mě přestal dobíjet alternátor. A to po 2 letech od poslední výměny regulátoru dobíjení a uhlíků. A nastal čas, na GO alternátoru. Jelikož měli snímací kroužky rotoru, už vybroušené hluboké drážky. Tak se díky tomu jeden uhlík zlomil. Po demontáži alternátoru, jsem ho rozebral a zkontroloval multimetrem regulátor dobíjení, rotor a stator i blok s diodami a byly OK. Vyměnil jsem ložiska, dva nové snímací kroužky rotoru, nový držák s uhlíky a to vše za 900,- . Potom jsem ho poskládal a namontoval. Dobíjení je opět funkční, jako nové :hhura: dobíjí 14,7 V .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4051
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Alternátor

Příspěvek od pkadecka » 14.01.2022 08:34

Kolik km má naběháno auto?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Citroën Xsara, 1.4 benzín, 2004 (04/2021-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 497
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 14.01.2022 08:54

170 tis. Km
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 497
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 14.01.2022 22:03

Ještě pár fotek...
Přílohy
štítek alternátoru.jpg
regulátor dobíjení.jpg
uložení ložiska bloku diod.jpg
staré snímací kroužky.jpg
snímací kroužky.jpg
stator.jpg
nové díly.jpg
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 10103
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 14.01.2022 22:38

Na 170tis su veru dost znicene. Na starom benzinaku s 250tis mali cca taku ryhu a tam su uhliky ovela uzsie.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 379
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Alternátor

Příspěvek od dusanlulka » 14.01.2022 22:42

Dobra praca. :palec_nahoru:
Ja mam 265000 km. a altik pôvodny. Zatial OK ale obavam sa ze dlho to uz nebude. :cry:

Uživatelský avatar
oscaar
Junior
Junior
Příspěvky: 497
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Alternátor

Příspěvek od oscaar » 14.01.2022 22:49

Je to asi aj tím, že často používám výhřev čelního skla. I u studeného motoru v mrazu, je to velká zátěž na alternátor. Když jsem ho zkoušel po opravě, tak po startu dožhavují svíčky 14,3 V a když jsem zapl ještě výhřev čelního skla. Tak se to zvýšilo na 14,9 V. Autobaterie Ford SLI 80Ah 700A..
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 6 hostů