Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 03.06.2008 18:54

nebo zkrat nekolika diod v mustku a ty zkraty snizuji vystupni napeti.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od olso » 27.06.2008 21:15

Ahojte, tak dnes som siel chvilu autom, cca 5km a kontrolka sa spustila, odstavil auto, vypol a zapol a zase. Nechal poldna stat a isiel som zase prec a po ustaleni spustila. Vypol som a spustil a zase. Po hodine zase. Vzdy ked nastartujem tak sa po chvili kontrolka spusti. Do dnes to nerobila nikdy. Co je odpisane, mozem jazdit docasne? Neodpalim alternator alebo neco ine?
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od hihi » 27.06.2008 22:08

Nevim, zda se da znicit, ale kazdopadne pokud to nedobiji, tak to muze presta jet (neni "stava na svicky"). Kazdopadne to muze byt regulator v alternatoru, coz je cca 2500-3000 Kc. Musi se vyhodit ven alternator a vymnenit regulator. Vec pro odbornika.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od olso » 27.06.2008 22:25

Diky za reakciu, nie je mozna nejaka poistka zla?
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 27.06.2008 23:05

Olso:
Muzes cekat do soudneho dne a nic se nestane, pokud nenechas vymenit regulator. Kontrolka sviti pri nedobijeni a take pri prebijeni. Zkontroluj si to merakem, budes tam mit asi 15,5V. Chvilku s tim muzes jezdit, ale dlouho ne.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od olso » 27.06.2008 23:18

OK, kde sa presne zmera napatie? Na baterke ked bude motor vypnuty a potom ked bude zapnuty, alebo sa da aj niekde na alternatore? Ak je idealna hodnota? Sorry, nikdy som taketo nieco nerisil.
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 27.06.2008 23:46

V zasuvce zapalovace a melo by byt cca 14,6 V po nastartovani.
Naposledy upravil(a) pelen dne 28.06.2008 07:01, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od olso » 27.06.2008 23:51

Diky moc, zajtra to premeram a uvidim kolko tak bude a podla toho to budem riesit
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
olso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od olso » 28.06.2008 11:15

Tak po nastartovani to ma na volnobeh 13,4 a ked pridem to trochu poskace, ale na 2000ot otackach je to max 13,5. Takze regulator, alebo kabelaz, alebo? Kabelaz som hybal, pozatlacal ale nepomohlo
Ford Focus II 1.6TDCi, 109k, Generation X, Sea Grey Wagon
Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004 - kralovska modra, Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Alternátor

Příspěvek od Ahmed » 28.06.2008 12:20

Muzes mit opotrebene uhliky.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Alternátor

Příspěvek od hihi » 28.06.2008 23:17

Mě už nějakou dobu kontrolka prosvěcuje a docela nepravidelně. Myslel jsem, že to má na svědomí špatný kontakt "řídících" kabelů do alternátoru, což se potvrzovalo tím, že stačilo dráty zahýbat a bylo to OK. Dnes jsem s nastartovaným motorem a svítící kontrolkou opět zahýbal a kontroka nezhasla... Regulátor je v altíku vyměněný dva roky. Takže, jak nejjednodušeji zjistit, zda můstek, nebo uhlíky? Blbé je to, že při demontáži se musí vykopnout "kus klimatizace", což celou věc prodlužuje a hlavně prodražuje. V tomhle (dostupnost u diesla) udělali trochu chybu...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 29.06.2008 17:59

Jako prvni se ocistete kontakty a nezapomente na uzemneni.
13,4 V je dost vysoke napeti na opotrebene uhliky, kdy altik vubec nenabiji.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tPiko
.
.
Příspěvky: 281
Registrován: 02.04.2008 08:09
Bydliště: HC (Svk)
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od tPiko » 04.07.2008 12:18

Ja som mal teraz tiez tento problem. Presne tieto iste priznaky jak sa tu uz spominali - svietila kontrolka dobijania (hlavne pri zapnutej klime). Bracho sa s fofom ledva vratil domov, len tazko nastartoval, co bola baterka vymlatena. Doma sme na to pozreli - napatie pri startovani okolo 5V (motor uz potom ani nenaskocil). Baterku sme dobijali dva dni. Potom sme ho zaviezli do servisu (nie do fordu). Regler ok, mostik ok, ale stator, uhliky kaput. Z dalsieho servisu som si hned z voleja zohnal komplet cely 100% funkcny alternator z uz buraneho fofa. Dokonca tu chlapik odo mna odkupil aj ten moj povodny alternator, ze z neho este coto vyuzije. (Inak fakt dobre miesto, mnoho nahradnych dielov cisto na fofov - no ale reklama je tu zakazana). Namontovali a vsetko OK.
Na moje prekvapenie teda cela oprava prebehla rychlo a vobec nie draho. Nie jak co som tu cital za ceny LOL. :wink:
Ford Focus Mk1 ST170 HB - 127kW, 3dv, 2003
Obrázek K&N

(Ford Focus Mk1 TDCi 1.8 HB - 74kW, Viva, 5dv, 2004)

Angelino
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: prerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Angelino » 11.07.2008 17:25

Stalo se mi to stejné, v alternátoru bylo potřeba vyměnit uhlíky, ložisko a sběrné kroužky, cena cca 4000 KČ a to s demontáží a montáží. Nevím ale proč se kontrolka dobíjení nerozsvítí ihned když nepracuje alternátor, ale až při rapidním poklesu napětí v autobaterii.
ANGELÍNO
ANGELÍNO + FORD FOCUS kombi 1,8 TDCI 85 kW

kvemil
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 04.02.2008 15:19

Re: Alternator

Příspěvek od kvemil » 21.07.2008 12:33

HonzaV píše:Dnes se mi při jízdě rozsvítila kontrolka dobíjení, vypnul jsem motor, potom jsem nastartoval a již nesvítila. Tak jsem zvědavej, co mě čeká :cry:
Mám Tdci 2003 74kw a kontrolka uz se mi takhle rozsvítila hodněkrát vždy se to vyřešilo vypnutím a opětovným startem.čau :lol: :lol:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů