Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 310
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 22.11.2007 18:39

No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 22.11.2007 18:57

Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:
mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).
Naposledy upravil(a) Jenda25 dne 23.11.2007 08:52, celkem upraveno 1 x.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 22.11.2007 20:04

Altik je 3 fazovy a ma 8 diod. 6 z nich je standardni 6-ti pulsni usmerneni a ty dve, ktere jsou zapojeny do uzlu usmernuji vyssi harmonicke a zvysuji vykon altiku. Kdysi je zacal pouzivat i PAL Magneton.
Přílohy
altik regulator.jpg
altik regulator.jpg (34.86 KiB) Zobrazeno 6575 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
PePe_tdci
Junior
Junior
Příspěvky: 274
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PePe_tdci » 03.12.2007 20:27

Tak v servisu na nic nepřišli.. kontrolka dobíjení se rozsvicí pořád.. jezdím teď hlavně po městě do deseti km..

Ještě jsem vypozoroval, že se mi mění intenzita svícení světel a podsvícení budíků.. nepřišel jsem na to kdy, na přidání plynu to nereaguje..

Nevíte co by to mohlo být? Případně neznáte nějaký dobrý servis specializující se na elektriku v Praze? Dík
Ford Focus 1,8 TDCI, 85kW, 5dv., 2003
Obrázek

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 310
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od Noah » 03.12.2007 21:44

Jenda25 píše:
Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:
mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).
Ja ale nepsal ze se neda stejnosmernym napetim dobijet:)) a o pulznim nabijeni.......tzv.pulsní nabíječka, která dodává sice stejnosměrný proud, ale ne trvale (kontinuálně), ale v pulsech, tzn.v krátkých časových úsecích, mezi nimiž je pauza. Délka (správněji šířka) jednotlivých pulsů a prodlev mezi nimi je řízena většinou procesorem, podle stavu nabití akumulátoru a jeho momentální teplotě. Tím, že stejnosměrný proud není dodáván chemické reakci spojitě, dochází k zajímavému jevu, že do akumulátoru lze dodat několikanásobně větší množství energie za stejnou dobu, než při spojité dodávce el.proudu. El.proud během jednoho pulsu lze dodávat mnohonásobně vyšší, než by bylo možno do akumulátoru dodat spojitě a krátká následná pauza zabezpečí, že se elektrolyt neohřeje tak, jak by se ohřál při souvislé dodávce stejnosměrného el.proudu. Výsledkem je, že pulsní nabíječkou je možno akumulátor nabít za zlomek času, který by byl nutný k nabytí klasickou nabíječkou, aniž by došlo k jeho přehřátí a poškození. Navíc, puslní nabíjení má pozitivní účinek na stabilizaci chemických sloučenin na olověných deskách a omezuje tzv.sulfatizaci, což je průvodní jev stárnutí baterie, vedoucí až ke konci její životnosti.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 03.12.2007 22:44

Jeste vetsi ucinnost ma nabijeni typu velky kladny impuls a nasledne mensi zaporny impuls (misto pauzy).
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
750kv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Zlín

Příspěvek od 750kv » 20.12.2007 03:19

Také mně zlobí dobíjení.Nastartuju kontrolka dobíjení zhasne,ale palubní napětí je kolem 11V. Po asi 20s je slyšet jak motor jde do zátěže kontrolka se rozsvítí napětí vyskočí na 14,5V.Po mírném zahřátí motoru to vypnu a znova natočím kontrolka nesvítí a napětí je 14,5V.Mně hlavně zaráží proč se rozsvítí až je napětí vpořádku proč nehlásí těch 11V.Je to jakoby by někde studený spoj stačí trochu tepla a vede.Teoreticky by to mohly být diody je to polovodič a ten čím má větší teplotu tím má menší odpor.,ale při těch proudech co jsou v autě by taková dioda měla proletět buď do zkratu nebo na nevodič

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 22.12.2007 11:56

Ridici jednotce to chvili trva, nez zaregistruje, ze je neco spatne a kratce po nastartovani chvili trva, nez se napeti ustali, tak tomu dava trosku cas.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 22.12.2007 18:42

Kontrolka dobijeni by mela po ustaleni hlasit jak podpeti, tak i prepeti.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DaviS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 04:18

Přebíjení..

Příspěvek od DaviS » 23.01.2008 22:36

Ahoj, mám taky nějakej problém s dobíjením, před nedávnem mi "profici" vyměnili nějakou hřídel na altíku (5000,-), protože mi to přestalo dobíjet. Po měsíci jsem zjistil, že mi to nabíjí 15,5 volty, zajel jsem za autoelektrikářem a on mi vyměnil regulátor (2500,-), ale dobíjí to pořád kolem 15,1 V. Když zapnu vyhřívání skla pohasnou mi budíky a motor jde hodně do zátěže... baterku mám taky novou.. tak nevím. Když jsem nechal zapnutý vyhřívání dlouho rozsvítila se mi kontrolka dobíjení, po vypnutí motoru a opětovném nastartování už nesvítila, ale vyhřívání už jsem nezapínal. NEVÍ NĚKDO ČÍM TO ASI BUDE A KOLIK DO TOHO JEŠTĚ VRAZÍM....mě připadá že opravě Fordíků nikdo nerozumí a musím se naučit si to opravit sám. Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY
Ford Focus 1.8 TDCi Combi 2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 24.01.2008 00:48

Nemas vadny modul PCM? Asi by to chtelo jit na diagnostiku.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Re: Přebíjení..

Příspěvek od giacomo » 24.01.2008 11:29

DaviS píše:...... Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY

..máš SZ ..nechci dělat reklamu :wink:
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

FoFo7
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Detva SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od FoFo7 » 02.04.2008 18:07

pridam svoju skusenost:
preblikavala kontrolka dobijania, neskor už svietila, v nizkych otačkach bolo počutelne hučanie z oblasti klinoveho remena a alternator sa značne zahrieval
-výmena diodoveho mostika (magneti marelli, cena 1900Sk + praca) a zvada zrejme odstranena :)
Ford Focus Combi 1.8TDDi 2001 Ghia http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... pic&t=6531
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od pelen » 02.04.2008 22:10

Nektera z diod byla prorazena a altik pracoval do zkratu, proto se prehrival.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Aki
Junior
Junior
Příspěvky: 240
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od Aki » 02.06.2008 21:50

tak dneska došlo i na mě :cry:

chvílemi se rozsvěcovala a zhasínala kontrolka dobíjení, pak postupně vše odumíralo, evidentně jsem jel už jen z baterky (nové) :( ok, beru, altík KO, proběhlo měření a dával pouhých 4,6 až 5v, s čímž jsem se teda ještě nesetkal..a přišlo mi že čím víc otáček, tím to šlo napěťově níž..

o co sakryš jde? rego?
Ford Focus 1.8i LPG Kombi 99
ex Ford Mondeo 2002, 2.5 V6 Ghia
ex Ford Focus 2.0i flip flop

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé