Stránka 2 z 44

Napsal: 22.11.2007 17:39
od Noah
No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:

Napsal: 22.11.2007 17:57
od Jenda25
Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:
mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).

Napsal: 22.11.2007 19:04
od pelen
Altik je 3 fazovy a ma 8 diod. 6 z nich je standardni 6-ti pulsni usmerneni a ty dve, ktere jsou zapojeny do uzlu usmernuji vyssi harmonicke a zvysuji vykon altiku. Kdysi je zacal pouzivat i PAL Magneton.

Napsal: 03.12.2007 19:27
od PePe_tdci
Tak v servisu na nic nepřišli.. kontrolka dobíjení se rozsvicí pořád.. jezdím teď hlavně po městě do deseti km..

Ještě jsem vypozoroval, že se mi mění intenzita svícení světel a podsvícení budíků.. nepřišel jsem na to kdy, na přidání plynu to nereaguje..

Nevíte co by to mohlo být? Případně neznáte nějaký dobrý servis specializující se na elektriku v Praze? Dík

Napsal: 03.12.2007 20:44
od Noah
Jenda25 píše:
Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda :wink:
mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).
Ja ale nepsal ze se neda stejnosmernym napetim dobijet:)) a o pulznim nabijeni.......tzv.pulsní nabíječka, která dodává sice stejnosměrný proud, ale ne trvale (kontinuálně), ale v pulsech, tzn.v krátkých časových úsecích, mezi nimiž je pauza. Délka (správněji šířka) jednotlivých pulsů a prodlev mezi nimi je řízena většinou procesorem, podle stavu nabití akumulátoru a jeho momentální teplotě. Tím, že stejnosměrný proud není dodáván chemické reakci spojitě, dochází k zajímavému jevu, že do akumulátoru lze dodat několikanásobně větší množství energie za stejnou dobu, než při spojité dodávce el.proudu. El.proud během jednoho pulsu lze dodávat mnohonásobně vyšší, než by bylo možno do akumulátoru dodat spojitě a krátká následná pauza zabezpečí, že se elektrolyt neohřeje tak, jak by se ohřál při souvislé dodávce stejnosměrného el.proudu. Výsledkem je, že pulsní nabíječkou je možno akumulátor nabít za zlomek času, který by byl nutný k nabytí klasickou nabíječkou, aniž by došlo k jeho přehřátí a poškození. Navíc, puslní nabíjení má pozitivní účinek na stabilizaci chemických sloučenin na olověných deskách a omezuje tzv.sulfatizaci, což je průvodní jev stárnutí baterie, vedoucí až ke konci její životnosti.

Napsal: 03.12.2007 21:44
od pelen
Jeste vetsi ucinnost ma nabijeni typu velky kladny impuls a nasledne mensi zaporny impuls (misto pauzy).

Napsal: 20.12.2007 02:19
od 750kv
Také mně zlobí dobíjení.Nastartuju kontrolka dobíjení zhasne,ale palubní napětí je kolem 11V. Po asi 20s je slyšet jak motor jde do zátěže kontrolka se rozsvítí napětí vyskočí na 14,5V.Po mírném zahřátí motoru to vypnu a znova natočím kontrolka nesvítí a napětí je 14,5V.Mně hlavně zaráží proč se rozsvítí až je napětí vpořádku proč nehlásí těch 11V.Je to jakoby by někde studený spoj stačí trochu tepla a vede.Teoreticky by to mohly být diody je to polovodič a ten čím má větší teplotu tím má menší odpor.,ale při těch proudech co jsou v autě by taková dioda měla proletět buď do zkratu nebo na nevodič

Napsal: 22.12.2007 10:56
od Ahmed
Ridici jednotce to chvili trva, nez zaregistruje, ze je neco spatne a kratce po nastartovani chvili trva, nez se napeti ustali, tak tomu dava trosku cas.

Napsal: 22.12.2007 17:42
od pelen
Kontrolka dobijeni by mela po ustaleni hlasit jak podpeti, tak i prepeti.

Přebíjení..

Napsal: 23.01.2008 21:36
od DaviS
Ahoj, mám taky nějakej problém s dobíjením, před nedávnem mi "profici" vyměnili nějakou hřídel na altíku (5000,-), protože mi to přestalo dobíjet. Po měsíci jsem zjistil, že mi to nabíjí 15,5 volty, zajel jsem za autoelektrikářem a on mi vyměnil regulátor (2500,-), ale dobíjí to pořád kolem 15,1 V. Když zapnu vyhřívání skla pohasnou mi budíky a motor jde hodně do zátěže... baterku mám taky novou.. tak nevím. Když jsem nechal zapnutý vyhřívání dlouho rozsvítila se mi kontrolka dobíjení, po vypnutí motoru a opětovném nastartování už nesvítila, ale vyhřívání už jsem nezapínal. NEVÍ NĚKDO ČÍM TO ASI BUDE A KOLIK DO TOHO JEŠTĚ VRAZÍM....mě připadá že opravě Fordíků nikdo nerozumí a musím se naučit si to opravit sám. Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY

Napsal: 23.01.2008 23:48
od pelen
Nemas vadny modul PCM? Asi by to chtelo jit na diagnostiku.

Re: Přebíjení..

Napsal: 24.01.2008 10:29
od giacomo
DaviS píše:...... Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY
..máš SZ ..nechci dělat reklamu :wink:

Re: Alternátor

Napsal: 02.04.2008 18:07
od FoFo7
pridam svoju skusenost:
preblikavala kontrolka dobijania, neskor už svietila, v nizkych otačkach bolo počutelne hučanie z oblasti klinoveho remena a alternator sa značne zahrieval
-výmena diodoveho mostika (magneti marelli, cena 1900Sk + praca) a zvada zrejme odstranena :)

Re: Alternátor

Napsal: 02.04.2008 22:10
od pelen
Nektera z diod byla prorazena a altik pracoval do zkratu, proto se prehrival.

Re: Alternátor

Napsal: 02.06.2008 21:50
od Aki
tak dneska došlo i na mě :cry:

chvílemi se rozsvěcovala a zhasínala kontrolka dobíjení, pak postupně vše odumíralo, evidentně jsem jel už jen z baterky (nové) :( ok, beru, altík KO, proběhlo měření a dával pouhých 4,6 až 5v, s čímž jsem se teda ještě nesetkal..a přišlo mi že čím víc otáček, tím to šlo napěťově níž..

o co sakryš jde? rego?