Stránka 42 z 42

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 16:41
od chipso1989
ahojte
mam problem s dobijanim baterky.
auto je focus II 1.8 tdci 85kw r.v.2008
za predpokladu zleho alternatora sa vymenil za novy ale problem pretrvava..
popis problemu: pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
viete mi poradit kde je chyba ? :wallbash:

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 18:41
od oscaar
A svítí občas kontrolka dobíjení?

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 19:01
od Jardak
A není to normální stav způsobený dožhavováním? Žhavící svíčky mají vysoký odběr a vypnou se po určité době chodu motoru, případně po překročení určitých otáček (u VW 2500 ot/min.)

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 19:25
od chipso1989
kontrolka nesvieti.
ako by som mohol skusit ci to sposobuje to zhavenie. ( teoreticky vybrat rele zhavenia aby neslo vobec by malo stacit ? )

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 19:33
od Jardak
S kontrolkou to nemá nic společnýho, ta jenom zhasnutím signalizuje připravenost ke startu. Po nastartování to ale ještě nějakej čas dožhavuje (kvůli emisím a klidnějšímu chodu motoru).

Zkontroluješ to snadno - připoj zkoušečku na přívod ke žhavícím svíčkám a současně měř napětí. Předpokládám, že jakmile se dožhavování vypne, tak napětí stoupne na standartní hodnotu.

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 19:43
od Ondrej1
chipso1989 píše:ahojte
pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
:wallbash:
Takto se nám chová Focus se stejným motorem od novoty. Je to normální, teda pokud se pak již drží dobíjení kolem těch 14,3V.

Re: Alternátor

Napsal: 26.02.2020 19:48
od chipso1989
Ondrej1 píše:
chipso1989 píše:ahojte
pri nastartovani je dobijanie cca 12,5v. pri pridani plynu aby bol motor v otackach sa dobijanie zdvihne v zalezistosti podla poctu otacok.. obcas sa to zapne po minute abcas po 3 ci 4 minutach a zacne nabijat 14,3v.
:wallbash:
Takto se nám chová Focus se stejným motorem od novoty. Je to normální, teda pokud se pak již drží dobíjení kolem těch 14,3V.
ano po nejako case stupne nabijanie na 14,2-14,4 ...pod 14 uz potom nejde. len niekedy to docela trva.

Re: Alternátor

Napsal: 27.02.2020 22:11
od Andymaniac
Naprosto normální, je to vlivem dožhavování.

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 07:52
od oscaar
Na Connectu 1.8 TDCI, mě přestal dobíjet alternátor. A to po 2 letech od poslední výměny regulátoru dobíjení a uhlíků. A nastal čas, na GO alternátoru. Jelikož měli snímací kroužky rotoru, už vybroušené hluboké drážky. Tak se díky tomu jeden uhlík zlomil. Po demontáži alternátoru, jsem ho rozebral a zkontroloval multimetrem regulátor dobíjení, rotor a stator i blok s diodami a byly OK. Vyměnil jsem ložiska, dva nové snímací kroužky rotoru, nový držák s uhlíky a to vše za 900,- . Potom jsem ho poskládal a namontoval. Dobíjení je opět funkční, jako nové :hhura: dobíjí 14,7 V .

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 08:34
od pkadecka
Kolik km má naběháno auto?

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 08:54
od oscaar
170 tis. Km

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 22:03
od oscaar
Ještě pár fotek...

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 22:38
od stano.
Na 170tis su veru dost znicene. Na starom benzinaku s 250tis mali cca taku ryhu a tam su uhliky ovela uzsie.

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 22:42
od dusanlulka
Dobra praca. :palec_nahoru:
Ja mam 265000 km. a altik pôvodny. Zatial OK ale obavam sa ze dlho to uz nebude. :cry:

Re: Alternátor

Napsal: 14.01.2022 22:49
od oscaar
Je to asi aj tím, že často používám výhřev čelního skla. I u studeného motoru v mrazu, je to velká zátěž na alternátor. Když jsem ho zkoušel po opravě, tak po startu dožhavují svíčky 14,3 V a když jsem zapl ještě výhřev čelního skla. Tak se to zvýšilo na 14,9 V. Autobaterie Ford SLI 80Ah 700A..