váha vzduchu
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladensko
váha vzduchu
Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002
- cole
- Nováček
- Příspěvky: 187
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Linz AT
no mne to citelne zabera uz od takych 1800 ot., ale netusim kde moze byt problem, skus si od nekoho len na skusku vymenit merac hmotnosti vzduchu..
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002
- ondora
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
Nevím jak je to u forda,ale u VW koncernu se vždy dají změřit hodnoty(blok naměřených hodnot),které má mít měřič hmotnosti nasávaného vzduchu při určitých podmínkách(otáčky motoru,zatížení atd.).Tyto hodnoty se dají porovnat s hodnotama v dílenských příručkách.Podobně by se daly změřit i hodnoty plnění turba.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladensko
Re: váha vzduchu
Tak jsem se svezl s jiným Focusem a rozdíl je značný.Nádherný zátah už od 1800 ot. o tom se mi může jen zdát(doufam ne nadlouho).Na vrakovišti jsem projistotu odzkoušel váhu vzduchu,ta je OK,tak jsem se objednal na diagnostiku.Tak doufám,že nebudu postupně vyhazovat peníze za hledání závady.Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.kmichal píše:Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: váha vzduchu
Když jsem chtěl v servisu naprogramovat 2. startovací klíček, tak se jim to nepodařilo. Diagnostika hlásila závadu plynového pedálu a špatné základní nastavení palivového čerpadla, a proto snad ten klíček nejde naprogramovat. Nešel naprogramovat ani po vymazání chybových hlášení. Protože jsem starší FF zrovna koupil, tak jsem nechal v servisu vyměnit rozvodový řemen, kladku, plynový pedál a seřídit čerpadlo. Žádný restart řídící jednotky se nekonal. U starého plynového pedálu jsem také nepozoroval, že by mi nastavené otáčky motoru za jízdy kolísaly.kmichal píše: ...Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladensko
Re: váha vzduchu
VYŘEŠENO !!! Nakonec jsem na to přišel sám když jsem našel povolenou vzduchovou hadičku,která vede k EGR ventilu a přisávala pravděpodobně falešný vzduch.Jsem šťasnej jak blecha a teprve teď si vychutnávám TDCI a taky mi zmizela kouřivost motoru.kmichal píše:Tak jsem se svezl s jiným Focusem a rozdíl je značný.Nádherný zátah už od 1800 ot. o tom se mi může jen zdát(doufam ne nadlouho).Na vrakovišti jsem projistotu odzkoušel váhu vzduchu,ta je OK,tak jsem se objednal na diagnostiku.Tak doufám,že nebudu postupně vyhazovat peníze za hledání závady.Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.kmichal píše:Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14.02.2008 12:29
- Bydliště: Zvolen
Re: váha vzduchu
kmichal - tebe aj dymilo? Mne to dymí a skúšam všetko možné.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14.02.2008 12:29
- Bydliště: Zvolen
Re: váha vzduchu
Nevyznáte sa niekto do tej váhy vzduchu či sa to dá nejak zmerať či je vadná alebo na akom princípe funguje?Podľa mňa každé čidlo na nejakom princípe funguje či už spína alebo ináč mení svoje hodnoty a musí sa dať zisťiť či je vadné.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: váha vzduchu
diagnostikou vo Forde
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14.02.2008 12:29
- Bydliště: Zvolen
Re: váha vzduchu
Však to je mi jasné ale ja skôr hladám takých tých maníkov čo si to vedia zistiť sami.Keď si prezerám niektoré témy tak sú tu aj taký čo sa vyznajú dobre do elektroniky, tak pre nich to hádam neni taký problém.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14.02.2008 12:29
- Bydliště: Zvolen
Re: váha vzduchu
Alebo takáto otázka - je tu niekde pokec o elektronike ale nie ako inštalácií vozidla ale nejaké vysvetlenia funkcií jednotlivých elektrických vecí a nejaké vnútorné zapojenia tých vecí. ( zatial čo som prešiel tak som nič nenašiel ).A mal by niekto záujem o takú tému?
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002
- stigi
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: váha vzduchu
Sprawdzenie napiecia:
Wlaczamy silniczek i sprawdamy napiecie na F - E powinno byc przy 20°C 3.13V
Sprawdzamy sygnaly z czujnika:
Miedzy masa, a pinem D i tak:
- przy wolnych obrotach powinno byc 0.8V
- przy gwaltownym przyspieszeniu powinno isc do 4.13V Sprawdzamy czy dochodzi zasilanie do czujnika:
Odlaczamy czujnik i na wtyczce idacej do czujnika przy wlaczonym silniku
miedzy pinem 2 - 3 powinno byc napiecie akumulatora. Przy okazji sprawdzimy czyjnik polozenia przepustnicy
Sprawdzamy czy dochodzi napiecie do czujnika:
Odlaczamy wtyczke, wlaczamy silniczek i sprawdzamy napiecie na wtyczce (nie czujniku) jak pokazuje jedynka na obrazku - nap. 5V
Sprawdzenie zakresu polozenia:
Przy wlaczopnym silniczku i podlaczonej wtyczce do czujnika sprawdzamy napiecia na pinach 1 - 2 :
- przy luznym pedale gazu nap. 0.8V
- przy maksymalnym wcisnieciu nap. 4.5V Sprawdzimy rezystancje czujnika (potencjometru):
Wylaczamy silniczek odlaczamy wtyczke i na czujniku jak na obrazku patrzymy jaka ma rezystancje:
1 - 3 -> 3950 omow
2 - 3 -> przy zamknietej 4210 omow
2 - 3 -> przy otwartej 1210 omow
Wlaczamy silniczek i sprawdamy napiecie na F - E powinno byc przy 20°C 3.13V
Sprawdzamy sygnaly z czujnika:
Miedzy masa, a pinem D i tak:
- przy wolnych obrotach powinno byc 0.8V
- przy gwaltownym przyspieszeniu powinno isc do 4.13V Sprawdzamy czy dochodzi zasilanie do czujnika:
Odlaczamy czujnik i na wtyczce idacej do czujnika przy wlaczonym silniku
miedzy pinem 2 - 3 powinno byc napiecie akumulatora. Przy okazji sprawdzimy czyjnik polozenia przepustnicy
Sprawdzamy czy dochodzi napiecie do czujnika:
Odlaczamy wtyczke, wlaczamy silniczek i sprawdzamy napiecie na wtyczce (nie czujniku) jak pokazuje jedynka na obrazku - nap. 5V
Sprawdzenie zakresu polozenia:
Przy wlaczopnym silniczku i podlaczonej wtyczce do czujnika sprawdzamy napiecia na pinach 1 - 2 :
- przy luznym pedale gazu nap. 0.8V
- przy maksymalnym wcisnieciu nap. 4.5V Sprawdzimy rezystancje czujnika (potencjometru):
Wylaczamy silniczek odlaczamy wtyczke i na czujniku jak na obrazku patrzymy jaka ma rezystancje:
1 - 3 -> 3950 omow
2 - 3 -> przy zamknietej 4210 omow
2 - 3 -> przy otwartej 1210 omow
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 14.02.2008 12:29
- Bydliště: Zvolen
Re: váha vzduchu
Dík.Takéto veci ma zaujímajú.Ale je tu to ale.Ja mám diesel tak neviem či to mám také isté alebo či je to vôbec váha vzduchu čo ja myslím.Mám to za vzduchovým filtrom a idú len dva vodiče s toho.Ináč kde sa dajú nájsť také dobré obrázky lebo sú tam aj rôzne hodnoty ktoré bežne nie sú v popisoch.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002
- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Re: váha vzduchu
potreboval bych tu druhou vahu vzduchu co je blíž k motoru.nemate nekdo nejaky odkaz kde jí sehnat a kolik stojí?dík
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza
- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů