problém tachometer

Odpovědět
Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 15.07.2006 19:09

to Frost :
mě spadla ručička měřiče tachometru, měření kilometrů celkové, tak i denní se pozastavilo a po chvilce vynulovalo( ------ ), pak po nějaké době ručička naběhla na správnou hodnotu a počítadla pokračovali tam kde skončili v počítání
Takový průběh to mělo u mě... :wink:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
hape
Junior
Junior
Příspěvky: 287
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Orlová

Příspěvek od hape » 16.07.2006 21:13

Jj, přesně stejné příznaky jako u mě! Po výměně čidla O.K. :lol:
FF Combi GHIA 1,6 Zetec, r.v.7/99, Pacific green
Obrázek

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 17.07.2006 08:18

Tak já se nacházím v tom jednom procentu lidí, u kterých to neni způsobeno čidlem. Už jsem ho chtěl taky menit, ale před tím jsem rozebral tachometr a zjistil jsem, že tavné lepidlo kterým mám přilepené LED diody na osvícení budíku se v tehlech vedrech rozteklo a nateklo na "motorek" který hýbe ručičkou. No a podle toho jaká byla teplota to fungovalo. Když byla zima tak tacho nešel..když teplo tak šel ale ručička měla zpomalené reakce. Docela povedená závada.
Ford Focus 5dv 1.6 Ghia 00 Eibach+OZ Racing+Rieger+Brembo+K&N+MOMO
Frost Focus

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 17.07.2006 17:12

no ale jsi tu taky tak 1% co má předělávanou palubku( podsvícení ), u origoš by se ti to asi nestalo :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 17.07.2006 17:17

speedy píše:no ale jsi tu taky tak 1% co má předělávanou palubku( podsvícení ), u origoš by se ti to asi nestalo :lol:
No to máš recht...ale množej se mi ve schránce dotazy ohledně přestavby, takže předpokládám, že se to procento rozroste :D
Ford Focus 5dv 1.6 Ghia 00 Eibach+OZ Racing+Rieger+Brembo+K&N+MOMO
Frost Focus

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 17.07.2006 19:20

:D :D :D Mel jsi to radeji lepit pruhlednym silikonem :lol:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Frost
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frost » 18.07.2006 07:41

Ahmed píše::D :D :D Mel jsi to radeji lepit pruhlednym silikonem :lol:
No to teď vim taky....budu je asi předělávat, takže se na silikon dostane...mám ho na akvárka... Jenže ten schne mnohem déle než tavná pistole....no co se dá dělat.
Ford Focus 5dv 1.6 Ghia 00 Eibach+OZ Racing+Rieger+Brembo+K&N+MOMO
Frost Focus

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 18.07.2006 19:07

Máme podobný problém ale při pádu ručičky ještě chcípne auto.

Myslíte že to může být ono? A ještě myslím že všichni co píšete tak máte
1,6 16V. Je to čidlo na stejném místě i u 1,8 16V?

Díky a čau P.

Uživatelský avatar
hape
Junior
Junior
Příspěvky: 287
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Orlová

Příspěvek od hape » 18.07.2006 19:30

A to chcípne vždycky, když se to stane? To je divné, mě to teda nechcípalo, ikdyž jsem měl zase pocit, že v ten moment auto začlo jakoby trochu škubat, takže možné je všechno :( . Nevím jestli čidlo slouží ještě i pro nějaké další účely, které by mohly být příčinou chcípnutí :?:
FF Combi GHIA 1,6 Zetec, r.v.7/99, Pacific green
Obrázek

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 18.07.2006 19:36

chcípne vždycky, prý to ještě za jízdy nastartuje a jede dál - taky nevim

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 18.07.2006 21:13

Zalezi, jestli tam mas rychlost. Kdyz mas zarazeno, tak ti nezdechne, nebo to spis nepoznas, jedine podle toho, ze to nezrychluje :)
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 23.07.2006 12:25

Takže průběh závady je následovný:

1) spadne ručička tachometru
2) rozsvítí se kontrolka ASR
3) auto chcípne

I když je zařazenej kvalt tak to auto prostě chcípne a pozná se to tak že nejede.

Po nastartování to funguje normálně ale je jen otázkou času kdy se to zase vysere.

Na diagnostice to vyhodilo následující chybu:

"Obvod snímače pozice škrtící klapky (nizké napětí, klapka uzavřena)

a ještě ten chlapík říkal že to sice diagnostika nevyhazuje ale že focus trpí na toto:

"Ventil pro regulaci volnoběhu otáček" a že si myslí že ten bude taky v prdeli.

Tak co s tim?

Myslíte že výměna čidla otáček popsaná výše je k něčemu?


Díky a čau P.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 23.07.2006 18:36

Urcite to k necemu bude. Zkontroluj kabely, kontakty a pripadne to cidlo vymen. Volnobezne taky casto odchazi.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 23.07.2006 19:02

Jsem rozhodnutej čidlo vyměnit, ale mám problém s tím, jestli u 1,8 16V je vyměna tak jednoduchá jako u 1,6 16V jak popsal Speedy.

Nevíte to někdo??

Díky.

Uživatelský avatar
pavelk
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: J.Hradec

Příspěvek od pavelk » 24.07.2006 23:13

Tak máme za sebou demontáž čidla tachometru.
Vrhli jsme se na to s tchánem.

Návod od speedyho byl správný, ale:

čidlo se nácházelo přesně tam kde speedy napsal

vyndání kolíčku šlo celkem ztuha ale po několika pokusech a za použití různých typů nářadí se nám podařilo kolíček vytáhnout.

Už jsme si mysleli že podle slov speedyho máme vyhráno

Leč opak byl pravdou.

s čidlem nešlo hnout ani nahoru ani dolu ani do žádné strany (na to že ho drží jen dva O-kroužky jsme byli celkem překvapeni)

po nastříkání sprejem jsme se jali vytahovat čidlo
- po chvilce šolíchání jevilo čidlo náznaky toho že chce ven

(to už se v našem slovníku začali celkem často objevovat sprostá slova)

čidlo se sice hýbalo ale vense mu moc nechtělo (opět jsme vydtřídali nekolik způsobů uchycení a několik druhů nářadí)

když už bylo čidlo značně rozhýbané tak se tchán z posledních sil pokusil ho vyndat a co se nestalo - čidlo se v půlce rozlomilo a jedna půlka byla venku a druhá půlka zůstala zaseknutá dál na svém místě

najdenou jsme neměli ha za cokoliv ho uchytil

v tuto chvíli už se mezi našimi slovy nenacházelo nic jiného než různé pojmenování ženských a mužských pohlavních orgánů, veškeré názvy pro soulož a nespočet označení lidské vyměšovací činnosti

museli jsme zhotovit nástavec na vrták, aby měl alespoň půl metru a čidlo jsme z věšími či menšími problémy navrtali

Následovalo vyřezání závitu a zašroubování šroubu s odborně namotaným drátem který sloužil jako trhadlo.

Po několika trhnutích se tento drát urval a my jsme byli zase v řiti

Další nápad byl podložit šroub oříškem z goly - tím vzniknul jakýsi stahovák - který ale moc nestahoval.

Náš slovník opět přitvrdil

Pak jsme tedy našroubovali šroub zpět do čidla. Uchytili ho do hasaček a z pod auta jsme do hasaček přes montpáku bušili kladivem až konečně začalo čidlo vylézat z převodovky a my jsme zvítězili.

Celá tato akce trvala cca 5 hodin.

No nato že tam to čidlo drží jen dva O-kroužky........................

Odpovědět

Zpět na „Focus - budíky (palubní počítač, kontrolky)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti