piskajici drazkovy remen
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: piskajici drazkovy remen
Ja som si objednal u Jamaku a uz nepiskam. Menil som obidve kladky a remen. Napinak som len preventivne rozobral vycistil a premazal.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: piskajici drazkovy remen
Takže jsem vyměnil ten nesmysl s řemenicí u alternátoru a je zase tichoučko. Díky fokimu za obstarání nového dílu za super peníz.
Překvapilo mě, že při protočení rukou navolno ložisko sice mírně zardhávalo, ale jinak nevykazovalo vůli. Teprva při zatížení řemenem a otáčkama motoru přilétl včelí roj
.
Ještě zkusím vyzkoumat, co že to tam vlastně je za ložisko a zda lze řemenici nedestruktivně demontovat za účelem výměny ložiska.
KOntroloval jsem rovnou i ostatní kladky, když byl řemen dole - po cca 15000 km vše v nejlepším pořádku. Řemen samotný má 25000 (orig Ford) a není třeba ho řešit.
Překvapilo mě, že při protočení rukou navolno ložisko sice mírně zardhávalo, ale jinak nevykazovalo vůli. Teprva při zatížení řemenem a otáčkama motoru přilétl včelí roj

Ještě zkusím vyzkoumat, co že to tam vlastně je za ložisko a zda lze řemenici nedestruktivně demontovat za účelem výměny ložiska.
KOntroloval jsem rovnou i ostatní kladky, když byl řemen dole - po cca 15000 km vše v nejlepším pořádku. Řemen samotný má 25000 (orig Ford) a není třeba ho řešit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: piskajici drazkovy remen
To je díl číslo 1145493? Cena přes 2500? Asi mě to taky čeká... 

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: piskajici drazkovy remen
Jestli cena 2500 pochazi od fokiho, tak by to melo byt ono.
V prirube, ktera kladku drzi na bloku motoru, je standardni kulickove lozisko. Zatim jsem se nedostal k tomu, abych kladku rozhodil (pokud to vubec jde neinvazivne) a lozisko zkusil vymenit. Ani nebylo viditelne oznaceni toho loziska. Pak by to byla otazka ca stokoruny za lozisko namisto 2500 za celou sestavu.
Potreboval jsem to vyresit a jezdit dal - nemam moznost mit auto na nekolik dni mimo provoz a spekulovat s loziskem. Vymena samotne kladky je zalezitost tak na pul hodinky, pokud nepocitam montaz a demontaz krytu motoru, coz se stava moji oblibenou kratochvili.
V mem pripade by to jeste asi chvili jezdilo dal (v zime jsem shodil remen, zkusil, jak jde cim otacet a vse bylo OK - od te doby pribylo asi 5000 km) a lozisko se nezdalo az tak spatne - ale nehodlal jsem riskovat zadreni loziska a mozne fatalni nasledky pri spadnuti remene. Nemluve o tom zvukovem doprovodu - znamy vystihl kulisu docela presne - priletavajici roj vcel...
V prirube, ktera kladku drzi na bloku motoru, je standardni kulickove lozisko. Zatim jsem se nedostal k tomu, abych kladku rozhodil (pokud to vubec jde neinvazivne) a lozisko zkusil vymenit. Ani nebylo viditelne oznaceni toho loziska. Pak by to byla otazka ca stokoruny za lozisko namisto 2500 za celou sestavu.
Potreboval jsem to vyresit a jezdit dal - nemam moznost mit auto na nekolik dni mimo provoz a spekulovat s loziskem. Vymena samotne kladky je zalezitost tak na pul hodinky, pokud nepocitam montaz a demontaz krytu motoru, coz se stava moji oblibenou kratochvili.
V mem pripade by to jeste asi chvili jezdilo dal (v zime jsem shodil remen, zkusil, jak jde cim otacet a vse bylo OK - od te doby pribylo asi 5000 km) a lozisko se nezdalo az tak spatne - ale nehodlal jsem riskovat zadreni loziska a mozne fatalni nasledky pri spadnuti remene. Nemluve o tom zvukovem doprovodu - znamy vystihl kulisu docela presne - priletavajici roj vcel...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: piskajici drazkovy remen
Tak jsem to dneska rozebral. Jedna ségrovka (nebo jak se to jmenuje) a jde to (hrubou silou) ven. Ložiska jsou tam dvě. Je na nich: S 27 J37FE a slovo CANADA (na krycím plechu), na vnější části je 889203 C3. Jsou to nějaká standardní klecová kuličková ložiska. Místo jednoho mám jen rezavé suché kuličky... Nacpal jem to zpátky doufám, že buď seženu někde kuličky a doplním, nebo celé ložisko. WEb i strýček Google však mlčí. Nevíte někdo jejich číslo?
edit: rozměry by to mělo mít (já to blbec nezměřil) 40-17-12 mm, číslo 6203, cena podle provedení a výrobce od 50 do 700 cca. Takže: Prosím o doporučení co přesně tam dát.
edit: rozměry by to mělo mít (já to blbec nezměřil) 40-17-12 mm, číslo 6203, cena podle provedení a výrobce od 50 do 700 cca. Takže: Prosím o doporučení co přesně tam dát.
Naposledy upravil(a) hihi dne 27.06.2010 09:28, celkem upraveno 1 x.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: piskajici drazkovy remen
To je dobrý postřeh - jestli je v přírubě skutečně 6303, tak jsem zrovna jedno takové měl doma do foroty (tudíž kupovat celý nový díl bylo napůl zbytečné a málem mě teďko omejvají) - nicméně, 6303 je také ve vodicí kladce mezi klikou a kompresorem (alternátorem ve verzi bez klimy).
Jinak co se týče volby ložiska, tak bych vzal nějaký ne úplně nejlevnější, ale trochu lepší - v prodejně s ložisky mi nabízí zpravidla SKF nebo NSK, tuším že to 6303 stálo kolem 130 Kč.
V každém případě bude zapotřebí oboustranně kryté, takže celé označení 6303 2RS.
Jinak co se týče volby ložiska, tak bych vzal nějaký ne úplně nejlevnější, ale trochu lepší - v prodejně s ložisky mi nabízí zpravidla SKF nebo NSK, tuším že to 6303 stálo kolem 130 Kč.
V každém případě bude zapotřebí oboustranně kryté, takže celé označení 6303 2RS.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 29.06.2010 23:25, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: piskajici drazkovy remen
Díky, ve značení se opravdu nevyznám... Jen opravuji: je tam 6203
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: piskajici drazkovy remen
OK, tak to mě uklidnilo
. Je to docela škoda, s jedním typem ložiska by se dalo opravit kde co kolem řemenu...
V tom případě je tedy ke kladce alternátoru potřeba ložisek 6203 2RS.

V tom případě je tedy ke kladce alternátoru potřeba ložisek 6203 2RS.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: piskajici drazkovy remen
Ložiska vyměněna - á 98,- (nějaký rakouský klon SKF, 6203 2RS). A chrastění je fuč. Celkem cca 6 h práce. První fáze - hledání, rozebírání (ale to teda bylo bouchání) a skládání (ještě s původními ložisky) cca 5h, výměna za nové (opět komplet rozebrat a složit) už jen hodinka. Kdo to už někdy dělal a měl by ložiska, tak by to stihl za tu hodinku rovnou. Paráda...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Lesi
- Nováček
- Příspěvky: 126
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 7S9....
Re: piskajici drazkovy remen
Je délka drážkového řemene u 1.8TDCi (85KW) s auto.Klimou 1718mm (Dayco) správná? V nabídce je i 1715mm 

- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: piskajici drazkovy remen
Já dával loni Bosch 1715mm a pasoval bez problémů.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Palec4
- Test driver
- Příspěvky: 2057
- Registrován: 03.05.2008 23:20
- Bydliště: Svk-Sereď
- Kontaktovat uživatele:
Re: piskajici drazkovy remen
dayco som mal doteraz a kym sa nezohrial piskal,vymenil som za original nemam ziadny problemLesi píše:Je délka drážkového řemene u 1.8TDCi (85KW) s auto.Klimou 1718mm (Dayco) správná? V nabídce je i 1715mm
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3114
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: piskajici drazkovy remen
Dal bych těch 1715, řemen bude o fous víc předepnutý, což není od věci.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.04.2009 10:55
Re: piskajici drazkovy remen
chtěl bych se zeptat jestli na focuse 2003 1.8 TDDI 66kw se musí koupit celá napínací kladka nebo mi stačí koupit tady ten zminovaný díl: kladka do napinaku ma finis 1114544
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: piskajici drazkovy remen
Ja som menil len kladku, napinak je v ppohode.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti