Škrtící klapka
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Ide to do plastu. Takze ten srob nebude drzat ako ked zahrdzavie v zeleze. K zadnym sa da nastastie dostat tak, ze ich mozes odkrutit kombinackami/kliestami. Teplom nemozes, znicis zvody. Trieskat po tom tiez nie. Mozno este skusit strcit do tej diery nejaky iny srobovak, napriklad plochy vhodneho priemeru. Ale to hlavu uz znicis uplne.
Sa mi zda, ze na klapke tie diery an sroby su tak, ze diera ide az ku okraju. Takze ak povolis dva sroby, tak spod ych zvysnych dvoch sa to da asi ako keby vytiahnut, vytrhnut do strany. Nie som si isty, musis si to skontrolovat. Ked nebude vecer prsat, mozem to pozriet.
Sa mi zda, ze na klapke tie diery an sroby su tak, ze diera ide az ku okraju. Takze ak povolis dva sroby, tak spod ych zvysnych dvoch sa to da asi ako keby vytiahnut, vytrhnut do strany. Nie som si isty, musis si to skontrolovat. Ked nebude vecer prsat, mozem to pozriet.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka
Stano mas pravdu...2 vysroubovat a 2 staci jen povolit
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- honza85
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 29.06.2009 09:48
- Bydliště: Kocbeře(Trutnov)
Re: Škrtící klapka
Ok, díky. Zkusím to takhle, snad to půjde ven.
Ford Focus kombi 2003, 1.6 74 kW, modrá met.


- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Škrtící klapka
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Schvalne pozriem. Mne to myslim ide...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Uznavam, petulak dobre pise. Tie diery nejdu az po okraj ani na mojom. Zle som si pamatal. Ale tak..rovno vtedy som napisal, ze to treba overit 

-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12.07.2014 12:50
Re: Škrtící klapka
Pustitl jsem se včera také do čištění škrtící klapky a rovnou jsem s tím vyčistil i volnoběžný ventil a vyměnil čidlo polohy šk. klapky, které jsem měl lehce naprasklé ač nevím čím se to mohlo stát, ale nejspíš od nehody nebo od nějakého šikovného kutila... Nicméně jsem sehnal velmi zachovalé z mladšího auta co bylo na ND.
Volnoběžný ventil jsem už nedávno čistil, ale nebylo to na 100%, použil jsem tech. benzin a štěteček.
Pro tentokrát jsem se vybavil lépe a to tak, že jsem koupil čisticí přípravek od DenBraven na čištění karburátorů, ventilů a škrtících klapek. Měli to v Kelly za bratru asi 130,- Kč
Do čištění mě donutilo několik, mě nepříjemných skutečností. Za prvé to byl nepravidelný volnoběh, který měl tendenci kolísat mezi 690-760ot. min., což bylo na minimu moc málo a auto se třáslo jak Avie, i to kolísání nebylo moc příjemné, pak zátah z nízkých ot. nebyl moc přesvědčivý (jelo to dobře, leč něco tomu chybělo) a padání ot. také žádná hitparáda. Ještě bylo v celku nepříjemné to, že když jsem rychle sešlápl plyn, tak auto krátce škublo a podobně když jsem ho pod otáčkami zas rychle pustil.
Klapku jsem vcelku bez problému demontoval (děkuji za návod zde) a vyndal z vozu. Čistění jsem provedl hned několikrát. Po obvovu nebylo nic, žádná těsnicí hmota apod. Ale i tak po důkladném čištění klapka těsní až překvapivě dobře - nastříkal jsem do ní čistidlo a těsnila. Nějaká propustnost tam byla, ale jen opravdu minimální. Po čištění jsem lehce olejem promázl "panty" klapky na obou jejích stranách a namázl jsem také gumové kolečko, za které je uchyceno táhlo plynu. Klapka šla krásně hladce, nikde nezadrhává a je čistá jak z fabriky
Jen mě zarazilo, že je plastová a jedna strana je lehce zkosená ve směru ven od motoru, co jsem měl auta tak vždy byla kovová a rovná.
Ventil jsem také vyčistil a lehkými pohyby při naplněném ventilu čistidlem se celý pěkně pročistil vč dosedacích ploch. Pak jsem pročistil díry na ventil na motoru a přívod od klapky a vše zas namontoval zpět. Pak už jsem jen namontoval "nové" čidlo polohy škrtící klapky.
Měl jsem celou dobu odpojenou baterii, minus pól (i přes noc - až dnes jsem to dával zpět). Po odpojení baterie jsem stisknutím brzdového pedálu "dovybil" soustavu a po zapojení baterie jsem nechal 30s zapnute zapalování (skříňku a rozsv. kontrolky) a několikrát prošlápl plynová pedál na doraz. Po nastartování jsem nechal motor na volnoběh ohřát na provozní teplotu a po zahřátí několikrát protáhl k omezovači.
Musím uznat, že celá tato akce měla na motor velmi pozitivní vliv. Cukání je pryč, volnoběh se daleko lépe řídí ve všech provozních režimech. A hlavně auto jde krásně za plynem a otáčky i pěkně rychle klesají. Asi by to výhledově sneslo ventil nový a i hadičky s T kusem a ventilkem odvětrávání klikové skříně by stálo za to vyměnit, ale to až časem (po zimě asi).
Jediný neduh je ještě slabě vibrující auto na volnoběh, ale to už se vyřeší velmi špatným spodním silentblokem co je zespodu nad nápravnicí.
V podstatě jsem nastudoval tady na fóru, několik témat a veškeré informace aplikoval na klapku a ventil a ono to světe div se mělo úspěch.
Snad se někomu bude hodit a děkuji ostatním za zkušenosti z praxe a bádání
Volnoběžný ventil jsem už nedávno čistil, ale nebylo to na 100%, použil jsem tech. benzin a štěteček.
Pro tentokrát jsem se vybavil lépe a to tak, že jsem koupil čisticí přípravek od DenBraven na čištění karburátorů, ventilů a škrtících klapek. Měli to v Kelly za bratru asi 130,- Kč

Do čištění mě donutilo několik, mě nepříjemných skutečností. Za prvé to byl nepravidelný volnoběh, který měl tendenci kolísat mezi 690-760ot. min., což bylo na minimu moc málo a auto se třáslo jak Avie, i to kolísání nebylo moc příjemné, pak zátah z nízkých ot. nebyl moc přesvědčivý (jelo to dobře, leč něco tomu chybělo) a padání ot. také žádná hitparáda. Ještě bylo v celku nepříjemné to, že když jsem rychle sešlápl plyn, tak auto krátce škublo a podobně když jsem ho pod otáčkami zas rychle pustil.
Klapku jsem vcelku bez problému demontoval (děkuji za návod zde) a vyndal z vozu. Čistění jsem provedl hned několikrát. Po obvovu nebylo nic, žádná těsnicí hmota apod. Ale i tak po důkladném čištění klapka těsní až překvapivě dobře - nastříkal jsem do ní čistidlo a těsnila. Nějaká propustnost tam byla, ale jen opravdu minimální. Po čištění jsem lehce olejem promázl "panty" klapky na obou jejích stranách a namázl jsem také gumové kolečko, za které je uchyceno táhlo plynu. Klapka šla krásně hladce, nikde nezadrhává a je čistá jak z fabriky

Jen mě zarazilo, že je plastová a jedna strana je lehce zkosená ve směru ven od motoru, co jsem měl auta tak vždy byla kovová a rovná.
Ventil jsem také vyčistil a lehkými pohyby při naplněném ventilu čistidlem se celý pěkně pročistil vč dosedacích ploch. Pak jsem pročistil díry na ventil na motoru a přívod od klapky a vše zas namontoval zpět. Pak už jsem jen namontoval "nové" čidlo polohy škrtící klapky.
Měl jsem celou dobu odpojenou baterii, minus pól (i přes noc - až dnes jsem to dával zpět). Po odpojení baterie jsem stisknutím brzdového pedálu "dovybil" soustavu a po zapojení baterie jsem nechal 30s zapnute zapalování (skříňku a rozsv. kontrolky) a několikrát prošlápl plynová pedál na doraz. Po nastartování jsem nechal motor na volnoběh ohřát na provozní teplotu a po zahřátí několikrát protáhl k omezovači.
Musím uznat, že celá tato akce měla na motor velmi pozitivní vliv. Cukání je pryč, volnoběh se daleko lépe řídí ve všech provozních režimech. A hlavně auto jde krásně za plynem a otáčky i pěkně rychle klesají. Asi by to výhledově sneslo ventil nový a i hadičky s T kusem a ventilkem odvětrávání klikové skříně by stálo za to vyměnit, ale to až časem (po zimě asi).
Jediný neduh je ještě slabě vibrující auto na volnoběh, ale to už se vyřeší velmi špatným spodním silentblokem co je zespodu nad nápravnicí.
V podstatě jsem nastudoval tady na fóru, několik témat a veškeré informace aplikoval na klapku a ventil a ono to světe div se mělo úspěch.
Snad se někomu bude hodit a děkuji ostatním za zkušenosti z praxe a bádání

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Škrtící klapka
Klapka, se dá upravit, i takto, lepší odezva z volnoběhu: hlavně se nesmí zbrousit spodní hrana,která těsní.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Škrtící klapka
Tak jsem se v pátek taktéž pustil do čištění klapky a volnoběžného ventilu. Nepozoroval jsem žádné zásadní problémy, ale po těch mých trablech s rozhozenými rozvody, které nikdo nemohl najít, se pořád ještě zdá, že mi někudy do sání jde krapet víc vzduchu, než by mělo (jakkoliv to na jízdu prakticky nemá vliv, není to tedy nijak akutní), a nemůžu to přesně lokalizovat, tak jdu po těch snazších věcech a snažím se je vyloučit jako možnou příčinu. Volnoběžný ventil jsem už před časem venku měl a kdovíjak hrozně nevypadal, ale chtěl jsem ověřit i stav klapky, kterou jsem venku ještě neměl, jen jsem kontroloval souvislý chod čidla polohy.
Na ty zadní dva šrouby, držící tělo klapky, se dá dostat hůř, než jsem čekal, obzvlášť na ten spodní. Navíc měly trochu zarezlé hlavy, takže se torxu moc nechtělo chytat, ale nakonec se povedlo.
Klapka byla v celkem uspokojivém stavu, kdovíjak zasviněná nebyla, ale když jsem ji měl venku a ručně s ní hýbal, tak jsem si všiml, že se už trochu přilepuje. Přes pedál to cítit nebylo, ale určitě to byla jen otázka času.
Na těle klapky jsem měl klasické upozornění o speciálním povrchu a zákazu čištění. Na vnitřních stěnách těla klapky ale rozhodně žádný speciální povrch není, je to jen obyčejná umělá hmota. Na klapce samotné možná něco je, ten povrch působil tak jako "sametově", respektive jako takové perleťové šupinky z obou stran klapky i po jejím obvodu. Nezdálo se, že by ji přede mnou někdy někdo zkoušel čistit. Čistil jsem nejdřív opatrně štětečkem a technickým benzínem, ten nepůsobil dojmem, že by ty šupinky jakkoliv narušoval, ale současně taky nijak úžasně nečistil. Pak jsem risknul i čistidlo na karburátory a škrtící klapky (Den Braven), to čistilo podstatně líp a taky se nezdálo, že by mělo na povrch jakýkoliv vliv. Pokud někde byly ty šupinky trochu poškozené nebo odřené, tak už předtím, než jsem se jich vůbec čistidlem dotknul.
Na obvodu škrtící klapky žádný těsnící tmel ani nic takového nebyl, jen usazená špína. V rámci možností jsem ji tedy vyčistil taky.
Po pročištění netěsní klapka stoprocentně, mezi klapkou a stěnou jsou vlasové mezery. Vzhledem k tomu, že tam ale skutečně žádný těsnění nebylo, to považuju za správný a očekávaný stav (a chování motoru to potvrzuje). Zato teď ale chodí naprosto zlehka, bez sebemenšího náznaku přilepování.
Čištění volnoběžného ventilu nemá smysl moc řešit, žádná věda na tom není - pořádně jsem ho prostříkal čistidlem na karburátory a pročistil, kam se dalo dostat, pak v něm to čistidlo nechal ještě delší dobu působit a prostříkal znova. Před vrácením do motoru jsem ho ještě prostříkl WD40, stejně jako pohyblivé části klapky.
S vrácením na auto žádné problémy. Párkrát jsem zapnul a vypnul zapalování, párkrát jsem se zapnutým zapalováním prošlápl plynový pedál na doraz, pak jsem teprve poprvé nastartoval. Plynový pedál jde o něco víc zlehka, auto trochu líp reaguje. Žádné problémy s pomalým padáním otáček ani nic takového, co tu někteří po vyčištění klapky popisovali. Občas se mi při dojezdech na křižovatky stávalo, že volnoběh nepatrně asi na sekundu spadl hádám tak někam na 680-700 otáček, než se během chvilky vrátil na těch cca. 750, kde pak už držel - přijde mi, že tohle to teď přestalo dělat, ale může to být i náhoda, předtím to taky nedělalo pořád. Nicméně motor se pořád tváří, že má na volnoběh a v nižších otáčkách trochu chudší směs, takže v klapce a volnoběžném ventilu to asi nebylo. I tak ale čištění nelituju, obzvlášť takhle před zimou ne, myslím, že by se bývala klapka dost brzy začala lepit víc.
Dík za tuhle diskusi tady, dost pomohla. Nějaké komentované fotky zde:
https://plus.google.com/photos/10545873 ... 5311880225
Na ty zadní dva šrouby, držící tělo klapky, se dá dostat hůř, než jsem čekal, obzvlášť na ten spodní. Navíc měly trochu zarezlé hlavy, takže se torxu moc nechtělo chytat, ale nakonec se povedlo.
Klapka byla v celkem uspokojivém stavu, kdovíjak zasviněná nebyla, ale když jsem ji měl venku a ručně s ní hýbal, tak jsem si všiml, že se už trochu přilepuje. Přes pedál to cítit nebylo, ale určitě to byla jen otázka času.
Na těle klapky jsem měl klasické upozornění o speciálním povrchu a zákazu čištění. Na vnitřních stěnách těla klapky ale rozhodně žádný speciální povrch není, je to jen obyčejná umělá hmota. Na klapce samotné možná něco je, ten povrch působil tak jako "sametově", respektive jako takové perleťové šupinky z obou stran klapky i po jejím obvodu. Nezdálo se, že by ji přede mnou někdy někdo zkoušel čistit. Čistil jsem nejdřív opatrně štětečkem a technickým benzínem, ten nepůsobil dojmem, že by ty šupinky jakkoliv narušoval, ale současně taky nijak úžasně nečistil. Pak jsem risknul i čistidlo na karburátory a škrtící klapky (Den Braven), to čistilo podstatně líp a taky se nezdálo, že by mělo na povrch jakýkoliv vliv. Pokud někde byly ty šupinky trochu poškozené nebo odřené, tak už předtím, než jsem se jich vůbec čistidlem dotknul.
Na obvodu škrtící klapky žádný těsnící tmel ani nic takového nebyl, jen usazená špína. V rámci možností jsem ji tedy vyčistil taky.
Po pročištění netěsní klapka stoprocentně, mezi klapkou a stěnou jsou vlasové mezery. Vzhledem k tomu, že tam ale skutečně žádný těsnění nebylo, to považuju za správný a očekávaný stav (a chování motoru to potvrzuje). Zato teď ale chodí naprosto zlehka, bez sebemenšího náznaku přilepování.
Čištění volnoběžného ventilu nemá smysl moc řešit, žádná věda na tom není - pořádně jsem ho prostříkal čistidlem na karburátory a pročistil, kam se dalo dostat, pak v něm to čistidlo nechal ještě delší dobu působit a prostříkal znova. Před vrácením do motoru jsem ho ještě prostříkl WD40, stejně jako pohyblivé části klapky.
S vrácením na auto žádné problémy. Párkrát jsem zapnul a vypnul zapalování, párkrát jsem se zapnutým zapalováním prošlápl plynový pedál na doraz, pak jsem teprve poprvé nastartoval. Plynový pedál jde o něco víc zlehka, auto trochu líp reaguje. Žádné problémy s pomalým padáním otáček ani nic takového, co tu někteří po vyčištění klapky popisovali. Občas se mi při dojezdech na křižovatky stávalo, že volnoběh nepatrně asi na sekundu spadl hádám tak někam na 680-700 otáček, než se během chvilky vrátil na těch cca. 750, kde pak už držel - přijde mi, že tohle to teď přestalo dělat, ale může to být i náhoda, předtím to taky nedělalo pořád. Nicméně motor se pořád tváří, že má na volnoběh a v nižších otáčkách trochu chudší směs, takže v klapce a volnoběžném ventilu to asi nebylo. I tak ale čištění nelituju, obzvlášť takhle před zimou ne, myslím, že by se bývala klapka dost brzy začala lepit víc.
Dík za tuhle diskusi tady, dost pomohla. Nějaké komentované fotky zde:
https://plus.google.com/photos/10545873 ... 5311880225
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- vrána
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 24.06.2010 05:17
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka
Dobrá práce



Ford Focus 1.6 16V ZETEC, 5D hatchback (2000), Trend + vyhřívané čelní sklo a 4x kotoučové brzdy.




-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka

Benzinak na volnobehu ma mat chudobnejsiu zmes.
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: Škrtící klapka
Už jsem tuhle zmínku zaregistroval, když jsem řešil tu svou původní záhadu, nicméně teda - fakt ji má mít natolik chudší, že má celkovou korekci (součet krátkodobé a dlouhodobé) směsi na volnoběh (zahřátý motor i za studena) běžně kolem 15-18 procent? Možná se fakt snažím najít problém někde, kde žádný není, jen mi to prostě už přijde jako celkem dost vysoká korekce. Ale je fakt, že to auto zatím pořád moc neznám (a seznamování s ním jsem bohužel začal v dost nestandardním stavu, takže mám teď tendence sledovat jakékoliv zdánlivé anomálie trochu podezřívavěji
) a řídím se tedy primárně jenom obecnou teorií (tzn. dlouhodobé korekce nad 8-10 procent už začínají ukazovat na nějaký problém) nebo tím, co jsem schopen ověřit třeba z informací na netu. A najít nějaké informace o tom, jaké hodnoty má diagnostika u tohohle motoru standardně vykazovat, se mi moc nedaří (našel jsem nějaké záznamy z ForDiagu na YouTube, ale tam byly korekce jen krátkodobé).
Jako mě to kdovíjak netrápí tak jako tak, jak říkám, na chování auta to má vliv minimální, pokud vůbec nějaký, takže to fakt není, že bych kvůli tomu trávil hodiny času kolem auta ve snaze to vyřešit, to vůbec ne, jen jsem zkrátka ty korekce už považoval za problematičtější.

Jako mě to kdovíjak netrápí tak jako tak, jak říkám, na chování auta to má vliv minimální, pokud vůbec nějaký, takže to fakt není, že bych kvůli tomu trávil hodiny času kolem auta ve snaze to vyřešit, to vůbec ne, jen jsem zkrátka ty korekce už považoval za problematičtější.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Na toto ti uz odpovedat neviem. Netusim, ake su normalne korekcie na 1.6.
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 12.07.2014 12:50
Re: Škrtící klapka
Mě po čištění auto po cca 14 dnech bezproblémového a pro mě naprosto standardního chodu, začalo opět trochu zlobit, tak jsem volnoběžný ventil opět demontoval a vyčistil čistidlem. Moc to nepomohlo navíc se mi teď otáčky na volnoběhu za jízdy stále drží na cca 1300, což je dost. Po zastavení klesnou na volnoběh po cca 3s. ještě před tím se ale lehce propadnou na nějakých 600ot. a pak lehce zakolísají +/- 100 ot. kolem volnoběžných což je cca 750ot. Jen nechápú proč pořád drží těch 1300 na volnoběh když je auto v pohybu. To mi dřív nedělalo a nejspíš bude už ventil po 180tis. km KO. V podstatě pokaždé když s ním něco udělám, tak to má na chod motoru vliv. Soudím tedy, že to bude ventilem... Ještě mě napadlo zkusit odpojit za chodu konektor na ventilu, motor by měl po chvíli zhasnout, ale to se nestalo - dřív vždy zhasnul. Možná je ventil stále lehce přiotevřen, což by i potvrzovalo jeho jen částečnou funkčnost.
Nemá někdo, nebo neví někdo o nějakém třeba zánovním na model 1.6 16v po FL?
Nemá někdo, nebo neví někdo o nějakém třeba zánovním na model 1.6 16v po FL?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Škrtící klapka
Cimi bude mat. Ale toto ventilom podla mna nebude.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host