Vadne turbo FF 1,6 TDCi
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Momentalne tam mam EDGE 5W-30, no dalsi uz bude EDGE 5W-40 TurboDiesel, oba maju ACEA A3/B3. No uz sme OT.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Karbon se především tvoří pronikáním nafty do oleje a stím souvisí přímo stav DPF a počty regenerací při nich k tomu dochází.Kdo s tím tak jezdil před vámi,zadělal vám na GO motoru.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ano,částečně máš pravdu ,že po průniku nafty do oleje, je na tom olej podstatně hůře ,než kdyby tam ta nafta nebyla ,kor kombinace olej Ford 5W30 A1 B1 +Nafta = začátek konce turba .Mimo to 10 mirec někde psal že DPF nemá a přesto má motor samej karbon ,ale zatím nevíme co tam má za olej ,ale znova opakuju ,že karbon je spečený olej .tomason píše:Karbon se především tvoří pronikáním nafty do oleje a stím souvisí přímo stav DPF.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ano, DPF nemam, v servise mi tam leju 5W30 urcite, ked je predpisany, tak nemaju asi dovod tam davat nieco ine, ak sa neozvem sam, ale dobre ze hovorite, pri najblizsej vymene vyskusam, ak sa teda turbo tej vymeny docka, ak sa nedocka, tak uz sa nedocka ani auto 
Inak este spat k tej motej otazke, kto mate 1.6 80 kW, kde vidite na turbo. Ake ma to turbo farbu? je do fialova, alebo aj po dlhsej dobe ma stale rovnaku zlatu farbu. Myslim zboku. Chcel by som zistit, ci ta farba ma naozaj suvis s jeho stavom. Tak by sa dalo jednoducho odhalit, v akom je stave.

Inak este spat k tej motej otazke, kto mate 1.6 80 kW, kde vidite na turbo. Ake ma to turbo farbu? je do fialova, alebo aj po dlhsej dobe ma stale rovnaku zlatu farbu. Myslim zboku. Chcel by som zistit, ci ta farba ma naozaj suvis s jeho stavom. Tak by sa dalo jednoducho odhalit, v akom je stave.
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To aby turbo menilo farbu podla stavu je absolutna hlupost. To by muselo byt strasne inteligentne, aby si zistilo ze ma trosku vacsiu volu na oske ako je povolena a hned zmenilo farbu.
Takze asi tak
Takze asi tak
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Nemyslim, ze to robi inteligenciou, to by mi to mohlo rovno vypisat aj na palubku, ze mate opotrebovane turbo
Skor ze tym, ze je vola na oske, tak sa viac pali a preto zmeni farbu 
Preto chcem vediet, ci je to naozaj tym, alebo sa sfarbi skor ci neskor podla pouzivania vzdy.


Preto chcem vediet, ci je to naozaj tym, alebo sa sfarbi skor ci neskor podla pouzivania vzdy.
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Mam dojem ze pri 1,6 tdci/hdi je problemom to kde je samotne turbo umiestnene. Olej sa musi tlacit hore a staci akekolvek znecistenie olejovej cesty, uz sa netlaci potrebnym tlakom a je problem v turbe.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Zdravim
Objednal som turbo... malo byt nove ale stitok na tele turba je prelepeny. Myslite ze Garret vykupuje stare turba a po ich repase prelepuje stitky?
Objednal som turbo... malo byt nove ale stitok na tele turba je prelepeny. Myslite ze Garret vykupuje stare turba a po ich repase prelepuje stitky?
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Hmm, vypada jak nove
Smim vedet kde jsi ho koupil a za jakou cenu, jestli to neni tajne
Pak napis, jestli ti v servise uznaji zaruku a co vsechno provedli za servisni ukony, cenu atd.
Taky mi turbo piska, tak si pomulu setrim
Dik


Pak napis, jestli ti v servise uznaji zaruku a co vsechno provedli za servisni ukony, cenu atd.
Taky mi turbo piska, tak si pomulu setrim

Dik
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tajne to nie je. Ponuky za nove turba som mal od 530 po 700 €, vo Forde 920 €.
Turbo som nakoniec vzal z http://www.turboduchadlo.sk/site/ a cena bola spominanych 530 aj s dopravou.
Vymenu mi bude robit servisman z PSA podla postupu pri vymene turba 1.6 hdi. Co bude treba pojde nove, co sa bude dat vycistit a pouzit pojde vycistene. Vsetko uvidime po zhodeni olejovej vane a stave oleja a mnozstva karbonu a pripadneho bordelu. Ale snad tam nebude nic, nakolko turbo slape, len ma oska volu.
Turbo som nakoniec vzal z http://www.turboduchadlo.sk/site/ a cena bola spominanych 530 aj s dopravou.
Vymenu mi bude robit servisman z PSA podla postupu pri vymene turba 1.6 hdi. Co bude treba pojde nove, co sa bude dat vycistit a pouzit pojde vycistene. Vsetko uvidime po zhodeni olejovej vane a stave oleja a mnozstva karbonu a pripadneho bordelu. Ale snad tam nebude nic, nakolko turbo slape, len ma oska volu.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
cital som zaujimavy prispevok na nemeckom fore este z januara 2009 - chlap spotreboval na 3600km 4 turba a Ford stale tvrdil ze motor je OK...tak sa spojil s Garrettom a ti mu povedali ze na zabezpecenie dostatocneho chladenia musi byt prietok oleja 700ml/min, pricom servis nameral 300 a tvrdil ze to musi stacit...tak zasiel za sukromnym servisakom ktory mu vybral sitko s poznamkou ze robi vsetky znacky ako BMW a pod ale sitko este nevidel, a este mu prevrtal dieru neviem ci v tej skrutke ci kde z 3mm na 4mm a zrazu namerali prietok 680 a spotreba turb klesla...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
podla Peugeot servismana spocivala modifikacia skrutky v tom ze prisli nove bez sitka. To ci boli s vacsou priechodnostou uz neviem.
A meranie prietoku mi spominal tiez... vraj to musi byt viac ako 300 ... a cim viac tym lepsie.
Ale zjavne to je problem az po zanasani olejovej cesty.. pokial je auto servisovane a olej meneny, nemal by sa prietok znizovat.
Ja osobne som svoje sitko videl na vlastne oci a nebolo na nom absolutne nic, ani kusok zasvinenia.
A meranie prietoku mi spominal tiez... vraj to musi byt viac ako 300 ... a cim viac tym lepsie.
Ale zjavne to je problem az po zanasani olejovej cesty.. pokial je auto servisovane a olej meneny, nemal by sa prietok znizovat.
Ja osobne som svoje sitko videl na vlastne oci a nebolo na nom absolutne nic, ani kusok zasvinenia.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
sítko každopádne z trubky, resp. banjo skrutky prívodu oleja k turbu - VON!
Ale ak máte zakarbónovaný motor - je viac ako rozumné vymeniť olej a po cca 500-1000km(max.2000km) ešte raz. Nový olej má najlepšiu alkalickú rezervu a plne aktívne celé spektrum aditív na rozpúšťanie nízko i vysokoteplotných úsad na stenách i mazacích kanáloch motora - preto nový olej rýchlo zčernie...rozpustí úsady v motore..a naviaže ich chemickou väzbou na seba, resp. aditíva v sebe obsiahnuté (a napríklad zaobalí sadze disperzantmi aby sa nezhlukovali a nemohli tak poškodiť motor ako veľmi "úspešné" abrazívum) ak ho potom vymeníte v krátkej dobe - tak nový olej bude mať pred sebou podstatne ľahší údel..."netlačí pred sebou veľkú kopu hnusu" už od začiatku a preto jeho parametre budú lepšie aj po nájazde trebárs 10.000km ako ten prvý menený po tých cca 1000km.
Preto skrátením výmenného intervalu oleja v motore na cca 12-15tkm svojmu motoru dosť odľahčíte...
A ak nemáte DPF, tak olejom B3 5W40 ešte viac - má lepšie mazacie parametre...

Ale ak máte zakarbónovaný motor - je viac ako rozumné vymeniť olej a po cca 500-1000km(max.2000km) ešte raz. Nový olej má najlepšiu alkalickú rezervu a plne aktívne celé spektrum aditív na rozpúšťanie nízko i vysokoteplotných úsad na stenách i mazacích kanáloch motora - preto nový olej rýchlo zčernie...rozpustí úsady v motore..a naviaže ich chemickou väzbou na seba, resp. aditíva v sebe obsiahnuté (a napríklad zaobalí sadze disperzantmi aby sa nezhlukovali a nemohli tak poškodiť motor ako veľmi "úspešné" abrazívum) ak ho potom vymeníte v krátkej dobe - tak nový olej bude mať pred sebou podstatne ľahší údel..."netlačí pred sebou veľkú kopu hnusu" už od začiatku a preto jeho parametre budú lepšie aj po nájazde trebárs 10.000km ako ten prvý menený po tých cca 1000km.
Preto skrátením výmenného intervalu oleja v motore na cca 12-15tkm svojmu motoru dosť odľahčíte...
A ak nemáte DPF, tak olejom B3 5W40 ešte viac - má lepšie mazacie parametre...

Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 23.09.2010 21:33, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
A slabôstkou tohoto motora je najmä pozícia turba z pohľadu blízkosti veľkého zdroja tepla - oxidačného katalyzátora - ale ak je tam DPF tak ešte väčšieho - pri regeneráciách je teplota DPF každopádne nad 450°C a ak si vezmete veľkosť jeho povrchu a blízkosť trubky prívodu oleja k turbu - tak ten je prepekaný teplom z DPF ešte skôr ako okúsi teplo z turba...
Tá trubka totiž nemá žiadnu tepelnú izoláciu - žiaden tepelný štít...
Na iných autách je oxikat až za motorom - na začiatku tunela pod autom - teda teplo z neho odchádza ZA auto a nie na motor a už vôbec nie na trubku oleja k turbu a výstup oleja z turba...
Tá trubka totiž nemá žiadnu tepelnú izoláciu - žiaden tepelný štít...
Na iných autách je oxikat až za motorom - na začiatku tunela pod autom - teda teplo z neho odchádza ZA auto a nie na motor a už vôbec nie na trubku oleja k turbu a výstup oleja z turba...
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 23.09.2010 21:33, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host