Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 20.01.2014 07:42

Jsem přesvědčený, že kdo chce, aby ten motor vydržel, bude muset dávat letní a zimní olej. V tomto případě asi jiná cesta nevede, 5W-30 B3 na zimu a na léto 20W-50 B3, jinak budete střídat turba jak já pneumatiky. :( a nebo kadla, kadla 15 km tam a zpět. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2014 07:56

20w-50? To tam rovnou nalit med... :-D Misto toho aby jste zvysili ucinost chlazeni oleje, tak tady budete vymejslet kraviny s olejem, kterej nema sanci protyct v pozadovanym mnozstvi restriktorem turba :totlsmile:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 20.01.2014 08:17

:lol: Kraviny nevymýšlím, konstrukce je dána, jen se to dá ovlivnit olejem. Ve 30 stupních to určitě med nebude . Po nastartování ten hustší olej na volnoběh vadit turbu nebude a za minutu v pařáku bude mít stejnou tekutost jako třicítka. Jen se snažím poradit, jak obejít ten paskvil vyhřívání oleje výfukem. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od smoula » 20.01.2014 08:19

No jo, ale co když bude léto, jako tedka zima :D tzn. žádný léto, ale teploty kolem 15 stupnů max? :D

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2014 10:11

Nekteri by radeji nemeli psat nic, nez sem psat hovadiny.... :roll:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od smoula » 20.01.2014 10:13

To myslíš na mě jo? :|

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 20.01.2014 10:19

cr4sh3r87: za se mas formu po ranu, koukam:) Mam jednu znamou, ktera zacina byt nervozni, kdyz nekoho aspon jednou za den neurazi:)

jinak si myslim, ze podkud byl carbon v trubce do turba, tak tam byl pomaly prutok oleje. Root cause lezi jinde: karbon v trubce (duvod: pomaly prutok) - zacpane sitko (duvod: karbon) - karbon v oleji - dlouhe intervaly vymeny oleje nebo nevhodny olej a sme doma.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2014 10:33

Vita_k: Nechci nikoho urazet, ale kdyz tomu nerozumim, tak tu nepisu kraviny. Jinak ty jsi na to prisel proc se to deje, a rozhodne neni resenim pouzit olej 20w-50, protoze tim se to jeste zhorsi...

Smoula: tebe jsem nemyslel, ty jsi mel dobrej dotaz...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 20.01.2014 10:52

No to prvni se ti moc nedari. Ale budiz. Ja asi vim jak to ballu mysli a mozna to nebude az tak blbost.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2014 11:07

Nemyslim si ze kdyz o nejakym nazoru napisu ze je hovadina, tak ze by to mela byt urazka... Ale budiz... Pokud jsem tim nekoho urazil, tak se omlouvam...

Jen lituju toho cloveka co tomu nerozumi a podle zdejsich rad veme 20w-50 a hrkne ji do motoru :Dancer:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 20.01.2014 13:08

Jedno riesenie poznam - vyrezat do kapoty poriadny otvor, dat tam lapac vzduchu, do toho vlozit chladic oleja a hadicami to spojit s motorom. Vznikne z toho paradny tuzersky doplnok.
Přílohy
subaru.PNG
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 20.01.2014 14:06

cr4sh3r87 píše:Nekteri by radeji nemeli psat nic, nez sem psat hovadiny.... :roll:
:wink: Ještě před dávnýma roky , když jsme si všichni říkali soudruhu, byl letní a zimní olej. Na zimní olej startovaly Tatry v - 50 st. C nyní nové mají předehřev, Na Sahaře +50 st C, Tatra jen vzduchem uchladiala a letní olej motor umazal. Asi to mělo něco do sebe, než nynější multifunkční oleje. A je třeba si počíst na forech jiných značek a třeba změníš názor na to, co jsem napsal. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Libiq
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 13.01.2014 12:22
Bydliště: Hajany

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Libiq » 20.01.2014 16:25

Tak nedalo mě to stavil sem se v servise a borec se podíval a říka...cituji "s tímhle sem chodíte? hřídel v ložisku nemá žádnou vůli pouze když je turbo nové a že je obrana turbínka je důsledek toho že se do potrubí dostali nějaké nečistoty. Turbo vám může sloužit ještě dalších 200 000 ale taky se muže stát že odejde za 10 000 km to vám nikdo neřekne." takže v souhrnu mě poradil abych to nechal byt jestli chcu byt klidnější tak že si na mě z jara udělá čas a vyměníme ho ale že on osobně by to nechal byt. :)
Ford Focus 1.6TDCI 80KW 2005GHIA
Šalinka:-)

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.01.2014 16:39

Ballu: Já nezměním názor jen z prostého důvodu. A to z toho, že velikost viskozity vůbec nenapoví, kdy olej karbonuje. Takže proč měnit za vyšší viskozitu? Nechápu, pač jsem neslyšel o zadřené 1,6Tdci kvůli trhání mazacího filmu.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
spark187
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 19.04.2013 15:35

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od spark187 » 20.01.2014 18:43

Tohle je přímo z manuálu Ford pro FFII. takže není důvod dávat nic jinýho než 5W30 A1/B1. Dávám pouze doporučený, a s autem nemám sebemenší problém. Ps. není potřeba experimentovat a radši více měnit olej.

Doplňování oleje: Pokud není možné získat olej, který splňuje požadavky podle
WSS-M2C913-B, je nutné použít SAE 5W-30 (přednostně), SAE 5W-40 (kromě vozidel
na alternativní palivo) nebo SAE 10W-40, které splňují specifikace podle ACEA A1/B1
(přednostně) nebo podle ACEA A3/B3. Použití těchto olejů může mít za následek delší
startování motoru, snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva a zvýšení úrovní
emisí.
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti