Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Napsal: 08.07.2017 02:07
Zdravím,
no, přečetl jsem tu toho opravdu dost, možná bych našel simultánní spojitost se svým problémem, ale nejsem si tím tolik jist, proto se ospravedlňuji a zakládám toto téma.
Vozidlo: Focus 2008 1.8 I Duratec HE 16v 92 kw (stav tach cca 120 000)
Mám jistou neplechu, co se týče výkonu. Při nezahřátém motoru a celkově i nižší teplotě, vozidlo krásně nabírá na otáčkách a táhne vlastně takřka už jen při sešlápnutí pedálu na polovinu, je to cítit v ukotvení se do sedadel. Problém nastává, když jedu už delší trasu, vypozoroval jsem to při vyšších venkovních teplotách obecně, k přehřívání by snad asi nemělo docházet, to jsem nijak nezaznamenal, vytrácí se akcelerace, obecně je potřeba sešlápnout až na podlahu, a slyším jakoby takový dunivý ton, a neochotu se dostat do otáček, někdy i po podřazení, tah zkrátka není tak znatelný. Typoval bych to na váhu vzduchu, nebo jestli se zpětně nějak nedostávají plyny do sání-klapky, nedusí se to, řídící jednotka, lambda a pod..., vozidlo jsem měl dvakrát na diagnostice, evidentně vše v pořádku dle posouzení, nezaznamenán žádný problém... SW ve vozidle teda původní, to jsem nijak nezkoumal.
Nemá někdo třeba podobnou zkušenost, problém, nemohl by mi poradit, co a jak ?
PS: Takřka vše "spotřební" měněno (olej, filtry, svíčky, řemeny, rozvody taktéž kontrolovány, v pořádku, řetěz i napínáky ok, vzducháč mám od simoty, od vstupu sání, jsem to všechno prolezl, až do škrtící klapky, tu celou vyčistil, pak dál už se může nacházet problém...., no a zase od vlnovce směrem až na "konec" auta vyměněn celý výfuk, už to bylo potřeba) - no a stále to přetrvává. Jinak přidávám při tankování VIF aditivum už přibližně 500-1000 km, změny v tomto ohledu taktéž žádné.
Předem děkuji za rady.
no, přečetl jsem tu toho opravdu dost, možná bych našel simultánní spojitost se svým problémem, ale nejsem si tím tolik jist, proto se ospravedlňuji a zakládám toto téma.
Vozidlo: Focus 2008 1.8 I Duratec HE 16v 92 kw (stav tach cca 120 000)
Mám jistou neplechu, co se týče výkonu. Při nezahřátém motoru a celkově i nižší teplotě, vozidlo krásně nabírá na otáčkách a táhne vlastně takřka už jen při sešlápnutí pedálu na polovinu, je to cítit v ukotvení se do sedadel. Problém nastává, když jedu už delší trasu, vypozoroval jsem to při vyšších venkovních teplotách obecně, k přehřívání by snad asi nemělo docházet, to jsem nijak nezaznamenal, vytrácí se akcelerace, obecně je potřeba sešlápnout až na podlahu, a slyším jakoby takový dunivý ton, a neochotu se dostat do otáček, někdy i po podřazení, tah zkrátka není tak znatelný. Typoval bych to na váhu vzduchu, nebo jestli se zpětně nějak nedostávají plyny do sání-klapky, nedusí se to, řídící jednotka, lambda a pod..., vozidlo jsem měl dvakrát na diagnostice, evidentně vše v pořádku dle posouzení, nezaznamenán žádný problém... SW ve vozidle teda původní, to jsem nijak nezkoumal.
Nemá někdo třeba podobnou zkušenost, problém, nemohl by mi poradit, co a jak ?
PS: Takřka vše "spotřební" měněno (olej, filtry, svíčky, řemeny, rozvody taktéž kontrolovány, v pořádku, řetěz i napínáky ok, vzducháč mám od simoty, od vstupu sání, jsem to všechno prolezl, až do škrtící klapky, tu celou vyčistil, pak dál už se může nacházet problém...., no a zase od vlnovce směrem až na "konec" auta vyměněn celý výfuk, už to bylo potřeba) - no a stále to přetrvává. Jinak přidávám při tankování VIF aditivum už přibližně 500-1000 km, změny v tomto ohledu taktéž žádné.
Předem děkuji za rady.