Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od bp1 » 06.02.2014 23:14

Ja ten clanek pochopil tak,ze DPF je hlavne byznys,to je prokazany.To ostatni ne.Mne je uplne jedno,jestli nekdo vykuchal nebo nevykuchal,na moje zdravi to zadny vliv nema.Kdyby me sralo,ze si nekdo vybere filr 100 km ode me,nebo jeste dal,povazoval bych se za pokrytce.Vam vadi,ze to kuchli,ne ze vypousti neco,o cem jste se docetli z novin.V ramci udrzeni zamestnanosti ucpou nejakym genialnim zarizenim casem i benzinaky,tim sem si jistej,a oduvodni to tim,ze to vypousti nejaky karcinogeni latky. Jinak ja jel i za benzinakem,z kteryho sly modry balony.soused na vyfuku v igelitovym pytlu likviduje kotata,nevim jakou emisni normou,ale funguje to.Tim chci rict,ze taky asi nevyrabite ozon.Omlouvam se,je to uplne mimo tema.Uz se k hloupostem vyjadrovat nebudu.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od Nicco » 07.02.2014 15:41

Tak to si cital iba nazov toho clanku a dalej si sa nedostal. To ze ty si mylis, ze ti nieco neskodi, je tvoja vec, ale nemas na to ani vzdelanie ani skusenosti a protirecis tym, ktori tvrdia nieco ine a stoja si za tym vysledkami testov, ktore jednoznacne preukazuju ako sa veci maju. Ak by to nebola pravda, ktokolvek by vyhral sudny spor s automobilkami alebo s EU, US, Japonskom, kde taketo normy platia. Dokonca Cina, kde ekologia a zdravie boli vzdy na poslednom mieste, zavadza tie iste limity a uz su na Euro4 a dve cinske mesta uz limituju registracie novych aut. Ked kedysi s naftou jazdil jeden clovek na 1000 aut a v republike bolo 20.000 aut, tak to nikto neriesil. Dnes v meste prejde rusnou ulicou 80.000 (Brno,), 100.000 (Praha) aut za den a to je uz uplne ina situacia.

http://www.autorevue.cz/praha-vystavi-s ... misni-zony

"Metropole se, stejně jako další zatížené regiony, potýká s častým překračováním imisních limitů polétavého prachu (suspendovanch částic PM10) či benzo(a)pyrenu, automobily vytvářejí v Praze emise tuhých látek ze 70 procent."
Nemusim pripominat, ze tuhe/pevne latky produkuje hlavne nafta a nafta bez filtra. Problem je tu ale ten, ze Maros dostane zelenu znamku, aj ked uz nie je EU4, ale iba EU3 a do takej zony by nemal mat pristup.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od bp1 » 07.02.2014 21:08

:puke_r: Chce se mi zvracet.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od foki » 07.02.2014 21:21

marosmanik25 píše:Ďalšia vec....dobre nepatríme na cestnú komunikáciu bez toho sajrajtu...a prečo mám potom povolenú kurivosť na emisnej do 1,1 a namerali mi necelých 0,5..??.
tobe merili pevne castice ? kde ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 07.02.2014 21:22

toto me pobavilo
Osobně pokládám DPF za projev marketingového a technického zoufalství. Je to jeden z mnoha argumentů - nikoli ten hlavní - proč bych si auto na naftu nikdy nekoupil. Celá technologie se dostala na trh v ne úplně dotaženém stavu a náklady spojené s omezenou životností jsou přeneseny na zákazníka. Ten si většinou neuvědomuje, co je to za dáreček, protože vidí jen tu nízkou spotřebu (která navíc u moderních dieselů není až tak nízká) a dojde mu to, až když je za ním vystaven mastný účet na nějakou opravu.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 07.02.2014 21:30

bp1: aj mne, ale COI-ka uz na probleme pracuje.

Apropo dnes v spravach davali rekonstrukcne prace po poziari garazi v tejto novostavbe:
http://www.pluska.sk/krimi/domace-krimi ... ciach.html

Na stenach po celom objeke su sadze od horenia a mozete 3x hadat, co tam zaznelo. Objekt sa musi kompletne vycistit a sadze odstranit, lebo su rakovinotvorne :!:
Aj keby neboli? Kto z vas by tam chcel byvat medzi stenami od dymu :?: Verim ze nikto. Ale z nejakeho prazvlastneho dovodu vam to z vyfuku nevadi. Co takto si ten vyfuk zaviest do kabiny, ked to vobec neskodi?

Napada ma paradoxna situacia. Kuchac byva v tom dome, jazdi bez filtra po okoli, ale doma ked mu zadymi byt, tak to musi vycistit, lebo to skodi jeho zdraviu.
Chce se mi zvracet. :puke_r:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 07.02.2014 21:36

Následovat by mělo zpřísnění emisních kontrol, dále pak především proškolení personálu na odhalování odstraněných DPF filtrů a zároveň také proškolení a dostatečné nástroje pro Policii ČR, která bude majitele automobilů za odstraněný filtr DPF pokutovat. Malé srovnání se zbytkem Evropy je určitě nutné. Naši sousedé v Německu jsou o několik kroků před námi a emisní politika je zde velmi důležitá. Filtry DPF tam mají již všechny nové dieselové automobily, dokonce jdou ještě dál a jsou již tendence na zavedení filtru i pro benzínová vozidla. Stanice emisních kontrol jsou vybavena i proškolena a to i na moderní motory a všechny typy měření. Všechny tyto kontroly podporuje legislativa a platné zákony. Pokud by snad majitel vozu či pracovník kontroly chtěl nějaké nařízení obejít, hrozí vysoké pokuty a v případě pracovníka kontroly i doživotní zákaz činnosti.
Ačkoliv ohledně odstraňování DPF i náš zákon hovoří jasně a to ve smyslu, že po odstranění filtru DPF se automobil stává nezpůsobilý k dalšímu provozu. Doposud však není dost kontrolních pracovišť, která by se tímto problémem zabývala a tak bohužel pro majitele takových vozů nehrozí skoro žádný postih, který by je nutil filtry neodstraňovat a to minimálně vysokými pokutami. Emisní kontroly by sice velmi lehko mohly poznat, zda je filtr odstraněn, ale jen málokterá se filtry pevných částic zabývá takto do hloubky. Avšak i tento neuspokojivý stav emisní legislativy v České republice by se měl změnit. Novým impulsem ke změně situace je novela zákona, která umožňuje městům zavést tzv. „nízkoemisní zóny“, kam by právě vozy s odstraněným filtrem DPF mohly mít omezený nebo zakázaný vjezd.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 07.02.2014 22:09

to vita : mam v technicaku 195/60-15 , ale jsou drahé tak jsem sehnal za dobre 225/45-15 muzu s tim jezdit ? je to zpusobile ?

vyjedu na silnici a v zatacce se mi guma probrousi o blatnik dostanu smyk , vjedu na chodnik , kde srazim zenu s ditetem , bhuzel neprezijou . co kdyby to byla tvoje rodina , taky by jsi schvaloval to ze muzu nazout cokoliv co vyjde vyhodneji ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

bp1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 01.11.2012 14:42
Bydliště: vysocina

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od bp1 » 07.02.2014 23:38

Nicco,co ma tohle spolecnyho s vykuchanym filtrem viti-k nebo nekoho jinyho,to fakt nevim.Myslenkovym pochodum nekterych lidi fakt nerozumim,asi jsem fakt malo vzdelanej.Ja chtel prapuvodne jen rict,ze do r.2010 vyrabely saze i 66 a85kw,ty ti ale nevadi,protoze na to maji zelenou znamku na znacce.Nemel bych ti vadit ani ja,protoze vyrabim saze legalne.Mimochodem,kdybych mel dpf,taky nekucham,rovnou prodavam.Aproto si myslim,ze je to jen jejich vec,kazdej strujcem svyho stesti.jestli nekolik procent z x naftaku kuchne nebo ne,je uplne jedno,neohrozi to ani tebe ani mne,ale asi ses zvyklej srat se do lidi,tady je to anonymni a velmi jednoduchy.Jinak tu hadici si zkus zavest sam,nemelo by ti to ublizit,protoze z benzinaku nejdou mastny saze,pouze zdravi prospesny rajsky plyn.Apokud to prezijes,navstevuj kurzy sebeovladani a ber leky pravidelne.
Bylo ff2 1,6tdci tournier trend 80kw bez dpf
ff3 1,6 tdci 70kw
fiesta 1.0 ecb 74kw kuga 2,0 tdci 110kw

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Příspěvek od zdenek34 » 08.02.2014 00:11

Nicco píše: A pozor, to som este nazacal o NOx emisiach z nafty - znamy to chlorovy alebo kysly smrad, tak casto cititelny v mestach kde sa dechtaky pomaly posuvaju v kolonach a motory nedokonale spaluju palivo.

Nicco, kolik produkuje Tvůj motor NOx, to víš?
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od stano. » 08.02.2014 09:32

Za odstraneny DPF sa maju brat papiere. Vyhlaska na to je. Pravidla platia pre vsetkych a vsetci ich maju dodrziavat. Bodka.

A vy hrdinovia, chodte sa buchat do hrude do Rakuska alebo do Nemecka. Su vzorom asi vsetkych postkomunistickych krajin v strednej a vychodnej Europe. Ale toto je jasny dokaz toho, ze sa k nim nikdy ani len nepriblizime.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13433
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od miki21 » 08.02.2014 09:57

.. jen se zeptám, jak dlouho musí průměrný rakušák pracovat, aby si nechal do auta namontovat nový dpf? :wink: Srovnáváte hrušky s jabkama pánové.Je to jen chyták na prachy a další "kurvítko" v autě. Jaká ekologická zátěž je to ten dpf vyrobit a poté neškodně zlikvidovat, stejně tak katalyzátory. Je to jako zakázaovat obyčejné žárovky, že ty superekologické jsou plné rtuti a jiných sraček a že jejich výroba a likvidace je daleko nákladnější, to už je jaksi jedno. Však se to dělá někde v Číně, tak to nám nevadí.
Ono myslet ekologicky je pěkné, ale je třeba na to všechno koukat tak nějak s rozumem.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od stano. » 08.02.2014 10:12

Preco potom chcu jazdit na rovnakych autach ako Rakusaci a Nemci? Zarabaju 3x menej a chcu mat rovnake auta. Tak asi maju aj peniaze na ich zivenie.

Ziarivky su svinstvo. Takisto DPF filter ako taky nie je zrovna neskodny, co sa zlozenia tyka. Tam ide skor o to, ze ten bordel, ktory zachyti a vypali je ovela vacsi ako svinstvo, ktore ma v sebe. To iste s katom.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Eidž » 08.02.2014 10:34

Nicco: problematiku škodlivých látek se snaží řešit normy EURO, které jsou přísnější a přísnější. Shodneme se na tom?

Takže co je lepší EURO III nebo EURO IV?

A může být EURO IV jen s DPF filtrem nebo i bez DPF filtru? (Myslím z výroby.)

A bavíme se o dieselech.

Jinak si výfuk do kabiny zaveď i z benzíňáku, když je o tolik lepší, než diesel, ale to je jiný příběh.... :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od djdekl » 08.02.2014 10:55

Ford motor 1.8 z roku 123 ma 4ku bez dpf ne

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host