Ked starter roztaca motor, tak aky olej tam moze tlacit? Ved este nema to ziadne otacky, nema ako vyvinut tlak oleja.
časopis Autodiesel:
Mam ti natocit video Zetecu, ktory ma colu cca 2-3mm?Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je točivý moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou, či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje.
A o tych Renaultoch to este hladam. Nejako sa neviem dostat k tomu clanku, kde to bolo aj nafotene.