mlžení oken

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 30.01.2007 22:39

Nevim, ale na nadmernou vlhkost uvnitr auta octova voda nepomuze, na poceni oken jiste pomuze, ale v aute je vlhke vsechno, kdyz rezavi i mince. To zamlzeni skel je, podle meho, opravdu dusledek velke vlhkosti uvnitr auta. Ta je ale odkud? Tipuji, ze to dost pravdepodobne muze byt zpusobeno i tim, ze natece voda do dveri skvirou mezi gumou dveri a okna. Mam dojem, ze se mi to deje take, ale zatim jsem nezkoumal, zda se voda opravdu hromadi ve dverich. Na Favoritu mely dvere dole diru a voda tekla ven. Ale pokud se dvere vystrikaly nejakym voskovitym sajrajtem proti korozi, dira se nekdy zalepila. Zkus se kouknout do dveri.
Pokud by bylo praskle topeni, tak by mozna odparujici se chladici kapalina aspon trochu smrdela.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 01.02.2007 20:18

Cau. Udelal sem dalsi pokus. Jel sem tu stejnou trasu (tu stejnou po ktere mi - pokud nepockam s otevrenejma dverma - okna vzdy namrzla), ale tentokrat jsem netopil - vetrak na 1, chvili na okno (klima urcite nesepla) chvili uplne doleva a teplota teda nastavena uplne na zimu - uplne vlevo, Z auta sem okamzite utekl, zapojil nezavisle topeni (take hlavne proto abych udelal vse stejne), zadne cekani - ihned do hokny. Venku bylo cca -10 cely den a odpoledne bylo auto jako ze skatulky... Uz tu cca 3 tydny neprselo, stale je tu kolem -5 az -15ti. Buhuzel nic podobneho ANTIKONDENZU sem tu nesehnal, ale jak pise Jiri02, stve me vntrni vlhkost jako takova - okna nejvice, bo voda zmrzne a je hotovo. Pokud bude o vikendu cas, tak bych mozna zkusil sundat oblozeni dveri, asi zadnich, tam to snad pojde jednoduseji... koukal sem na 5. dvere, tam sem ty kanalky kterejma by pripadna voda mela vytect jsou a jsou ciste, ale i to oblozeni sundam, s tim mam uz zkusenost pote, co se mi take otevrely jednou dvere a nesly zabouchnout ... Mam strach, aby nezaclo korodovat vse mozne, to bych se mohl dockat zajimavych prekvapeni... V tom Fordu mi rekli, ze jsi take vsimly nadmerne vlhkosti, ale po zkontrolovani pylaku a klapky nevedeli na co dal sahnout... Jde o to ze tu vidim desitky fofinu, ale jen ten muj ma tokovy problem... vsichni jezdi do prace v bundach, vsichni odchazi od auta ihned po zaparkovani, jen ja NE.
Este jedna vec. Kdyz sem auto od Fokiho prebiral, tak jsme kontrolovali VIN a ty koberce byly totalne nasakle vodou, myslim ten filc co je pod kobercem. Tenkrat sem to rozdelal a vysusil. Foki tvrdil ze to je od "cisteni interieru" - bylo to asi narychlo, a nestacilo to uschnout. Mohla se treba voda s nejakym saponatem dostat treba vzduchovejma vydechama nekam do potrobi a hnit tam az do ted? Auto mam od cervna a byly horka jak blazen, ale napada me ze kdyz netopim, voda neroztaje a nedostane se mi do interieru. Kdyby byla zamrznuta ve dverich, jako ze pri -10 pres noc by asi zamrzla, tak mohla by po 4 km jizdy roztat a odparit se do interieru...
Mozna ze uz "slysim rust travu", ale co se deje je fakt dost neprijemne...
Diky za dalsi poznamky.
p.s. uz me aj napadlo oskrabat ten led a zanest ho nekam na rozbor, treba by mi rekli co v ni je...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 01.02.2007 22:55

To Stehnak:
Neznam detailne Tvoje auto, ale do 5tych dveri by snad ani nemohlo prset. Myslel jsem spis na dvere se stahovacimi okny - dest tece po skle a skvirou pak do dveri. (To jen zoufala teorie - stavalo se Ti to po desti, ne?)
K tomu rozboru ledu: Nashromazdi ho a dej do nejake nadobky roztat. Mozna pak napovi cichnuti k te vode. Ovem led seskrabany z oken asi nic nerekne - je vlastne z destilovane vody - te, co se odnekud odparila. Nepredpokladam, ze by se s ni odparily nejake tezke uhlovodiky nebo soli. A ty lehke se odpari drive a vyvetraji se. Spis by slo o vodu, ktera odnekud vytece a nekde se nahromadia pak zmrzne.
Nemyslim, ze by od parneho leta jeste nekde zustavala voda v trubkach, kde proudi vduch. Ale nekde v dutine, kde neproudi vzduch, tam se vodni para ve vzduchu zase vysrazi pri ochlazeni do vody, jako v zavrene lahvi. Pokud by byla ve dverich, tak jsem myslel, ze kdyz na ne v zime zasviti slunce nebo se jinak dost ohrejou, tak se mohou docela dost ohrat (anebo se mohou ohrat i jinak, treba v garazi), voda se odparuje, calounenim se para dostane ven (vzduch v dutine dveri se rozepne) a na chladnych sklech pak pri snizeni teploty v aute zamrzne. Skla se totiz na slunci nezahrivaji jako tmava karoserie. Pokud jsi zatopil bufikem, tak zrejme v aute bylo teplo a voda nekondenzovala. Bufika nemam, ale predpokladam, ze fouka do auta ohraty vzduch, ktery bere bud zvenku nebo zevnitr (to asi spise). Pri -10° C (netopil jsi) pak bufikem ohraty vzduch ma velice nizkou relativni vlhkost a para se v nem "rozpusti". Jak jsi jel, tak se nejaka vlhkost vyvetrala.
A co pak rano?
Jsem moc zvedavy, jak to dopadne.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 02.02.2007 07:20

Mokrym oknum jsem nevenoval pozornost - proste sem je utrel a ani me nenapadlo co se bude dit v zime... Proste jsem o tom vubec nepremyslel a rikal si, ze je to "normalni".

Mam jen vyhrivani motoru, ohriva to chladici kapalinu, a od ni cely motorovy prostor (na kapote snih taje, na strese a oknech ne :-) ) , dovnitr zadny teply vzduch nejde... zadny vetrak nic. Samo ze jsem to zkusil po jizde na noc nezapinat (mam to na 230V AC - zasuvka na stojanu na parkovisti), ale vysledek byl uplne stejny - namrznute okna.

p.s. o slunce tu opravdu nehraje zadnou roli. Deje se to pres noc, pres den kdyz sviti / nesviti...

p.s.2: auto je made in Spain

zatim se drzim, ale nejake hororove scenare uz se mi v hlave honit zacinaji. Vim, nejde o zivot, ale i trochu ano, kdybych potreboval rychle nekam odjet, jedu poslepu, bo pres predek nic nejni videt - po 15 minutach driny ano. Dobrej paradox je, ze odstranovani pomaha vyhrivani predniho okna a teply vzduch z topeni ale prave kdybych netopil, tak muzu po jizde z auta okamzite utect...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
carlos
Junior
Junior
Příspěvky: 298
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od carlos » 03.02.2007 08:03

to Stehnak: Pročetl jsem si vše znovu, co popisuješ.
Myslím, že voda ze dveří i kdyby během jízdy roztála,
tak při -10 by docela rychle zase zmrzla, nestihne se v takovém
množství odpařit. Jak už tady někdo psal, vypadá to jako na
opravdu maličký únik ze soustavy topení. Ono totiž z jedné kapky
vody je páry až dost, nejvíce patrné to bude při mínusové teplotě.
Voda nemusí být vařící(vždyť když je -10 tak se pěkně kouří
od "huby", jak člověk vydechuje vzduch o teplotě cca +37°), chtělo by to projít všechny spoje topení,které vedou a jsou v kabině. Jenže to je práce do dílny a ne asi na jeden den. Protože jak jsi psal, že když jsi téměř netopil, tak to bylo lepší. Mě trošku namrznou okna jen když nechám na gumových kobercích sníh, pak na auto zasvítí slunce a ráno je to namrzlé, jenže to se mi stalo v letošní zimě jen jednou při -12, tady u nás je teplo,
dnes ráno +5 :)
Poptám se v okolí na tento problém, jestli se sním už někdo setkal.
FF 1,8 TDDi kombi 75k r.v.2000, state blue
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 03.02.2007 16:36

Dneska jsem rozdelal jedny dvere, a nasel jsem tam vodu. Nebyla vubec na dne, ale je vsude kolem okna, ktere "precniva" do dveri kdyz je vytahnute uplne nahoru. Fotka nic moc, ale fakt se to tam blbe foti:
Obrázek

Pokud bude zitra alespon jak dneska (mozna ze tepleji nez v CR: +3), tak rozdelam i druhe zadni, popripade i jedny predni. Podotykam ze dneska neprselo, jen je celej den kolem tech +3.

Mam este jeden dotaz. Kdyz lehce zatlacim na zadni dverni okna dole u dverniho ramu (z venku), tak se mi dole u tesneni udela az 3mm skvira, proste to okno tam je dost volne - vytazene bylo az navrch. Predni to nedelaji, ty tam jsou na fest a aby tam vznikla 1mm skvira tak by jsem musel poradne zarvat... A kdyz zaviram zadni dvere, tak je slyset, jak okno v ramu klepe... Je to normalni?

Jinak sem koukal pod koberce a nikde ani stopa po mokru, vlhku... jsou OK.

Diky carlos ze se poptas, snad to nakonec vyresim...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 04.02.2007 07:15

To Stehnak:
Vypada to, ze jsou spatne slozene tesnici gumy dveri u stahovaciho okna. Ja mam podobny problem, ale nevim, jak ty gumy vyndat a slozit spravne. Je ale mozne, ze Ty mas uplne jinak delane tesneni nez ja. Diru tam po zatlaceni mam ale take.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 05.02.2007 20:29

Tak prijdu dneska odpoledne do auta a ... ani to nechci vyslovit. Auto sem vetral, ale bylo tu cca 3 dni nad 0, pak to vsechno zmrzlo - vcetne mych vnitrnich oken. Teda jen predniho - asi dalsi dil puzzle do neslozitelneho obrazku. Bocni a zadni pokryte ledem nebyly...
Dalsi vec co sem vypozoroval, je, ze kdyz jedu a nefoukam teply vzduch na predni okno, tak mi to namrza zevnitr i za jizdy. Sice ne moc, ale preci - teplo sem si foukal na oblicejicek a bocni okna postranima vyduchama...
Myslim si ze tento muj problem asi nema reseni, snad jen prodat auto do teplych jiznich klrajin. Ted zkousim esli to treba nebude lepsi, kdyz pred odchodem od auta nastavim smer a "teplotu" nejak, popripade bych mohl pred odchodem hodit klapku na vnitrni cirkulaci...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
gacger
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od gacger » 05.02.2007 21:34

Tak už jedině prodat nebo já už nevím,když to tady čtu. Hlava mi to nebere.
Vím,že v servisu třeba klapku prohlídli,ale toto nemůže dělat kurva :oops: :oops: už nic jiného :!: :!: :!: Ja bych se na to mrknul sám.Ten kastlík na doklady si vyklop dolů,klapku si dej na vnější okruh a vytáhni kabel ze zásuvky,aby se ta klapka nehla. Mě se např. pohla jednou z 10 máčknutí. Mít zapnutý vnitřní okruh v autě a jet někam dál a ještě k tomu třeba ve čtyřech,tak v tomto počasí za pět min. z bočních okýnek neuvidíš nic a postupně i z předního. Vnitřní okruh je svině,ten drží tu největší vlhkost v autě. A myslím si,že když si za jízdy necháš pootevřené okénko,tak je to o dost lepší ne??? Na nic jiného bych asi nevsázel. Mít špatný těsnění v autě by ti mělo za jízdy od toho vlhka spíše pomoct než uškodit. Opak je potom když stojíš a chčije. :roll: :roll: :roll:

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 05.02.2007 22:11

Jestli je to tak, pak asi jde para od topeni nebo je opravdu klapka nastavena na vnitrni okruh anebo oboji. Zkusil bych jeste tohle: Nepoustet ventilator topeni a za jizdy malicko (tak 1 - 2 cm) pootevrit okno - doufaje, ze aerodynamicky podtlak okolo okna bude vysavat vzduch z kabiny, a pritom zkusit, zda fouka z vydechu vzduchu a pak to porovnat se zavrenymi okny. Pokud to bude foukat, pak pravdepodobne je klapkapostavena na vnejsi okruh. Ale to, co radi gacger by bylo zrejme nejspolehlivejsi. (A pokud bude foukat na studene okno, vsimat si, zda se od vydechu vzduchu okna mlzi.
Pokud topeni roni odparujici se kapky, tak je roni hlavne tehdy, kdyz je pod tlakem. Zkusil bych po dojezdu chvilku pockat, PRESVEDCIT SE, ZDA TEPLOTA POKLESLA a VELMI opatrne v nepromokave rukavici (strcenou do pastoveho sacku) a s hadrem povolit zatku chladice a POMALU nechat chladic odfouknout tlak. Pak zase zatku zavrit. Pak po dobu, kdy bude auto stat by topeni nemelo ronit - bude v nem spise podtlak (zatka si pripusti vzduch.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 07.02.2007 09:48

Dnesni pokus s jizdou s pootevrenyma oknama nevysel - byl sem rad ze sem otevrel pri rannich -25 dvere :-) Start napoprve, rucky strileji o 106, ale to je jine tema - pres noc auto samo v eletrice (engine heater ON).

Zacinam ale zjistovat dalsi vec. I kdyz po jizde vetram, tak mi po delsi dobe (cca 4 dni stani) dost namrzne predni, zadni okno a vnitrni zpetne zrcatko tak jak tak. Bocni jen malo.

ALE este sem se zapomel zminit o jedne veci. Cele auto - myslim tim dutiny dveri a kdo vi este kde to je mam pokryte nejakym protihlukovym cernym smejdem. Je to trocha videt i na me fotce na teto strane. Je to v dolni casti fotky. Nevim k cemu to prirovnat - neco jako lepenka na strechu, ale hure tvarovatelna. Prave v tech dverich na fotce byl cca 5 * 30 cm kus odloupoly od dveri, tak sem ho vyhodil. Kontaktuju Fokiho, zeptam se ho kde to vsude je, teple se oblecu a o vikendu to pujde dolu. drzi to teda fest, ale mam toho v aute dost a je to dost nestandartni, takze tak.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 07.02.2007 10:24

Stehnak píše:Dnesni pokus s jizdou s pootevrenyma oknama nevysel - byl sem rad ze sem otevrel pri rannich -25 dvere :-) Start napoprve, rucky strileji o 106, ale to je jine tema - pres noc auto samo v eletrice (engine heater ON).

Zacinam ale zjistovat dalsi vec. I kdyz po jizde vetram, tak mi po delsi dobe (cca 4 dni stani) dost namrzne predni, zadni okno a vnitrni zpetne zrcatko tak jak tak. Bocni jen malo.

ALE este sem se zapomel zminit o jedne veci. Cele auto - myslim tim dutiny dveri a kdo vi este kde to je mam pokryte nejakym protihlukovym cernym smejdem. Je to trocha videt i na me fotce na teto strane. Je to v dolni casti fotky. Nevim k cemu to prirovnat - neco jako lepenka na strechu, ale hure tvarovatelna. Prave v tech dverich na fotce byl cca 5 * 30 cm kus odloupoly od dveri, tak sem ho vyhodil. Kontaktuju Fokiho, zeptam se ho kde to vsude je, teple se oblecu a o vikendu to pujde dolu. drzi to teda fest, ale mam toho v aute dost a je to dost nestandartni, takze tak.
Nebudes mat v tych dverach nejaky lacny tlmiaci material,ktory do seba absorbuje vlhkost a nasledne sposobuje to namrzanie :?: :?: :?: Lenze tebe namrza aj celne,aj zadne okno,tak neviem.....

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 07.02.2007 11:03

Nevim co to presne je. Foki to tak koupil v Nemec z bazaru a pak od neho ja. V lete se to buhuzel projevit neprojevilo... Kazdopadne to pujde dolu - pokud to pujde...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
pavka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: kolín

Příspěvek od pavka » 07.02.2007 11:19

držim palec aby to bylo tím sajrajtem :lol:
ford focus combi 1.8 tddi 2002 black metal
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 07.02.2007 18:21

A je ten sajrajt nasakly vodou? Pokud ne, tak bych bych vyckal, az se ujistis, ze tam nepatri.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host