Chcípání při studeném startu

Odpovědět
kroulajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 29.04.2011 14:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od kroulajs » 11.01.2014 18:47

jo to zkusim určitě udělat
Ford Focus 1.6 16V

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Olut » 18.01.2014 01:16

Vrozená vada. Soudruzi ve Fordu o ní ví, ale řešit ji by bylo drahé. Levnější je uvést v návodu větu "pokud auto nestartuje, stiskněte pedál na podlahu a zkuste to znovu".
Obvykle to funguje (1,8 16V).
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

kolša
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18.11.2010 17:28

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od kolša » 12.02.2014 15:14

Lidi už vím kde je co na 1,6 :), ale ještě se mi nepovedlo najít to čidlo teploty motoru na mé 1,8. Prosím někoho at mi to popíše, kde ho najdu, nebo sem hodte fotku. Já jsem z toho chcípání už zoufalý. displej hlásí DTC-D262, tak snad to bude ono. už se mi nechce ani přepnout plyn - tak snad to bude zase tím. |Díky
ford focus hatchback 2003, 1,8 benzín + LPG, Black panther, GHIA
tuning: koupeno v AAA :)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od stano. » 12.02.2014 16:37

Ked ho najdes, daj vediet :D

kolša
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18.11.2010 17:28

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od kolša » 12.02.2014 17:39

mám to chápat tak, že tam prostě není?
ford focus hatchback 2003, 1,8 benzín + LPG, Black panther, GHIA
tuning: koupeno v AAA :)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od stano. » 12.02.2014 18:34

1.4 a 1.6 maju aj cidlo teploty hlavy. 1.8 a 2.0 maju "iba" cidlo teploty chladiacej kvapaliny.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od vitr73 » 12.02.2014 18:54

..v podstate je mezi motorem a alternatorem...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od petulak » 12.02.2014 20:19

stano. píše:1.4 a 1.6 maju aj cidlo teploty hlavy. 1.8 a 2.0 maju "iba" cidlo teploty chladiacej kvapaliny.
A, u 1.8+2.0-- nemaj nic společného s TEPLOTOU vody.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od vitr73 » 12.02.2014 20:42

no stano....cidlo u 1.8 je taky nasroubovany do hlavy...teda v cem je rozdil kdyz ..."iba" vody?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Cimi » 12.02.2014 22:07

Koukám že se řeší stále jeden a ten samí problém, sice s focusem nemám zatím velké zkušenosti ale můj poznatek k tomuto problému. Před zimou mě napadla taková chujovina hodit místo original airboxu otevřenej kužel. nejprve dobrý zresetoval sem řídící jednotku aby se začala učit s novým filtrem a najednou když se ochladilo +-5°C se mi začal projevovat problém se startováním, auto nastartovalo ale jakmile startér přestal točit chcíplo to a takhle třeba 5x za sebou a když to konečně chytlo tak se to rozbíhalo spíše nepravidelně s cukáním a hroznými zvuky. Dal jsem na rady a zkusil nejprve vyčistit volnoběžný ventil. subjektivně bych řekl že to mohlo startování zlepšit ale problém se vyskytuje tak vzácně že se na to nelze spoléhat stoprocentně. Pak mne napadla váha vzduchu, za chodu kdy se motor ohřál jsem jí zkusil odpojit a motor po odpojení nejevil žádné změny chování žádné zacukání chcíípání nic. z toho bych usoudil že je vadná, skoro jsem z toho udělal závěr když mě napadlo sundat kužel filtr a vrátit airbox a celé to zopakovat a světe div se chod motoru na odpojení váhy razantně zareagoval rozhozením otáček a kolísáním jak to má dělat při odpojení. takže váha "asi" funguje, zdálo se že se problém vyřešil od té doby jsem pokaždé nastartoval nicméně startuje jako když se mu nechce, a můj názor je že exiistuje nějaké čidlo možná i samotná váha vzduchu které nefunguje úplně stoprocentně jak by mělo za každých podmínek jako je chladnějí a vlhký počasí.... což přítomnost otevřeného kuželového filtru ještě více umocnila. to je můj názor že to hraje se sáním. Zároven bych řekl že to musí mít souvislost s podivným padáním otáček při dobrždění. Po vyřazení a zastavení kdy otáčky klesají na volnoběh, nejprve lehce volnoběžných 850cca podkroží až motor zavibruje div nechcípne a hned zase naskočí na volnoběžné a drží. děje se tak pouze přesně v momentě kdy se auto zastaví. Ještě doplním že cítím koncentrovaný smrad spalin kolem svodů (motor 1.6) a při chcípání i slyším že to tam někde ufoukne. určitě to bude někde na svodech nebo vlnovec nebo taky jen těsnění, Doufám že to nejsou svody. ale otázka pro ty co měli prasklej vlnovec - bylo to tolik cítit kolem motoru těma spalinama? přeci jen už je to krapet dál. pochopil jse že se rozsype většinou zevnitř. může to nějak ohrozit na životnosti katalyzátor a mělo by to souvislost s těmi starty? spotřeba? i s tímto unikem fofíka docela krmim na dálnici bezproblému akceleruje až na 180km/h (cca 20sekund jízdy) bez jakékoliv ztráty výkonu a spotřeba se mi pohybuje mezi 6.5-7.1litru na sto což by mělo být v normě na 1.6 takže je mi to divné když tam mam unik. a hlavně to startování
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od stano. » 13.02.2014 07:07

petulak píše:
stano. píše:1.4 a 1.6 maju aj cidlo teploty hlavy. 1.8 a 2.0 maju "iba" cidlo teploty chladiacej kvapaliny.
A, u 1.8+2.0-- nemaj nic společného s TEPLOTOU vody.
To cidlo zboku, pri alternatore, je cidlo teploty vody, nie?

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od vitr73 » 13.02.2014 17:30

meri to teplotu hlavy...coz je v podstate jedno jestli vodu a nebo hlavu...jen vim ze kdyz se vysroubuje tak voda ven netece....proste to meri teplotu motoru aby jednotka vedela jestli jed na sitic a nebo uz ne....a myslim ze slovickareni "teplota hlavy" nebo "teplota vody" je v podstate uplne stejne mereni..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od stano. » 13.02.2014 18:06

Moja chyba.
Myslel som, ze 1.4/1.6 ma jedno cidlo medzi 2. a 3. svieckou (teplota hlavy) a druhe zboku (teplota vody). A ze 1.8/2.0 ma teplotu vody (zboku). Teraz pozeram, ze 1.4/1.6 ma iba medzi 2. a 3. svieckou. A 1.8/2.0 ma iba zboku, pri altiku. Sorry :oops:

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od Cimi » 13.02.2014 18:20

to čidlo teploty hlavy by mělo měřit teplotu oleje jestli se nepletu mělo by být v oleji ne?
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání při studeném startu

Příspěvek od vitr73 » 13.02.2014 18:35

ne...je proste jen nasroubovane v hliniku hlavy..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů