Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To turbo píská tolik,že už je načaté, jede to normálně,ale ten zvuk normální není. Turbo vůli má,ale měla už po montáži. Stejně musí ven,a uvidím ,co mě řeknou. Tu zkoušku průtokem zkusím jen pro informaci,ale důležitej je tlak oleje.
Vůle turba je daná konstrukcí, to mě říkali i v turbocaru,že některá turba jsou volnější,některá těsnější.
Vůle turba je daná konstrukcí, to mě říkali i v turbocaru,že některá turba jsou volnější,některá těsnější.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
V akom stave je vzduchovy filter ? Ked sa turbo toci 150 tisic otackami a nasaje nejaky sajrajt v podobe zvyskov vzduchoveho filtra, je po nom dost rychlo - pri tych otackach staci aj desatina gramu nevyvazenosti.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Když jsem dělal napoprvé repas,tak jsem samozřejmě daval vzduchový filtr nový.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
no je to tezke, ale aspon ta axialni vule, pokud by byla, tak uz je to napovazenou. Zkousel jsem s oskama kvedlat u nas v praci na vystavenych turbech, ktere tam mame v showroomu a vule tam byla slusna-obezne kolo kompresoru se mohlo hybat aspon 0.2 az 0.3 mm (moje jete uz bude mit tech 0.3 mm urcite). Jen ty turba co maj kulickova loziska se ani nepohnou :)lucky.jack píše:Člověk, kterej nemá praxi bude těžko poznávat, jaká vůle je OK a jaká je už velká :nixw: :nnou:
Vetsi vule uz ma za nasledek potkani kola se skrini a to uz se pozna podle vyrazneho vysavacoveho zvuku bezpecne.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Zatím nemám s turbem žádný problém, ale chci provést kontrolu(najeto 98 000, 80Kw, 2008).
Mám udělat mazací zkoušku a pokud to bude OK, tak se na sítko ani nedívat, nebo ho mám zkontrolovat(vyčistit nebo odstranit) i když bude mazací zkouška v pořádku.
Mám udělat mazací zkoušku a pokud to bude OK, tak se na sítko ani nedívat, nebo ho mám zkontrolovat(vyčistit nebo odstranit) i když bude mazací zkouška v pořádku.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Mazaciu skusku rozhodne urob, bolo by zaujimave urobit ju 2x - pred a po vycisteni sitka. Mohol by si sem potom dat vysledky, vcelku by ma to zaujimalo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak to mě taky zajímá
Pokud to budeš dělat sám nebo s někým rozhodně nafoť co nejvíc. Hlavně to sítko. Pokud tam je.

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Nováček
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30.07.2011 12:32
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Chtěl bych se zeptat kde se to sítko nachází a jestli se musí rozmontovat půl motoru aby se vydělalo nebo je to jednoduchší operace.
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Sítko by mělo být na spodním mazacím šroubě.(na bloku motoru)
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ještě jsem si všimnul jedné věci a to, že když zatlačím na trubku(samozřejmě jako by ve směru pokračování trubky) horního mazacího šroubu u turba, tak zajede dovnitř i při nastartovaném motoru, ale pokud tam není tlak oleje, tak je to asi normální že jo?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.
Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.
Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?
Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.
Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
mozna proto ze by cidlo difenrencniho tlaku dostavalo blbe hodnoty . mozna bych jeste zkusil diferencni tlak kolik dává .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Poškození cizím předmětem
Závada na turbodmychadle způsobená vniknutím cizího přemětu je snadno viditelná a rozpoznatelná na poškozených lopatkách turbínového (dmychadlového) kola. Je nanejvýš důležité před montáží zkontrolovat systém sání vzduchu do turbodmychadla stejně jako okolí příruby výfukového porubí. Není doporučeno pokoušet se narovnat lopatky turbinového (dmychadlového) kola, neboť dojde k pozdějšímu poškození celého turbodmychadla. Nedoporučuje se rovněž provést montáž turbodmychadla s již poškozenými lopatkami, což může vést k jejich další destrukci a poškození motoru.
Nečistoty v motorovém oleji
Nečistoty v motorovém oleji způsobí velmi rychle značné poškození všech ložisek turbodmychadla. Proto se doporučuje provádět řádně a včas výměny motorového oleje i olejového a vzduchového filtru, stejně jako výměnu oleje a obou filtrů při montáži nového turbodmychadla. Nejčastější příčinou tohoto druhu poškození bývá:
- poškozený či ucpaný olejový filtr, popřípadě filtr nízké kvality
- nečistota, která se do náplně motorového oleje dostala v důsledku chyb při servisní činnosti
- opotřebení motoru nebo výrobní chyba
- špatná kvalita motorového oleje vedoucí k jeho karbonizaci.
Nedokonalé mazání turbodmychadla
Opakované přerušení dodávek motorového oleje na krátkou dobu (do 4-5 sekund) způsobí poškození ložisek turbodmychadla. Mezi nejčastější příčiny patří:
- montáž turbodmychadla bez předchozí kontroly systému mazání
- výměna motorového oleje a filtru
- odstavení vozu na exterémně dlouhou dobu
- neprávné startování (zvláště v zimním období s teplotami pod bodem mrazu)
- nízký tlak oleje způsobený závadou v systému mazání
- znečistění oleje (např. průnikem paliva či chladicí kapaliny do soustavy mazání)
Přerušení dodávky oleje
Opakovaná přerušení dodávky motorového oleje na delší časový úsek (8-10 sekund) způsobí přehřátí ložisek turbodmychadla s následným zadřením ložisek
i poškození tělesa rotoru. Tato poškození turbodmychadla patří mezi vůbec nejčastější a jejich příčinou jsou:
- poškozený nebo omezený přívod motorového oleje do trubice přívodu mazání turbodmychala
- porucha na olejovém čerpadle
- nedostatečné množství motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání
Přehřátí
Nadměrná teplota ve výfukovém systému nebo okamžité vypnutí motoru po režimu vysokého výkonu způsobí přehřátí turbínové skříně s následným zakarbonováním turbínové skříně a rotoru. Před vypnutím motoru je doporučeno nechat běžet motor 2-3 minuty ve volnoběžných otáčkách. Přehřátí turba nejvíce poškozuje rotor na průměru jeho osy a na drážkách, dále ložiska a turbínovou skříň. V některých případech dochází dokonce k trhlinám v turbínové skříni a popraskání litinového bloku. Mezi nejčastější příčiny patří:
- ucpaný čistič vzduchu
- nedostatečný přívod vzduchu
- náhlé vypnutí motoru po režimu vysokého zatížení
- karbonizace nekvalitního motorového oleje
- nedostatečné intervaly výměny motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání
- vadné olejové čerpadlo
- nesprávná instalace turbinové skříně
- omezený přívod oleje
Radiální vůle na hřideli 0,2 - 0,3 mm není možná.
Dovedete si představit vyosení = nevyvážení = exentr v ložisku 0,15 mm/půlka 0,3mm/ při 200 000 ot/min
to by se turbo roztrhlo již ve 20 tisících. Tam to bude řádově kolem 0,01 -0,015 max mm
Závada na turbodmychadle způsobená vniknutím cizího přemětu je snadno viditelná a rozpoznatelná na poškozených lopatkách turbínového (dmychadlového) kola. Je nanejvýš důležité před montáží zkontrolovat systém sání vzduchu do turbodmychadla stejně jako okolí příruby výfukového porubí. Není doporučeno pokoušet se narovnat lopatky turbinového (dmychadlového) kola, neboť dojde k pozdějšímu poškození celého turbodmychadla. Nedoporučuje se rovněž provést montáž turbodmychadla s již poškozenými lopatkami, což může vést k jejich další destrukci a poškození motoru.
Nečistoty v motorovém oleji
Nečistoty v motorovém oleji způsobí velmi rychle značné poškození všech ložisek turbodmychadla. Proto se doporučuje provádět řádně a včas výměny motorového oleje i olejového a vzduchového filtru, stejně jako výměnu oleje a obou filtrů při montáži nového turbodmychadla. Nejčastější příčinou tohoto druhu poškození bývá:
- poškozený či ucpaný olejový filtr, popřípadě filtr nízké kvality
- nečistota, která se do náplně motorového oleje dostala v důsledku chyb při servisní činnosti
- opotřebení motoru nebo výrobní chyba
- špatná kvalita motorového oleje vedoucí k jeho karbonizaci.
Nedokonalé mazání turbodmychadla
Opakované přerušení dodávek motorového oleje na krátkou dobu (do 4-5 sekund) způsobí poškození ložisek turbodmychadla. Mezi nejčastější příčiny patří:
- montáž turbodmychadla bez předchozí kontroly systému mazání
- výměna motorového oleje a filtru
- odstavení vozu na exterémně dlouhou dobu
- neprávné startování (zvláště v zimním období s teplotami pod bodem mrazu)
- nízký tlak oleje způsobený závadou v systému mazání
- znečistění oleje (např. průnikem paliva či chladicí kapaliny do soustavy mazání)
Přerušení dodávky oleje
Opakovaná přerušení dodávky motorového oleje na delší časový úsek (8-10 sekund) způsobí přehřátí ložisek turbodmychadla s následným zadřením ložisek
i poškození tělesa rotoru. Tato poškození turbodmychadla patří mezi vůbec nejčastější a jejich příčinou jsou:
- poškozený nebo omezený přívod motorového oleje do trubice přívodu mazání turbodmychala
- porucha na olejovém čerpadle
- nedostatečné množství motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání
Přehřátí
Nadměrná teplota ve výfukovém systému nebo okamžité vypnutí motoru po režimu vysokého výkonu způsobí přehřátí turbínové skříně s následným zakarbonováním turbínové skříně a rotoru. Před vypnutím motoru je doporučeno nechat běžet motor 2-3 minuty ve volnoběžných otáčkách. Přehřátí turba nejvíce poškozuje rotor na průměru jeho osy a na drážkách, dále ložiska a turbínovou skříň. V některých případech dochází dokonce k trhlinám v turbínové skříni a popraskání litinového bloku. Mezi nejčastější příčiny patří:
- ucpaný čistič vzduchu
- nedostatečný přívod vzduchu
- náhlé vypnutí motoru po režimu vysokého zatížení
- karbonizace nekvalitního motorového oleje
- nedostatečné intervaly výměny motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání
- vadné olejové čerpadlo
- nesprávná instalace turbinové skříně
- omezený přívod oleje
Radiální vůle na hřideli 0,2 - 0,3 mm není možná.


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ballu máš chybné informace radiální vůle MUSÍ být kolem 0.2 - 0.3 mm.Zato axiální vůle musí být neznatelná.Vem někdy za turbínku u nového turba,nebo turba po GO a poznáš to sám...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host