Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Takže pro mě nic nového co bych neudělal, je to mrdka motor, jestli mě s tím ještě někdo dojede na dílnu,tak ho pošlu hned pryč,nebo mu řeknu ,že to bude stát 50t.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
hm z tohoto uhlu pohledu to je dost mrdka a nekteri meni turbo navickrat stejne jako ty. Jenze to ma nejaky duvod proc se to pokazi opakovane.
Stale ale nikdo neprisel na to proc se stava, ze jedno turbo vydrzi 150 tis a druhe 100 km i pri spravnem postupu. Nedava to smysl.
Stale ale nikdo neprisel na to proc se stava, ze jedno turbo vydrzi 150 tis a druhe 100 km i pri spravnem postupu. Nedava to smysl.

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Myslim, ze odpoved je jednoducha - bordel v motore aj po opakovanom preplachu. Preplachnutie pouvolnuje vzdy dalsie a dalsie usadeniny, ktore narobia sarapatu v lozisku turba, alebo upchaju sitko na privode donho. Ja by som asi ten motor do srobika rozobral, dokladne ocistil, poskladal a nechal ho bezat bez turba, olej urceny na jeho mazanie hnal cez pridavny filter. A to cele aspon jeden den v kuse na 2000 rpm. To by malo dostatocne preplachnut vsetky zakutia mazacieho traktu tak, aby tam ziadny sajrajt nezostal.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
@V12 Trochu přitažený za vlasy, ale v podstatě by to bylo pro motor to nejlepší
Kdyby bylo napojení turba na motor trochu líp konstrukčně vyřešený, tak by se sítko mohlo měnit(nebo čistit) při výměně oleje a byl by pokoj

Kdyby bylo napojení turba na motor trochu líp konstrukčně vyřešený, tak by se sítko mohlo měnit(nebo čistit) při výměně oleje a byl by pokoj

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
bez turba ma protect za 30 sekund 1 litr oleje. viz priloha.
Menit turbo na tomto motoru je pain. Chce to poradny olej a dodrzovat jeho vymeny a kontrolovat sem tam prutok. Howgh.
Menit turbo na tomto motoru je pain. Chce to poradny olej a dodrzovat jeho vymeny a kontrolovat sem tam prutok. Howgh.
- Přílohy
-
- berlingo.pdf
- (426.17 KiB) Staženo 117 x
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
A jsme opět v uzavřeném kruhu. Jak jsem psal již dříve, nejdůležitější věcí je vždy jaké kvalitní palivo a jaký kvalitní olej do motoru dáváme. U turba obvzláště olej, poč by se jinak zanášely trubky olejovéma připálenéma škvarkama. Nějaký druh oleje asi výkonově nestačí a může být tisíckrát předepsaný pro motor Ford. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
nj, kruh se uzavira, tak tak.
Uz tu nekdo psal, ze u Peugeotu tyto stejne turba odchazeji mene, kde je predepsany 5w40. Ale to muze byt nahoda. Na tento olej prechazim pri pristi vymene. Mozna diky nemu bude mene propoustet naftu do oleje a jeho teplotni zatizitelnost je vyssi.
Uz tu nekdo psal, ze u Peugeotu tyto stejne turba odchazeji mene, kde je predepsany 5w40. Ale to muze byt nahoda. Na tento olej prechazim pri pristi vymene. Mozna diky nemu bude mene propoustet naftu do oleje a jeho teplotni zatizitelnost je vyssi.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Takže, dneska poskládám motor a namontováno opět zrepasované turbo. Nechal jsem auto 20minut běžet a po vyjetí z dílny a prvním přidání plynu turbo hned začalo kvičet,to se nemohlo ani stihnout zadřít. Nedokážu si to už prostě vysvětlit. To turbo musí být vadné. Konzultoval jsem to se spoustou mechaniků a všichni jsou stejného názoru.
V12: věřím,že spousta turb se zadře díky tomu karbonu at už se sítkem nebo bez sítka, ale já motor mál vyčištěný tak, že olej je průhledný a při posledním proplachu jsem olej vypustil už čistý,navíc už při první demontáži vany ,tak sacíhoho koše i sítko ve šroubu bylo čisté. Dělal jsem 6 proplachů,pokaždé vana a všechno dole a všechno je uplně čisté. Dělám auta 10let a tohle se mi opravdu nikdy nestalo.
Mimochodem já to repasoval v TurboCaru,kde mi dali spoustu papírů k turbu,ale tento mi nedali,mě proteklo za minutu 0,75l
Budu muset risknout koupit nové turbo a doufat...
V12: věřím,že spousta turb se zadře díky tomu karbonu at už se sítkem nebo bez sítka, ale já motor mál vyčištěný tak, že olej je průhledný a při posledním proplachu jsem olej vypustil už čistý,navíc už při první demontáži vany ,tak sacíhoho koše i sítko ve šroubu bylo čisté. Dělal jsem 6 proplachů,pokaždé vana a všechno dole a všechno je uplně čisté. Dělám auta 10let a tohle se mi opravdu nikdy nestalo.
Mimochodem já to repasoval v TurboCaru,kde mi dali spoustu papírů k turbu,ale tento mi nedali,mě proteklo za minutu 0,75l
Budu muset risknout koupit nové turbo a doufat...
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To Ti to turbo 2x repasovali ? Potom je to jasne - je vadne. Toto uz s mazanim nema spolocne nic. Fakt by som to riskol a kupil nove. Problem je v prachoch, pochybujem, ze prejde reklamacia
Turboservis sa z toho vyzuje so slovami - nedostatocne mazanie.

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
hm, skoro to tak vypada, ze je nejak spatne uplne. Mozna to nejak spatne slozili dohromady nebo neotestovali. Pridani plynu by vydrzelo turbo snad i nasucho. Toto neni mozne.
kazdopadne pak pri montazi noveho turba jej nejdriv zapln olejem z vrchu, jak je na tom jednom obrazku z navodu. Pak bych to nastartoval nechal chvili jet na volnobeh a pak udelal zkousku prutoku oleje turbem. Pak jestli to projde (vic nez 0.3 l za minutu), tak snad uz hotovo. Tech 0,75 litru je stejne nejak moc... dirky v lozisku jsou male, neni mi jasne jak by se tim protlacilo tolik oleje. Ja bych dal olej 5w40 podle Peugeota a ne podle Fordu.
Takto na dalku neni mozne asi vic udelat nez tyto uz zname rady...
Pak jestli stare turbo rozdelas, tak ti muzu nechat zjistit druh zavady - v praci kolegove testuji turba - poznali by proc to odeslo.
kazdopadne pak pri montazi noveho turba jej nejdriv zapln olejem z vrchu, jak je na tom jednom obrazku z navodu. Pak bych to nastartoval nechal chvili jet na volnobeh a pak udelal zkousku prutoku oleje turbem. Pak jestli to projde (vic nez 0.3 l za minutu), tak snad uz hotovo. Tech 0,75 litru je stejne nejak moc... dirky v lozisku jsou male, neni mi jasne jak by se tim protlacilo tolik oleje. Ja bych dal olej 5w40 podle Peugeota a ne podle Fordu.
Takto na dalku neni mozne asi vic udelat nez tyto uz zname rady...
Pak jestli stare turbo rozdelas, tak ti muzu nechat zjistit druh zavady - v praci kolegove testuji turba - poznali by proc to odeslo.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26.12.2011 21:42
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
V12: Poprvé to repasovali uplně celé,protože házelo olej a trošku pištělo,ale nic hrozného,dělalo se to preventivně,aby to uplně nepustilo olej a motor nešel do maximálních otáček. To vydrželo asi 50km a zadřelo se to na ložisku, takže druhej repas a pak to vydrželo asi 200km a potřetí to hvízdalo hned po prvním přidání plynu.
Vita-K: nedělám turbo poprvé,vždycky tam stříkačkou natlačím olej,ale i kdybych to neudělal, tak čerpadlo hned po nastartování dává tlak oleje,takže by se stejně nic nestalo. A tento motor jezdil na 5w-40 už tak 50tis.km osobně sem ho tam lil.
Pochybuju,že by to špatně 3x po sobě složili a neotestovali, dávám tam turba několik let a vždycky to dělá stejnej chlapík a je to i kamarád kolegy.
Vita-K: nedělám turbo poprvé,vždycky tam stříkačkou natlačím olej,ale i kdybych to neudělal, tak čerpadlo hned po nastartování dává tlak oleje,takže by se stejně nic nestalo. A tento motor jezdil na 5w-40 už tak 50tis.km osobně sem ho tam lil.
Pochybuju,že by to špatně 3x po sobě složili a neotestovali, dávám tam turba několik let a vždycky to dělá stejnej chlapík a je to i kamarád kolegy.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......
Forda nemám......
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Repasoval by som repasovacov.
Ked to hvizdalo po prvom pridani plynu, nieco je zle. Cele zle. Tu uz nebude ina moznost, ako tam strcit nove. Vies sem dat detailne fotky toho posledneho, co zacalo zavyjat - zaujima ma sacia strana - stav lopatiek atd. Napada ma jedina vec - zdeformovana skrina turba, dovodom by mohlo byt teplo, pad pri manipulacii, ci ina mechanicka nehoda pri repase hned toho prveho. A odvtedy tato mala deformacia likviduje hriadele ako na beziacom pase. Ako to vlastne financne riesis ? Pochybujem, ze by turboservis uznal reklamaciu - tu prvu to este ano, no co dalsie ?
Ked to hvizdalo po prvom pridani plynu, nieco je zle. Cele zle. Tu uz nebude ina moznost, ako tam strcit nove. Vies sem dat detailne fotky toho posledneho, co zacalo zavyjat - zaujima ma sacia strana - stav lopatiek atd. Napada ma jedina vec - zdeformovana skrina turba, dovodom by mohlo byt teplo, pad pri manipulacii, ci ina mechanicka nehoda pri repase hned toho prveho. A odvtedy tato mala deformacia likviduje hriadele ako na beziacom pase. Ako to vlastne financne riesis ? Pochybujem, ze by turboservis uznal reklamaciu - tu prvu to este ano, no co dalsie ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak jsem prostudoval ty vůle na turbu a máte pravdu. On ten způsob uložení je trochu jiný, jak u klasického , hřídel - díra. Ono totiž to axiální ložisko hlídá vůle jak v axiálu, tak v radiálu, pomocí oleje, které jsou vymezovány jednosměrné zátěže dle zátěže turba, vstupní a výstupní teploty oleje a otáčkách. Nechci to zde rozpisovat, ale informace jsem čerpal z disertační práce přímo u výropce a zde by vám to hlava nebrala
Ale klidně dotaz odpovím ve srozumitelném selském překladu.
V12 je nejblíže pravdě. Mohou repasovat jak chtějí, ale po složení se vše rozhodí, protože skříň je tepelně zdeformovaná a stahnutím přírub šrouby je narušena přesná kolmost čela ložiska k ose hřídele. Ruku na srdce, je to špatným olejem a moc brzo vypínaný motor po zastavení.
Je zde i popsán důsledek zahřátí oleje a jeho viskozity.
. Ten olej 5W-30 A1/B1 by v žádném případě neměl přijít do turba, které má kluzné ložiska. Tento olej se může použít u turb pro větší výkony/ sportovní motory, nadupané sériovky/, které mají kuličková ložiska, kde maže a chladí, ale nevymezuje vůle .
Tady vidíte na vlastní oči, jak si Ford odporuje. Raději nechá řidiče platit za vyšrocená turba, než k vůli ekologům přejít v manuálu z A1/B1 na pořádný olej.


V12 je nejblíže pravdě. Mohou repasovat jak chtějí, ale po složení se vše rozhodí, protože skříň je tepelně zdeformovaná a stahnutím přírub šrouby je narušena přesná kolmost čela ložiska k ose hřídele. Ruku na srdce, je to špatným olejem a moc brzo vypínaný motor po zastavení.

Je zde i popsán důsledek zahřátí oleje a jeho viskozity.



Tady vidíte na vlastní oči, jak si Ford odporuje. Raději nechá řidiče platit za vyšrocená turba, než k vůli ekologům přejít v manuálu z A1/B1 na pořádný olej.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja to tvrdim uz davno. No stale je spusta ludi, ktorym je manual Pismo Svate a nezamyslaju sa nad blbostiami v nom popisanymi. Napr. oleje 5W-30 su urcene do maximalnej teploty okolia +30 stupnov Celzia. No v lete je v nasich koncinach nad rozpalenym asfaltom o cosi viac a pod rozpalenou kapotou este viac, ked k tomu pripocitam zabozrutmi navrhnuty layout motora 1.6 TDCI DPF, je to este viac. To uz je podla mna dost dobry dovod na zamyslenie sa a ten kto nema medzi usami nasr.. ehm ehm... pride na to, ze treba pouzit minimalne 5W-40. P307 SW 1.6 HDI nema problem ostrou jazdou aj pri -5 zohriat olej na viac ako 100 stupnov.ballu píše:...Ten olej 5W-30 A1/B1 by v žádném případě neměl přijít do turba, které má kluzné ložiska...
Tady vidíte na vlastní oči, jak si Ford odporuje. Raději nechá řidiče platit za vyšrocená turba, než k vůli ekologům přejít v manuálu z A1/B1 na pořádný olej.
Vyberam z SK fora :


Diky dafo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ještě dodám, jak může mazat A1/B1 s jeho technickýma parametry motor s turbem, když na turbu je přes 900 st. C
když má problém v horku umazat i motor bez turba. 



BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host