Po 10 000km měnit olej..., není už to přehnaný při dnešní kvalitě olejů, jezdím 40 000 ročně, to bych furt měnil olej, já měním po 15 000km 5W-30, ale přejdu na 5W-40 asi už tuto výměnu.lucky.jack píše:Z nějakýho důvodu ho tam davali. Ale někdy někdo něco vymyslí(i v dobrý víře) a v praxi to pak bohužel přinese víc škody než užitku(to konečně dobře víme ze zkušeností se zadřenýma turbama z důvodu zanesenýho sítka). Takže já bych ho vyndal a filtr a olej měnil po 10tkm.
Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja by som do 1.6TDCI urcite 5W-30 nelial. A ak by tam nahodou bol, menil ho jednoznacne po 10k km. Dovody som uz popisal inde. A 5W-40 menit maximalne po 15k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Blbě nebo spíš nedostatečně jsem to napsal. Měl jsem na mysli měnit olej a filtr včas. Samozřejmě s přihlédnutím na roční nájezd. Já třeba najedu cca 15tkm ročně tak ho měním po 10tkm.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
lucky.jack píše:Blbě nebo spíš nedostatečně jsem to napsal. Měl jsem na mysli měnit olej a filtr včas. Samozřejmě s přihlédnutím na roční nájezd. Já třeba najedu cca 15tkm ročně tak ho měním po 10tkm.
Jojo, olej mám z diskuzí načtený a protože ti věřím jako expertovi na olej, přecházím na Castrol EDGE 5W40 Turbo Diesel 5LV12 píše:Ja by som do 1.6TDCI urcite 5W-30 nelial. A ak by tam nahodou bol, menil ho jednoznacne po 10k km. Dovody som uz popisal inde. A 5W-40 menit maximalne po 15k km.

Lucky.jack: Teď bych s tím souhlasil

Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ja mam teraz taky problem, ze ani mne sa ten 5w-30 nepaci, ale auto je v zaruke, uz mam 10 500 km, ale garancka je v nedohladne (az za pol roka). Teraz neviem, ci mozem olej dat vymenit u "svojho" mechanika. Predsa len auto je v zaruke a nerad by som mal problemy.V12 píše:Ja by som do 1.6TDCI urcite 5W-30 nelial. A ak by tam nahodou bol, menil ho jednoznacne po 10k km. Dovody som uz popisal inde. A 5W-40 menit maximalne po 15k km.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To, že můžeš jezdit jinam než do AO je jasně daný. Když se něco podělá v záruce musíš ty resp. mechanik dokázat, že postupoval podle postupů schválených fordem...ale o tom už bylo napsáno dost.
Jestli tam chceš jinej, ať ti ho mechoš vymění a za půl roku až pojedeš na garančku tak jim nahlaš, že chceš jinej olej. Normálně by se to nemělo, ale když budou rozumný mohly by to udělat a eventuelně ti normálně potvrdit servisku. Ale je to servis od servisu...
Jestli tam chceš jinej, ať ti ho mechoš vymění a za půl roku až pojedeš na garančku tak jim nahlaš, že chceš jinej olej. Normálně by se to nemělo, ale když budou rozumný mohly by to udělat a eventuelně ti normálně potvrdit servisku. Ale je to servis od servisu...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Manual vyslovene povoluje pouzit olej 5W-40 A3/B3 aj bez specifikacie od Forda. Mozu ale nastat skodlive javy v podobe zvysenej spotreby, narast emisi a znizenie vykonu. Takze ked si v AO vyziadam iny olej, nemozu argumentovat stratou zaruky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No nic, najlepsie bude sa narovinu spytat v servise. Kazdopadne by asi nebolo dobre nechat do toho "vrtat" niekoho ineho, lebo ak nahodou (a zakon schvalnosti je svina) nastane neskor nejaky problem aj nijako nesuvisiaci s vymenou oleja mimo autorizaka, budu sa mat aspon na co vyhovorit.
Este 1 otazka k veci: je pri vymene oleja na 1.6 TDCi nejaky hacik oproti inym autam? (teda ci na nieco treba dat pozor pri postupe) Pochybujem sice o tom, ale ked clovek cita o "specialitach" tohto motora, tak ma pocit, ze aj vymena oleja moze sposobit problemy, tak sa pytam len tak pre istotu.
Este 1 otazka k veci: je pri vymene oleja na 1.6 TDCi nejaky hacik oproti inym autam? (teda ci na nieco treba dat pozor pri postupe) Pochybujem sice o tom, ale ked clovek cita o "specialitach" tohto motora, tak ma pocit, ze aj vymena oleja moze sposobit problemy, tak sa pytam len tak pre istotu.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
To by me zajimalo taky. Posledne jsem shatel trubkovy klic (21 myslim) na vypousteci sroub a klic na filtry oleje (paskovy zafungoval a 27 klic 6 ti hran se protacel). Mnoho hran klic by sroub vany mozna nepovolil a filtr byl utazeny neskutecne.
Bez techto dvou veci bych to nezvladl...
Bez techto dvou veci bych to nezvladl...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Když zajdeš do správného vlákna, tak tam je celý postup, podle kterého jsem to dělal a bez problémů. Samozřejmě potřebuješ Gola sadu velkou, jak píše vita_k.cereus píše:No nic, najlepsie bude sa narovinu spytat v servise. Kazdopadne by asi nebolo dobre nechat do toho "vrtat" niekoho ineho, lebo ak nahodou (a zakon schvalnosti je svina) nastane neskor nejaky problem aj nijako nesuvisiaci s vymenou oleja mimo autorizaka, budu sa mat aspon na co vyhovorit.
Este 1 otazka k veci: je pri vymene oleja na 1.6 TDCi nejaky hacik oproti inym autam? (teda ci na nieco treba dat pozor pri postupe) Pochybujem sice o tom, ale ked clovek cita o "specialitach" tohto motora, tak ma pocit, ze aj vymena oleja moze sposobit problemy, tak sa pytam len tak pre istotu.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04.11.2011 11:28
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Namontované repasované turbo mi dost píská , víc než staré než dožilo .... Dá se to považovat za normální , nebo je něco špatně ? Podotýkám že maže a sítko bylo vyčištěné a ne moc předtím zacpané . Co vám dělají nová nebo repas . turba ? Podělte se 

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Odvtedy co som vymenil turbo o nom uz 30k km neviem. Teda po stranke zvuku. Musi iba svistat, ziadny iny zvuk. Ak sa z neho nieco ozyva, nie je to vporiadku. Inak Foki dal zoznam, co vsetko s turbom treba menit a nie je toho malo.
Ako Ti klaklo povodne turbo ? Raz naraz, alebo bolo iba hlucne ? Robil si opakovany preplach motora ?
Ak to stare dozilo s velkym rachotom (zadrelo sa) a iba si ho vymenil, mas problem s pilinami a inym bordelom v mazacom trakte motora. Prave tento bordel po par km nacal repasovane turbo. Takze sa chystaj na repete.
Ako Ti klaklo povodne turbo ? Raz naraz, alebo bolo iba hlucne ? Robil si opakovany preplach motora ?
Ak to stare dozilo s velkym rachotom (zadrelo sa) a iba si ho vymenil, mas problem s pilinami a inym bordelom v mazacom trakte motora. Prave tento bordel po par km nacal repasovane turbo. Takze sa chystaj na repete.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04.11.2011 11:28
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
JJ najednou se zadřelo . Vana a trubky se čistili , nová olej. náplň ...Nové ale pískalo už od prvního kilometru ...
V12 píše:Odvtedy co som vymenil turbo o nom uz 30k km neviem. Teda po stranke zvuku. Musi iba svistat, ziadny iny zvuk. Ak sa z neho nieco ozyva, nie je to vporiadku. Inak Foki dal zoznam, co vsetko s turbom treba menit a nie je toho malo.
Ako Ti klaklo povodne turbo ? Raz naraz, alebo bolo iba hlucne ? Robil si opakovany preplach motora ?
Ak to stare dozilo s velkym rachotom (zadrelo sa) a iba si ho vymenil, mas problem s pilinami a inym bordelom v mazacom trakte motora. Prave tento bordel po par km nacal repasovane turbo. Takze sa chystaj na repete.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak potom zle urobeny repas - vid Liborovu odysseu 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 04.11.2011 11:28
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak z toho by mě jeblo ...
Asi to ještě jednou zkontroluju průtok . Starý turbo ale bylo dožitý bez toho aby udělalo bordel . nikde nic ...a stejně to snad jde přes filtr ne ?

V12 píše:Tak potom zle urobeny repas - vid Liborovu odysseu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host